Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6805573 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Carina
« Válasz #17010 Dátum: 2011.05.29 10:55:46 »
üdv!

Szelephézagot milyen sűrűn illik ellenőríztetni, beállíttatni? :?: Komárom környékén ismertek szerelőt aki ilyet vállal?

Csaba

80-90 E km-enként irja a könyv, de ez nem tud elállítódni magától, hacsak nem csattognak a szelepek vagy rossz a fogyasztás felesleges vele tökölni.

csazsu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Toyota Carina E 1.6xli '92
Re: Carina
« Válasz #17011 Dátum: 2011.05.29 11:52:57 »
üdv!

Szelephézagot milyen sűrűn illik ellenőríztetni, beállíttatni? :?: Komárom környékén ismertek szerelőt aki ilyet vállal?

Csaba

80-90 E km-enként irja a könyv, de ez nem tud elállítódni magától, hacsak nem csattognak a szelepek vagy rossz a fogyasztás felesleges vele tökölni.

Nem csattog, de sztem gyenge és a fogyasztása is 8 fölött van vegyesben. Én eddig 80ezret hajtottam bele, de ezt még nem ellenőríztettem. :no:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Carina
« Válasz #17012 Dátum: 2011.05.29 12:39:42 »
üdv!

Szelephézagot milyen sűrűn illik ellenőríztetni, beállíttatni? :?: Komárom környékén ismertek szerelőt aki ilyet vállal?

Csaba

80-90 E km-enként irja a könyv, de ez nem tud elállítódni magától, hacsak nem csattognak a szelepek vagy rossz a fogyasztás felesleges vele tökölni.

Nem csattog, de sztem gyenge és a fogyasztása is 8 fölött van vegyesben. Én eddig 80ezret hajtottam bele, de ezt még nem ellenőríztettem. :no:
Km mennyi? Ha ilyen 200 körül van, azt mondom érdemes ránézni, de először csak ellenőrizni.
Nem feltétlen a szelephézagtól van.
Hőfokjeladó, lambdaszonda, gyújtásalkatrészek, benzin,- levegőszűrő, gumik nyomása stb-stb. mind befolyásolja és ezeket ingyen van ellenőrizni ha van 1 kis affinitásod.
Ha nincs akkor meg segítünk.  ;)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #17013 Dátum: 2011.05.29 12:52:26 »
Üdv!

Peti! Megnéztem a mostani gumikat, Dunlop SP30 185/65 R14 (kb. az 5 személyre megadott értékekre fújva, ha jól emlékszem olyan 2,5 körülre), ezzel volt az említett fogyasztás és sebességadatok. Meg Q8 Formula Excel 5w40, leírása szerint könnyűfutású motorolaj, Q8 T65 75w90 szintetikus hajtóműolaj adalékkal, meg piros Spuri is volt benne  ;) Biztos van ennél jobb is, de nekem ez is tetszik, hála Istennek   :)

csazsu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Toyota Carina E 1.6xli '92
Re: Carina
« Válasz #17014 Dátum: 2011.05.29 14:06:59 »
Km mennyi? Ha ilyen 200 körül van, azt mondom érdemes ránézni, de először csak ellenőrizni. Nem feltétlen a szelephézagtól van. Hőfokjeladó, lambdaszonda, gyújtásalkatrészek, benzin,- levegőszűrő, gumik nyomása stb-stb. mind befolyásolja és ezeket ingyen van ellenőrizni ha van 1 kis affinitásod.
Ha nincs akkor meg segítünk.  ;)
köszi a biztatást.
Akkor írom az adatokat:
japán carina, 220 ezer km van az autóban. Gyújtáselosztó fedél és benzinszűrő cserélve (kb 200e-nél), 10ezrenként olaj és levegőszűrő csere, gyertyahézag 1,0mm, gumikat kb havonta ellenőrzöm 2,4 bár. Vízhőfokmérő a műszerfalon kb vízszintesen áll meleg motornál, de az nemtom hány foknak felel meg. Lambdaszondáról nem sokat tudok mondani, de talán még a gyári.
« Utoljára szerkesztve: 2011.05.29 18:52:44 írta kleingy »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #17015 Dátum: 2011.05.29 17:49:42 »
Üdv!

