Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6796203 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

diegho

  • Vendég
Re: Carina
« Válasz #12195 Dátum: 2008.09.14 11:30:41 »
látom a szíjakról megy a csevej, akkor kérdezek én is.

Most így kapásból nem mondom meg mennyi van a vezérműszíjban, de kb 60k km van benne eddig, cseréljem már le, vagy maradhat még?

Másik kérdés a gumikhoz, nyári jelenleg Barum brillantis, téli: Semperit Wintergrip. A nyáriak még elég jó állapotban vannak, kb 30k km van bennük, de a téliek már neccesek, mit ajánlanátok, ami emberi áron kapható és jó is?
Az általános/gumik topciba szokás ezt, de most adok neked itt is árat, Trotter mesternek is szólunk, ha tud jót adjon.
Szóval:
Kléber KrisalpHP 11000/db
Kléber KrisalpHP2 11500/db
Firestone Winterhawk 12400/db
Firestone Winterhawk2 12750/db
Dunlop WintersportM3 13000/db
Pirelli W Snowsport190 13850/db
Michelin Alpin A3 16500/db

Az árak Budai/pesti/nyíregyházi átvétellel értendőek.



köszi. átmegyek abba a topicba akkor és megkérdezem ott.

Vezérműszíjra valami? Cseréljem vagy ráér még?

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Carina
« Válasz #12196 Dátum: 2008.09.14 12:53:21 »
Üdv Cartársak!

Ismét rászántam egy fél napot...a csatolmányban táblázatba foglaltam, hogy hol, mit és mennyiért lehet beszerezni. Tekintettel arra, hogy tudatlan vagyok a márkákat illetően, a lehető legjobbat a legkedvezőbb áron szürke mezőbe foglaltam. Azért érdekes, mert néhány száz forint a különbség sokszor a típusok között...no, várom a hozzászólást, ki mit venne?

[a csatolmányt egy admin törölte]

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #12197 Dátum: 2008.09.14 17:19:05 »
Én innentől feladtam. Egyszerűen nem tudok ehhez hozzászólni.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #12198 Dátum: 2008.09.14 18:24:50 »
Én azt csinálnám, mint mindíg: bemennék a Lángba, oszt jól van.
Ha összevissza rendelsz, akkor az utazással már elvesztetted az előnyt.

UFF én beszéltem.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #12199 Dátum: 2008.09.14 18:26:28 »
Én azt csinálnám, mint mindíg: bemennék a Lángba, oszt jól van.
Ha összevissza rendelsz, akkor az utazással már elvesztetted az előnyt.

UFF én beszéltem.
Ja, kb ezt tudnám mondani én is.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #12200 Dátum: 2008.09.14 18:28:43 »
Én azt csinálnám, mint mindíg: bemennék a Lángba, oszt jól van.
Ha összevissza rendelsz, akkor az utazással már elvesztetted az előnyt.

UFF én beszéltem.
Ja, kb ezt tudnám mondani én is.

Ezek mind korrekt utángyártott termékek, kivétel nélkül. Talán csak a Contitech maradt ki belőle, pedig a Lángnál azt hozza legelébb.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Majestic

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re: Carina
« Válasz #12201 Dátum: 2008.09.14 20:27:58 »
Hirdetést töröltem (Profy)

A Carinában nincs gyári navi így ide nem is való.

Ill elég 1 helyre berakni amúgy is kissé szerzőijogtalan hírdetésed ;)


Mivel ez moderálás, ezért én meg Profy által írtakat bezöldítettem. Trotter
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.16 18:50:43 írta Trotter66 »
Prius 2011

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Carina
« Válasz #12202 Dátum: 2008.09.14 20:31:43 »
Én innentől feladtam. Egyszerűen nem tudok ehhez hozzászólni.

Köszi. Csupán annyira voltam kíváncsi, hogy Te, vagy Ti mint hozzáértők, például a Japanparts vezérműszíjat tartjátok-e annyira, mint a dupla áron kapható Gates vezérműszíjat. Mert az, hogy a Nippart és a Gates hosszbordás szíjak között pár szár forint a különbség, egyértelművé teszi számomra, hogy Gates-t kell venni. Továbbá a táblázat sötét mezőin az is látszik, hogy csupán 2! helyre kéne elmenni, vagy onnan rendelni. Arra is kíváncsi lennék, hogy a feszítőgörgőknél ugyebár van négy márka, s nagyjából mind egy árkategória. Olcsósági sorrendben Ruville-Nipparts-Japanparts-SKF. Ér-e 3000 Ft-al többet az SKF mint a (számomra ismeretlen) Ruville?

