Igen, igen!
Nos, köszi a reagálást. Az autó tényleg törött volt, de csak a kaszni, fő alkatrészek, vagy alváznyulvány, ilyesmi nem sérült, ezt megvizslattuk.
Viszont én úgy lettem informálva, hogy az xli felszereltségben a 95-ös évjáratban (japán)még nem volt légzsák(gyárilag?). A műszerfalban nincs is visszajelzés.
Viszont aki belerakta azt mondta, hogy valahogyan be lett kötve, tehát aktív? a rendszer. Viszont nem szeretném, ha beköszönne a nagy fehér lufi a ki-beszerelés közben!Ezért kéne a leírás a szerelés konkrét menetéről!
A problémáról már korábban is tárgyaltunk, de sajnos akkor sem reagált más, érdemi infót akkor sem kaptam. Tehát: vagy nem ért senki hozzá, vagy nem olvassák elegen a fórumot, vagy a sok szétoffolt választól elsikkad a kérdés.....
...vagy nemtom...
Szoktunk reagálni, ha tudjuk a választ.
A '95-ös Carina évjáratban bizonyos piacokon már széria volt a (vezetőoldali) lufi, másokon nem. De mindenképpen létezett egy csomó 95-ös Carina, gyárilag vezetőoldali légzsákkal.
Viszont ha a tiédben nincs visszajelző lámpa a műszerfalon, akkor eredetileg minden bizonnyal nem volt légzsákos, és 100 %-ra veheted, hogy az a "valahogyan be lett kötve" szöveg - kamu! Légzsákrendszert nem lehet csak úgy "valahogy bekötni", az egy meglehetősen komplex cucc. Minden bizonnyal egyszerűen csak betettek egy lufis kormányt az autódba, mert épp olyat sikerült szerezzenek. Abban sem lennék egyébként biztos, hogy a más típusba való légzsákos kormány képes lenne-e együttműködni a Carina rendszerével, még akkor is, ha az a Carina gyárilag légzsákos kivitel.
Szóval gyakorlatilag kizárt, hogy a képedbe durranhatna a nagy fehér lufi, amikor leveszed a volánt. De azért, a teljes nyugalom érdekében, leveheted előtte az akkusarut.
Alternatívaként pedig ott van a Trotter által említett megoldás, amihez nem kell levenni a kormányt, "csak" elvinni az autót futóműveshez.
Viszont Misi kérdése helyénvaló: egyáltalán rendben van amúgy a futómű? Tehát az egyenestartás OK, csak a kormány áll ferdén, mikor egyenesen megy a kocsi? Tehát nem arról van szó, hogy az autó elhúz az egyenesből vmelyik irányba, és ezért kell folyamatosan egy kissé elfordítva tartani a kormányt?