Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6527215 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tankolás
« Válasz #90 Dátum: 2004.03.19 16:23:26 »
Idézetet írta: "NoGun"
Mostanában (az utóbbi néhány alkalommal) nehezebben tankolok, mert a pisztoly kikapcsol, próbálgatom helyezgetni, hátha visszafröcsköl, de volt hogy csak félig tudtam megtankolni ...

Volt ilyen tapasztalatotok?


Gumikérdés: Nézegettem a kocsival kapott nyárigumikat és jó mélyek a barázdák, de két fajta gumi 2x2 egyforma. Picit azért tartok tőle, mert sose vezettem így. Gondolom vizes időben jobban észnél kell lenni vele ...


A kanyarban vettem észre, hogy mintha csuklana a kocsi picit. A merevségével lehet a baj? úgy általánosságban? Nem nagyon érdekel ha csak ez a gond, de az új autók mindig azzal jönnek ki hogy hány 100 %-kal merevebbek mostmár, ezek szerint a régiek kevésbé azok ...

Gondolom toronymerevítő meg egyebek segítenének, de nem hiszem hogy komolyan gondolom.

Nincs kipufogós ismerősötök aki le tudna ellenőrizni egy más kipufogós munkáját? Szerintem nem végzett jó munkát és még garanciális is, vissza tudnám vinni ha nagy a baj. A legnagyobb bajom, hogy bevalotta magáról hogy süket, közben kipufogó tuninggal is foglalkoznak. azt hiszem hülyének néztek.
:(


Tankolás : ez kútfüggő . Igazgatni kell , ahány kút , annyiféle ...

Gumi : nem feltétlenül gond , ha tengelyenként különböző gumival jársz . Ha a kopottságuk és a koruk (DOT-kód) nagyjából egyforma , akkor ebből nem lehet komoly gond .

Karosszéria : mit értesz azalatt , hogy "csuklik" ? Viccesen hangzik  :)  ... Amúgy normális jelenség , hogy a kocsik karosszériájának merevsége a korral és főleg a futott kilométerekkel (szar utak...) csökken . Elkezdenek tekeredni , csavarodni , nyiszogni , nyekeregni stb . Sokat nem lehet ez ellen tenni , bár az említett toronymerevítő tényleg sokat dob a kasztni merevségén . A tiéd , ugye , ráadásul meg is volt csukva ...

Kipuff : nincs ötletem  :(
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

NoGun

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 585
    • http://www.nogun.hu
Carina
« Válasz #91 Dátum: 2004.03.19 22:28:09 »
Olyan érzés mintha lapos lenne a gumi és a kanyarban hirtelen odébb mennék 5-10 centit (mintha átgördülne a lapos gumi). Mindez csúszáshatártól messze, nem is nyikorognak a gumik ilyenkor, csak az érzés hasonló.

Na majd kipróbálod!
HORDD EL MAGADON!
____ www.nogun.hu ______

jamie@

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re: Carina
« Válasz #92 Dátum: 2004.03.20 07:24:01 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "jamie@"
Sziasztok,én is egy CarinaE tulajdonos vagyok,1.6 gli 98'04.havi,de biztos még 97-ben gyártották. :D
Nagyon meg vagyok vele elégedve eddig.
4 hónapja van meg.
Holnap rakom rá a dayton r15 195\50-es gumit egy toyota alufelnire,kíváncsi vagyok mit mutat majd.
Mérte valaki közűletek a 0-100ra gyorsulást?Tudom,nem egy versenyautó,de nekem 2 személlyel 10,4 volt,ami nem rossz egy 1.6-ostól.
 :twisted:


Olaj : ne sajnáld tőle a jó olajat . Mindenképpen teljesen szintetikusat javasolnék , és 5 W vagy 0 W téli viszkozitásút ; a nyári viszkozitás pedig legalább 40-es legyen . Tehát 0 W 40 , 5 W 40 , 5 W 50 vagy valami ilyesmi . Esetleg szóba jöhet a Castrol RS 10 W 60 is , az egy nagyon jó olaj  :)

Gyorsulás : 10.4-et mértél az 1.6-oson ? Akkor vagy nagyon erős az autód , vagy nagyon ügyes voltál , vagy nem pontos a mérés  :wink:  ... Ennél a gyár jóval többet ad meg (11.4) , és nekem sem sikerült 11.5 alá mennem , pedig próbálkoztam párszor ...

SZia!
Pedig 5-ször próbáltam a gyorsulást,egyik sem volt 11 felett.A te kocsid is 16 szelepes,78 kw-os ~109LE? :?:
öszi Helló

jamie@

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Carina
« Válasz #93 Dátum: 2004.03.20 07:26:24 »
Idézetet írta: "squiddy"
jamie@:
Nagyobb kép van az a autódról?


Helló!
Persze van nagyobb képem,csak nem fér fel ide a fórumba. :cry:
Talán e-mailben el tudnám küldeni. :D
öszi Helló

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Carina
« Válasz #94 Dátum: 2004.03.20 13:49:41 »
SZia!
Pedig 5-ször próbáltam a gyorsulást,egyik sem volt 11 felett.A te kocsid is 16 szelepes,78 kw-os ~109LE? :?:[/quote]


Óra szerinti 100-at, mert akkor elöször le kéne mérni, hogy mennyit csal az óra - tapasztalat szerint kb. 5%-ot; azaz 105-ig kellene mérni.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #95 Dátum: 2004.03.20 14:10:47 »
Idézetet írta: "NoGun"
Olyan érzés mintha lapos lenne a gumi és a kanyarban hirtelen odébb mennék 5-10 centit (mintha átgördülne a lapos gumi). Mindez csúszáshatártól messze, nem is nyikorognak a gumik ilyenkor, csak az érzés hasonló.

Na majd kipróbálod!


Ühüm ... Ez aligha karosszéria-merevség okozta jelenség lesz . Úgy tűnik , mintha arról beszélnél , hogy a kocsid hátulja elpattog bizonyos kanyarokban . Feltételezem , hogy erre csak egyenetlen útfelületű kanyarokban szokott sor kerülni ? Az enyém is csinálja - a Camry inkább , a Carina jóval kevésbé , de azért annál is elő szokott fordulni , főleg ha nagy svunggal esek be egy lejtős ÉS hepehupás kanyarba . Ilyenkor a kocsi hátulja fogja magát , és jól érezhetően , hirtelen arrébbtáncol a kanyar külső íve felé .

Szal ez alapvetően természetes jelenség , főleg a régebbi autóknál . Kopott gumi , gyenge lengéscsillapító , esetleg rosszul beállított és/vagy kopott alkatrészeket , elöregedett szilenteket tartalmazó hátsó futómű egyaránt fokozhatja ezt a hajlamot - és értelemszerűen mindezek össze is adódhatnak . A Camrym esetében pl. az elpattogási hajlam a kis téli gumikkal egyértelműen erősebb , és emellett is fokozódik folyamatosan , mert a hátsó lengéscsillapítók és a hátsó stabilizátor- , valamint lengőkar-szilentek (hja , 21 év és 271 ezer km...) egyaránt észrevehetően kezdenek már kidőlni a sorból .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #96 Dátum: 2004.03.20 14:13:53 »
Idézetet írta: "jamie@"
SZia!
Pedig 5-ször próbáltam a gyorsulást,egyik sem volt 11 felett.A te kocsid is 16 szelepes,78 kw-os ~109LE? :?:


A mi Carinánk 107 lovas , 1.6 16V 4A-FE motor , '96 augusztusi , angol gyártású . Érdekes ez a 109 ló , ilyenről még nem hallottam ...

A 0-100 gyorsulást pedig én óra szerint 105-ig mértem , mert ez felel meg a valódi 100 kmh sebességnek . Így jöttek ki 11.5-11.8 közötti értékek .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

raki

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Carina
« Válasz #97 Dátum: 2004.03.21 00:16:39 »
Idézetet írta: "NoGun"
Olyan érzés mintha lapos lenne a gumi és a kanyarban hirtelen odébb mennék 5-10 centit (mintha átgördülne a lapos gumi).


Lengéscsillapítók rendben?

jamie@

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re: Carina
« Válasz #98 Dátum: 2004.03.21 16:21:26 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "jamie@"
SZia!
Pedig 5-ször próbáltam a gyorsulást,egyik sem volt 11 felett.A te kocsid is 16 szelepes,78 kw-os ~109LE? :?:


A mi Carinánk 107 lovas , 1.6 16V 4A-FE motor , '96 augusztusi , angol gyártású . Érdekes ez a 109 ló , ilyenről még nem hallottam ...

A 0-100 gyorsulást pedig én óra szerint 105-ig mértem , mert ez felel meg a valódi 100 kmh sebességnek . Így jöttek ki 11.5-11.8 közötti értékek .


Figyelj,'kedves' P:nálam az ilyen ~ jel körülbelült jelent,sajnálom, hogy nem értheted. :(
Úgy érzem,nincs szükségem bizonyítgatni amit mondtam.
A legegyszerűbb,amikor felénk jársz,írsz e-mailt v. akármit,beülsz mellém,és nyomod a stoppered.
Köszi hello :lol:
öszi Helló

jamie@

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re: Carina
« Válasz #99 Dátum: 2004.03.21 16:25:38 »
A mi Carinánk 107 lovas , 1.6 16V 4A-FE motor , '96 augusztusi , ANGOL GYÁRTÁSÚ . Érdekes ez a 109 ló , ilyenről még nem hallottam ...

Na most akkor hagy kételkedjek már én is egy kicsit,ha megengeded.
96-ban nem gyártottak egyetlen carinát sem angliában,sőt,előtte,meg utána sem!
Ott rakták össze. :D
öszi Helló

NoGun

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 585
    • http://www.nogun.hu
Carina
« Válasz #100 Dátum: 2004.03.21 19:26:34 »
Idézetet írta: "raki"
Lengéscsillapítók rendben?


érzésre igen, az eladó állította a legutolsó műszeres mérésnél rendben voltak, még csak 5000 km-t mentem vele December óta.
HORDD EL MAGADON!
____ www.nogun.hu ______

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #101 Dátum: 2004.03.21 19:47:23 »
Idézetet írta: "jamie@"

Figyelj,'kedves' P:nálam az ilyen ~ jel körülbelült jelent,sajnálom, hogy nem értheted. :(
Úgy érzem,nincs szükségem bizonyítgatni amit mondtam.
A legegyszerűbb,amikor felénk jársz,írsz e-mailt v. akármit,beülsz mellém,és nyomod a stoppered.
Köszi hello :lol:


Akárhogy is keresem , nem bírok rábukkanni az eddigi kommunikációnkban arra a részletre , ami indokolná a " "kedves' P " megszólítást . Nem világos , hogy hol adtam erre okot ; pusztán arról van szó , hogy :

1. A többiekkel már eddig is fölfedeztünk sokféle teljesítmény-változatot a Carinákon belül , és azt hittem , ez a 109 lovas ismét valami új , ezért jeleztem , hogy ilyenről még nem hallottam ;

2. Fenntartásokkal kezelem a gyárinál jobb gyorsulási eredményeket széria autókon , bocsássa meg nekem a világ . A gyárnak egy privát felhasználónál összehasonlíthatatlanul jobb körülmények állnak rendelkezésére kihozni az autóiból a megadható maximális eredményeket , és nyilván érdekükben is áll minél kedvezőbb adatokat megadni . Finoman szólva kérdésesnek tartom , hogy ebből csak úgy le lehessen faragni mindjárt egy komplett másodpercet . Továbbá , hangsúlyozom , ha óra szerint 100-ig mértél , akkor eleve nem stimmel a dolog .

3. A nyelvészeti szösszenetre hadd ne reagáljak érdemben . Egyébként is érdekes lenne definiálni , hol húzódik a határ "gyártás" és "összeszerelés" között egy autó esetében manapság , amikor kismillió különböző helyen tevékenykedő beszállítótól származó alkatrészekből szerelik össze az autókat .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #102 Dátum: 2004.03.21 19:51:32 »
Idézetet írta: "NoGun"
Idézetet írta: "raki"
Lengéscsillapítók rendben?


érzésre igen, az eladó állította a legutolsó műszeres mérésnél rendben voltak, még csak 5000 km-t mentem vele December óta.


A legegyszerűbb módszer az ellenőrzésre , ha jó erősen lenyomod a kocsi sarkát , majd hirtelen elengeded . Ha ezek után a karosszéria járulékos ringatózások nélkül visszatér az alaphelyzetbe , akkor OK a lengéscsillapító . Ha viszont egyre kisebb amplitúdóval ugyan , de párszor még "beleng" , akkor a gátló már fáradt ; ha pedig 3-4-nél többször leng be , akkor megérett a kukára . Mondjuk , ez abból is érzékelhető , hogy ilyenkor már nagyon könnyű lenyomni a kocsi sarkát . Minél fittebb a lengéscsillapító , annál nehezebb lenyomni a kasztnit .

Na , majd lecheckoljuk ezt is  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

jamie@

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re: Carina
« Válasz #103 Dátum: 2004.03.21 22:14:58 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "jamie@"

Figyelj,'kedves' P:nálam az ilyen ~ jel körülbelült jelent,sajnálom, hogy nem értheted. :(
Úgy érzem,nincs szükségem bizonyítgatni amit mondtam.
A legegyszerűbb,amikor felénk jársz,írsz e-mailt v. akármit,beülsz mellém,és nyomod a stoppered.
Köszi hello :lol:


Akárhogy is keresem , nem bírok rábukkanni az eddigi kommunikációnkban arra a részletre , ami indokolná a " "kedves' P " megszólítást . Nem világos , hogy hol adtam erre okot ; pusztán arról van szó , hogy :

1. A többiekkel már eddig is fölfedeztünk sokféle teljesítmény-változatot a Carinákon belül , és azt hittem , ez a 109 lovas ismét valami új , ezért jeleztem , hogy ilyenről még nem hallottam ;

2. Fenntartásokkal kezelem a gyárinál jobb gyorsulási eredményeket széria autókon , bocsássa meg nekem a világ . A gyárnak egy privát felhasználónál összehasonlíthatatlanul jobb körülmények állnak rendelkezésére kihozni az autóiból a megadható maximális eredményeket , és nyilván érdekükben is áll minél kedvezőbb adatokat megadni . Finoman szólva kérdésesnek tartom , hogy ebből csak úgy le lehessen faragni mindjárt egy komplett másodpercet . Továbbá , hangsúlyozom , ha óra szerint 100-ig mértél , akkor eleve nem stimmel a dolog .

3. A nyelvészeti szösszenetre hadd ne reagáljak érdemben . Egyébként is érdekes lenne definiálni , hol húzódik a határ "gyártás" és "összeszerelés" között egy autó esetében manapság , amikor kismillió különböző helyen tevékenykedő beszállítótól származó alkatrészekből szerelik össze az autókat .

OK,rendben,én is túlreagáltam a dolgot...

Oknak sok mindent lehet(ne) nevezni.

1-re:a forgalmijában ennyi volt feltüntetve.

2-re:100-ig mértem,de nem biztos hogy minden gyári benne,talán az előző tulaj megpiszkálta(tta)(?)
Amúgy téli gumikkal történt.
Megnézem most az aluval+195/50-es gumival meleg aszfalton...

3-ra:nekem sok Avensis(98'-2000) tulaj panaszkodik az autójára,no meg a családban van egy toyota szervizes 12 éve,és közös vélemény hogy a nagyrészben Angol alkatrészekből összerakott Avensis-ek nem hogy jobbak,de nem érik el a Carinák nyújtotta stabilitást,ezért az 98'-2000-ig gyártott Avensis-ek helyett a régebbi,de még Japánban gyártott Carinát ajánlják.(a legjobbnak viszont az otthon összerakott Carinákat tartják,95 előttiek)

Ezért bátorkodtam e "nyelvi szösszenet"-re ilyeténképp reagálni.  :lol:
öszi Helló

NoGun

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 585
    • http://www.nogun.hu
Carina
« Válasz #104 Dátum: 2004.03.21 23:28:27 »
Ezt a tesztet a vétel előtt megtettem, szerintem a második percben.
A lengéscsillapítóra korábban érzékeny voltam a Ladámban és az F Astrában is monroe-ra cseréltem, aztán jöhettek a fekvőrendőrök ...

a gond hogy lassan kezdek szellemeket látni, de remélem csak szellemeket!
:)

Idézetet írta: "Palaczk"

A legegyszerűbb módszer az ellenőrzésre , ha jó erősen lenyomod a kocsi sarkát , majd hirtelen elengeded . Ha ezek után a karosszéria járulékos ringatózások nélkül visszatér az alaphelyzetbe , akkor OK a lengéscsillapító . Ha viszont egyre kisebb amplitúdóval ugyan , de párszor még "beleng" , akkor a gátló már fáradt ; ha pedig 3-4-nél többször leng be , akkor megérett a kukára . Mondjuk , ez abból is érzékelhető , hogy ilyenkor már nagyon könnyű lenyomni a kocsi sarkát . Minél fittebb a lengéscsillapító , annál nehezebb lenyomni a kasztnit .

Na , majd lecheckoljuk ezt is  :)
HORDD EL MAGADON!
____ www.nogun.hu ______