Peti! Megnéztem a mostani gumikat, Dunlop SP30 185/65 R14 (kb. az 5 személyre megadott értékekre fújva, ha jól emlékszem olyan 2,5 körülre), ezzel volt az említett fogyasztás és sebességadatok. Meg Q8 Formula Excel 5w40, leírása szerint könnyűfutású motorolaj, Q8 T65 75w90 szintetikus hajtóműolaj adalékkal, meg piros Spuri is volt benne  ;) Biztos van ennél jobb is, de nekem ez is tetszik, hála Istennek   :)
A Tied gyári gumi, azzal kicsivel jobb a fogyasztás, bár ez virtuális. Nem is mondtam, hogy az én gumimban 3,0 Bar van. Úg nem ment 6,0 alá a nagyobbik gumival meg 7,0 alá.
Úgyhogy 1 alá.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #17016 Dátum: 2011.05.29 17:52:31 »
Én magam tapasztaltam, hogy Corás LED de két különböző márkájú nem egyformán világított a műszerfalban. Gondolom a betett ellenállás nem egyforma volt.
Kamikaze! Te mennyiért adsz T10-es LED-et 4 db-ot sárgát?
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Carina
« Válasz #17017 Dátum: 2011.05.29 18:45:52 »
köszi a biztatást.
Akkor írom az adatokat:
japán carina, 220 ezer km van az autóban. Gyújtáselosztó fedél és benzinszűrő cserélve (kb 200e-nél), 10 ezrenként olaj és levegőszűrő csere, gyertyahézag 1,0 mm, gumikat kb havonta ellenőrzöm 2,4 bár. Vízhőfokmérő a műszerfalon kb vízszintesen áll meleg motornál, de az nemtom hány foknak felel meg. Lambdaszondáról nem sokat tudok mondani, de talán még a gyári.
Ellenőrizd:
- gyertyáktól a trafóig a kábelek ellenállását, gyertyák állapota?
- lambdaszondát, (akár egy multiméterrel <ha érdekel a menete leirom>, de diagnosztikán lenne a legjobb  :whistling:)
- a gumikat ellenőrizd gyakrabban (1-2 hét max), nem nagy ügy, és tartsd a nyomását, nagyon sokat számít (!)
- elektromos fogyasztókat csak szükség esetén használd
« Utoljára szerkesztve: 2011.05.29 18:52:20 írta kleingy »

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re: Carina
« Válasz #17018 Dátum: 2011.05.30 13:58:24 »
Ma ismét fejlesztés alá lett fogva a kocsi, az első ajtókba lettek belépítve a helyzetjelzők. Biztos sokaknak feltünt már a helye az ajtóban :)
Bármelyik ajtónyításra felkapcsol még a csomagtartó kinyitásakor is. Holnap meg a piros Ledek is belekerülnek :D

http://kepfeltoltes.hu/110530/201105301204_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/110530/201105301206_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Carina
« Válasz #17019 Dátum: 2011.05.30 14:42:43 »
danee90: nem jártatok ma reggel Érd lakótelepen 8-kor?
         

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re: Carina
« Válasz #17020 Dátum: 2011.05.30 14:45:55 »
danee90: nem jártatok ma reggel Érd lakótelepen 8-kor?


Nem, Kecskeméten voltam ma. Arra mostanság nem jártam :) amúgy miért egy hasonló carina futkározott arra? :D

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Carina
« Válasz #17021 Dátum: 2011.05.30 14:46:50 »
Ugyanez a szín volt és a rendszám is FDD-vel kezdődött. A számokat nem láttam, csak hirtelen tűnt fel, ahogy szembe jött.  :)
         

Gekko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re: Carina
« Válasz #17022 Dátum: 2011.05.30 14:48:20 »
Sziasztok!
Két kérdésem lenne.

1. A váltóm meleg időben, vagy sokat használva városban (gondolom ilyenkor felmelegszik) elkezd nehezebben működni. 1-esből és tolatásból nehéz kivenni, 1-esbe nehéz berakni. A többi fokozat tökéletesen működik.
Kuplungtárcsák, kuplung kiemelő, váltóolaj, volt cserélve, de nem változott. Van valami tippetek, hogy ha elviszem a szerelőhöz tudjak valami javaslatot mondani?

2. A bal oldali ablaknál lévő, műszerfali légbefúvóban leesett a befúvást szabályozó zárófedél szivacsa. Ott pilinckázik amikor megy a venti közvetlenül a befúvó rácsnál. Hogyan tudom visszaragasztani, hozzáférni? Szét lehet kapni valahogyan csak a befúvó rácsozatát, vagy meg kell bontani a műszerfalat?

Nagyon köszönöm a javaslataitokat, ötleteiteket előre is!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #17023 Dátum: 2011.05.30 14:51:35 »
Csavarhúzóval ki lehet pöckölni, csak óvatosan, mert össze lehet kaparászni. A forgáspontnál benyúlsz, és kifordítod. Remélem erre gondoltál.

A váltónál nem tudom, jó viszkozitású/teljesítményszintű olajat raktál bele?

Gekko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re: Carina
« Válasz #17024 Dátum: 2011.05.30 15:02:08 »
Csavarhúzóval ki lehet pöckölni, csak óvatosan, mert össze lehet kaparászni. A forgáspontnál benyúlsz, és kifordítod. Remélem erre gondoltál.

A váltónál nem tudom, jó viszkozitású/teljesítményszintű olajat raktál bele?

Szuper, akkor nem kell megbontani semmit a befúvónál. Köszönöm!

Váltóolaj már pont azért lett cserélve, hogy hátha az a baja. A szerelőm azt mondta elég koszos volt az olaj ami lejött. Gondolom megfelelőt töltött be újnak. Tehát valószínű nem az olaj a ludas, hanem valami más lehet. Hátha van valami ötletetek, hogy mit nézessek meg.