Én Xado olajat használok, ami adalékolt, kompressziót mértem, majd jövőre beszámolok!
Én sajnos nem mértem előtte sem és azóta sem, pedig érdekelne. Előrebocsátom, hogy kétkedve fogadom a gyártó-forgalmazó oldalán lévő élménybeszámolókat, de most már tudom, hogy mi a helyzet. Akkor határoztam el magam, mikor egy nógrádi kiránduláson csak kettesben küzdötte fel magát egy nem akármilyen emelkedőn. Egy év múlva ugyanott, ugyanolyan körülményekkel 5-ben vígan felrohant.
Amit tudok, hogy kb. 200-300-al kisebb fordulaton megy minden sebességben, mint előtte. Most 90: 2500, 120: 3500 - 195/60-as 15 collos kerekeken. Rugalmasság 80-120: 15.5 mp.
Szerintem ez már közelít a gyári értékekhez. A 10w40-es Eneosból, amibe tettem, semmit nem evett. Értsd: ugyanúgy maxon volt a nívó 10000km után, amikor lecseréltem (tudom, persze, közben benzinnel hígult). Most 5w40-es Xado cityline van benne, kicsit zajosabbnak tűnik (nyitott motorháztetőnél), és 8000km után félállásban van a nívópálca. De vsz ennél maradok, mert az eredeti fogyim jelentősen csökkent (Eneos 7.2 vegyes nyáron, most 6.5 - amikor megvettem, 8.5 volt -; 10 télen, most 7.5 - ez azonban a hűtő felét takaró kartonlapon is múlt).
És persze csendesebb, de ez már több összetevőtől függ. Egy "negatívum": télen nem akart bemelegedni, de a kartonlap csodákra képes
Persze kellett hozzá egy alapos fojtószelep-szívócső tisztítás, mert szegény saját dzsuvájában fürdött. Az előző gazdák rá se bagóztak
Amikor megvettem, lámpánál többször lefulladt. Az olajleválasztó azonban ezen is segített. Ami azt is megmutatta, hogy hova lesz az olaj egy része: a kanniszterben kb. 3dl lötty jött át a PCV szelepen: ennyit nem égetett el a motor.