Az mennyire jellemző a Carinak-ra, hogy eszik az olajat? Vagy alapból egy csepp olajat nem szabadna ennie ha normálisan be voltak tartva az olajcsere periódusok és normális körülmények közt volt használva az autó? Vagy 200-300ezer km után már óhatatlanul eszi az olajat picit?
Nagyjából 200ezer km után érdemes teljes generált tenni az autón? Vagy ha normálisak még mindig az autó paraméterei (fogyasztás, olajfogyás, kupplung...) akkor nem kell törődni vele még?
Mert olvastam, hogy ca. 200.000km után vki teljes generált csinált az autón miután megvásárolta és ca. 300.000FT-ba került...
Abban az autóban vagy nem 200 ezer km volt, vagy korábban ütötték-vágták és teljesen elhanyagolták a karbantartását.
Valamennyi olajfogyasztás MINDEN autónál normális, pláne több százezres futás után. A kérdés, hogy kinek mi mennyit ér meg? Az olajfogyasztást jellemzően gyűrűzés + szelepszárszimering-csere kombóval lehet megoldani, ami legalább 180-200 ezres tétel. Ez 90-100 liter normális motorolaj ára... Ez alapján mindenki kiszámíthatja, megéri-e neki vagy sem. Én biztos, hogy nem kezdenék el gondolkodni rajta, amíg az autó olajfogyasztása nem haladná meg a fél litert 1000 km-en - ez esetben is csak akkor, ha még egy csomó ideig meg akarnám tartani. Carinán belül amúgy leginkább a 93-94-es, japán 1.6-osok hajlamosak az olajfogyasztásra, a dugattyúgyűrűk túl lágy anyaga miatt. De ezeknél is csak igen nagy futásteljesítménynél, és fokozatosan jelentkezik a dolog.