Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6802921 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20205 Dátum: 2012.04.11 20:01:27 »
Valaki magyarázza meg nekem, hogy miért van az, hogy a gyertyáim színe inkább szürkés mint őzbarna, ami állítólag a szegény keverékre utal, mégsem tudok olyan alacsony fogyasztást kihozni.
A fogyasztást azzal vetem össze, hogy gyári méretű gumival 90-100-as tempóban, más 5,3-as fogyasztásával szemben 6,0 az én fogyasztásom.

Mielőtt valaki lehurrogna, tudom még a 6,0 is jó fogyasztás. Bár az én életszerűbb vezetési szokásommal ami csak annyit jelent hogy kényszeresen fogyasztás függő vezetési stílusban megyek, hanem ha tudok felváltok időben, de ha kell megpördítem egy előzésnél. Városban utolérő üzemmódban. Így 7,4-8,5 a vegyes, mert minden tankolásnál van vidéki utam is.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20206 Dátum: 2012.04.11 20:14:54 »
Kamikaze!
Találj már valami magyarázatot a torpanásomra, láttad a jelenséget a gépemen!
Prius 2 - a mosolygós autó.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20207 Dátum: 2012.04.11 20:42:40 »
Valaki magyarázza meg nekem, hogy miért van az, hogy a gyertyáim színe inkább szürkés mint őzbarna, ami állítólag a szegény keverékre utal, mégsem tudok olyan alacsony fogyasztást kihozni.

Lehet, hogy elsőre hülyén hangzik, de az ideálistól szegényebb keverék növeli a fogyasztást, nem pedig csökkenti. Kivétel persze az olyan üzemre tervezett motor pl. a szegénykeverékes változatok, de azok is csak bizonyos üzemállapotoknál vannak elszegényítve.
A motorok 0.86 lamdaértéknél adják le a legnagyobb teljesítményt és szerintem ott fogyasztanak a legjobban.
A káros-anyag kibocsátás miatt lövik be 1-re a lamdát gyárilag , ezért nem értek azzal egyet, amit belinkeltél, hogy gáznál 1.2 lamdára kell szegényíteni a keveréket a kevesebb fogyasztáshoz.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20208 Dátum: 2012.04.11 20:44:16 »
Kamikaze!
Találj már valami magyarázatot a torpanásomra, láttad a jelenséget a gépemen!

Csak egy tipp: túl kicsi pl. 5 fokos előgyújtás?
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20209 Dátum: 2012.04.11 21:55:00 »
Lehet, hogy elsőre hülyén hangzik, de az ideálistól szegényebb keverék növeli a fogyasztást, nem pedig csökkenti. Kivétel persze az olyan üzemre tervezett motor pl. a szegénykeverékes változatok, de azok is csak bizonyos üzemállapotoknál vannak elszegényítve.
A motorok 0.86 lamdaértéknél adják le a legnagyobb teljesítményt és szerintem ott fogyasztanak a legjobban.
A káros-anyag kibocsátás miatt lövik be 1-re a lamdát gyárilag , ezért nem értek azzal egyet, amit belinkeltél, hogy gáznál 1.2 lamdára kell szegényíteni a keveréket a kevesebb fogyasztáshoz.
Ööööö... Ihen 1,2 írtam, mert olvastam, nem a saját véleményem mert nincs tapasztalatom róla. De az is igaz, hogy olyt is olvastam érdekes mód ugyanott, hogy kevesebb fogyasztással több a károsanyag kibocsátás. Állítólag a régi karbis gépek üzemi tartományának egy része igy működött.

A kérdésem mit jelent az, hogy a lambda 1,0. ez egy arányszám vagy százalék vagy van mértékegysége?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20210 Dátum: 2012.04.11 21:57:09 »
Csak egy tipp: túl kicsi pl. 5 fokos előgyújtás?
Sajnos vagy nem nem tudom, de az angolokban nem lehet előgyújtást állítani.
Az viszont rejtély számomra, hogy ami szabályozza, az jól szabályozza-e az én gépemben. De ez az előgyújtás dolog bennem is megfordult, ezért firtattam a MAp és kopogás szenzor közötti különbséget.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20211 Dátum: 2012.04.11 22:00:47 »
Arra gyanakodtam, hogy a MAP-ban esetleg a membrán, vagy nem membrán, de mozog, kifáradt.
Prius 2 - a mosolygós autó.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20212 Dátum: 2012.04.11 23:01:27 »
A kérdésem mit jelent az, hogy a lambda 1,0. ez egy arányszám vagy százalék vagy van mértékegysége?

"Lambda érték (légviszony tényező) nem más, mint a valóságos keverési arány és a sztöchiometrikus (tökéletes égéshez elméletileg szükséges) keverési arány hányadosa. Ideális esetben tehát a lambda érték = 1,00. Ebből adódóan az egynél kisebb értéknél benzinben dús, az egynél nagyobb értékeknél viszont benzinben szegény keverékről beszélünk. A mai korszerű benzinbefecskendező/motorvezérlő szerkezetek egészen pontosan az ideális mezőben tartják a keverési arányt, ez az ún. lambda ablak. Ilyenkor az aktuális lambda érték mondjuk 0,97 és 1,03 között - tehát nagyon szűk határok között - ingadozik. Persze egy rendes gázfröccs ezt az állapotot pillanatok alatt átrendezi."

"Az elméletileg tökéletes égéshez szükséges levegő/benzin keverési arány: 14,7:1. Egy tökéletes motorban tehát 14,7 kg levegő és 1 kg benzin keverékének elégetésekor kipufogó végtermékként széndioxidot /CO2/ és vizet /H2O/ kapnánk. Ez az ún. sztöchiometrikus keverési arány, amelyről annyit érdemes még tudni, hogy értéke üzemanyag fajtától függően kismértékben változik." (levegő/LPG- nél 15,5:1)

"A motorban lezajló folyamatok azonban soha nem tekinthetők ideálisnak (ennek oka többek között az égési idő rövidsége ill. a keverék összetétele), ezért a hengerben mellékreakciók is lejátszódnak. Ennek eredményeképpen az Otto-motor kipufogógáz-összetétele a katalizátor előtti térben a következő arányok szerint alakul (az adatok állandósult üzemre vonatkozó közelítő értékek):
- N2 (nitrogén) 78%
- CO2 (szén-dioxid) 10%
- H2O (vízgőz) 7%
- O2 (oxigén) és nemesgázok 1%
- H2 (hidrogén) 0,05%
- CO (szén-monoxid) 3%
- NOx (nitrogén-oxidok) 0,1%
- SO2 (kén-dioxid) 0,01%
- részecskék: 0,005%
- HC (szénhidrogének) 0,03-0,04% "
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.11 23:08:27 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20213 Dátum: 2012.04.11 23:13:00 »
Sajnos vagy nem nem tudom, de az angolokban nem lehet előgyújtást állítani.
Az viszont rejtély számomra, hogy ami szabályozza, az jól szabályozza-e az én gépemben. De ez az előgyújtás dolog bennem is megfordult, ezért firtattam a MAp és kopogás szenzor közötti különbséget.

Nézd meg alapjáraton stroboszkóp lámpával, az ékszíjtárcsán van rovátka (a japán verziókban biztosan van).
Rögtön kiderül, hogy 10 fokra van-e belőve vagy sem.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20214 Dátum: 2012.04.12 13:31:23 »
Nézd meg alapjáraton stroboszkóp lámpával, az ékszíjtárcsán van rovátka (a japán verziókban biztosan van).
Rögtön kiderül, hogy 10 fokra van-e belőve vagy sem.
Már néztem és ugrál a jel, mert állítólag a rendszer folyamatosan változtatja. (angolnál)
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20215 Dátum: 2012.04.12 13:35:03 »
Így értem a lambda értéket mit jelent.

Viszont érdekes, hogy azt írtad a tökéletes égésnél csak CO2 és H2O van.
Amiket írtál a tökéletlen égénél a nitrogén tartalom a levegő N tartalma miatt lehet, de akkor miért nincs a tökéletes égésnél?
A kén honnan kerül bele. Ha van benn, akkor a tökéletes égésnél is lennie kell, el nem tűnik.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20216 Dátum: 2012.04.12 13:35:43 »
Már néztem és ugrál a jel, mert állítólag a rendszer folyamatosan változtatja. (angolnál)
A japán is változtatja, ezért kell összezárni a diagnosztikai csatlakozóban az E1 és a TE1 pontokat.
Kén elvileg az üzemanyagban van, bár van kénmentes is.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20217 Dátum: 2012.04.12 13:36:13 »
Újabb kérdés:
Hogy van az, hogy szegény keveréknél több a fogyi, ugyanakkor csináltak szegény keverékes motort, gondolom a fogyi csökkentése miatt?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20218 Dátum: 2012.04.12 13:40:33 »
A japán is változtatja, ezért kell összezárni a diagnosztikai csatlakozóban az E1 és a TE1 pontokat.
Megtettem, és az volt a jelenség, hogy 3mp-ig az összezárást követően mutatta 8,5 fokot, aztán ugrált.
Utána ezt kiveséztük, amikor én mindenképpen állítani akartam az előgyújtást aztán akkor derült ki, hogy az angolokban nem lehet.
És pont érdekes lehet, hogy a találkozón megnéztem a magamén kívül 3 másik autót, és a torpanás csak a 2 angolban volt, a japóban nem. Persze ez lehet véletlen is. De szemet szúrt.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20219 Dátum: 2012.04.12 13:44:19 »
Most olvastam ilyet:

A hoertek varialasanal nagyon figyelni kell, mert az NGK-nal a nagyobb szam a hidegebb, a Bosch-nal meg a kisebb

Dani! Hogy volt az a 6-os és 5-ös gyertya az NGK-ból?
Prius 2 - a mosolygós autó.