Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6779768 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Carina
« Válasz #14205 Dátum: 2010.01.26 10:16:05 »
Privát véleményem, hogy én inkább egy nagygenerált csináltatnék a meglévő motoron. Anno a Kadetten bevált, abban több mint 500 ezer km volt, amikor kapott nagygenerált. És még ment 60 ezret, mielőtt bontóba került.  :)
         

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Carina
« Válasz #14206 Dátum: 2010.01.27 18:01:06 »
Privát véleményem, hogy én inkább egy nagygenerált csináltatnék a meglévő motoron. Anno a Kadetten bevált, abban több mint 500 ezer km volt, amikor kapott nagygenerált. És még ment 60 ezret, mielőtt bontóba került.  :)
sztem is nagygeneral.  8]
Lehettem volna halasz ...

Kada

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
Re: Carina
« Válasz #14207 Dátum: 2010.01.27 19:10:54 »
Üdv Kolegák!!

Valaki akinek van tapasztalata a benzinszűrő cseréről leírná a műveletet? Van vmi amire oda kell figyelni?


köszi.K

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Carina
« Válasz #14208 Dátum: 2010.01.27 19:17:01 »
Üdv Kolegák!!

Valaki akinek van tapasztalata a benzinszűrő cseréről leírná a műveletet? Van vmi amire oda kell figyelni?


köszi.K
ez engem is erdekelne mert ugytudom hogy nagyon nehezen hozzaferheto helyen van.
Lehettem volna halasz ...

Kada

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
Re: Carina
« Válasz #14209 Dátum: 2010.01.27 20:30:03 »
A helyét azt tudom holvan. A nevét nemtudom annak a karosszéria elemnek. Az esőcsatorna alatt található talán "falra" van felrögzítve a karosszériára. motor mögött tehát

boznor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • leginkább csak fentről kap vizet
Re: Carina
« Válasz #14210 Dátum: 2010.01.28 09:55:14 »
A helyét azt tudom holvan. A nevét nemtudom annak a karosszéria elemnek. Az esőcsatorna alatt található talán "falra" van felrögzítve a karosszériára. motor mögött tehát
Jaja, ott van azon a falon. Valóban nehéz hozzáférni, mert elég mélyen van. Amikor cseréltük (1 éve, vásárlás után), akkor fölötte leszedtünk majdnem mindent, mert 2 emberes meló volt. Egy kis fémcsövecskén van rajta, de mivel rá volt szorulva, ellen is kellett tartani, ha nem akartuk eldeformálni a tank felől jövő csövet. Az már csak a mi szerencsétlenségünk volt (vagy az előző cserénél cseszték el a fémcső végét), hogy az új felhelyezése után folyt a benzin, és nem tudtuk normálisan meghúzni. Nincs külön tömítés, hanem kúposan zárna. Egy kis deformálódó (réz) alátétet raktunk alá, és így már nem szivárgott a benya. Persze, ha minden rendesen megy, akkor rutinmunkának az egész.

Kada

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
Re: Carina
« Válasz #14211 Dátum: 2010.01.28 14:12:17 »
Olyan kérdésem lenne, hogy kicsit hangosnak találom  a kicsikét. Amik már felmelegedett a motor akkor tisztán csak kerepel a gép.
Most, hogy hangosnak találom én az egy dolog.
Kinek mi a tapasztalata? mennyire kerepelnek a szelepek? Mondjuk 1.6 95-ös japán. természetesen benyás

A benzinszűrő cserének meg nekiállok. Kösz a leírást boznor.

K

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Carina
« Válasz #14212 Dátum: 2010.01.28 15:53:20 »
Szia mindenki.
Van egy 1996-os Carinám. Gáz üzemű. Amikor megvettem volt az órában 170eKm, de a szervíz szerint legalább 300eKm-t ment. Azóta beletettem 50eKm-t.
Kezdi enni az olajat (1l/1000km) és a gáz miatt is aggódok, mert azt mondták hogy tönkreteszi a szelepeket. (csak gázzal járok, benzinnel nem)
Kérdés: mennyiből lehet egy motorcserét megúszni? (12eFt a papír) de mennyi a motor meg a csere?
Érdemes-e motort cserélni egyáltalán?
Ez az olajfogyasztás már tényleg nem normális. Szerintem ne a cserén gondolkodj, hanem inkább újíttasd fel a motort! Meg kell gyűrűztetni és utána, majdnem mint az új. :) A gyűrűzést talán meg is úszod olyan 120e huf körül.
igy van, gyuruzes esetleg szimeringezes. igy legalabb tudod hogy lesz egy motorod kozel uj tulajdonsagokkal, amivel kimesz a vilagbol. ha pedig kicsereled a motort, ki tudja hogy az uj motorral nem  jarsz e ugy mint a jelenlegivel.
Hát ezeken már én is túl vagyok.
De minek?! Elvertem rá egy rakat pénzt, mert ete az olajat, meg kéken füstölt hidegen. Gyűrűk, csapágyak, szimeringek, tömítések - minden GYÁRI TOYOTA
Az autó abbahagyta a füstölést, nem eszi az olajat. Nem megy jobban, nem megy rosszabbul - bár mostanában igen lustának érzem (túl sok 2.5ös turbódízelben ülök újabban :D).
A szerelőm kivette az eredeti gyűrűt, rá nézett: "Ezek még elmennének még 250.000et, de ha már megvetted..."  :no:

Most meg belevágtam a futómű rendbetételébe
Toyota Carina E 1.6 GLi Lift Back 86KW 1994.07.

