Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6805991 alkalommal)

0 Felhasználó és 28 vendég van a témában

rupalaszlo

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re: Carina
« Válasz #15855 Dátum: 2011.02.14 18:07:33 »
Hogy őszinte legek jár a fejembe, hogy avéra kellene cserélni a carinát.
Ave I-re. Arra lenne pénzem. De hát azokban is 200 fölött van a km. És többnyire előtte vannak a kuplung, fék lengéscsillapító cserének.

Tud valaki Carina vs Avensis információról?

Ha tudsz angolul, akkor itt egy link angol Avensis vs Carina-E topikhoz:  http://www.google.hu/url?sa=t&source=web&cd=4&ved=0CC0QFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.toyotaownersclub.com%2Fforums%2Findex.php%3Fshowtopic%3D107074&rct=j&q=Toyota%20Carina-E%20vs%20Toyota%20Avensis&ei=N2BZTf3xDcHOswbvlPjvCQ&usg=AFQjCNGSpaDtzlvueBQxejzSaz7wNnvmlQ&cad=rja

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #15856 Dátum: 2011.02.14 18:39:48 »
Köszönöm László. Nem tudok anglisul, de a gugli töri a nyelvet vmennyire. Nehezen érthető, de valami.
Azt vettem ki, hogy carina műszakilag megbízhatóbb.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Carina
« Válasz #15857 Dátum: 2011.02.14 21:16:40 »
Személy szerint nem tenném, Peti. Valamelyest ismerem mindkét típust, szerintem a Carina szerethetőbb autó és ár/érték arányban is jobb.
Carina mellett szól:
- a Carina egyértelműen nagyobb belül, mint az Ave I (főleg, hogy a Tiéd Liftback)
- sokkal kényelmesebb üléspozíció (Ave I-ben nagyon magas a bal első ülés, Te sem vagy alacsony)
- bár puritánabb, de tartósabb konstrukció a Carina
- filléres alkatrészárak - megfelelő forrásból  :D

Avensis mellett szól:
- jobb fékek
- magasabb biztonság (erősebb karosszéria, adott esetben több légzsák)

Hogy őszinte legek jár a fejembe, hogy avéra kellene cserélni a carinát.
Ave I-re. Arra lenne pénzem.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.14 21:36:01 írta Zé Balázs »
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Carina
« Válasz #15858 Dátum: 2011.02.14 22:05:00 »
Anno 1 éve ezen gondolkoztam én is, de a teszteket olvasgatva nem volt jobb az Ave, emellé kisebb :(
Meg még pont Balázzsal beszélgettünk is az Avé-ról, végül a biztos meglévő régi, ámde hibátlan Carina maradt, nem is bántam meg !
Ha kell tudja szedni a lábait, khm. kerekeit...
Csak hát nem mindegy, hogyha mérnek 95-öt, az 115ről vag 99-ről lett.
Igen, de akkoriban még nem volt 99LE-s, csak 107,115. (92-es az enyim)

Péntek műszaki ;) :clap: :wub:
Józsi vagyok :-)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #15859 Dátum: 2011.02.15 00:08:13 »
Akkor én is rosszul tudtam, mert én 115,8 LE-ről hallottam... :(
Hát a 85 kW, az igazából 115,6 LE :) ... De maga a gyár mindig 115-öt adott meg. Nyilván azért is, mert voltak piacok (pl. a német), ahol pont 115 LE-nél húzódott egy biztosítási kategória-határ. (Ezért volt korábban olyan sok német autó pont 45, 60, 75, 90, 115 stb. lovas. Mert ezek voltak a kategória-határok.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #15860 Dátum: 2011.02.15 00:10:49 »
Nekem 85KW van a forgalmiban. Pár paci már biztosan kiszaladt a ménesből...
'97-es Carina nem igazán lehet 115 lovas; 99 lesz az, nagy valószínűséggel. A mi '96-osunk is az volt (holott forgalmi szerint 107).

