Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6802683 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20130 Dátum: 2012.04.06 23:05:15 »
Érdekes dolgot tudtam meg a vizsgán.
A CO mérésnél ugye le kell menni az értéknek 0,3 alá. Hát nem akart. Sokáig kellett pörgetnie a motort 2700-as fordulaton aztán több gázfröccs (benzinből :)) majd nagy nehezen lement. Aztán ugyan ez gázzal cirka 2 perc múlva, újra játszva ugyanezt.

Azt mondta a szaki, hogy nem volt elég meleg a katalizátor.

Az történt, hogy egy éve kb, vettem egy használt keveset futott katalizátort, ami egy 2000 ccm-es motorban volt.
Állítólag emiatt, és amiatt, hogy messze van a katalizátor a leömlőtől (mert most már egészen közel teszik) nehezen éri el az üzemi hőfokot.
 :hmmmm:
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20131 Dátum: 2012.04.06 23:18:06 »
Hirtelen felindulásból rámértem a lambdaszondára. Előtte csináltam egy hibakód kiolvasást, de folyamatos villogás volt. Semmi gond ez alapján, hála Istennek. A föld és a diagnosztikai csatlakozó OX1 pontjára tettem a műszert.
Amíg nem melegszik be (maga a szonda), nem érdemes mérni, 50mV körül áll az érték, gáz rángatására is max. 2-300mV mérhető.
Viszont ahogy bemelegedett, alapjáraton mérve 230mV-ról 4s alatt felmegy 750mV-ra, aztán ugyanannyi idő alatt vissza, majd kezdi elölről ezt a ciklust.
Persze ezek körülbelüli értékek.
Ez most mennyire jó?  :?:

Ha 4 mp a reakciója akkor kuka, de ez a fogyasztáson és teljesitményen is erősen érződik!
Egy másodpercen belül  fordulatszámtól függően (!) legalább egyszer kell a 0-1 V közti tartományt "megtennie".

Egy két kép az illusztráció miatt:




vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20132 Dátum: 2012.04.06 23:20:29 »
Igen, kellene...
Mit kérsz cserébe?
Az említett könyv torrentjének fellelhetősége
A 300 megásat javaslom, de tűzoltásnak elég a kisebb is (pár dolog nem látszik benne egyáltalán).

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20133 Dátum: 2012.04.06 23:20:48 »
Érdekes dolgot tudtam meg a vizsgán.
A CO mérésnél ugye le kell menni az értéknek 0,3 alá. Hát nem akart. Sokáig kellett pörgetnie a motort 2700-as fordulaton aztán több gázfröccs (benzinből :)) majd nagy nehezen lement. Aztán ugyan ez gázzal cirka 2 perc múlva, újra játszva ugyanezt.

Azt mondta a szaki, hogy nem volt elég meleg a katalizátor.

Az történt, hogy egy éve kb, vettem egy használt keveset futott katalizátort, ami egy 2000 ccm-es motorban volt.
Állítólag emiatt, és amiatt, hogy messze van a katalizátor a leömlőtől (mert most már egészen közel teszik) nehezen éri el az üzemi hőfokot.
 :hmmmm:

Nekem volt egyszer olyan off tipuson, hogy ZK-n már többször elindult a ventilátor, üzemmeleg volt a motor és hiába forgattam, nem ment le a CO.
 Ki kellett vinni és meghajtani, utána egyből sikerült!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20134 Dátum: 2012.04.06 23:24:18 »
Ha 4 mp a reakciója akkor kuka, de ez a fogyasztáson és teljesitményen is erősen érződik!
Egy másodpercen belül  fordulatszámtól függően (!) legalább egyszer kell a 0-1 V közti tartományt "megtennie".
...
Esetleg a tiéden mérted, és alapjáraton másodpercenként pörög oda-vissza? Ez érdekelne nagyon.
Ahogy lp Kolléga is írta, talán nem ilyen vészes az ábra.
Teljesítmény és fogyasztás sem annyira gáz, azt gondolom.

kavarc, Te most cserélted. Esetleg lehetséges egy hozzávetőleges mérés? Nem szívesen vennék fölöslegesen újat  :no:
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.06 23:32:35 írta vd1234 »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20135 Dátum: 2012.04.06 23:49:41 »

Ahogy lp Kolléga is írta, talán nem ilyen vészes az ábra.
Teljesítmény és fogyasztás sem annyira gáz, azt gondolom.

