Kicsit még utána néztem. Bocsánat, ez lesz az utolsó elmélet a fogyasztással kapcsolatban.
Neked van igazad lp, konstans fordulat és változatlan fojtószelep-állás mellett 1.1 lamdánál a legkisebb a fogyasztás:
"A diagramban “r”-rel jelölték a vízszintes tengelyen lévő keverési arányt, míg a függőleges tengelyen a teljesítményt[kW], illetőleg a fajlagos fogyasztást[g/kWh] láthatjuk. A felső görbe a teljesítmény görbéje, míg az alsó a fajlagos fogyasztás változását mutatja.
Mit látunk? Középen fut egy függőleges pontvonal, re-vel jelölve. Ez jelöli a sztöchiometrikus keverési arányt, alias az 1:14.7-es értéket. Ettől balra szegényedik, jobbra dúsul a keverék. Az R1-el jelölt aránynál valósul meg a fajlagos fogyasztásminimum, míg az R2-nél a teljesítménymaximum. Ha az R1-től tovább szegényítjük a keveréket, akkor az Ra-t elérve gyulladásképtelenné válik a keverék, és hasonló a helyzet az Rf-et elérvén is. Tehát ebből könnyen belátható, hogy sem az R1-nél szegényebb, sem az R2-nél dúsabb keveréknek nincs értelme, legalábbis az égéstéren belüli folyamatokra koncentrálva. Ha tehát R1 alá megyünk, akkor nem csak a teljesítményünk csökken, de még a fogyasztásunk is nőni fog, mivel adott teljesítmény eléréséhez nagyobb gázt kell adnunk. Tehát R1 alá nem megyünk. Ugyanez igaz pepitában a túloldalon is: R2 fölé menve már nem csak a fogyasztást növeljük, de a motorból kicsalható teljesítményt is csökkentjük. de hol is van az az R1 és R2? A fajlagos fogyasztás minimuma λ=1.1 körül, míg a teljesítménymaximum λ=0.86 magasságában adódik. Ezen tartományon kívülre menni értelmetlen."
Amikor a benzinpumpám haldoklott én simán R1 alá mentem, vagyis a szegénykeverékes üzemmel nőt a fogyasztásom, és csökkent a teljesítményem.
Na itt esik egybe a tapasztalatom a tudománnyal, csak én ezt a tapasztalatot az összes szegénykeverékes üzemmódra igaznak gondoltam, pedig csak az 1.1 lamdánál nagyobb értékre igaz!
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
[a csatolmányt egy admin törölte]