Szia!
Motor: a leírásod alapján kb. fél liter olajat eszik meg 1000 km-en. Ezek a 92-96 közötti 1.6-os Carina motorok szokták eszegetni az olajat, ha már sok bennük a km, szóval aggodalomra semmi ok. Azt mindenképpen tudnod kell, hogy ettől az autó nem fog megállni, át fog menni a műszakin és a zöldkártyán is, és nem fog gyors ütemben, nagymértékben növekedni az olajfogyasztása. Ennek alapján döntsd el, hogy belevágsz-e a mindenképpen százezres nagyságrendű pénzt felemésztő, és rizikókkal járó javításba (gyűrűzés & szelepszárszimering-csere). A rizikó alatt azt értem, hogy ha nem olyasvalaki csinálja, aki vágja a témát, akkor a motor tényleg nem lesz többé soha olyan, mint előtte. Szóval azt döntsd el, hogy ez a minimális odafigyelés, és 2000 km-enként utántöltendő kb. 1 liter olaj (az ára legyen mondjuk 2000 forint, ha egy jobb minőségű 10 W-40-es olajból indulunk ki) jelent-e akkora kellemetlenséget/kiadást, ami miatt bevállalod a drága és kockázatos javítást.
Persze ez nyilván attól is függ, hogy mennyit mész az autóval, és meddig akarod megtartani. Ha mégis a javítást választod, majd igyekszünk ajánlani olyasvalakit, aki meg tudja csinálni tisztességesen.
Addig is: ahogy már írtam, valami jóféle 10 W-40-es olajat használj a gépbe szerintem. Liqui Moly, Mobil, Castrol, Valvoline, Fuchs, pl... Ja, és ne várd meg, amíg a nívó lemegy a minimumra
Ebben a motorban csak kb. 3.3 liter olaj van maximum nívón - minimumon már csak kb. 2.3 liter, ami meglehetősen kevés! Fél alá ne engedd csökkenni a szintet.
Váltó: mindenképpen ellenőriztesd az olajszintjét, és töltsetek utána, ha kell. Ha nem hiányzik belőle jelentős mennyiség, és nem is csöpög, akkor én nem erőltetném a tömítés cseréjét, elég jelentős munkával jár. Az nem fáj senkinek, ha van egy olajfolt a váltó alján.
Sziasztok ismét!
Amióta nálam van az autó 10W40-est locsolgatok bele. Először ÖMV kúton kaphatót, aztán közbejött egy olajcsere akkor Valvoline MaxLife-ot kapott, most is azt akarok venni, az újratöltéshez. Nagyjából megnyugtató, hogy komoly baja nincs. Mondhatjuk hogy a kocsi gyári. Ha nem muszály természetesen nem akarom szétborogatni a motort.
Csak épp azon morfondáltam hogy a kocsi "teszkó sérüléseit" - (körben apró leütődések ahogy neki tolták a bev kocsikat.)ki kéne javítani, de az azzal jár hogy => teljes fényezés. Mondjuk azért indultam ki belőle mert nem akarom hogy elkezdjen rozsdásodni a kaszni. Hálistennek sehol nem rozsdál. De a lényeg hogy akocsi gyári.
![1eye :1eye:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/1eye.gif)
Mert megvásárlás után egy hónappal akksi csere, kiderült hogy gyári akksi. Aztán szeptember lengéscsillapítócsere, kiderült hogy az is gyári (1995-ös dátum vigyorgott a szerelőre) Sztem ebben még sose cserélt senki semmit csak én. Most kapott új fékbetéteket. Januárban kap tőlem egy teljes átvizsgáltatást, mindenféléket megmérnek rajta. Amúgy tavaly augusztusban közölte a zöldkártyáztató ember hogy 2009-ben katalizátorcserét, meg lambdaszonda cserét azt tervezzem be alapossan.
Szerintetek érdemes nekimenni a kocsi ilyetén renoválásának? Igen nagyon szeretem, meg az asszony is, meg a macska is, mer eeféér, dehát nem akarok egy pénznyelőt.
Szóval a tervek 2009-re eddig: teljes átvizsgáltatás, katalizátor csere, lambdaszonda csere, tavasszal műszaki, váltó megjavíttatás, (ja és az ablakokat is vhogy le akarom sötétítteni, mert kiégetik a szememet a xenonos Q7-ek mögöttem.
![cool2 :cool2:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/cool2.gif)
)
Amúgy havonta nyáron pakoltam bele olyan 5000km-t. Pályán van legtöbbször használva. Hétvégi kirándulósautó.
Köszi a válaszaiotokat előre is és ismét is.
Mephisto