Inkább így pontosítanám, hogy az enyém ilyen volt, és kicserélés után nem változott semmi.

Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20136 Dátum: 2012.04.06 23:51:27 »
Most nézem, hogy azért ez sűrűbben csinálja mint 4 mp.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20137 Dátum: 2012.04.06 23:56:32 »
A szonda vezetékén mérd meg közvetlenül, úgy hogy össze van dugva! Megbököd tűvel igy tudsz csatlakozni rá!
Mértem már többször is, igy kell működnie!

Ha odahúzod neki a gázt azonnal (!) fel kell ugrania 1 Volt közelébe, mert dúsnak kell lennie a keveréknek, ha késlekedés van az nem jó.
Alapjáraton lassabban, fordulaton gyorsabban kell fluktuálnia a jelnek, értelemszerűen több munkaütem van fordulaton, több jelet ad a szonda is.

itt a kiszerelt teszt a szonda sebességének mérésére:



Alapjárat:




2500rpm:

« Utoljára szerkesztve: 2012.04.06 23:58:03 írta kamikaze »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20138 Dátum: 2012.04.06 23:58:00 »
Köszi Peti!

Szép kilátások, nem igaz?  :cry:
Nem lehet kicsavarni és lepucolni valamivel? Annyira belediffundál a trutyi, hogy tuti csere?

Neked is köszi kamikaze!
Melyik vezetéket bökjem meg? Gondolom a másik pont a földpont.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20139 Dátum: 2012.04.07 00:03:50 »
Hát ha nem akarsz keresgélni multival megbököd a 2 vezetéket, ami a jel és a jeltest (a fűtés általában egyforma, igy a másik kettő marad, ]itt megnézheted a tutit: http://www.lambdasensor.com/main/mcolours.htm] )

Amúgy koksz tud rárakodni a szondatestre, illetve olaj, de ennek fordulaton történő haladáskor le kell égnie, teljesen üzemmelegre járatott motoron. Ha sok a "város", ez a koksz lerakódás eredményezi az autók ugynevezett "ellustulását", ilyenkor érzi az ember, hogy hosszabb utat követően fürgébb a gép.  :yes:

Max próbára ki kellene venni és kiégetni lánggal.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20140 Dátum: 2012.04.07 06:59:29 »
Szia! Bocsi, de kijavítalak: A szegénykeverékesben is csak 1 szonda van, a leömlőnél, igaz ez a szonda 3x annyiba kerül, mint a normál. A benzinszűrők a TOYODIY szerint sem különböznek egymástól a két változatnál.  ;)  :flowers:
Valóban, az eltérő elhelyezése tévesztett meg :yes:(úgy tudom, azért tették a leömlőhöz, mert magasabb hőmérsékleten dolgozik), viszont a két japanparts-os szűrő közül valóban nem passzolt az, amit a forgalmi alapján adtak :no:. Megkeresem a cikkszámát, valahol a garázsban hányódik a cucc.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20141 Dátum: 2012.04.07 07:13:49 »
Szép kilátások, nem igaz?  :cry:
Nem lehet kicsavarni és lepucolni valamivel? Annyira belediffundál a trutyi, hogy tuti csere?
Azért még ne kenődj el! Ha már van egy mérésed így, járasd meg a würthös rendszertisztítóval, ha már megvan, és egy új mérés után annak hatékonyságáról is többet tudhatunk  :hmmmm:
Két éve pucolás után a régi katalizátorral az enyém mókolás nélkül hozta a zöldkártyát, pedig előtte igencsak dzsuvás volt a rendszer.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20142 Dátum: 2012.04.07 07:16:45 »
Majd, ha gyorsulunk akkor csalok és felteszek valami nagyon picit... :D
És elég csak az elsőkre. Lehet, vagányabban is nézne ki :batman:  :D


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20144 Dátum: 2012.04.07 17:03:46 »
Azért még ne kenődj el! Ha már van egy mérésed így, járasd meg a würthös rendszertisztítóval, ha már megvan, és egy új mérés után annak hatékonyságáról is többet tudhatunk  :hmmmm:
Két éve pucolás után a régi katalizátorral az enyém mókolás nélkül hozta a zöldkártyát, pedig előtte igencsak dzsuvás volt a rendszer.
Köszi a bíztatást  :yes:
Még nem tudtam beszerezni ezt a rendszertisztítót sajnos, de rajta vagyok.

Viszont találtam egy érdekes leírást:
Oxigénszenzor tisztítása 
:?: