...
Beszélgettünk nemrég a motoröblítésről az olajcsere alkalmával.
A Dai-ba adtam egy tubusnyit az öreg olajba az LM motoröblítőből, majd óvatosan mentem vele, úgy 10-15 km.-t - a motor üzemmeleg volt -, majd csere követezett.
Most már olyan 800-1000 km van a friss olajban és az olajfogyasztás szinte nullára esett vissza, korábban jelentősen több volt. Ez igazolja azt a feltevésemet, hogy az olajlehúzó gyűrű(k) meg voltak ragadva a dzsuva (koksz) miatt, ami a motoröblítő áldásos hatására leoldódtak és most már tömítenek, úgy ahogyan kell.
...
Köszönöm szépen a választ!
Ezek szerint amit írtam, az nem "grafitos" olaj, hanem úgymond "hagyományos", igaz? Öcsém használt Nexiába Fuchs MoS2 olajat, neki sajnos nem vált be. Ez a motoröblítés nekem is szükséges, úgy érzem, Carinában és Marutiban is (és esetleg Öcsém kocsijában is). Ezt a fajta LM öblítőt még nem láttam boltban, de ha kell, megrendelem. Ősszel esedékes a csere, kíváncsi vagyok rá! Miután leengedted az öblítős olajat, egyből ment bele a rendes olaj? Esetleg ez az?
Itt azt írták, üresben kell járatni a motort. Bár óvatos vezetés nem árthat neki szvsz.
Remélem, hogy a tömítéseket nem bántja. Egyébként sok koszt kihoztak az olajak az utóbbi időben...Érdekes, hogy mikor áll a kocsi pár napot, a nívópálcán koszos az olaj. Ha megyek vele, és megállok, akkor meg sokkal tisztább
Minden olajcserénél kell öblíteni? Marutiba tettem Restore adalékot a Durablend 10w40-be, valamit használhatott, mert csendesebb lett, és olyan alapjárat, mint még soha. Bár most azon rágódok, hogy Marutiba is 5w40 kerül, olyan, mint a Toyotába. Fuchs, Total, vagy Mobil a legvalószínűbb idáig. A Fuchs azért érdekel, mert 260 fok körül van a lobbanáspontja, és esetleg stabilabb, mint az, aminek 220 fok...bár ez közel sem biztos, ezért érdekel konkrét tapasztalat. Őszig csak kiderül valami