Üdv mindenkit! Mivel nemrég vagyok carina tulajdonos és nincs kézikönyvem feltennék egy kérdést! Hány ezernél szokás levegöszüröt cserélni?
Állapotfüggő, mi a miénkben úgy kb. 30 ezrenként cseréltük.
Nem, ez nem allapotfuggo dolog, hanem a gyari ajanlas a mervado. Mikronokat senki sem lat a szemevel. Ova intenek attol mindenkit, hogy a csereperiodust túllepje, kifujkodja a szurot. Megjegyzem a mai totalbike cikkek kozott is van egy cikk a szurokrol, melybol ideznek egy kicsit:
"A gyártók ezeket a szűrőket tesztelik és ellenőrzik. Meg kell említenünk azt is, hogy a papírbetétes szűrők egyszer használatosak, nem tisztíthatók.
Hibát követ el az az ember, aki 6-8 baros levegővel, kompresszorral kifújja a szűrőből a port, ugyanis a nagy nyomás a szűrőpapír elemi rostjait, porózusságát mechanikailag teszi tönkre és a szűrési küszöb könnyedén duplájára nő, de akár megsokszorozódik, hiszen a pórusok megnagyobbodnak. A szűrőpapír nem erre az igénybevételre van mechanikailag méretezve. Aki nem hiszi, meggyőződhet maga róla: tegyünk a napra egy új szűrőt, a szűrő árnyékába egy fénymérőt. Jegyezzük fel az értéket. Majd egy koszos szűrőnél mérjük meg a fényerősséget az árnyékában és aztán fújjuk ki alaposan kompresszorral az áramlási iránnyal ellentétesen. Most megint tegyük mögé a fénymérőt és lepődjünk meg, hogy a fényerősség eléri, sőt, meghaladja a vadiúj szűrő mögött mértet, pedig a koszos szűrőpapír nem lett fehérebb, mint az új. De a fényt és a koszt jobban átereszti. Ez nem egy tudományos teszt, több helyen támadható is, de elgondolkodtató." forras:
http://totalbike.hu/magazin/2010/04/30/olcso_tuning_a_rossz_levegoszuro/