Elnézést kérek Tőled B.c., de azért kérdezek sokat - és sokszor butaságnak látszót - mert nem értek hozzá, nem tudom. A nem tudás nem szégyen, viszont a tudni nem akarás már inkább az. Szeretnék innen-onnan kis infókat, véleményeket, hogy összeálljon bennem egy kép, hogy a Carinám megkapja a magának valót.

diegho

  • Vendég
Re: Carina
« Válasz #12203 Dátum: 2008.09.15 09:47:01 »
Lenne még1 autohifi-s kérdésem. Adott a gyári carina egység, na most ezt akarom cserélni ISO szabványosra, pontosan milyen csatlakozók kellenek nekem ehhez? Antenna és áram/hangszórókra gondolok. Esetleg aki tud online rendelős boltot akik futároznak vagy postáznak, ne kíméljen.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12204 Dátum: 2008.09.15 19:58:05 »
Én innentől feladtam. Egyszerűen nem tudok ehhez hozzászólni.

Köszi. Csupán annyira voltam kíváncsi, hogy Te, vagy Ti mint hozzáértők, például a Japanparts vezérműszíjat tartjátok-e annyira, mint a dupla áron kapható Gates vezérműszíjat. Mert az, hogy a Nippart és a Gates hosszbordás szíjak között pár szár forint a különbség, egyértelművé teszi számomra, hogy Gates-t kell venni. Továbbá a táblázat sötét mezőin az is látszik, hogy csupán 2! helyre kéne elmenni, vagy onnan rendelni. Arra is kíváncsi lennék, hogy a feszítőgörgőknél ugyebár van négy márka, s nagyjából mind egy árkategória. Olcsósági sorrendben Ruville-Nipparts-Japanparts-SKF. Ér-e 3000 Ft-al többet az SKF mint a (számomra ismeretlen) Ruville?

Elnézést kérek Tőled B.c., de azért kérdezek sokat - és sokszor butaságnak látszót - mert nem értek hozzá, nem tudom. A nem tudás nem szégyen, viszont a tudni nem akarás már inkább az. Szeretnék innen-onnan kis infókat, véleményeket, hogy összeálljon bennem egy kép, hogy a Carinám megkapja a magának valót.

Öregem! b.c. Mester egy egész regényt írt neked, amiben részletesen, többször kifejtette, hogy mi az a márka, amit ő ajánlana (Nipparts). Ezen kívül még odaírta azt is, hogy a Gates is jó, csak fölösleges, mert drága. Szóval adott egy teljesen egyértelmű választ. Akkor még MI a kérdés :) ?

De azért, hogy én is adjak rá egy választ, vagy megerősítést, vagy mindegy, minek nevezzük... Szóval, én is azt mondom, hogy ha mindenből Nippartsot veszel, azzal nem döntesz rosszul. Ha vezérműszíjból nem találsz Nippartsot, akkor abból vegyél Gatest.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.15 19:59:48 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12205 Dátum: 2008.09.15 20:13:15 »
Sziasztok!

Kicsit elkeseredve írok, remélem tudtok valami bíztatót mondani. Leírom újra az előzményeket, mert már régen volt, hogy megosztottam veletek. Van egy 92-es 1,6-os Carina E-m, 4A-FE motorral (79kw), ABS-es klímás. Április közepe fele vettem észre egy jelenséget, kicsi gőz szállingózott a motorház résein és a hőfok lassan de határozottan ingadozott fel le mint a fordulatszámmérő. Megálltam, kinyitottam a motorházat, az egyik gumicső (motorba van csatkaloztatva a motorral szemben állva jobb oldalon, a kettő közül a felső, azt hiszem a termosztátot köti össze valamivel és fűtéscső) ki volt repedve és ott nyomta ki a gőzt. El lett vive szervízbe (Bp, Fogarasi úti 131, Guvill Bau Kft), ahol megállapították hengerfejes, túlnyomás van benne és amiatt nyomta szét a csövet. Meg lett generálozva (hengerfej, tömítés, gyűrűzés, szelep, dugattyűgyűrű, tömítés, termosztát +olaj, olajszűrő, gyertya csere, vízcső, bilicsek, fagyálló) április végére lett kész, 195.000 magyar Ft. Fájt, sok volt, közben született meg a lányom, a lehető legrosszabbkor jött na, de megoldottuk. Eddig nem is lett volna nagy gond, de:

