Köszi, majd lehet, hogy még zavarlak az ügyben ![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Szívesen segítek ![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
Ez a termosztát dolog viszont szerintem nem teljesen úgy áll, ahogy leírtad. Miért?
1. Mert ha ez a Xado adalék olyan jó, és nem lenne egyáltalán súrlódás,
persze, hogy van ![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
a motor akkor is melegedne, lévén elég benne a benzin, ami többet fűt nem kevéssel, mint a súrlódási hő.
2. Ha az előző nem lenne véletlenül igaz, akkor ugye a motor nem melegszik, a termosztát nem nyit, a víz nem megy melegen a hűtőbe, akkor meg olyan mindegy, hogy teszel-e a hűtőhöz lapot vagy sem.
a kartonlap a motortérbe áramló levegőt is akadályozza: csökken a hűtőhatás
A jelenség: utazás -10 fokban, havas, jégbordás úton 90-el, a kezdetben langyosat fújó szellőzőből egyre hidegebb jön (középső rostélyok lezárva), majd a vízhőfok mutató középső állásból LEFELÉ ereszkedik
![helpsmilie :helpsmilie:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/helpsmilie.gif)
. Fagyos lehellet... Megoldás: 4-be kellett visszakapcsolnom, hogy 3000 fordulat környékén ismét jöjjön egy kis langy.
Ha a termosztát zárva maradt volna, egyáltalán nem jött volna fűtés. HA nyitottan marad, nem melegszik be a motor.
Előző évben ez a jelenség egyáltalán nem fordult elő, mint ahogy most, kartonozva sem. Én ennyit tapasztaltam.
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
HA a motorban csökken a súrlódás, a belső égés munkavégzésre fordítódik inkább, és akkor, út köben eszembe jutott, hogy a xado honlapján is írták az alacsonyabb hőfokon járó motor jelenségét. A hűtő egy részének letakarása pedig régi gyakorlat, kipróbáltam, nekem bevált.
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
Ennyit tudok, nem vagyok gépész...