Ez amúgy korántsem törvényszerű, hogy ahogy öregszik az autó, úgy veszít az erejéből... Amíg a motor egészséges és nem nagyon kopott (nem csökkent jelentősen a kompressziója), addig nem igazán veszít. A Camry pl. most, 382 ezer km-rel ugyanazokat a menetteljesítményeket tudja (stopper szerint), mint anno 147 ezer km-rel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #15861 Dátum: 2011.02.15 00:13:35 »
Hogy őszinte legek jár a fejembe, hogy avéra kellene cserélni a carinát.
Ave I-re. Arra lenne pénzem. De hát azokban is 200 fölött van a km. És többnyire előtte vannak a kuplung, fék lengéscsillapító cserének.

Tud valaki Carina vs Avensis információról?
Carina E-t Ave I-re váltani szerintem nem annyira indokolt... Nincs akkora különbség a két autó között, ami vállalhatóvá tenné azt a plusz kockázatot, ami egy másik, már eleve minimum 8 éves használt autó beszerzésével jár. Ha mégis, akkor viszont legalább legyen faceliftes az az Ave I, mert annak több jó tulajdonsága van. De egy jól működő Carina E-t egy facelift előtti Ave I-re én nem cserélnék le.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Carina
« Válasz #15862 Dátum: 2011.02.15 00:42:08 »
Akkor én is rosszul tudtam, mert én 115,8 LE-ről hallottam... :(
Hát a 85 kW, az igazából 115,6 LE :) ... De maga a gyár mindig 115-öt adott meg. Nyilván azért is, mert voltak piacok (pl. a német), ahol pont 115 LE-nél húzódott egy biztosítási kategória-határ. (Ezért volt korábban olyan sok német autó pont 45, 60, 75, 90, 115 stb. lovas. Mert ezek voltak a kategória-határok.)
Ismét tanultam valamit :) Köszi Mester!  ;)
Józsi vagyok :-)

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #15863 Dátum: 2011.02.15 10:02:11 »
Akkor így érthető a lustaság érzése a carinának a corollához képest: Az 86 le volt ez meg "csak" 13-mal több, ha 99 lovas. És azért 200 kg-val nehezebb.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #15864 Dátum: 2011.02.15 10:11:05 »
A fliftes ave I-ben még 4AFE motor van?

Az ár-érték arány biztos hogy rosszabb, végül is ezért lett carina. Mert először avékat nézegettem. De azokban is benne van a min. 200000 km, és min 300000-el többe kerül.
És általában még előtte vannak a nagyobb alkatrész cserének.
Nekem legalább új a kuplungom és két lengéscsillapítóm.
Viszont a magasabb ülés mindig szimpatikus volt, olyankor előrébb lehet húzni az ülést és hátul nő a hely. előtte berlingóm volt, az fsza autó lett volna, ha japók gyártják. Bár lehet akkor összenyomták volna.
A carinának meg van az a fíííílingje, hogy mar nem gyártják.
Köszönöm a vélemény nyilvánítást!
Prius 2 - a mosolygós autó.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Carina
« Válasz #15865 Dátum: 2011.02.15 10:18:58 »
Ööö, 2001-ben jöttek be a vvt-ik. Sztem a faceliftben már azok vannak.
         

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Carina
« Válasz #15866 Dátum: 2011.02.15 10:44:22 »
Így van. Egyetlen pontosítás: 2000-ben jöttek Coriba, Avensisbe a vvt-i.k ;). Amúgy meg '96ban :eek:
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #15867 Dátum: 2011.02.15 11:52:36 »
A fliftes ave I-ben még 4AFE motor van?
Nem. A facelift során a tulajdonképpeni legnagyobb változtatás pont a VVTi motorok bevezetése volt. Erre 2000 közepén került sor, tehát a 2001-es modellévtől, azaz 2000 őszétől jelentek meg a faceliftesek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #15868 Dátum: 2011.02.15 12:01:36 »
Köszönöm.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #15869 Dátum: 2011.02.15 12:45:57 »
Hát időnként még mindig jön a mocsárszag az autóból. vettem ezt a sprét, amit el kell indítani, autót lezárni belső levegőt keringetni 15 percig. Egy darabig jó volt de vissza tért a szag a tett színhelyére. Lehet a ventillátor is tele van trutyival. Mert a poll szűrőt már kicseréltem, ott ki lett seperve a kosz.
Hol van a ventillátor a carinában? belül az utastérben?
Prius 2 - a mosolygós autó.