Tegnap előtt pénteken, munkába menet megint megláttam enyhe gőzt a motorház felettt (először reménykedtem csak az előttem álló kamion füstje száll a motorház felett), onnantól erősen néztem a hűtővíz hőfokát (alapból vízszintes állás alatt egy kicsivel van), így is volt, később nem láttam a gőzt, de aztán 25-30 perc múlva vándorolt a mutató ahogy régen. MEgálltam, megnéztem, ugyan az a cső lyukas megint. Megfordultam irány a szervíz (Isaszegen lakom, pestre járok melózni, pesten jött ki a baj, szerencsére a fent említett szervizhez viszonylag közel). Egyszer megálltam mert már majdnem a maxon volt a hőfok, sőt üresbe rakva le is állt. Vártam kicsit, aztán újra elindulva pont elértem  szervízbe (kb 7-8 percet mentem vele így, maximum hőfokon csak az uccsó 1-1,5 percig volt).
Megnézték, emlékeztek (emlékeztettem őket) ugyan az a gumicső, ott kell hagyni.
Délután hívtak, megvan a hiba, kilyukadt a cső (!!!). Aztán folytatta, hogy nem nyitott ki a termosztát és amiatt forrt fel a víz és nyomta szét ezt a gumicsövet (asszem ő is fütéscsőnek hívta, vagy csak a fűtéshez megy, nemtom). Ezt a gumicsövet múltkor is napokig vadászták, úgyhogy most is erre várunk (Emil Frei-től kértek ajánlatot, ez a kb 20-30 centis gumicső 30.000 Ft, szervizes is mondta ugye ennyiért nem kell nekem?).
Utána gondolom termosztát csere, ha az volt a rossz (ezt múltkor ők cserélték!).

A kérdésem az lenne, hogy ugyan én csak egy oldalról látom a dolgot (és az a saját szemszögem) de szerintetek ez normális?
Ugye volt egy gondom, elrepedt egy gumicső, elvittem szervízbe, kiadtam 200ezer forintot, hogy elhárítsam a hibát (ez volt a motorgenerál szerintük). Rá 4 hónapra újra kilukad (reped) ugyanaz a gumicső. Persze lehet, hogy tényleg csak egyedi hiba ez a második és szar volt a termosztát, de ilyenkor ezt nyeljem le, fizessem ki a javítás+anyag cserét (amit még nem tudok)?

Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy ha most megcsinálják és tip-top lesz is, én már nyugodtan nem tudok majd autózni, hogy ne nézzem folyton a hűtőfolyadék hőmérséklet jelzőjét nem mozdult-e a szokásos föle 1 ezred milliméterrel se és ne nézzem folyton minden párára füstre, hogy ez most a motorból jön-e.

Szia! Nehéz erre így távolról mit mondani, de azért egy-két hozzáfűznivalóm lenne.

1. A túlnyomás. Ha ez meghaladja a normális szintet, akkor a rendszernek elvileg a túlfolyótartály felé kell nyitnia, arrafelé engedve ki egy adag hűtőfolyadékot (és vele a túlnyomást). Ott kellett volna kifelé nyomatnia a gőzt/vizet, nem pedig egy csövet szétnyomnia! A túlfolyótartály fedelén van egy szelep, és éppenséggel elképzelhető, hogy ez meghibásodott és emiatt nyomta szét a hűtőcsövet a túlnyomás. Döbbenet, hogy a szervíznek ez nem tűnt fel. Megkérdezném tőlük, hogy az szerintük normális dolog, hogy ha egy autó hűtőfolyadéka túlmelegszik, akkor nekiáll szétnyomni a hűtőcsöveket?

2. Sajnos egyáltalán nem biztos, hogy a hengerfej-tömítés cseréjére szükség volt. Az, hogy a hiba újra fellépett ugyanúgy, éppenséggel arra utal, hogy nem. De ezt így utólag már lehetetlen bizonyossággal megállapítani.

3. Nagy kérdés, hogy mi okozza valójában a túlmelegedést? Nagyon kicsi az esély rá, hogy két termosztát egymás után ugyanúgy romoljon el, ilyen rövid időn belül. Szerintem ezt az okot akár ki is zárhatjuk. De hogy akkor mi csinálja? Nehéz kérdés. Lehetséges, hogy részlegesen el van tömődve (vízkövesedve, vagy korrózió miatt eldugulva) a hűtőd, és ez idézte elő a bajt. Mindenesetre, a legegyszerűbb diagnózis helyett (hengerfejes a kocsi) a szervíznek előbb a hűtőt is le kellett volna ellenőriznie. Amúgy, mondanom sem kell, a termosztát ellenőrzését is hamar és egyszerűen végre lehet hajtani - ha a termosztát valóban nem nyit, és emiatt melegedik túl a rendszer, akkor a túlmelegedés ellenére a hűtőnek (a radiátornak), tapintással ellenőrizhetően, csak az egyik fele lesz forró - a másik gyakorlatilag hideg marad, lévén nem áramlik át rajta a víz.

Azt már meg sem kérdezem, hogy a gyűrűzésre meg ilyenekre ugyan mi szükség volt... Megintcsak nem akarom így távolról 100 % biztonsággal kijelenteni, de a dolognak sajnos lehúzás-szaga van  :no:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Carina
« Válasz #12206 Dátum: 2008.09.16 08:42:31 »
Üdv!

Nem tudom, hogy ki az illetékes, aki tudja, hogy kinek kell eljuttatni az infót, az kérem tegye meg, hogy más megspórolhasson egy telefont.

Az alkatrész boltok listából -

            Truck Pont
           Eger, 06-36/414-211 , 06-20/434-4202

felhívtam, már 2 éve bezárt. Töröljétek légyszi. Köszi!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #12207 Dátum: 2008.09.16 09:27:42 »


Szia! Nehéz erre így távolról mit mondani, de azért egy-két hozzáfűznivalóm lenne.

1. A túlnyomás. Ha ez meghaladja a normális szintet, akkor a rendszernek elvileg a túlfolyótartály felé kell nyitnia, arrafelé engedve ki egy adag hűtőfolyadékot (és vele a túlnyomást). Ott kellett volna kifelé nyomatnia a gőzt/vizet, nem pedig egy csövet szétnyomnia! A túlfolyótartály fedelén van egy szelep, és éppenséggel elképzelhető, hogy ez meghibásodott és emiatt nyomta szét a hűtőcsövet a túlnyomás. Döbbenet, hogy a szervíznek ez nem tűnt fel. Megkérdezném tőlük, hogy az szerintük normális dolog, hogy ha egy autó hűtőfolyadéka túlmelegszik, akkor nekiáll szétnyomni a hűtőcsöveket?

2. Sajnos egyáltalán nem biztos, hogy a hengerfej-tömítés cseréjére szükség volt. Az, hogy a hiba újra fellépett ugyanúgy, éppenséggel arra utal, hogy nem. De ezt így utólag már lehetetlen bizonyossággal megállapítani.

3. Nagy kérdés, hogy mi okozza valójában a túlmelegedést? Nagyon kicsi az esély rá, hogy két termosztát egymás után ugyanúgy romoljon el, ilyen rövid időn belül. Szerintem ezt az okot akár ki is zárhatjuk. De hogy akkor mi csinálja? Nehéz kérdés. Lehetséges, hogy részlegesen el van tömődve (vízkövesedve, vagy korrózió miatt eldugulva) a hűtőd, és ez idézte elő a bajt. Mindenesetre, a legegyszerűbb diagnózis helyett (hengerfejes a kocsi) a szervíznek előbb a hűtőt is le kellett volna ellenőriznie. Amúgy, mondanom sem kell, a termosztát ellenőrzését is hamar és egyszerűen végre lehet hajtani - ha a termosztát valóban nem nyit, és emiatt melegedik túl a rendszer, akkor a túlmelegedés ellenére a hűtőnek (a radiátornak), tapintással ellenőrizhetően, csak az egyik fele lesz forró - a másik gyakorlatilag hideg marad, lévén nem áramlik át rajta a víz.

