Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6802932 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20115 Dátum: 2012.04.06 12:45:45 »
Egy bizonyos terhelés és fordulatszámtartományon kívül az ECU nem veszi figyelembe a lambdaszonda jelét, csak a beprogramozott értékeket (azaz a szabályzásbó vezérlésbe megy át) és a megtanult módosító értékkel korrigálja.

A lambdajel 3 üzemállapotban esik ki, amikor egyáltalán nincs figyelembevéve:
- hideginditás
- motorféküzem
- teljes terhelés

Nem úgy gondoltam, hogy feltétlen igy van, elnézést ha félreérthetö volt!


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20116 Dátum: 2012.04.06 13:08:31 »
Levizsgázott a gép az NKH-nál. Hát nem nagy vaszisztdasz ez a vizsga. Ott voltam végig vele, mint az asszonynál mikor szült.
De lehet kellett hozzá a toyota :D
Az üveget elöl szemmel nézte meg van-e rajta fólia. A hátsót nem mérte meg, és a műbizonylatot sem kérte.
Felétek elég laza akkor az nkh...
Föleg, ha a stabilizátorért sem szóltak. Itt az ilyen bukó...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20117 Dátum: 2012.04.06 13:55:38 »

Ugyanis én is 5.-be rakom 50-nél  :wheelchair:[rohog]
Naggggyon kiváncsi vagyok mi lesz ha FUBÁval gyorsulunk :punk: :devil: ;) :)  :D  :lol:  [rohog] [rohog] [rohog]
Az övé inkább edzésben lehet.
De addig még felszívhatod magad,... az autód. :D
Prius 2 - a mosolygós autó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20118 Dátum: 2012.04.06 15:34:46 »
Az övé inkább edzésben lehet.
De addig még felszívhatod magad,... az autód. :D
Na igen. Ma is megelőzött egy 5-ös Golf az elkerülőn. Lámpától indultunk, ő 2-esben hagyta, mikor én már 4.-ben kocogtam...3.-at kihagyva... ;). Biztos nagyon örült, mikor utolért egy öreg japót  :lol:. Az egészben csak azon csodálkoztam, hogy egyáltalán nem zavar :hug:.
Korral jár, vagy pénztárcával? :lol:
De egy japán-angol meccs érdekelne, még ha sejtem is az eredményt... :D
 :box:
 :ser:  [rohog]

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20119 Dátum: 2012.04.06 17:14:22 »
Hirtelen felindulásból rámértem a lambdaszondára. Előtte csináltam egy hibakód kiolvasást, de folyamatos villogás volt. Semmi gond ez alapján, hála Istennek. A föld és a diagnosztikai csatlakozó OX1 pontjára tettem a műszert.
Amíg nem melegszik be (maga a szonda), nem érdemes mérni, 50mV körül áll az érték, gáz rángatására is max. 2-300mV mérhető.
Viszont ahogy bemelegedett, alapjáraton mérve 230mV-ról 4s alatt felmegy 750mV-ra, aztán ugyanannyi idő alatt vissza, majd kezdi elölről ezt a ciklust.
Persze ezek körülbelüli értékek.
Ez most mennyire jó?  :?:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20120 Dátum: 2012.04.06 17:20:27 »
Felétek elég laza akkor az nkh...
Föleg, ha a stabilizátorért sem szóltak. Itt az ilyen bukó...
A pécsi NKH is elég kocka. Az  környezetvédelmi besorolás átminősítését Szekszárdon is csináltattam. Rá is kérdeztek, miért pont ott...hát, mert izé, szóval ők is tudják, hogy Pécsen nagyítóval néznek mindent. Két régebbi MTZ-t helyeztettünk forgalomba, és Pécsre kellett vinni. Plusz harmincezer volt az, hogy az alvázszámot nem látta rendesen, egy számjegyet: Lehet, hogy átütötték!- mondta. Tizenhat éve volt miénk a gép, soha senki nem kereste, egy harmincéves traktoron azzal szórakozok, hogy átüssem...minden pöpec volt, gumiktól kezdve a világításon át, pl. a fékezést gyorsulásmérővel mérte a vizsgabiztos (ő vezette akkor), de ebbe sikerült belekötni  :censored:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20121 Dátum: 2012.04.06 17:21:33 »
ahogy bemelegedett, alapjáraton mérve 230mV-ról 4s alatt felmegy 750mV-ra, aztán ugyanannyi idő alatt vissza, majd kezdi elölről ezt a ciklust.
Persze ezek körülbelüli értékek.
Ez most mennyire jó?  :?:
A szonda a kipufogógázok oxigéntartalmának függvényében változtatja a feszültségét, pontosabban feszültséget generál. Szegény keveréknél 0-0,2V, dúsnál 0,7-0,9V körüli ez az érték.
idézet
A kérdés a 4s:
A keverék változására rendkívül gyorsan reagál: a szakirodalom a szonda reakcióidejét 100ms alatti értékben határozza meg. A vezérlőegység ennek alapján ha dús a keverék, szegényíti, ha szegény, akkor dúsítja azt, a befecskendező szelepek nyitási idejét változtatva.
 :?:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20122 Dátum: 2012.04.06 17:23:05 »
A szonda a kipufogógázok oxigéntartalmának függvényében változtatja a feszültségét, pontosabban feszültséget generál. Szegény keveréknél 0-0,2V, dúsnál 0,7-0,9V körüli ez az érték.
idézet
Köszi, ezt már olvastam  ;)
Arra gondoltam, hátha valaki spec. Carinán mért ilyet már, vagy esetleg megmérné, akkor megbeszélnénk  :yes:

keri

  • Szervezők
  • Alap-tag
  • *****
  • Hozzászólások: 272
Re:Carina
« Válasz #20123 Dátum: 2012.04.06 17:33:33 »
Ha nem lett volna sötét és 3 mp-nél tovább látom talán én is felismerem. Mostantól jobban figyelek :)
Környékbeli vette meg?


