Fèlreértesz. Azt tudom, hogyan kell negsasolni, olvastam. Azzal nem vagyok tisztàban, hogy mit kell tenni, ha nem ezeket az èrtékeket hozza a vas! Hogyan lehet àllítani!
Állítani a gyújtáselosztó (ami a motor bal oldalán kiáll, az a henger, amiből jönnek a gyertyakábelek) tekergetésével lehet. Van két csavar, ami egy bizonyos pozícióban rögzíti egy íven belül. Azokat fellazítva lehet csavarni az elosztót, míg 10-nél nem kesz a jelölés diagnosztikai módban. Aztán persze rögzíteni megint.
ennek a háttere nagyon leegyszerüsítve:
Az elsztóban levő rotor a főtengellyel együtt forog, a burkolathoz rögzített érintkezőket (amik a gyertyákhoz mennek) köti össze az alapján hogy melyik henger a "soros". Ha a rotor "késik" vagy "siet" az ideálishoz képest (tehát a gyjtás hamarabb vagy később van mint kell - a jelölés nem a 10-nél áll), akkor elcsavarva az érintkezőket ezt lehet korrigálni.
A stroboszkóppal azt vizsgálod, hogy a gyújtás a főtengely (és közvetve a dugattyú) milyen állásában következik be.A gyári specifikáció diag módban 10 fokkal a felső holtpont előtt definiálja, a skála a motorblokkon pedig az 1-es hengerhez van igazítva. Ezért olyan a mérés amilyen.
Persze ha bizonytalan vagy, vagy nincs stroboszkópod, érdemes szerelőhöz menni a kinyomtatott értékekkel.