Köszönöm szépen a választ!
Ezek szerint amit írtam, az nem "grafitos" olaj, hanem úgymond "hagyományos", igaz? Öcsém használt Nexiába Fuchs MoS2 olajat, neki sajnos nem vált be. Ez a motoröblítés nekem is szükséges, úgy érzem, Carinában és Marutiban is (és esetleg Öcsém kocsijában is). Ezt a fajta LM öblítőt még nem láttam boltban, de ha kell, megrendelem. Ősszel esedékes a csere, kíváncsi vagyok rá! Miután leengedted az öblítős olajat, egyből ment bele a rendes olaj? Esetleg ez az?
![](http://bolthely.hu/_modules/vizjel.php?vizjel_kep=/srv/www/vhosts/bolthely.hu/httpdocs/kepek/webautoshop/02400.jpg&vizjel_szoveg=webautoshop.hu&vizjel_meret=2&vizjel_hely=3&vizjel_szin=grey)
Itt azt írták, üresben kell járatni a motort. Bár óvatos vezetés nem árthat neki szvsz.
Remélem, hogy a tömítéseket nem bántja. Egyébként sok koszt kihoztak az olajak az utóbbi időben...Érdekes, hogy mikor áll a kocsi pár napot, a nívópálcán koszos az olaj. Ha megyek vele, és megállok, akkor meg sokkal tisztább ![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)
Minden olajcserénél kell öblíteni? Marutiba tettem Restore adalékot a Durablend 10w40-be, valamit használhatott, mert csendesebb lett, és olyan alapjárat, mint még soha. Bár most azon rágódok, hogy Marutiba is 5w40 kerül, olyan, mint a Toyotába. Fuchs, Total, vagy Mobil a legvalószínűbb idáig. A Fuchs azért érdekel, mert 260 fok körül van a lobbanáspontja, és esetleg stabilabb, mint az, aminek 220 fok...bár ez közel sem biztos, ezért érdekel konkrét tapasztalat. Őszig csak kiderül valami ![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
Ilyen LM öblítőt raktam bele. Nekem orbitális dzsuva volt az olajteknőben és a motorban, ezért is volt az említett hosszabb tisztítási fázis. Nem bántotta a tömítéseket, melyek egyébként frissek benne, miután megvettem nemsokkal cserélve voltak, mert ködölt kifele.
Feltételezem, hogy az idős hölgytulaj nem kormolta, cserélgette a dolgokat benne technológia szerint.
Én még a következőnél motoröblítek, aztán majd meglátom, hogy kell-e egyáltalán. Már most látom, hogy az olaj nem feketedik, szép szürke színű a molibdénszulfidtól. Persze korai lenne még következtetéseket levonni ebből, mert még nem ment sokat a kocsi az olajcserét követően, de erősen hajlok afelé - amit korábban is írtam - hogy, jó döntés volt az öblítés.
Az öblítős olajat leengedtük, aztán jól kicsöpögött, így-úgy emelve is volt az alaposság miatt, aztán egyből ment a friss olaj, semmi lacafaca, hókuszpók nem volt.
Egyébként vízszerűen csobogott ki az öblítős olaj a sok trutymákkal, olyan volt, mint a parkura.
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)