Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6802754 alkalommal)

0 Felhasználó és 18 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20235 Dátum: 2012.04.12 16:46:20 »
:oops:
Ismét igazad van.
Itt van az, amit anno a Bárdinál adtak a 79Kw-os adat alapján.
 J1332022, méretek: Belső menet [mm]: Be: M14 x1.5/Ki: M12x1.25
Másutt csak az MR2-be ajánlják
Ami pedig a jó (minden Carinába), az a J1332024, annak a mérete Be: M12x1.25/Ki: M12x1.25-ös
Most néztem, Bárdinál is javították...Szóval, csak szimplán elbaxták  :taz:

Valóban a japánon 12x1.25 mm mindkét menet a benzinszűrőn.
Nekem már egyedi van... gumicsővel.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20236 Dátum: 2012.04.12 16:49:32 »
Vagy alternatívaként a v-line BKR6EKC-t, 0,9-el. Nem is drága...
Ja, és egy egész dobozzal kapsz ennyiért. :D
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20237 Dátum: 2012.04.12 16:50:31 »
Akkor viszont hogy lehet ellenőrizni, hogy jól állít-e. A hibakód lámpa azért nem ad mindenre figyelmeztetést.
Ugyanígy lehet a MAP szenzor is elfáradva és mozdul, de nem olyan gyorsan, nem annyira. Ez csak feltevés.

A MAP szenzort a korábban linkelt videó alapján egy digitális multival vagy oszcilloszkóppal lehet tesztelni önmagában.

A gyújtásalkatrészeid milyen állapotúak? Tényleg nem emlékszem a torpanásodra, lehet, hogy mert nincs... :lol: amúgy mi a panasz ezzel kapcsolatban, menet közben mi nem tetszik?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20238 Dátum: 2012.04.12 16:51:37 »
Ugyanígy lehet a MAP szenzor is elfáradva és mozdul, de nem olyan gyorsan, nem annyira. Ez csak feltevés.
Csak egy tipp: lehet, érdemes lenne a MAP-hoz menő vákuumcsövet lehúzni, kipucolni. Én ezt megcsináltam a fékrásegítőhöz menő gumicsővel is, amikor a szívócsövet tisztítottam, s igencsak ráfért...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20239 Dátum: 2012.04.12 16:58:04 »
alapjáratról gázt adva, egy pillanatra kivár sőt ejt a fordulaton, majd aztán kezd emelkedni.
Pucolás előtt ugyanez volt nálam :yes:

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20240 Dátum: 2012.04.12 17:57:22 »
.. amúgy mi a panasz ezzel kapcsolatban, menet közben mi nem tetszik?
1-ből 2-be váltásnál érezteti a hatást, ha váltok visszaesik alapjáratig és torpan. Ez kereszteződésben egy párszor megijesztett már.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20241 Dátum: 2012.04.12 18:00:22 »
Továbbra sem vagyok jóban a keresővel: Beírom, hogy "MAP" és nem hoz semmit.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20242 Dátum: 2012.04.12 18:05:55 »
Most olvastam ilyet:

A hoertek varialasanal nagyon figyelni kell, mert az NGK-nal a nagyobb szam a hidegebb, a Bosch-nal meg a kisebb

Dani! Hogy volt az a 6-os és 5-ös gyertya az NGK-ból?

NGK-nál úgy van, hogy minél nagyobb a szám, annál jobban vezeti el a hőt a gyertya a legforróbb középső részekről, tehát nagyobb hőmérsékleten lehet használni. Kisebb számnál így nem vezeti el olyan jól a hőt, vagyis nem használható olyan forró helyeken. Nekem azért kellett, mert magasabb az 5-ös gyertya hőmérséklete a 6-osénál, jobban pucolódik az "olajfürdőben". Tényleg vékonyabb a koksz rajta. Ha végre összejön a szerelés, és megszűnik az olajevés, vissza is teszem a 6-osakat - olyan 4000 km lehet bennük.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20243 Dátum: 2012.04.12 18:11:34 »
Akkor viszont hogy lehet ellenőrizni, hogy jól állít-e. A hibakód lámpa azért nem ad mindenre figyelmeztetést.
Ugyanígy lehet a MAP szenzor is elfáradva és mozdul, de nem olyan gyorsan, nem annyira. Ez csak feltevés.
Hát rávilágítasz stroboszkóppal a skálára, adsz gázt (és nem zársz össze semmit), és szépen el kell tolódjon felfelé az előgyújtás.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20244 Dátum: 2012.04.12 18:34:22 »
1-ből 2-be váltásnál érezteti a hatást, ha váltok visszaesik alapjáratig és torpan. Ez kereszteződésben egy párszor megijesztett már.