Ezeket az árakat ajánlották:
http://kepfeltoltes.hu/100126/SNC00121_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
-hátsó stbilizátor pálca
utángyártott 4.500-5.000

http://kepfeltoltes.hu/100126/SNC00118_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
-hátsó hosszkitámasztó rúd

Új 40.000!!!, 5.000/db bontott. (ez is érdekes, amíg én jártam a boltokat, azt mondták nincs külön szilent, csak egybe a rúddal. megkérdezte a szerelőm, neki azt mondták hoznak bele!!!  :hmmmm: ) Illetve felmerülhet az a lehetőség is, hogy "vulkanizáltatok" bele szilentet kb 3-4.000. Ill. most felmerült egy olyan lehetőség hogy 5.000FTért hoznak bele JAPÁN utángyártott szilentet.
Mit javasoltok? Vulkanizáljon bele egyet a mester, a saját maga esze szerint, aki erre szakosodott, ezeket gyártja, vagy préseltessem ki az én szerelőmmel a régit és belerakja a japó utángyártott gumit? A bontó csak végszükség esetére.

http://kepfeltoltes.hu/100126/100_6178_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
-bal első féltengely, külső porvédő
3000-4500!!! Brutál ár egy "gumidarabért"

A legvégén pedig Szivák mester lengécsillapító felújítása és futóműbeállítása lesz a terv!


A képeknél nem a kisképet linkelted be, így kénytelen voltam kiszedni az img kódokat, mert széthúzta a fórumot a túl nagy kép. Kleingy

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.28 16:39:56 írta kleingy »
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

sencor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Carina
« Válasz #14213 Dátum: 2010.01.28 18:20:46 »
Idézet
Valaki akinek van tapasztalata a benzinszűrő cseréről leírná a műveletet? Van vmi amire oda kell figyelni?
Én úgy három hónapja cseréltem ki, az autó motor oldali " tűzfalán" van, egy kengyel fogja. Villáskulccsal ki kell engedni az alsó és felső csőcsatlakozását / az alsónál ellent kell fogni /,kengyelszorító csavart kiengeded, ekkor elméletileg ki tudod szedni a szűrőt. Újat belerakod, beállítod pozícióba, / a kengyelen és a szűrőn van elfordulás elleni biztosítékként egy kis kitüremkedés ill. bemélyedés /kengyelt megszorítod, csőcsatlakozásokat visszacsavarozod és elméletileg kész.Tény, hogy elég sz*r helyen van de egyedül is meg lehet csinálni. Amivel sz**tam az maga a benzinszűrő mivel gyári hibás volt ,a tömítésért felelős kúp nem olyan volt mint a benzincső végén levő ellendarab. Erre sajnos háromszori ki-be szerelés és kb. egy liter benzin szétlocsolása után jöttem rá. :wacko: Szerencsére a számlát megtartottam, és szó nélkül kicserélték az üzletben.
'93 Carina Xli 1.6

Rics

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Carina
« Válasz #14214 Dátum: 2010.01.28 19:45:02 »
Hát ezeken már én is túl vagyok....
Szia!

A porvédő gumira ne sajnáld a pénzt.  A szerelőm biztosított, hogy az utángyártott is pont olyan jó miont a gyári.
Egy évet bírt. Aztán tetettem toyotát bele. Ennek már négy éve.
A szerelőmben megbízok, de hogy ki volt a gyártó azt nem tudom. Számla meg ugye nincs már meg.

Rics
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.28 20:01:40 írta kleingy »

Kada

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
Re: Carina
« Válasz #14215 Dátum: 2010.01.30 00:33:24 »
Olyan kérdésem lenne, hogy kicsit hangosnak találom  a kicsikét. Amik már felmelegedett a motor akkor tisztán csak kerepel a gép.
Most, hogy hangosnak találom én az egy dolog.
Kinek mi a tapasztalata? mennyire kerepelnek a szelepek? Mondjuk 1.6 95-ös japán. természetesen benyás

A benzinszűrő cserének meg nekiállok. Kösz a leírást boznor.

K

Valaki erre?

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Carina
« Válasz #14216 Dátum: 2010.01.30 11:26:09 »
Igen. Szerintem is hangos. Nekem is valami kerepeles szeru hang, de mar megszoktam. Jo ez, megy ez... :)

Kiszedtem az indokolatlan és másfél méteresre széthúzott idézetet. Trotter
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.30 15:11:54 írta Trotter66 »
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Carina
« Válasz #14217 Dátum: 2010.01.31 16:19:20 »

Igen. Szerintem is hangos. Nekem is valami kerepeles szeru hang, de mar megszoktam. Jo ez, megy ez... :)



Kiszedtem az indokolatlan és másfél méteresre széthúzott idézetet. Trotter

Koszi a moderalast. :)
Legyszi ahhoz is adjatok mar tanacsot, hogy csinaltassak bele szilentet 4ert, vagy vegyek bele utanggyartottat 5ert?
Nagyon dicserik a hazi keszitesut, de az utangyartott csak Japan!
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #14218 Dátum: 2010.01.31 17:59:40 »
Én a magam részéről ilyen csekély különbség mellett a japót venném meg. :hug:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Carina
« Válasz #14219 Dátum: 2010.01.31 22:44:12 »
Én a magam részéről ilyen csekély különbség mellett a japót venném meg. :hug:
Na ez az...! Véleményeket. Tanácsokat kérek! Kedd reggelig!
Én is így gondoltam eleinte, aztán elbizonytalanított az, hogy ez a bizonyos Lenkey Silentblock igen neves cég a rallysok, meg Imprezások között (lásd: racing bazár). Annyira rosz nem lehet?T :hmmmm: Vagy igen?
Még tippeket, javaslatokat!
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP