Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6791277 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12735 Dátum: 2009.01.06 13:01:52 »
Üdv a világ legjobb autoi tulajainak,nekem 2 is volt,mindegyik 2000td,most egy ave versoval karcolok,ha valakit érdekel,van 4alufelni carina e-re való,irjatok,megegyezünk.15colos,gumi nélkül,5csillag az alakja

Képet tudsz feltenni róla?

Bizony, en is varom a kepeket az alufelnirol..:D

Meg én is, erről már tegnap 17:30-kor küldtem privit ikinges Cartársnak  :whistling: ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mate6

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Carina
« Válasz #12736 Dátum: 2009.01.06 13:03:10 »
Üdv a világ legjobb autoi tulajainak,nekem 2 is volt,mindegyik 2000td,most egy ave versoval karcolok,ha valakit érdekel,van 4alufelni carina e-re való,irjatok,megegyezünk.15colos,gumi nélkül,5csillag az alakja

Képet tudsz feltenni róla?

Bizony, en is varom a kepeket az alufelnirol..:D

Meg én is, erről már tegnap 17:30-kor küldtem privit ikinges Cartársnak  :whistling: ;) ...

Ajjjaj, akkor errol ugy tunik lecsusztam..:)
Nem baj, jo helyre kerul.

m
'94 Carina 2.0 GLi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12737 Dátum: 2009.01.06 13:25:15 »
Előbb meg kell nézni, aztán eldöntjük  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re: Carina
« Válasz #12738 Dátum: 2009.01.06 20:09:17 »
Sziasztok!

Idén májusban lettem boldog tulajdonosa egy 1995.05-i Carinának E 1.6 XLi-nek. Első autóm, kevés péz, nem volt kérdéses hogy ilyet akarok venni, mert faternak 1992óta Carinája van. A kocsinak állítólag egyszer belerongyoltak a fenekébe, látszik rajta itt-ott alulról egy két alvázvédő festésnyom. Mindegy. A kérdésem a következő. A motor (nívópálca fele) mennyiségű olajat eszik meg kb 1000 kilométeren. Igazából mindegy hogy pályán, vagy városban megyek. Bár mintha nyáron klíma mellett jobban ette volna.
Ismerősök mondták, meg apám is, hogy addig megbízható a toyota amíg el nem kezdi enni az olajat, illetve amíg nem kell hozzányúlni a motorhoz. Mit mutatnak a tapasztalatok, megbízhatatlanabb lesz tényleg a 4A-FE motor ha szétszedik tömítéscserélnek, meg ilyeneket?

Barátsággal
Mephisto

Szia!

Motor: a leírásod alapján kb. fél liter olajat eszik meg 1000 km-en. Ezek a 92-96 közötti 1.6-os Carina motorok szokták eszegetni az olajat, ha már sok bennük a km, szóval aggodalomra semmi ok. Azt mindenképpen tudnod kell, hogy ettől az autó nem fog megállni, át fog menni a műszakin és a zöldkártyán is, és nem fog gyors ütemben, nagymértékben növekedni az olajfogyasztása. Ennek alapján döntsd el, hogy belevágsz-e a mindenképpen százezres nagyságrendű pénzt felemésztő, és rizikókkal járó javításba (gyűrűzés & szelepszárszimering-csere). A rizikó alatt azt értem, hogy ha nem olyasvalaki csinálja, aki vágja a témát, akkor a motor tényleg nem lesz többé soha olyan, mint előtte. Szóval azt döntsd el, hogy ez a minimális odafigyelés, és 2000 km-enként utántöltendő kb. 1 liter olaj (az ára legyen mondjuk 2000 forint, ha egy jobb minőségű 10 W-40-es olajból indulunk ki) jelent-e akkora kellemetlenséget/kiadást, ami miatt bevállalod a drága és kockázatos javítást.

Persze ez nyilván attól is függ, hogy mennyit mész az autóval, és meddig akarod megtartani. Ha mégis a javítást választod, majd igyekszünk ajánlani olyasvalakit, aki meg tudja csinálni tisztességesen.

Addig is: ahogy már írtam, valami jóféle 10 W-40-es olajat használj a gépbe szerintem. Liqui Moly, Mobil, Castrol, Valvoline, Fuchs, pl... Ja, és ne várd meg, amíg a nívó lemegy a minimumra :excl: Ebben a motorban csak kb. 3.3 liter olaj van maximum nívón - minimumon már csak kb. 2.3 liter, ami meglehetősen kevés! Fél alá ne engedd csökkenni a szintet.
Maximális Tiszteletem!

Decemberben átesett az autó a műtéten. A komplett művelet 240ezerben állt meg. Állítólag a csapágy belenyalt a főtengelybe ezért a főtengelyt is köszörülni kellett + új csapágyak és mindehhez már a motort is ki kellett venni.
Amit én vittem: gyári gyűrűgarnitúra, gyári szelepfedéltömítés, gyári fő- és vezérműtengelyszimmering, gyári szelepszárszimmeringek, hengerfejtömítés, olaj Castrol 10W-40 és fagyálló. Az autó kb 1 hét alatt készült el, majd elhoztam. Rögtön az első úton, miután bemelegett a motor furcsa jelenségre lettem figyelmes: alig van alapjárat, alig pörög fel az autó. Ez a bp-i dugóban állva elég mókás dolog tud lenni. A kocsi kapott egy komplett motortér mosást, gondoltuk 1szerűen beázott az elosztó, vagy a gyertyák. Sajnos alapos takarítás után sem javult a helyzet. 2500as fordulaton ment az autó, de alatta szinte halott volt. Vissza a szervízbe: tönkrement a gyújtástrafó és "elfolyt" egy kondi. -> csere. Lett alapjáratom és ment az autó. Legnagyobb sajnálatomra azonban az autó nem olyan, mint előtte, ugyanis az alapjárat ugyan olyan 750-800 körül beáll, de az autó ráz. Ez a rázás/rázkódás érződik minden más fordulaton is, de nem folyamatosan és nem annyira intenzíven, hanem ritkábban, de erősebben érződik. Az autó 2500 fordulat alatt harmatgyenge (tudjuk, hogy ez az 1.6-os motor nem egy nyomatékkirály, de beletetem 110ezer km-t, szóval összehasonlítási alap az van), bár talán valamennyit mintha javult volna az elmúlt 2000 km alatt, de azért a 2es alapjáratot elfelejthetem. Most járok 2000 km-nél a gyűrűzés után; a szervíz azt mondta, hogy 3000-nél kell olajat cserélni és utána lehet "hajtani rendesen" a verdát.
A átlagfogyasztásom bő 6decivel nőtt, ezt betudom még a gyűrűzésnek - ugyanezen használat mellett nem ment soha 7L fölé. Az olajfogyasztás kb 2-3 deci lehet a 2000 km alatt (szigorúan bejáratós tempó mellett) - a szervíz szerint ez normális, addig amig össze nem kopik rendesen a gyűrű a hengerrel.
A lényeg, hogy további beavatkozás lesz szükséges a kocsi "finomhangolásához", mert pillanatnyilag közel sem nyújtja azt a "vezetési komfortot", mint előtte. A műveletet kizárólag csak hozzám hasonló megszállottaknak javaslom megfelelő vastagságú pénztárca ill. idegrendszer mellett... és egy ennyi idős autónál lelkiekben fel kell készülni még  a gazdasági totálkárra...
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Carina
« Válasz #12739 Dátum: 2009.01.06 20:27:42 »
na akkor ird be ezt a "szervizt" ha lehet.
a rázkodás, vagy nem jár 1 henger vagy a motortarto bakok nem jók vagy egyéb..
az Öregednek volt igaza..nem csináltattam volna meg.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

anirac

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Carina
« Válasz #12740 Dátum: 2009.01.06 22:19:22 »
BÚÉK a clubtagoknak, és köszönet a hasznos segítségekért.

Idén is lesznek azért kérdéseim, 264000 km-van a kuplungban,
és már féléve ha erősebben odalépek megcsúszik, nem tudom
meddig lehet így menni vele, és érdemes-e belevágni sajátkezüleg
a kuplungcserébe, és hol lehet jó, és olcsó alkatrészt venni a '90-es
1,6 benzines Carinámba, valamint melyik az a legolcsób váltó olaj,
amit még ajánlotok beletőlteni az aútóba, mert, hm. anyagilag...

Én vill.üm. vagyok és bár ritkán jövök ide, de Sony trinitron monitor kérdésel
vagy wincsi adathelyreállításban ha tudok segítek :)


Üdv.  :)

Szia! A kluboldlaon találsz boltokat, ott érdemes kérdezősködni. De alapvetően a Bárdi-Láng-Unix típusú "nagyoknál" is tutira találsz alkatrészt - márkából pl. felhívom a figyelmed a Nippartsra és Jakopartsra, az ára elég kedvező, a minősége megfelelő. Váltóolajon ne spórolj túlságosan, márkás legyen, gagyit ne vegyél, mert megbosszulja magát. 2000-2500/liter körüli összegért találsz normális minőségű, márkás ásványi váltóolajokat pl. az olajshop.hu-n; 2.6 liter kell a váltódba, tehát 3 litert kell vegyél.

Menni addig tudsz vele, amíg nem kezd el már zavaróan csúszni. Ez fokozatosan fog bekövetkezni, de legjobb esetben sem számíthatsz már többre addig, mint pár ezer km.

Köszönöm a jótanácsokat (már féléve megvan a mol váltóolaj 1400/l, de akkor azt mégse töltöm bele).
A kuplunk cseréhez azért jólenne egy angol carina II szervízkönyv, nekem egy carina E van esetleg cserébe.
 :)

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Carina
« Válasz #12741 Dátum: 2009.01.06 23:41:19 »
... Legnagyobb sajnálatomra azonban az autó nem olyan, mint előtte, ugyanis az alapjárat ugyan olyan 750-800 körül beáll, de az autó ráz. ...

nalam az alapjarat tobbnyire 1000-1200 korul mozog, 1000 ala csak ritkan megy le. baj ez?
Lehettem volna halasz ...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12742 Dátum: 2009.01.06 23:47:15 »
Maximális Tiszteletem!

Decemberben átesett az autó a műtéten. A komplett művelet 240ezerben állt meg. Állítólag a csapágy belenyalt a főtengelybe ezért a főtengelyt is köszörülni kellett + új csapágyak és mindehhez már a motort is ki kellett venni.
Amit én vittem: gyári gyűrűgarnitúra, gyári szelepfedéltömítés, gyári fő- és vezérműtengelyszimmering, gyári szelepszárszimmeringek, hengerfejtömítés, olaj Castrol 10W-40 és fagyálló. Az autó kb 1 hét alatt készült el, majd elhoztam. Rögtön az első úton, miután bemelegett a motor furcsa jelenségre lettem figyelmes: alig van alapjárat, alig pörög fel az autó. Ez a bp-i dugóban állva elég mókás dolog tud lenni. A kocsi kapott egy komplett motortér mosást, gondoltuk 1szerűen beázott az elosztó, vagy a gyertyák. Sajnos alapos takarítás után sem javult a helyzet. 2500as fordulaton ment az autó, de alatta szinte halott volt. Vissza a szervízbe: tönkrement a gyújtástrafó és "elfolyt" egy kondi. -> csere. Lett alapjáratom és ment az autó. Legnagyobb sajnálatomra azonban az autó nem olyan, mint előtte, ugyanis az alapjárat ugyan olyan 750-800 körül beáll, de az autó ráz. Ez a rázás/rázkódás érződik minden más fordulaton is, de nem folyamatosan és nem annyira intenzíven, hanem ritkábban, de erősebben érződik. Az autó 2500 fordulat alatt harmatgyenge (tudjuk, hogy ez az 1.6-os motor nem egy nyomatékkirály, de beletetem 110ezer km-t, szóval összehasonlítási alap az van), bár talán valamennyit mintha javult volna az elmúlt 2000 km alatt, de azért a 2es alapjáratot elfelejthetem. Most járok 2000 km-nél a gyűrűzés után; a szervíz azt mondta, hogy 3000-nél kell olajat cserélni és utána lehet "hajtani rendesen" a verdát.
A átlagfogyasztásom bő 6decivel nőtt, ezt betudom még a gyűrűzésnek - ugyanezen használat mellett nem ment soha 7L fölé. Az olajfogyasztás kb 2-3 deci lehet a 2000 km alatt (szigorúan bejáratós tempó mellett) - a szervíz szerint ez normális, addig amig össze nem kopik rendesen a gyűrű a hengerrel.
A lényeg, hogy további beavatkozás lesz szükséges a kocsi "finomhangolásához", mert pillanatnyilag közel sem nyújtja azt a "vezetési komfortot", mint előtte. A műveletet kizárólag csak hozzám hasonló megszállottaknak javaslom megfelelő vastagságú pénztárca ill. idegrendszer mellett... és egy ennyi idős autónál lelkiekben fel kell készülni még  a gazdasági totálkárra...

Elbaxták  :no: ... ennyi. Xar munkát végeztek. Már rég vissza kellett volna menned és verni az asztalt. Lehet tudni, hogy ki volt ez a bajnok?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Carina
« Válasz #12743 Dátum: 2009.01.06 23:58:52 »
szegeny srác átérzem a szomoruságát. én is voltam már igy kifizettem egy rakás pénzt és az auto szarabb mint azelött.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re: Carina
« Válasz #12744 Dátum: 2009.01.07 00:16:03 »
Elbaxták  :no: ... ennyi. Xar munkát végeztek.
kicsit bővebben?
Már rég vissza kellett volna menned és verni az asztalt. Lehet tudni, hogy ki volt ez a bajnok?
Hát nem tudom... ezek után...
s*upratrend-üröm
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.07 00:22:41 írta kavarc »
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12745 Dátum: 2009.01.07 00:37:49 »
Elbaxták  :no: ... ennyi. Xar munkát végeztek.
kicsit bővebben?
Már rég vissza kellett volna menned és verni az asztalt. Lehet tudni, hogy ki volt ez a bajnok?
Hát nem tudom... ezek után...
s*upratrend-üröm

Bővebben? Szerinted ez normális, hogy úgy raknak össze egy motort, hogy utána rángat és gyenge?

Supratrend. Lett volna rá egy ezresem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Carina
« Válasz #12746 Dátum: 2009.01.07 08:57:45 »
igen? :eek:
ez meglepo. pedig itt vannak mögöttem 3 kilométerrel és kényelmes lett volna náluk megcsináltatni a 200ezrest.
azt tudtam h drágák de aszittem jól dolgoznak
sztem simán vigye vissza kifizetett egy rakás pénzt van számla meg gari csinálják meg!
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

mate6

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Carina
« Válasz #12747 Dátum: 2009.01.07 10:21:17 »
Decemberben átesett az autó a műtéten. A komplett művelet 240ezerben állt meg. Állítólag a csapágy belenyalt a főtengelybe ezért a főtengelyt is köszörülni kellett + új csapágyak és mindehhez már a motort is ki kellett venni.
Amit én vittem: gyári gyűrűgarnitúra, gyári szelepfedéltömítés, gyári fő- és vezérműtengelyszimmering, gyári szelepszárszimmeringek, hengerfejtömítés, olaj Castrol 10W-40 és fagyálló. Az autó kb 1 hét alatt készült el, majd elhoztam. Rögtön az első úton, miután bemelegett a motor furcsa jelenségre lettem figyelmes: alig van alapjárat, alig pörög fel az autó. Ez a bp-i dugóban állva elég mókás dolog tud lenni. A kocsi kapott egy komplett motortér mosást, gondoltuk 1szerűen beázott az elosztó, vagy a gyertyák. Sajnos alapos takarítás után sem javult a helyzet. 2500as fordulaton ment az autó, de alatta szinte halott volt. Vissza a szervízbe: tönkrement a gyújtástrafó és "elfolyt" egy kondi. -> csere. Lett alapjáratom és ment az autó. Legnagyobb sajnálatomra azonban az autó nem olyan, mint előtte, ugyanis az alapjárat ugyan olyan 750-800 körül beáll, de az autó ráz. Ez a rázás/rázkódás érződik minden más fordulaton is, de nem folyamatosan és nem annyira intenzíven, hanem ritkábban, de erősebben érződik. Az autó 2500 fordulat alatt harmatgyenge (tudjuk, hogy ez az 1.6-os motor nem egy nyomatékkirály, de beletetem 110ezer km-t, szóval összehasonlítási alap az van), bár talán valamennyit mintha javult volna az elmúlt 2000 km alatt, de azért a 2es alapjáratot elfelejthetem. Most járok 2000 km-nél a gyűrűzés után; a szervíz azt mondta, hogy 3000-nél kell olajat cserélni és utána lehet "hajtani rendesen" a verdát.
A átlagfogyasztásom bő 6decivel nőtt, ezt betudom még a gyűrűzésnek - ugyanezen használat mellett nem ment soha 7L fölé. Az olajfogyasztás kb 2-3 deci lehet a 2000 km alatt (szigorúan bejáratós tempó mellett) - a szervíz szerint ez normális, addig amig össze nem kopik rendesen a gyűrű a hengerrel.
A lényeg, hogy további beavatkozás lesz szükséges a kocsi "finomhangolásához", mert pillanatnyilag közel sem nyújtja azt a "vezetési komfortot", mint előtte. A műveletet kizárólag csak hozzám hasonló megszállottaknak javaslom megfelelő vastagságú pénztárca ill. idegrendszer mellett... és egy ennyi idős autónál lelkiekben fel kell készülni még  a gazdasági totálkárra...

Mesterek,

Az en autom is raz alapjaraton (szinten 7-800 korul van). Mar igy vettem. Ez akkor valoszinuleg a bak miatt van? Ez csak alapjaraton tortenik, es igazabol nem annyira zavaro. De raz egy kicsit..
Supratrend?? Pedig roluk jokat hallottam..Akkor most uj otleteket kernek szervizre..
Egyebkent tenyleg sajnalom a tortenteket, remelem ki tudod szedni a penzt beleluk, vagy megcsinaljak tisztessegesen.

Mate

Kiszedtem a fél oldalnyi felesleges idézetet a hsz-ból  :whistling: ... Palaczk
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.07 14:00:38 írta Palaczk »
'94 Carina 2.0 GLi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12748 Dátum: 2009.01.07 14:02:08 »
Az en autom is raz alapjaraton (szinten 7-800 korul van). Mar igy vettem. Ez akkor valoszinuleg a bak miatt van? Ez csak alapjaraton tortenik, es igazabol nem annyira zavaro. De raz egy kicsit..

Szerintem ezzel nem szükséges foglalkozni. Ha a motortartó bak hibás lenne, akkor fordulaton is lenne rázkódás. Mondjuk a 700-as alapjárat túl alacsony, ekkor már valóban rázkódhat kicsit a motor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #12749 Dátum: 2009.01.07 14:11:18 »
kavarc!

Őszintén sajnálom a dolgot. Mindenesetre már ez van. Az olajcserekor ne tegyél bele 10W-s olajat, hanem inkább 5W-st!
A motortartóbakokat Te is tudod egyszerűen ellenőrizni szemrevételezéssel, meg egy pajszerrel.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.