Szia mindenki.
Van egy 1996-os Carinám. Gáz üzemű. Amikor megvettem volt az órában 170eKm, de a szervíz szerint legalább 300eKm-t ment. Azóta beletettem 50eKm-t.
Kezdi enni az olajat (1l/1000km) és a gáz miatt is aggódok, mert azt mondták hogy tönkreteszi a szelepeket. (csak gázzal járok, benzinnel nem)
Kérdés: mennyiből lehet egy motorcserét megúszni? (12eFt a papír) de mennyi a motor meg a csere?
Érdemes-e motort cserélni egyáltalán?
Ez az olajfogyasztás már tényleg nem normális. Szerintem ne a cserén gondolkodj, hanem inkább újíttasd fel a motort! Meg kell gyűrűztetni és utána, majdnem mint az új. A gyűrűzést talán meg is úszod olyan 120e huf körül.
igy van, gyuruzes esetleg szimeringezes. igy legalabb tudod hogy lesz egy motorod kozel uj tulajdonsagokkal, amivel kimesz a vilagbol. ha pedig kicsereled a motort, ki tudja hogy az uj motorral nem jarsz e ugy mint a jelenlegivel.
Hát ezeken már én is túl vagyok.
De minek?! Elvertem rá egy rakat pénzt, mert ete az olajat, meg kéken füstölt hidegen. Gyűrűk, csapágyak, szimeringek, tömítések - minden GYÁRI TOYOTA
Az autó abbahagyta a füstölést, nem eszi az olajat. Nem megy jobban, nem megy rosszabbul - bár mostanában igen lustának érzem (túl sok 2.5ös turbódízelben ülök újabban
).
A szerelőm kivette az eredeti gyűrűt, rá nézett: "Ezek még elmennének még 250.000et, de ha már megvetted..."
Most meg belevágtam a futómű rendbetételébe
Toyota Carina E 1.6 GLi Lift Back 86KW 1994.07.
Ezeket az árakat ajánlották:
http://kepfeltoltes.hu/100126/SNC00121_www.kepfeltoltes.hu_.jpg-hátsó stbilizátor pálca utángyártott 4.500-5.000
http://kepfeltoltes.hu/100126/SNC00118_www.kepfeltoltes.hu_.jpg-hátsó hosszkitámasztó rúd Új 40.000!!!, 5.000/db bontott. (ez is érdekes, amíg én jártam a boltokat, azt mondták nincs külön szilent, csak egybe a rúddal. megkérdezte a szerelőm, neki azt mondták hoznak bele!!!
) Illetve felmerülhet az a lehetőség is, hogy "vulkanizáltatok" bele szilentet kb 3-4.000. Ill. most felmerült egy olyan lehetőség hogy 5.000FTért hoznak bele JAPÁN utángyártott szilentet.
Mit javasoltok? Vulkanizáljon bele egyet a mester, a saját maga esze szerint, aki erre szakosodott, ezeket gyártja, vagy préseltessem ki az én szerelőmmel a régit és belerakja a japó utángyártott gumit? A bontó csak végszükség esetére.
http://kepfeltoltes.hu/100126/100_6178_www.kepfeltoltes.hu_.jpg-bal első féltengely, külső porvédő3000-4500!!! Brutál ár egy "gumidarabért"
A legvégén pedig
Szivák mester lengécsillapító felújítása és futóműbeállítása lesz a terv!
A képeknél nem a kisképet linkelted be, így kénytelen voltam kiszedni az img kódokat, mert széthúzta a fórumot a túl nagy kép. Kleingy[a csatolmányt egy admin törölte]