Én a gyári állapotot igyekszem fenntartani, rájöttem arra, hogy amit ott kitaláltak 99.99%-ban megfelelő, akármilyen tuning negativ hatással van valamire. Ez tény!
Akkor nem is biztos, hogy olyan nagyon másként gondolkodunk...
Most már bánom, hogy nem dokumentáltam a kocsim állapotváltozásait...
Négy különböző Corolla van a szűkebb családban, nem véletlenül választottam egy megbízható, ugyanakkor azoknál nagyobb, praktikus ötajtós Carina E-t. Tisztában voltam a típus erényeivel, ezért nem riasztott vissza a futásteljesítmény, sem a hátsó sárvédők rozsdásodása.
-Megcsináltattam. Lefestettem. "Jó lesz falura"
új festő (ő megtalálta a tűzfalon a színkódot
).
-lepolíroztam az egész színehagyott, fakó kasznit (még gyári fényezésű),
-visszaragasztottam az ajtóvédő gumikat,
-kitisztítottam belülről a fényszórókat, megcsináltam a légmentes ragasztásukat,
-lecseréltem egy beázó, foncsorhibás indexet (műszakin nem zavarta őket, engem -inkább), és megragasztottam a szintén beázó hátsó burát,
-ködlámpát szereztem/szereltem be,
-lecseréltem a kerekeit 15 collos ET 39-esekre (a GTI-kben alap volt), így jobban fekszi az utat (nekem - mint sokan másoknak - megéri még a többletfogyival is,
-a felniket, a féknyerget, dobféket, a hátsó hidat, stabilizátorokat rozsdamentesítettem, alvázvédőztem a kerékdobok alatt is,
-megragasztottam az esőcsatornát (az előző tulaj fa alatt parkolt, a pollenszűrő mögül 2 marok humuszt, falevelet szedtem ki
),
-lefestettem a korrodáló abalaktörlőket, felniket felújítottam,
-benzinszűrő csere (lehet, hogy még sosem történt meg),
-első lengéscsillapítók felújítása, hátsók cseréje (50 és 40 %-osak voltak, a szerelők szerint még eredetiek!
,
a belső térben
-kiégett középkonzol visszajelzőinek, kesztyűtartó világításnak cseréje,
-törött légbeömlő rostély cseréje (elporhadt szivacstömítésé is),
-törött csomagtérnyitó kar cseréje,
-kiégetett hátsó ajtókárpitok cserje,
-szakadt vezetőülés cseréje...hirtelen ennyi jutott eszembe
Nem kevés idővel, munkával némi pénzzel a cél:
magyarán a gyári állapot visszaállítása Én azt azért nem gondolom, hogy a Toyota a 90-es évek elején-közepén egy középkategóriás autó minden szigelésre odafigyelt volna. Lásd: költséghatékony tetőszigetelés. Mint tudjuk, a dízelekhez járt a motorháztető/tűzfal szigetelés (nem hiszem, hogy az esztétikája lett volna elsődleges, de nekem úgy jó, ha vezetés közben nem a motort hallgatom, hanem a zenét (tisztán és nem hangosan...), nekem nem felesleges, mint ahogy Te is úgy véled az utólagos ajtószigetelésedről.
Épp az a jó benne, hogy kívülről nem látszik, de az autózás élvezetesebb. (Hiába kerestem bontott borítást, tudjuk mennyi a szétvágott Carina...
)
És igen, vállalom: nekem kényelmesebb a vezetés könyöklővel, s azért tettem polifoamlapot az ajtókönyöklő vinilborítása alá is (nem látszik), mert zavart a fapados keménysége.
Szóval mindenki élvezze úgy a kocsiját, ahogy tudja és akarja!
Long live Carina-E!!!