Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6791377 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Carina
« Válasz #14805 Dátum: 2010.06.24 08:31:30 »
Tessék megnézni a tavalyi és a tavalyelőtti Kakucs-ringes nyári talis képeket!  :1eye:
         

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Carina
« Válasz #14806 Dátum: 2010.06.24 13:30:42 »
Tessék megnézni a tavalyi és a tavalyelőtti Kakucs-ringes nyári talis képeket!  :1eye:
Én már régebben megkukkoltam :)
Sőt...YouTube-on van 2 hosszabb videó is azt hiszem...na azokat is :)
Józsi vagyok :-)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Carina
« Válasz #14807 Dátum: 2010.06.24 14:07:18 »
Csak a pálya felépítése miatt gondoltam. :)
         

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Carina
« Válasz #14808 Dátum: 2010.06.24 14:34:54 »
Csak a pálya felépítése miatt gondoltam. :)
Ja...értem :)
Hát csak mehetünk 1-2 kört, mint felírós kör, vagy tanuló kör... :)
Józsi vagyok :-)

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re: Carina
« Válasz #14809 Dátum: 2010.06.30 08:52:14 »
Sziasztok!

Egy Carinával kevesebb lesz a nyári talin, mert júl. 14.-től 3 hétig nem lesz itthon az autó.  :no:
Így a találkozóra nem tudok menni (Carinával biztosan nem).
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #14810 Dátum: 2010.07.02 10:33:34 »
Remélem a gyári futómű azért bírni fogja a dőlést, bár Corollával jobban lehetne közlekedni, mert kisebb, fürgébb, korszerűbb, de azért Carinába egy fél autót beleraksz :)
Óóó nem kell ám félteni a Carinkát  :szemez: ... Csak rá kell nézni pl. a hátsó futóműre, elég igényes konstrukció, igényesebb, mint ami a Corollák alá került. Én elég sokszor vezettem közvetlenül egymás után Carinát és E12-es (!) Corollát, és kötve hiszem, hogy utóbbival előbbit ott lehetne hagyni, ha a Carinás nem akarná  :) ... Az, hogy dől, az egy dolog - dől, mert komfortosra van hangolva, de a Corolla is dől ám. Viszont stabil és semleges - semlegesebb mint a Corolla, később kezdi el tolni az orrát kifelé; és arra a gonosz terhelésváltásos far-kidobásra sem hajlamos, amire pl. az E11-es Corolla igen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Carina
« Válasz #14811 Dátum: 2010.07.02 10:49:25 »
Mindig leszólod szegény E11-em futóművét, pedig a kortársainál sokkalta jobb a futóműve a független McPherson izé vagy mi a bánat miatt.  :no:
Kakucson tervezek menni musspici Corsájával, mert az pont az orrát nyomja mindig ki és azzal nem tudnék mit kezdeni. Azt megfogom, ha a seggét dobja, legalábbis tudom, mit kell tenni vele. Ez az orrtolás nekem új, nem ültem még ilyen autóban.
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #14812 Dátum: 2010.07.02 11:01:26 »
Mindig leszólod szegény E11-em futóművét, pedig a kortársainál sokkalta jobb a futóműve a független McPherson izé vagy mi a bánat miatt.  :no:
Ez nem leszólás, hanem az igazság  ::) ... Az E11 futóműve nem volt túl jó a konkurrensei jelentős részéhez képest, pl. egy Astra G vagy pláne egy Golf IV stabilabb, Focusról végképp nem beszélve. Ezt a seggdobálós hajlamot már a korabeli tesztek is kritizálták, a legtöbb konkurrens nem csinál ilyet, és akárhogy is forgatjuk, ez hibás viselkedés egy "mezei" sofőröknek tervezett, tömeggyártású autótól.

Ami a McPherson-rendszerű első felfüggesztést illeti: az van tudtommal az összes konkurrensben is; jó ideje eléggé egyeduralkodó megoldás, ilyen volt pl. már a régi Kadettedben is, ilyen van a Starletben, a Camryben stb stb stb. Szóval ez nem valami extra dolog.

Kakucson tervezek menni musspici Corsájával, mert az pont az orrát nyomja mindig ki és azzal nem tudnék mit kezdeni. Azt megfogom, ha a seggét dobja, legalábbis tudom, mit kell tenni vele. Ez az orrtolás nekem új, nem ültem még ilyen autóban.
Hát ez nevezhető a standard elsőkerék-hajtású viselkedésnek... Persze némelyik inkább, másik kevésbé hajlamos rá. Alapvetően sokkal szerencsésebb mint a seggdobálás (majd jön B.S. és leírja hogy nem is), mert az átlagsofőr ösztönös reakciójára (=gázelvétel, kormány nagyobb mértékű elfordítása) stabilizálódik - ezzel szemben a seggdobálás ellenszerét, az ellenkormányzást senki nem fogja magától tudni, azt meg kell tanulni.
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.02 11:03:00 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Carina
« Válasz #14813 Dátum: 2010.07.02 18:09:56 »
szegény E11-em futóművét, pedig a kortársainál sokkalta jobb a futóműve

Nem bantasbol, csak komolyan kivancsi lennek ra, hogy mely fobb konkurenseinel jobb a futomuve.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Carina
« Válasz #14814 Dátum: 2010.07.05 12:04:47 »
Üdv újra
Olajcsere előtt állok. Sokat hallottam az ENEOS japán olajokról....
Valvoline Max Life után mit gondoltok? Szeretheti ezt a Carina 4AFE?

Eneos Premium 10-40 (félszintetikus)
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Carina
« Válasz #14815 Dátum: 2010.07.05 12:05:48 »
5W40 inkább... Vagy miért akarnál 10-est beletenni?
         

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Carina
« Válasz #14816 Dátum: 2010.07.05 12:13:31 »
5W40 inkább... Vagy miért akarnál 10-est beletenni?
Anyagi megszorításból.... ;)
Eddig is 10-40es Valvoline-t raktam, nem volt vele gond.

 Megpróbálnám ezt az Eneos-t. Miért lenne jobb az 5-40?
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.05 12:15:08 írta olahtomi »
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Carina
« Válasz #14817 Dátum: 2010.07.05 12:18:43 »
Mondjuk mert többen még a Carinában is 0W-s olajjal járnak? Jobb hidegindítás, jobb kenés, nem csak félszint olaj. Soroljam? Olvasgass bele az általános/olajos topicba. A 40 jó, főleg ha sok a km a kocsiban és ha hajtod is, de inkább 5W. Jobb lesz neki.
Ha ez az 1750 forint különbség téged földhöz vág...  :surrender:

Eneos Premium 10W-40 4l
Ára: 4250 Ft.

Eneos Premium Hyper 5W-40 4l
Ára: 6000 Ft.

Egyébként annyi a 10W40 Valvoline mint az 5W40 Eneos! ;)
         

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Carina
« Válasz #14818 Dátum: 2010.07.05 13:01:00 »
Hát eddig bevált a 10-40.... Remélem ezután is be fog.
Ha nem számítana nekem mostanában az az ezerpárszáz forint, akkor már Avensissel járnék. :yes:
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Carina
« Válasz #14819 Dátum: 2010.07.05 13:03:36 »
5W-vel kevesebbet enne az autód, mellesleg hidegen kevésbé kopik (pl. rövidebb utakon), tehát hosszabb távon ismétcsak jobb befektetés az ezerx forinttal drágább olaj... :szemez: