Sziasztok!
Idén májusban lettem boldog tulajdonosa egy 1995.05-i Carinának E 1.6 XLi-nek. Első autóm, kevés péz, nem volt kérdéses hogy ilyet akarok venni, mert faternak 1992óta Carinája van. A kocsinak állítólag egyszer belerongyoltak a fenekébe, látszik rajta itt-ott alulról egy két alvázvédő festésnyom. Mindegy. A kérdésem a következő. A motor (nívópálca fele) mennyiségű olajat eszik meg kb 1000 kilométeren. Igazából mindegy hogy pályán, vagy városban megyek. Bár mintha nyáron klíma mellett jobban ette volna.
Ismerősök mondták, meg apám is, hogy addig megbízható a toyota amíg el nem kezdi enni az olajat, illetve amíg nem kell hozzányúlni a motorhoz. Mit mutatnak a tapasztalatok, megbízhatatlanabb lesz tényleg a 4A-FE motor ha szétszedik tömítéscserélnek, meg ilyeneket?
A másik amit megfigyeltem a múltkor a felemelt kocsi alatt, hogy a bal féltengelynél enyhe (nem csöpög) de tenyérnyi olajfoltvan a váltóműnél. Azt is tömítéscserézni kell.
Az autóban most van 240.000 km.
Köszi a válaszokat!
Barátsággal
Mephisto
Szia!
Motor: a leírásod alapján kb. fél liter olajat eszik meg 1000 km-en. Ezek a 92-96 közötti 1.6-os Carina motorok szokták eszegetni az olajat, ha már sok bennük a km, szóval aggodalomra semmi ok. Azt mindenképpen tudnod kell, hogy ettől az autó nem fog megállni, át fog menni a műszakin és a zöldkártyán is, és nem fog gyors ütemben, nagymértékben növekedni az olajfogyasztása. Ennek alapján döntsd el, hogy belevágsz-e a mindenképpen százezres nagyságrendű pénzt felemésztő, és rizikókkal járó javításba (gyűrűzés & szelepszárszimering-csere). A rizikó alatt azt értem, hogy ha nem olyasvalaki csinálja, aki vágja a témát, akkor a motor tényleg nem lesz többé soha olyan, mint előtte. Szóval azt döntsd el, hogy ez a minimális odafigyelés, és 2000 km-enként utántöltendő kb. 1 liter olaj (az ára legyen mondjuk 2000 forint, ha egy jobb minőségű 10 W-40-es olajból indulunk ki) jelent-e akkora kellemetlenséget/kiadást, ami miatt bevállalod a drága és kockázatos javítást.
Persze ez nyilván attól is függ, hogy mennyit mész az autóval, és meddig akarod megtartani. Ha mégis a javítást választod, majd igyekszünk ajánlani olyasvalakit, aki meg tudja csinálni tisztességesen.
Addig is: ahogy már írtam, valami jóféle 10 W-40-es olajat használj a gépbe szerintem. Liqui Moly, Mobil, Castrol, Valvoline, Fuchs, pl... Ja, és
ne várd meg, amíg a nívó lemegy a minimumra
![excl :excl:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/excl.gif)
Ebben a motorban csak kb. 3.3 liter olaj van maximum nívón - minimumon már csak kb. 2.3 liter, ami meglehetősen kevés! Fél alá ne engedd csökkenni a szintet.
Váltó: mindenképpen ellenőriztesd az olajszintjét, és töltsetek utána, ha kell. Ha nem hiányzik belőle jelentős mennyiség, és nem is csöpög, akkor én nem erőltetném a tömítés cseréjét, elég jelentős munkával jár. Az nem fáj senkinek, ha van egy olajfolt a váltó alján.