Üdv!
Most már csak 1 dilemmám van. A fridcar honlapján kétféle szíj van a klímakompresszorhoz. Ezek cikkszáma (ami tartalmazza a hosszt is)
Termék cikkszám: GT4PK850 és GT4PK868. Fentebb írtad, hogy a klímáé 875mm hosszú. Akkor most jó lesz nekem a cikkszámból kivehetően a 868mm hosszú? Vagy sokat számít az a 7mm különbség? És keressek tovább? Sőt...most nézem...
A szervoszivattyú szíj cikkszáma: GT3PK628, vagyis ez valószínűleg 628mm, s Te 650mm-t írtál rá. Ez azért már jelentős lehet...
A generátor szíj cikkszáma: GT5PK970, amire Te 975mm-t írtál.
Ezek mind Gates szíjak. Viszont a Bosch szíjaknál van olyan hosszú, amilyeneket Te írtál. Az, hogy Gates legyen, a vezrműszíjnál fontos, a hosszbordásoknál annyira nem lényeg? Az lehet gyengébb minőségű?
Nos akkor elkezdenék válaszolni, mert töménytelen mennyiségű kérdést tettél fel.
Kezdjük belülről kifelé.
Én anno vezérműszíj garnitúrát vettem, NIPPARTS-ot. Ez azért volt remek, mert közepes árkategória volt (lévén, hogy a nipparts csak egy nagytételben áruló, de csak csomagoló cég), illetve a Palaczk által joggal dícsért Koyo csapágyas feszítő van a szettben nagy-nagy valószínűsággel. Ezt azért nem lehet biztosra mondani, mert ők csak csomagolnak. Én ismét azt venném és bíznék abban, hogy megint a gyári szett lesz benne azaz MITSUBOSHI nevő szíj (egyébként gyári beszállító) és az előbb nevezett Koyo csapágyas feszítő. Nem mondom jó a Gates is, rosszat még nem hallottam, bár elég drága. Én anno 11 ért vettem a 2 történetet, a szíj valami 3-4000 volt (meg is lepett) a görgö valóban olyan 8 körül. Na mondjuk ez nem tegnap volt.
Szal, ahogy tetszik. Görgőben én mindenkép javaslom neked a NIPPARTS-ot, a szíjat meg rádbízom, jó a Gates is meg az is, amit a Nipparts-os dobozba tesznek. A szíjjal azért sem kell nagyon foglalkozni, mert nem okoz gondot, ha elszakad max kellemetlen, de ilyenről sem hallottam még a legelvetemültebbektől sem!!!
Vízpumpához ne nyúlj, amíg hangja nincs, vagy a tengelye alatti házrészen lévő kis indikátor lyukon nem látsz hűtővízszivárgást, vagy az ennek megfelelő sószerü kirakódás. A kirakódás színe igazából a hűtőfolyadék színétől függ.
Jól mondták, valóban nem a vezérműszíj hajtja a vízszivattyút. A külső szíjak egyike hajtja, amelyik a generátort is, aztán innen van meghajtva a szervószivattyú is.
Aztán, hogy melyik hosszbordás szíj legyen???
Az az igazság én legutóbb JC-s szíjat tettem rá, főképp, mert azt javasolta a Bárdis kolléga és hát tapasztalat híján belementem.
Tapasztalat még most sincs sok, de nyáron cseréltem főtengely szimmeringet ezen az oldalon, és meglepődve láttam, hogy mennyire el van öregedve. Így ezt a fajtát asszem én sem veszem legközelebb. Itt is veheted a biztosan jó, de szerintem még mindíg feleslegesen drága Gates-t, én igazság szerint BOSCH-ból már semmit nem javaslok, bár egyesek azt mondják szűrőt még tudnak csinálni. Én valszeg bepróbálok majd ebből is egy Nipparts szériát, hátha megint abban is a gyári Mitsuboshi lesz!
Azért is érdemes a szíjat kicserélni, mert a 96-97-es évjáratnak van egy minden esetben előjövő nyavajája, amire még senki sem tudott egyértelmű választ adni, hogy mi okozza. Ez is egy csörgésszerű hang, hidegen durvább, meleg van, hogy nem is hallható.Egyelőre ott tartunk Palaczk javaslatára, hogy talán a szíjak. Hát ezt fogom én is legközelebb lecserélni, aztán....
ÉS végül említetted a zörgést, amit istenigazából hallani kellene, mert 3 fajta is van. Többek közt az előbb említett hiba is ilyesmi, olyan mint ha konzervdobozban babszemeket csörgetnének.
Aztán van a másik az jellegzetesebb, kipufogó hűvédő lemez rezonanacia, ez jellemzően, akárcsak a 3. esetben 2000-2200 fordulaton rezonál be, se alatta, se felette nem jelentkezik.Ennek oka lehet az, hogy ahogy én is tettem, elhagyja az ember a katalizátor előti hajlatra erősített súlyocskát, ami éppen a rezonancia miatt van rajta. Szerencsére sikerült beszerezni, de sajnos csak gyári van, és az áráról jobb nem beszélni, ahhoz képest, hogy egy vasdarab az egész.
Aztán van a legdurvább,a kipufogó csuklónak a kikopása, ez kb pont motor közepe alatt van a gyári állapotban, mert gyakorlatilag senki nem teszi vissza, ha cserés lesz, szokás a drótfonatos flexicsővel helyettesíteni, én megmondom őszintén, ezt nem igazán szeretem, de sokan dícsérik ezt a megoldást. Az hogy költséghatékonyabb, azt nem vitatom, mert míg ez utóbbi max 7000 ft anyagköltséggel jár, az eredeti 20 eft felett van.
Lényeg, hogy ez is az előbb megnevezett fordulaton ad hangot, viszon ez egyértelmű konzervdoboz hang, mintha egy kisebb és egy kicsivel nagyobb csövet egymásba dugnál és úgy megzörgetnéd. Gyakorlatilag ez játszódik le a valóságban is. Ehhez megjegyzem, hogy a csukló csapjainak a megfeszítésével lehet, hogy orvosolható ez a probléma. Illetve van még egy módszer, hogy azonosítsd ezt a hangot, de ehhez kell egy akna, alá kell menni, és tenyérrel megütögetni. Remekül lehet hallani, ha a motor alatti bumszlit ütöd, bezörög.
Remélem mindenre válaszoltam.
JA a szíjak!!!!
HA a Gates-t választod, mondtad, hogy nem pont egyezőek ezek a méretek. Egyik, ne feledjük, hogy mm-ről beszéltünk, tehát a különbség nem egetverő. Másrészt minden szíj igen nagy tartományban feszíthető, tehát, ha jobbnak látod a Gates-t ettől nyugodtan megveheted.
Végül egy aprócska valami, egy jó eladónak elég az alvázszám, max motorkód a carinahoz. 2 dolgot kérdezhet még ahhoz, hogy ne nézd a szakmájához nem értő embernek (jaj de finom voltam láttad ezt Palaczk, azért én is fejlődöm!!
![Hááát ::)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/rolleyes.gif)
), az egyik, hogy szegénykeverékes-e (de szíj szempontjából ennek nincs jelentősége), meg hogy klímás-e!