Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6795290 alkalommal)

0 Felhasználó és 30 vendég van a témában

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re:Carina
« Válasz #20280 Dátum: 2012.04.13 20:13:56 »
Idézetet írta: vd1234
Üzemmeleg motornál rá kell tenni egy feszültségmérő műszert a diag. csatlakozó OX1 pontjára és a földre...
Ha visszakapom a járgányt, akkor megpróbálkozom vele.

Idézetet írta: vd1234
Az említett em.pdf-ben benne van a korrekt szelephézag-ellenőrzés, beállítás is. Ahhoz úgyis le kell venni a szelepfedelet. Akkor már simán meg lehet nézni, hogy a vezérműtengelyek pontosan illeszkednek-e? Ez megint pontosan megtalálható a leírásban. Az is, ha szétugrasztották a rugós előfeszítőt, hogyan lehet helyretenni. Mondhatni pofonegyszerűen, nem kell megijedni tőle  :) Ha ki kell venni vezérműtengelyt, arra kell figyelni, hogy feszülni fog kivételnél és visszarakásnál is, nehogy vetemedjen, meg kell egy hosszított tizes dugókulcs (a szokásosnál hosszabb).
Nos. Megnéztem a linkelt anyagot a motorról. (ezúton is köszönöm) Nekem egy dolog nem teljesen tiszta: mégpedig a vezérműtengelyeken két jel van. Egy az összerakáshoz és egy a gyújtáshoz (pontosabban a felső holtponthoz). Amennyire én emlékszem csak egy jelet láttam, azok viszont illeszkedtek. A kérdés, hogy a felsőholtponti jelek hol vannak pontosan? Azok is át vannak furva a fogaskeréken? Ha igen, honnan tudom, hogy melyik jel melyikhez tartozik?
Egy biztos én nem fogok nekiállni.  :hmmmm: Pedig már nem nagyon bízom egyik szerelőben sem, de sajnos nem érzek magamban annyit, hogy egyedül nekiálljak.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20281 Dátum: 2012.04.13 21:10:49 »
Normál esetben többet tud mint kellene, de ha megy tönkre akkor egy idő után nem tudja a normál nyomást sem. Alattomos egy hiba, mert ha nincs AFR műszered amivel menet közben is ellenőrizheted, akkor nem lehet észrevenni, én legalábbis nem vettem észre.
Ez a gondom a többi műszerrel is: nem lehet tudni, ha nem megfelelően működik. Csak ha telejsen bekrepált.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20282 Dátum: 2012.04.13 21:13:08 »
Nem.
Akkor 0,8 mm-es az elektróda táv, de iridium?
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20283 Dátum: 2012.04.13 21:19:27 »
Ha visszakapom a járgányt, akkor megpróbálkozom vele.
Nos. Megnéztem a linkelt anyagot a motorról. (ezúton is köszönöm) Nekem egy dolog nem teljesen tiszta: mégpedig a vezérműtengelyeken két jel van. Egy az összerakáshoz és egy a gyújtáshoz (pontosabban a felső holtponthoz). Amennyire én emlékszem csak egy jelet láttam, azok viszont illeszkedtek. A kérdés, hogy a felsőholtponti jelek hol vannak pontosan? Azok is át vannak furva a fogaskeréken? Ha igen, honnan tudom, hogy melyik jel melyikhez tartozik?
Egy biztos én nem fogok nekiállni.  :hmmmm: Pedig már nem nagyon bízom egyik szerelőben sem, de sajnos nem érzek magamban annyit, hogy egyedül nekiálljak.
Szívesen ;)
Az enyémen úgy van, ahogy a képen mellékelem, az em.pdf 107. és 108. oldalairól (a pozícionáló jelekről beszélek). 90 fokra vannak egymástól. Ezek emlékeim szerint nincsenek átfúrva. Ha két jel illeszkedik, és a másik kettő alul van, akkor az a szerelési pozíció, ha a másik kettő illeszkedik, akkor az előző kettő felül van, ez a felső holtponti (gyújtás) pozíció. Én úgy csináltam, hogy alapból felső holtpontra tekertem a motort, és utána szedtem szét, összerakáskor így a főtengely jó helyzetben volt. Egyébként nem nehéz: a vezérműtengelyeket visszarakás után átforgatni gyújtási pozícióba, a főtengelyt meg a skálán 0 fokra, aztán mehet rá a vezérműszíj. Elrontani nem lehet, mert nem vernek bele a szelepek a dugókba  :yes:

Egyébként most jött meg a gyűrűszett hála Istennek  :clap: Mahle gyártmány, nagyon jól néznek ki. 11.000-ért szerintem alkalmi vétel volt. Az olajlehúzó 3 részből áll: alul-felül egy acél, középen egy harmonikaszerű színesfém gyűrű. Na azt nem tudom, ezt a harmonikát hogy rakom bele, de csak sikerül majd ;) Összesen 4+4+12=20 gyűrű van benne. Hónolókkal van kisebb káosz, mert nem tudják megmondani, hányas kő van a szerszámon és hányasat lehet venni hozzá, ezen még nyomozok kicsit, ugyanis a leírás szerint először 180-as, aztán 300-400-as kővel kell csinálni. Persze ez akkor derül ki, ha szétszedem, hogy kell-e.

