Ha visszakapom a járgányt, akkor megpróbálkozom vele.
Nos. Megnéztem a linkelt anyagot a motorról. (ezúton is köszönöm) Nekem egy dolog nem teljesen tiszta: mégpedig a vezérműtengelyeken két jel van. Egy az összerakáshoz és egy a gyújtáshoz (pontosabban a felső holtponthoz). Amennyire én emlékszem csak egy jelet láttam, azok viszont illeszkedtek. A kérdés, hogy a felsőholtponti jelek hol vannak pontosan? Azok is át vannak furva a fogaskeréken? Ha igen, honnan tudom, hogy melyik jel melyikhez tartozik?
Egy biztos én nem fogok nekiállni. Pedig már nem nagyon bízom egyik szerelőben sem, de sajnos nem érzek magamban annyit, hogy egyedül nekiálljak.
Szívesen
Az enyémen úgy van, ahogy a képen mellékelem, az em.pdf 107. és 108. oldalairól (a pozícionáló jelekről beszélek). 90 fokra vannak egymástól. Ezek emlékeim szerint nincsenek átfúrva. Ha két jel illeszkedik, és a másik kettő alul van, akkor az a szerelési pozíció, ha a másik kettő illeszkedik, akkor az előző kettő felül van, ez a felső holtponti (gyújtás) pozíció. Én úgy csináltam, hogy alapból felső holtpontra tekertem a motort, és utána szedtem szét, összerakáskor így a főtengely jó helyzetben volt. Egyébként nem nehéz: a vezérműtengelyeket visszarakás után átforgatni gyújtási pozícióba, a főtengelyt meg a skálán 0 fokra, aztán mehet rá a vezérműszíj. Elrontani nem lehet, mert nem vernek bele a szelepek a dugókba
Egyébként most jött meg a gyűrűszett hála Istennek
Mahle gyártmány, nagyon jól néznek ki. 11.000-ért szerintem alkalmi vétel volt. Az olajlehúzó 3 részből áll: alul-felül egy acél, középen egy harmonikaszerű színesfém gyűrű. Na azt nem tudom, ezt a harmonikát hogy rakom bele, de csak sikerül majd
Összesen 4+4+12=20 gyűrű van benne. Hónolókkal van kisebb káosz, mert nem tudják megmondani, hányas kő van a szerszámon és hányasat lehet venni hozzá, ezen még nyomozok kicsit, ugyanis a leírás szerint először 180-as, aztán 300-400-as kővel kell csinálni. Persze ez akkor derül ki, ha szétszedem, hogy kell-e.
Figy, nem tudom, mennyire sürgős, elvileg májusban kezdem az enyémet csinálni, ha sikerül. Ha gondolod, valamikor ha erre jársz, szívesen megnézem a szinkront kívül-belül, az nem sok idő, egy szelepfedél levétel és visszarakás. A beállítás kicsit hosszadalmasabb, bár ha jól meggondolom, és ha szerencsés a dolog, csak a szívóoldali vezérműtengelyt is elég kivenni hozzá, ha rossz a két tengely szinkronja, de a kipufogóoldali vezérműtengely és a főtengely szinkronja meg jó. Ha az sem, akkor le kell venni a vezérműszíjat, na az nekem kicsit tovább tart
Bár az új racsnis csillagvillás készlettel még nem próbáltam
[a csatolmányt egy admin törölte]