Azt már meg sem kérdezem, hogy a gyűrűzésre meg ilyenekre ugyan mi szükség volt... Megintcsak nem akarom így távolról 100 % biztonsággal kijelenteni, de a dolognak sajnos lehúzás-szaga van  :no:
Nos, ezzel nagyban egyet tudok érteni, csak nem akartam szegény kollégát elkeseríteni.
Annyival egészíteném, ki Palaczk eszmefuttatását, hogy a hűtőn lévő sapkában van a szelep, illetve maga a sapka a szelep, ami 0,9 bar-t tart fenn a rendszerben, ha jó!
De a hatása valóban ugyan az, mint ha a kiegyenlítő tartály sapkájában  lenne.
Eddigi tapasztalataink alapján úgy fest a helyzet, hogy nem fog ártani néha-néha ellenőrizni a működését, mert voltak itt már páran, akinek ilyen gondja volt. Ott csak azért főzte a vizet, mert egyáltalán nem tartotta a nyomást, ergo 100 fokon már forr is a víz, ahogy illik neki, mert mint tudjuk nyomás alatt nagyobb hőfokon forr!!!

JA, és még egy dolog, ehhez a témához a levegő oldali hűtőfelület eltömődéseknek nagyobb hatása van, mint a vízoldalinak, mint már ecseteltem egykor!!!
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.16 09:33:10 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #12208 Dátum: 2008.09.16 19:26:46 »
Üdv Cartársak!

Ismét rászántam egy fél napot...a csatolmányban táblázatba foglaltam, hogy hol, mit és mennyiért lehet beszerezni. Tekintettel arra, hogy tudatlan vagyok a márkákat illetően, a lehető legjobbat a legkedvezőbb áron szürke mezőbe foglaltam. Azért érdekes, mert néhány száz forint a különbség sokszor a típusok között...no, várom a hozzászólást, ki mit venne?
Na, beleástam magam én is a szíjak rejtelmeibe:
Valóban van egy kis kuszaság, de csak a klíma kompresszor szíj körül.:
Az angol gyártású 94.05 ig 870 mm-es aztán 94.05-96.01 0530052-153507-ig mindkettő 870 és 850 is futott párhuzamosan, és a 96 01-es 153508-as alvázszámtól pedig már csak a 850-esekkel szerelték. Aztán van még kavarás 053053-096881 közt, de azt nem értem, oda nem is hoz hosszt az EPC progi.
Na most , én még mindíg azt mondom, hogy nagy tartományban állítható minden feszítési lehetőség, de ha már van adat akkor ennek megfelelően tessék választani!
 
tájékozódtam az árakról is,amiket a Láng sorban írsz a Nipparts cuccokra azok nagyon jó árak (mármint ha bruttó árak). Egyedül a generátor szíját sokallom az itteniekhez képest, de az is igaz, hogy a kevesebb egy kicsivel. Szal összeségében OK.
Tehát a Láng-nál , ahogy Trotter is írta érdemes megvenni a 3 szíjat!

Aztán nem kérdezted ugyan, de nagyon meglepett a vezérműszíj szett ára.
A feszítőgürgőből mindenképpen  a Nippartsos a jó, az ára is jó, illetve a minősége is jó lesz szerintem. Sajnos én az SKF-et szintén csak a név miatt fizetett plusz 2000 ft-nak tekintem.
Viszont a szíj árak felháborítóak. Úgy látom jelenleg nincs Nipparts-os, de a Gates is hasonló árban van, hát esetleg azt, ha kell...
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.16 19:42:19 írta b.c. »

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Carina
« Válasz #12209 Dátum: 2008.09.16 19:49:47 »
B.C. Mester!

Az én alvázszámom: SB153ABK00E179008. Tehát, akkor nekem elvileg milyen hosszú is kell a klímához? Az autó a forgalmiban 1996.12.02. születésű. Köszi a választ előre is!