Na ez tipikus fojtószelep koszolódás, illetve a kalapos által emlitett dolog is közrejátszhat. Ki volt ganézva mostanában? Kanyarodáskor nem koppig van tekerve a kormány? Ha álló helyben végállásba tekered emeli a fordulatot vagy netán ugyanaz a "torpanás" tapasztalható?

Amúgy a torpanást általában arra értem, (én legalábbis) hogy odanyomod a gázt és nem indul meg a kocsi.
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.12 18:39:35 írta kamikaze »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20245 Dátum: 2012.04.12 18:40:48 »
NGK-nál úgy van, hogy minél nagyobb a szám, annál jobban vezeti el a hőt a gyertya a legforróbb középső részekről, tehát nagyobb hőmérsékleten lehet használni. Kisebb számnál így nem vezeti el olyan jól a hőt, vagyis nem használható olyan forró helyeken. Nekem azért kellett, mert magasabb az 5-ös gyertya hőmérséklete a 6-osénál, jobban pucolódik az "olajfürdőben". Tényleg vékonyabb a koksz rajta. Ha végre összejön a szerelés, és megszűnik az olajevés, vissza is teszem a 6-osakat - olyan 4000 km lehet bennük.
Nekem meg pont a hidegebb gyertya kellen, mert állítólag a gáz égése magasabb hőt termel.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20246 Dátum: 2012.04.12 18:43:03 »
Nekem meg pont a hidegebb gyertya kellen, mert állítólag a gáz égése magasabb hőt termel.
Akkor nem 6-os, hanem 7-es, 8-as, stb. a nyerő. Kell nézni, hogy mutatja magát.
Simson nyáron a 9-est szerette  :yes:

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20247 Dátum: 2012.04.12 18:45:34 »
Na ez tipikus fojtószelep koszolódás, illetve a kalapos által emlitett dolog is közrejátszhat. Ki volt ganézva mostanában? Kanyarodáskor nem koppig van tekerve a kormány? Ha álló helyben végállásba tekered emeli a fordulatot vagy netán ugyanaz a "torpanás" tapasztalható?

Amúgy a torpanást általában arra értem, (én legalábbis) hogy odanyomod a gázt és nem indul meg a kocsi.
Az említett dolgokat még nem ganéztam ki, mióta nálam van. A MAP csövét csak megszívtam, de attól még szűkített lehet a cső. Szívásra emelte a fordulatot.
A végállásnál nem néztem a fordulatot hogy emelkedik-e és hogy emelkedik. Ezt meg nézem legközelebb.

komolyan sajnálom azokat a napokat, amikor nem kell használjam a gépet. Ma nem voltam sehol. Ill itthon voltam. Az mégiscsak valahol. :)
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20248 Dátum: 2012.04.12 18:47:28 »
Akkor nem 6-os, hanem 7-es, 8-as, stb. a nyerő. Kell nézni, hogy mutatja magát.
Simson nyáron a 9-est szerette  :yes:
De a hozzávaló gyertyák közül gondoltam. Mintha Te írtad volna korábban, hogy van hozzá 5 és 6-os is.
Meg talán nagyobb hézag is kellene.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20249 Dátum: 2012.04.12 18:47:53 »
Viszont most csak gázra akarod optimalizálni a kocsit? A gyertyát nem olyan "egyszerű" cserélni, mint gázra átállitani, hogy ezt megtedd.