Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6786615 alkalommal)

0 Felhasználó és 21 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Carina
« Válasz #19440 Dátum: 2012.03.05 19:57:48 »
Ha a termosztátod zárva maradna, akkor egy idő után felforna a víz, nemhogy langyulna.  Szerintem rossz az a termosztát.
Én kicserélném, ha netán új, akkor keresnék belevalót. A motornak nem tesz jót.  A kartonozás meg egy nagy tévedés, attól még nem melegszik be hamarabb a motor.  Maximum az üzemmeleg nem hűl ki, csak lassabban. Városi rövidtávos sűrű használat mellett lehet valami előnye.

Amit leírtál, az tipikusan a visszahűlés esete és termosztáthibát jelez.  :hug:

Ennek nem sok köze van az adalékhoz. :no:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19441 Dátum: 2012.03.05 20:00:11 »
Ez a xado adalék olyan (olyasmi) mint a metabond és társa?
Ha jól értettem, kimérhetően csökkent a fogyasztásod.

Metabondot sosem használtam, de azt hiszem ez inkább a milltec-re hasonlít. Nem akarok fogadatlan prókátor lenni (semmi hasznom belőle  :lol: ), én csak a saját tapasztalataimat írtam meg, amik egybevágnak a névvel kitettekével, a technikai háttérről itt írnak:
http://www.xado.hu/technologia.html
Írtam arról, hogy miért szántam el rá magam, s már benne volt a cucc, amikor a TÜV is megerősítette méréseivel:
http://xado.hu/TUV1.pdf
http://xado.info/index.php?lang=eng&kol_news=all
Nem lepődtem meg...
Félreértés ne legyen: senkit nem akarok rábeszélni, és azt sem szertném, ha most ezzel azonosítanátok  :no: VAn erről fórum, meg lehet nézni, s bármelyikőtöknek szívesen megmutatom, hogy mire jutottam. Mondtam: régóta olvasom a fórumot, sok segítséget találtam itt, megosztom én is a saját tapasztalataimat jó emberekkel. ennyi  :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19442 Dátum: 2012.03.05 20:14:28 »
Ha a termosztátod zárva maradna, akkor egy idő után felforna a víz, nemhogy langyulna.  Szerintem rossz az a termosztát.

Igaz, nem vettem ki, nem mértem meg, csak azzal az alapmódszerrel kísérleteztem, hogy figyeltem a felső és az alsó cső melegedésének különbségét (nyit-e a termosztát, illetve eleve nyitva van-e
pl.:http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2011/03/05/nem_melegszik_a_hutoviz/), és mindannyiszor azt tapasztaltam, hogy műxik.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19443 Dátum: 2012.03.05 20:25:18 »
Amit leírtál, az tipikusan a visszahűlés esete és termosztáthibát jelez.

Akkor magától megjavult volna a termosztátom? Ezt nem hinném  :no:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19444 Dátum: 2012.03.05 20:37:35 »
nem fér a fejembe, hogy ha csökken a súrlódás miért lesz ennyivel kevesebb hő. Azt az üzemanyag égése termeli.

Meg a gyűrűk és a hengerfal közötti súrlódás

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19445 Dátum: 2012.03.05 20:43:06 »
Ja, akkor nem a sebességhez tartozó fordulatod csökkent, hanem a kisebb fordulaton is ki tudsz a gépből akkora erőt hozni...
Egyik nem zárja ki a másikat: adott sebességen kisebb gázpedálállással, kisebb fordulaton - kevesebb üzemanyaggal halad a gép, s kisebb gázfröccs is elég a gyorsuláshoz.


lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19446 Dátum: 2012.03.05 20:50:41 »
Úgy értettem ezt az "olyasmi mint a metabond és társai"-t, hogy a tiszta olajba beadalékolod. és 2-3 olajcserénként megismétled, cserébe valamilyen technológiával súrlódás csökkenést idéz elő.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19447 Dátum: 2012.03.05 21:01:48 »
Úgy értettem ezt az "olyasmi mint a metabond és társai"-t, hogy a tiszta olajba beadalékolod. és 2-3 olajcserénként megismétled, cserébe valamilyen technológiával súrlódás csökkenést idéz elő.

Épp, hogy nem kell friss olajnak lennie, csak nem szabad 1500 km-ig lecserélni, a fémkopadékok, amelyeket az olaj lebegtet, így épülnek be elméletileg. S a ruszkikra jellemzően tutira mennek: azt írják, hogy 100 000 km-ig nem kell újabb adag bele (0 üzleti érzék :lol: )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19448 Dátum: 2012.03.05 21:12:19 »
a kartonlap a motortérbe áramló levegőt is akadályozza: csökken a hűtőhatás