Figy, nem tudom, mennyire sürgős, elvileg májusban kezdem az enyémet csinálni, ha sikerül. Ha gondolod, valamikor ha erre jársz, szívesen megnézem a szinkront kívül-belül, az nem sok idő, egy szelepfedél levétel és visszarakás. A beállítás kicsit hosszadalmasabb, bár ha jól meggondolom, és ha szerencsés a dolog, csak a szívóoldali vezérműtengelyt is elég kivenni hozzá, ha rossz a két tengely szinkronja, de a kipufogóoldali vezérműtengely és a főtengely szinkronja meg jó. Ha az sem, akkor le kell venni a vezérműszíjat, na az nekem kicsit tovább tart  ::) Bár az új racsnis csillagvillás készlettel még nem próbáltam  :hmmmm: :D


[a csatolmányt egy admin törölte]

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20284 Dátum: 2012.04.13 21:22:05 »
Fuba!
Kösz a továbbképzést!
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20285 Dátum: 2012.04.13 21:23:42 »
Azért valaki megnézhetné majd, hogy kellene lennie stroboszkóppal a jelnek, ha minden jó. Az angolokon.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re:Carina
« Válasz #20286 Dátum: 2012.04.13 21:25:37 »
Akkor 0,8 mm-es az elektróda táv, de iridium?
A normál gyertyának 0,8mm az elektróda távolsága, az iridiumnak asszem 1,1. Nem vettem kisebbre.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20287 Dátum: 2012.04.13 21:31:32 »
Ha már gyertya, érdekes dolgokat találtam itt.
Ezek jó árak?

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re:Carina
« Válasz #20288 Dátum: 2012.04.13 21:39:14 »
Ha már gyertya, érdekes dolgokat találtam itt.
Ezek jó árak?
Az enyémben most Denso IK20-as van. Ennek elég jó ára van a linkelt oldalon.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20289 Dátum: 2012.04.13 21:46:36 »
Fuba!
Kösz a továbbképzést!

Szívesen! Én is tanulok folyamatosan ezekből...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re:Carina
« Válasz #20290 Dátum: 2012.04.13 22:34:11 »
Sziasztok! Olyan problémám van hogy lassan áll vissza az alapjáratom.(Japán 1.6) Az alapjárati szeleppel van valami gond szerintem csak nem tom mi. A komplett fojtószelep ház 4 irányból szétszedve és kipucolva.Látszólag minden jó de mégse jo. Valamiféle rugó van ott az alapjárati szelep tengelyén éreztem hogy olyan ruganyos volt. Na nem lehet hogy ez a rugó kilágyult vagy mittomén???
Ötletek?
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20291 Dátum: 2012.04.13 22:57:43 »
Sziasztok! Olyan problémám van hogy lassan áll vissza az alapjáratom.(Japán 1.6) Az alapjárati szeleppel van valami gond szerintem csak nem tom mi. A komplett fojtószelep ház 4 irányból szétszedve és kipucolva.Látszólag minden jó de mégse jo. Valamiféle rugó van ott az alapjárati szelep tengelyén éreztem hogy olyan ruganyos volt. Na nem lehet hogy ez a rugó kilágyult vagy mittomén???
Ötletek?

Szia!

Egy tipp: szerintem ez a jelenség az alapjárati motor működési hibájára utal.
"Valamiféle rugó van ott az alapjárati szelep tengelyén éreztem hogy olyan ruganyos volt" Ha ez hasonló mint a képen (az egy Opelé szerintem) akkor ugyan arról beszélünk.
Csere előtt én megpróbálnám kipucolni (például féktisztító spray-vel eltávolítani a lerakódásokat a motor által mozgatott tengelyről, aminek a végén egy kúpos szelep van), de ne a fojtószelepet pucold, ez a motor a fojtószelepet megkerülve szabályozza az alapjáratot.
Másik tipp: A gázpedál a fojtószelepet mozgatja bowdenen keresztül. A visszahúzó rugó nem tört el?

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.13 23:17:44 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20292 Dátum: 2012.04.13 22:57:51 »
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20293 Dátum: 2012.04.13 22:59:32 »
A normál gyertyának 0,8mm az elektróda távolsága, az iridiumnak asszem 1,1. Nem vettem kisebbre.
Szereztem hézagmérőt.
Ahogy nézem a 0,8 mm-t, a gyertyáim nekem is 1,1-esek lehettek. Tegnapelőtt egy leheletnyit összevettem. Most mintha néha dadogna.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20294 Dátum: 2012.04.14 07:47:32 »
Sziasztok! Olyan problémám van hogy lassan áll vissza az alapjáratom.(Japán 1.6) Az alapjárati szeleppel van valami gond szerintem csak nem tom mi. A komplett fojtószelep ház 4 irányból szétszedve és kipucolva.Látszólag minden jó de mégse jo. Valamiféle rugó van ott az alapjárati szelep tengelyén éreztem hogy olyan ruganyos volt. Na nem lehet hogy ez a rugó kilágyult vagy mittomén???
Ötletek?
Kérdés, hogy mi az a lassú? Lehet, hogy maga a hűtővíz melegszik lassan - nyitott termosztát? Az alapjárati szelepet szétszedés nélkül is pucolhatod, ha a fojtószelep alatti nyílásba alapjáraton kis adagokban féktisztítót fecskendezel (gázbovdennel játszva megakadályozod, hogy lefulladjon). Ha a szelep mocska okozta a lassú reakciót, az így gyorsan kiderül.