Sziasztok!
A következő kérésben szeretném a segítségeteket kérni.
Használt autó vásárlásra adtam a fejemet, és a Toyota Carina E mellett döntöttem. Ezzel kapcsolatban lenne néhány rövid kérdésem Hozzátok.
Szerencsére elég rendesen van kínálat az országban, és talán éppen ezért nehéz a választás. A legtöbb kocsi 1992 és 1994 között készült. Úgy tudom, hogy az 1993 előtt gyártott kocsik még eredeti japán termékek, az utána készültekben van néhány kevésbé jó minőségű alkatrész. Én úgy gondolom, hogy ha ezeket én, vagy a korábbi tulajdonos kicserélteti, akkor már nem lesz gond. Mit gondoltok, illetve mik a tapasztalataitok erről?
Szintén megfigyeltem, hogy ABS-es és légzsákos kocsikból sokkal kevesebb van. Gondolom ez is korral függ össze, leginkább az 1996+ gyártású autókban van ilyen felszerelés. Ezek gyárilag lettek beépítve, vagy utólag, rosszabb esetben csak mutatónak vannak a kocsiban? Tehát érdemes ezekért egy-két százezerrel többet fizetni, vagy esetleg úgyis csak "átverés" a dolog?
Ezenkívül mit azok, amikre érdemes odafigyelnem egy Carina vásárlásakor?
Most első körben ennyi jutott eszembe, de természetesen bármi érdekel, ami fontos lehet ebben a témakörben.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv, Tibor
Az első és legfontosabb:
a gyártás helyének a minőség szempontjából nincs jelentősége. Hülye előítélet, miszerint ez számítana. Nem számít.
Egyébként a Carinát kezdettől, azaz 92-től vegyesen gyártották Angliában és Japánban, a 96-os modellfrissítéstől kezdve pedig (ennek fő -látható- ismertető jele, hogy elöl az embléma a hűtőrács közepéről a hűtőrács fölé, a motorháztetőre került, a hátsó indexek pedig a korábbi szürke helyett sárgák lettek, kivéve a kombin) csak Angliában. Piaci sajátosságok miatt a nálunk fellelhető, 96 előtti darabok többsége japán. De, mondom, ennek nincs jelentősége.
ABS-el és légzsákkal (pláne dupla légzsákkal) felszerelt autókat elsősorban a facelift utáni, tehát 96-os és 97-es évjáratból lehet találni - bár ezek sem mind ilyenek, főleg az ABS hiányzik elég gyakran. Érdemes olyat keresni, amiben van, lévén az ilyen autók kevésbé vannak lemaradva a mai biztonsági színvonaltól. Nem mellesleg klímát is elsősorban ebben a két utolsó évjáratban lehet találni a Carinákban.
Ami az állományt illeti. Igen, elég sok Carinát hirdetnek az országban - de a többsége xar. Értek ezalatt nagyon sokat futott, bizonytalan előéletű, visszatekert km-számlálós, törött autókat. Ezek az autók bírják a strapát, tartósak, ergo nyúzzák is őket. A használat csak sokára látszik meg rajtuk, ezért aztán simán vissza lehet nyomni az órát mondjuk 350 ezerről 180 ezerre, hihető lesz - hacsak nem ismered a típust behatóan. Tisztességes, ismert előéletű (szervízelés!), aránylag keveset futott (200 ezret futott Carina, ha kapott rendes karbantartást, simán "keveset futott"-nak mondható!) Carinát nagyon (!!) nehéz találni a piacon.
Ezért nagyon fontos, hogy az autót mindenképpen lássa hozzáértő, mielőtt megveszed. Lehetőleg több is! Tehát pl. vigyél magaddal autókhoz értő (!) ismerőst/rokont/barátot, és utána még nézesd is át az autót márkaszervízben - ha csak a legapróbb kétely is felmerül. Festékvastagság-mérővel is végig kell nézni az autót. Ha egy-két elemnél több fényezve volt - ott kell hagyni! Pont azért, amit te is írsz - pl. mert lehet, hogy a korábbi sérülés után nem javították ki szakszerűen a biztonsági rendszert, nem pótolták a légzsákot. Ezen később az élete múlhat az embernek, inkább keresgélj mondjuk egy héttel tovább.
Amúgy meg - át kell nézni mindent. Nincs markáns, veszélyes típushibája a kocsinak - de egy minimum 11 éves autóról beszélünk, szóval szépen le kell mindent checkolni vétel előtt.