Nem. Kölcsön adtam Anikó egyik rokonának!  :innocent:  Tudom, tudom, asszonyt, pénzt , autót......... :no: :nono:
95 Toyota Carina E 1,6 (151)

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20124 Dátum: 2012.04.06 20:24:30 »
Hirtelen felindulásból rámértem a lambdaszondára. Előtte csináltam egy hibakód kiolvasást, de folyamatos villogás volt. Semmi gond ez alapján, hála Istennek. A föld és a diagnosztikai csatlakozó OX1 pontjára tettem a műszert.
Amíg nem melegszik be (maga a szonda), nem érdemes mérni, 50mV körül áll az érték, gáz rángatására is max. 2-300mV mérhető.
Viszont ahogy bemelegedett, alapjáraton mérve 230mV-ról 4s alatt felmegy 750mV-ra, aztán ugyanannyi idő alatt vissza, majd kezdi elölről ezt a ciklust.
Persze ezek körülbelüli értékek.
Ez most mennyire jó?  :?:
Nekem ugyan ez volt, igaz analóg műszeren. Szerintem jó. Én ugyan lecseréltem, de no változás. Jó az.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20125 Dátum: 2012.04.06 20:25:28 »
A pécsi NKH is elég kocka. Az  környezetvédelmi besorolás átminősítését Szekszárdon is csináltattam. Rá is kérdeztek, miért pont ott...hát, mert izé, szóval ők is tudják, hogy Pécsen nagyítóval néznek mindent. Két régebbi MTZ-t helyeztettünk forgalomba, és Pécsre kellett vinni. Plusz harmincezer volt az, hogy az alvázszámot nem látta rendesen, egy számjegyet: Lehet, hogy átütötték!- mondta. Tizenhat éve volt miénk a gép, soha senki nem kereste, egy harmincéves traktoron azzal szórakozok, hogy átüssem...minden pöpec volt, gumiktól kezdve a világításon át, pl. a fékezést gyorsulásmérővel mérte a vizsgabiztos (ő vezette akkor), de ebbe sikerült belekötni  :censored:
Pedig emlékszem tavaly valaki ott dunántúlon száguldozott egy MTZ-vel apályán menetiránnyal szemben. Nem ti voltatok? :lol:
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20126 Dátum: 2012.04.06 20:38:38 »
Pedig emlékszem tavaly valaki ott dunántúlon száguldozott egy MTZ-vel apályán menetiránnyal szemben. Nem ti voltatok? :lol:
Negatív.
Nem is emlékszem az esetre, hogy olvastam volna...a mi gépeink gyorsabbak voltak (kettőt csináltak), mivel kamion vitte őket tréleren  :D A hatos főútvonalon  ::)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20127 Dátum: 2012.04.06 20:58:58 »
Ugyanis én is 5.-be rakom 50-nél  :wheelchair:[rohog]
Naggggyon kiváncsi vagyok mi lesz ha FUBÁval gyorsulunk :punk: :devil: ;) :)  :D  :lol:  [rohog] [rohog] [rohog]

Én meg 2.-ba rakom 50-nél  :oops:
Kormoljátok ki a rendszert mert az enyém elég fickós!
Most pedig még nem is gyári kerék van fenn, hanem 4,3%-kal hosszabb kerületű...
Majd, ha gyorsulunk akkor csalok és felteszek valami nagyon picit... :D

« Utoljára szerkesztve: 2012.04.06 21:16:49 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20128 Dátum: 2012.04.06 21:00:25 »
Szevasztok!

Van egy ilyenem: Toyota.Carina.E.1992-1997.Haynes.Service.and.Repair.Manual
Ha valakinek kell, szívesen odaadom.
Üdv.
Rafael

Igen, kellene...
Mit kérsz cserébe?

"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Carina
« Válasz #20129 Dátum: 2012.04.06 21:34:42 »
És a lambdaszondára is juthatott a bevonatból (amiből a szegénykeverékesnél 2 is van: az egyik közvetlenül a leömlőnél).  De ha tutira akarsz menni, benzinszűrőből 85 Kw-oshoz valót válassz!  ;) az ugyanis nem passzol a szegénykeverékesével  :yes:
Szia! Bocsi, de kijavítalak: A szegénykeverékesben is csak 1 szonda van, a leömlőnél, igaz ez a szonda 3x annyiba kerül, mint a normál. A benzinszűrők a TOYODIY szerint sem különböznek egymástól a két változatnál.  ;)  :flowers:
Toyotáról csak jót vagy semmit...