És a termosztátod jó? Vagy annak ellenére is használt a kartonlap?
Igen, teljesen jó, amikor megvettem, télen is nagyon gyorsan bemelegedett, de 2010 tavaszán bekerült a xado, és amikor tavaly télen rendszeresen 25 km-ről jártam munkába, csak addigra melegedett be, mire beértem. (Sógorom a Corollával ugyanezzel szívott) Sőt, olyan is volt, amikor 200 km-re mentem, hogy út közben rendesen visszahűlt a a víz az alsó negyedbe...volt vacogás, meg 10 literes fogyi
Apám javallatára a wartburgos technológiát követtem (ami a precíz németeknek jó, az itt is elmegy
), betettem egy kartont a klímahűtő és a hűtő közé, félig eltakarva azt (így kívülről semmi nem látszik). Tapasztalat szerint 0 fok alatt nagyon hamar bemelegszik, és tartja az üzemi hőfokot (lásd idei téli fogyasztást), ventilátor nélkül.
Ha belegondoltok, logikus: a fűtés hulladékhővel működik, ha hideg a motor, a termosztát nem nyit ki (a fűtés a nagy körön van....), és a xadó simább futást eredményezett (ahogy az adott sebességhez tartozó fordulatszám csökkenése mutatja is), alacsonyabb hőfokon jár a motor. Sógorkám nem fogadta meg a tanácsot, inkább szívott (vacogott) is...
Pedig, amelyik hűtésrendszer bírja a +40-et, az -10 fokban már feleslegesen sok...Lásd pl. új Focus automata szellőzőrostélyait.