A jelenség: utazás -10 fokban, havas, jégbordás úton 90-el, a kezdetben langyosat fújó szellőzőből egyre hidegebb jön (középső rostélyok lezárva), majd a vízhőfok mutató középső állásból LEFELÉ ereszkedik :helpsmilie: . Fagyos lehellet... Megoldás: 4-be kellett visszakapcsolnom, hogy 3000 fordulat környékén ismét jöjjön egy kis langy.
Ha a termosztát zárva maradt volna, egyáltalán nem jött volna fűtés. HA nyitottan marad, nem melegszik be a motor.
Előző évben ez a jelenség egyáltalán nem fordult elő, mint ahogy most, kartonozva sem. Én ennyit tapasztaltam.  :)
HA a motorban csökken a súrlódás, a belső égés munkavégzésre fordítódik inkább, és akkor, út köben eszembe jutott, hogy a xado honlapján is írták az alacsonyabb hőfokon járó motor jelenségét. A hűtő egy részének letakarása pedig régi gyakorlat, kipróbáltam, nekem bevált.  :yes: Ennyit tudok, nem vagyok gépész...
Ugyanez volt nálam is, amikor repedt volt a termosztát, én sem akartam elhinni, hogy az a baja, de mégis.
Második csere után (először a legolcsóbbat vettem bele) tökéletes hála Istennek.  Mutató ha beáll középre, onnan el sem mozdul. Kamikaze is tudna erről mesélni szerintem.
Örülök, hogy megosztasz velünk sok értékes dolgot, hiszen ezért is van ez a fórum, és hidd el, én is jószándékból írom ezt. Ha a termosztát zár, akkor a hűtőben levő vizet kevéssé kell melegítse a motor, hamarabb eléri a megfelelő hőmérsékletet, kevésbé kopik, ahogy Trotter is írta (tehát a lapozás ezen nem javít, ha nem zár rendesen, mert forog a víz). Igaz, hogy a motortérbe is kevesebb levegő mehet be, viszont ott kevés a hőleadó felület a hűtőhöz képest.
Nekem most Wahler van benne, kétszer súlyosabb darab, mint a megelőző QH. Ez utóbbinál amikor megint elkezdett lefelé mászkálni a vízhőmérsékletem lefelé, egyből cseréltem - most már többet költve rá. Szerintem megéri megnézni, nem bonyolult a csere, otthon max. fél óra volt másodszorra.
De ha Neked így megfelel, Te döntöd el, témát befejeztem :yes:

Ez a hőszigetelés dolog, ha segítenél benne:
Szóval hol érdemes ilyen anyagot néznem, és milyen Palmatex jó hozzá?
A tető hőszigetelése nagyon macerás? Kislánnyal fogunk nyáron menni, és nehezen bírja a meleget, de klímát nem szeretnénk, ez is segíthetne kissé.

Ezt a Xado-t lehet megpróbálom, ha sikerül lejjebb venni az olajfogyást  :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19449 Dátum: 2012.03.05 21:33:03 »
Ugyanez volt nálam is, amikor repedt volt a termosztát, én sem akartam elhinni, hogy az a baja, de mégis.

Köszönöm a tippet! Holnap megnézem megint, de miközben olvastam a kommentedet, megnéztem a Bárdinál, és más méretet adott meg 116 Le-re, mint 106-a. Eszembe jutott valami: mi van, ha nem illeszkedik jól? Vagy ez képtelenség? Jártam már hasonlóan, amikor benzinszűrőt cseréltem. Az én forgalmimban is tévesen a szegénykeverékes teljesítménye van megadva, de az az alapján adott szűrő nem klappolt (mondjuk ez egy liter benzin árán gyorsan kideült :D ) Mindegy,szeretnék valóban tisztán látni, nem foghozverésből nem nyúltam eddig hozzá, hanem mert jónak tűnt, s ha a kartonozás valóban hatástalan, mégis rendben működött az idei télen, akkor ez is csak azt bizonyítja.  :hmmmm:

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19450 Dátum: 2012.03.05 21:41:20 »
Épp, hogy nem kell friss olajnak lennie, csak nem szabad 1500 km-ig lecserélni, a fémkopadékok, amelyeket az olaj lebegtet, így épülnek be elméletileg. S a ruszkikra jellemzően tutira mennek: azt írják, hogy 100 000 km-ig nem kell újabb adag bele (0 üzleti érzék :lol: )
Azt mondod elég egyszer beletenni és ha nem is 100000 km-ig de sokáig elég?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19451 Dátum: 2012.03.05 21:42:50 »
Köszönöm a tippet! Holnap megnézem megint, de miközben olvastam a kommentedet, megnéztem a Bárdinál, és más méretet adott meg 116 Le-re, mint 106-a. Eszembe jutott valami: mi van, ha nem illeszkedik jól? Vagy ez képtelenség? Jártam már hasonlóan, amikor benzinszűrőt cseréltem. Az én forgalmimban is tévesen a szegénykeverékes teljesítménye van megadva, de az az alapján adott szűrő nem klappolt (mondjuk ez egy liter benzin árán gyorsan kideült :D ) Mindegy,szeretnék valóban tisztán látni, nem foghozverésből nem nyúltam eddig hozzá, hanem mert jónak tűnt, s ha a kartonozás valóban hatástalan, mégis rendben működött az idei télen, akkor ez is csak azt bizonyítja.  :hmmmm:
Mert mi van a forgalmiban, hány lóerős?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19452 Dátum: 2012.03.05 21:44:25 »
Amúgy én személy szerint örülök hogy jöttél és írogatsz, mert jót tett a fórumnak a vérfrissítés.
Előző hetekben már majdnem bahalt végelgyengülésben.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19453 Dátum: 2012.03.05 21:56:37 »
Amúgy én személy szerint örülök hogy jöttél és írogatsz, mert jót tett a fórumnak a vérfrissítés.
Előző hetekben már majdnem bahalt végelgyengülésben.
Jaja :yes:
Most mondjam, hogy direkt nem írtam?  :tt2:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19454 Dátum: 2012.03.05 22:00:19 »
Köszönöm a tippet! Holnap megnézem megint, de miközben olvastam a kommentedet, megnéztem a Bárdinál, és más méretet adott meg 116 Le-re, mint 106-a.
...
Te hogy keresel a Bárdinál? Nálam ilyeneket nem lehet beállítani: évjárat, köbcenti, aztán annyi. Ha jól láttam legalábbis.
Egyébként nem tudom elképzelni, hogy épeszű autógyár ugyanarra a 4a-fe motorra (akár 107, akár 116 LE) más termosztátot tett volna bele... :hmmmm:
De az  :devil: nem  :sleep1: