Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6599669 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35880 Dátum: 2022.11.04 18:23:59 »
A fogyasztásod ilyen gyatra időben, nagyobb kerekekkel és a guruló laborod súlya miatt nem kirívó. Ennyi idősen ez van. A legújabb plastic gagyi suv Suzuki fogyaszt 6-7 között. És az 7misitől indul.....  Szerintem nem éreznéd jól magad a Yarisba  ;) 
A fogyi szerintem is vállalható, a körülményeket figyelembe véve még örvendetes is, azért vannak korlátozó tényezők (az általad említetteken felül pl. ne feledjük, hogy nálunk szimultán befecskendezés van! - ez nem versenyezhet a korszerűbb megoldásokkal). A yarist ismerem, elférek benne, és ingázni teljesen jó lenne, csak kérdés, hogy két autó fenntartása mennyire érné meg.  :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35881 Dátum: 2022.11.04 18:27:00 »
...
 Nem rég jártam a Hungárian, nem tudtam lefotózni de stílustanulmány lehetett volna, amilyen Carina-t láttam. Hogy finoman fogalmazzam meg, tipik ,, pénzkereső szakembereket" , számszerint 5db-ot nyelt el, gondolom volt 3-4 full Makita koffer is hátul, mert nagyon csücsült, utánfutó, cementes zsák. És!!! Nem füstölt, tartotta a forgalom tempóját. Kár, hogy visszaélnek a jóindulatával.
..
Tipikus Carina-sors, a legtöbb, amit látok, hasonló használati módban volt/van. Nyilván nem véletlen a szakik választása sem.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35882 Dátum: 2022.11.04 18:30:13 »
Sziasztok, megtöröm a csendet!
Annak ellenére hogy nem szoktam hozzászólni, gyakran benézek hozzátok.
1 évvel ezelőtt lett a fiam Corollája, és a motorja rendbehozva, jól sikerült.
HF tömtés égett át 2 henger között ezért kellett szétszedni, de akkor már az olajfogyasztás miatt gyűrűzve is lett.
Az olajfogyasztás teljesen megszünt, a motor kifogástalan lett, élmény volt vezetni.
Viszont úgy alakult hogy időközben feleslegessé vált, a gyerek külföldre költözött.
Rám maradt a feladat, hogy el kell passzolni valakinek.
Egyik nap késő este feladtam a hirdetést, másnap reggel 07 óra előtt már elkelt úgy hogy meg sem nézték személyesen. A vételár felét egyből átutalta, így töröltem a hirdetést.
A helyszinen derült ki, hogy a kontinensen befejezte a pályafutását, tréleren vitték pestre, majd onnan Belgiumba, és hajón Afrikába, Togóba kerül.
Ott még biztos sokáig fogják még szögelni, életben tartani.
1996 1,6 114LE ötajtós Compact, klíma, 2 elektromos ablak, plüss, hibátlan  belső, rozsda nem jellemző=450eFt

Továbbra is benézek hozzátok!
Üdv.
Szia!
Ha itt közzéteszed, lehet, hogy kis hazánkban maradt volna...

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35883 Dátum: 2022.11.04 20:10:40 »
Pont azért írtam, mert kb egy magasak vagyunk és én megpusztultam benne  mind két oldalt :)   
De Neked nem is olajevős motoros és a legjobbat kapja. Érdekes, hogy csipeget. 
Kyb motyókat biztosan fogsz kapni hozzá, ha rákerül a sor. Remélhetőleg addigra az árat is normalizálódnak.

Amióta bejött ez a ,,profin" működő safari export, és híre is ment 4AFE körben, szinte mindenki meglépi, akinek gyorsan kell a pénz. Kamat és kötelezettség nélküli fekete provident.

Vegyük pl ezt:  ( mindig nézem, hogy miket lehetne kifogni nyugat felé, és nem is emlékeztem az extrem skálázott rpm-re  :eek:  )

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=355025867&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelId=7&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=relevance&searchId=9c7d4d79-154a-ff4f-e391-bfdebf061ab6&ref=srp


Itthon ennyiért , akár ezt is kb lehetetlen, nem egy alapot a kigondolt, tényleg reális áron . Bár ahhoz képest megint apadt a piac a hahun, marketplace meg  tele van mocsokkal ( már bocsánat) .
Egy nagyon jó értelemben megszállott srác most építi  0-ról a sajátját. Caldina első front, legerősebb motor, csomó finomság extra listán, tán a superstrut nem lesz benne, de akkor is ha kész lesz, az érhet majd kb ennyit vagy akár többet is a full dokumentáció miatt.

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 161
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re:Carina
« Válasz #35884 Dátum: 2022.11.05 13:25:33 »
Üdvözlet!

Bent van az új jobb oldali motortartó bak és egy amazonról rendelt injektor a kettes hengernél.
Minden nyugtalanító rezonancia megszűnt a bak cseréjével! Nagyon aggasztott, zavart. Sok éven keresztül huppanóknál fura morgás jött a motortérből. Mostantól, mintha az egész rendszer szebben járna, kanyarodásnál is jobb érzés.
Lehet hülyeség, de mintha a motor lógásából adódóan a jobb féltengely is egy kicsit máshogy, eltérő szögben állhatott?

Az olcsó injektoral pedig jobb lett a befecskendezés, nincs háromhengerés. Azért nem jár most sem olyan szépen, mint LPG-vel, valószínű, mind cserélni kellene majd.
Balázs

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35885 Dátum: 2022.11.05 14:36:15 »
Az eredeti állapothoz képest is magasabb? Vagy standard magasság stabilabb tartással?

Az biztos, hogy ilyenekre nem költenek  :lol:
Nem hiszem, hogy magasabb az új állapotánál, bár nem volt alkalmam olyat látni még, ami magasabb lett volna, gondolom kb. mindegyikben már régebbi rugók vannak, valószínűleg gyáriak.
A tartása az tuti  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2022.11.05 14:51:37 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35886 Dátum: 2022.11.05 14:51:09 »
Jó, hogy megemlítetted: ha megéri a következő hátsó gátló cserét, feltétlen megejtem, persze, ha akkor még gyártanak hozzá.... :excl:
Más: erősen hajlok rá, hogy lerövidítsem az olajcsere ciklusát. Ugye gyárilag 7500km van megadva, és ha a mostani olajak ugyan jóval meghaladják is a korabeliek teljesítményeit, de ilyen felhasználással a 8000 km-es ciklus nem tűnik túlzottan rövidnek. Sajnos a 10 ezer km-hez már nem elég a 4 literes kanna, újabban belekóstol egy plusz literesbe is...

Nem túl észszerű, de előre is meg lehet venni, nem túl drága, és hála Istennek kaptam GSP gumi rugótányérokat, meg egész robusztus NTY gumi porvédőket is, és most is tartják Szakálnál :) A rugó is van, most a kettő kb. 32 ezer lenne, ahogy nézem (2 éve olcsóbb volt...). Az igaz, hogy a webshop szerint csak Carina E -be valók a rugók  :hmmmm:
Én azért cseréltem ezeket is, mert az egyik első eltörött, és amikor kicseréltem őket, nagyon bután nézett ki: az eleje szinte feljebb volt, mint a hátulja.
Most nagyon bejön, ülni is egész más benne és nem ül fel olyan könnyen.
Féléves olajcserére csak buzdítani tudlak  :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35887 Dátum: 2022.11.05 14:53:27 »
Üdvözlet!

Bent van az új jobb oldali motortartó bak és egy amazonról rendelt injektor a kettes hengernél.
Minden nyugtalanító rezonancia megszűnt a bak cseréjével! Nagyon aggasztott, zavart. Sok éven keresztül huppanóknál fura morgás jött a motortérből. Mostantól, mintha az egész rendszer szebben járna, kanyarodásnál is jobb érzés.
Lehet hülyeség, de mintha a motor lógásából adódóan a jobb féltengely is egy kicsit máshogy, eltérő szögben állhatott?

Az olcsó injektoral pedig jobb lett a befecskendezés, nincs háromhengerés. Azért nem jár most sem olyan szépen, mint LPG-vel, valószínű, mind cserélni kellene majd.
Szuper hír  :clap:
Igen, lejjebb volt a blokk nálad is valószínűleg, tehát másképp áll most a féltengely is, ahogy kell  :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35888 Dátum: 2022.11.07 14:25:07 »
Ez éppen most készült
https://kepkuldes.com/image/iEP4SF

Akkor befogom a számat...  :whistling:   :innocent:
Csak a poén kedvéért:
https://kepkuldes.com/image/iCFisA
Ebben most van egy hosszabb út, a fogyi ugyanannyi.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35889 Dátum: 2022.11.07 14:32:39 »
Pont azért írtam, mert kb egy magasak vagyunk és én megpusztultam benne  mind két oldalt :)   
De Neked nem is olajevős motoros és a legjobbat kapja. Érdekes, hogy csipeget. 
Kyb motyókat biztosan fogsz kapni hozzá, ha rákerül a sor. Remélhetőleg addigra az árat is normalizálódnak.
...
Kompromisszumos megoldás kell: a páromnak is vezetnie kell, és neki egy E11 Corolla is "nagy" , :D. A Yaris tényleg csak rövid távra lenne, annyit kibírok.

A legjobbat kapja, de olajból, nem használatból, sajnos. Ez gyilkolja legjobban, és (legalább) fél millió km benne van, ennyiért nem haragszom meg rá.. .

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35890 Dátum: 2022.11.07 17:17:53 »
Csak a poén kedvéért:
https://kepkuldes.com/image/iCFisA
Ebben most van egy hosszabb út, a fogyi ugyanannyi.

Szia Zoli!
Nálam most érdekesség van. Itt is az volt, hogy amikor sebességet váltottam, felpörgött a motor. Ezt betudtam annak, hogy a kuplung lassan cserés lesz . Legutóbbi olajcserénél használtam a protec motormosót. Azóta alig van ez a felpörgés. Lehet, hogy nálam is letapadtak a gyűrűk, és ez felszedte őket kissé? Mondjuk nem pontosan értettem azt, amit ezzel kapcsolatban írtál a múltkor, csak gondolkodni próbálok.. :hmmmm:
A fogyasztás is érdekes, egyelőre csak nézem a mutatót, de ilyen még nem volt, hogy teletank után 100 km-nél még benne van a mutató az F fehér vonalában, nagyon kíváncsi leszek rá, hogy mennyi lesz a pontos fogyasztása.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35891 Dátum: 2022.11.07 22:09:07 »
Szia Zoli!
Nálam most érdekesség van. Itt is az volt, hogy amikor sebességet váltottam, felpörgött a motor. Ezt betudtam annak, hogy a kuplung lassan cserés lesz . Legutóbbi olajcserénél használtam a protec motormosót. Azóta alig van ez a felpörgés. Lehet, hogy nálam is letapadtak a gyűrűk, és ez felszedte őket kissé? Mondjuk nem pontosan értettem azt, amit ezzel kapcsolatban írtál a múltkor, csak gondolkodni próbálok.. :hmmmm:
A fogyasztás is érdekes, egyelőre csak nézem a mutatót, de ilyen még nem volt, hogy teletank után 100 km-nél még benne van a mutató az F fehér vonalában, nagyon kíváncsi leszek rá, hogy mennyi lesz a pontos fogyasztása.
Szia Dani!
Nálam akkor állt így a mutató, amikor hosszú, lájtos pályázásnál végül 6.4L jött ki, a mutató 300 km-nél állt az első vonalon.
A gyűrűk letapadása ilyen jellegű rövid használatnál szinte természetes. Most volt 400km egyben, nem nagy terhelésen, de nálam is elmúlt a jelenség, most érződik, mennyire ellustult a kocsi.
Amire utáltam, az az a sztori, mikor csereérett olajjal 7000 (nem elírás!) fölött pörgettem a motort (igen, módosított szívórendszerrel lehetséges, az ECU nem tiltott le). Akkor érezhetően elment a nyomaték is, bár igen könnyen vette a gázt - naná. Motormosóval járva tisztán érezhető volt, amikor a gyűrűk mozgása helyreállt: nyomaték, motorfék visszatért. (Mit kapott már tőlem ez a szegény kocsi, atyám!) Úgyhogy igen: nagyon is lehet, hogy ez segített neked is. A kuplung kopásának ehhez a jelenséghez nincs köze.

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Carina
« Válasz #35892 Dátum: 2022.11.07 22:27:19 »
vd1234:
Kb 10 éve nálam is volt ilyen, borzasztóan furcsa volt. Végül kiderült, hogy a gázbovden rojtosodott ki, és ezért időnként nehezebben ment vissza.
Nézd meg ezt is...

üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35893 Dátum: 2022.11.08 07:37:39 »
Szia Dani!
Nálam akkor állt így a mutató, amikor hosszú, lájtos pályázásnál végül 6.4L jött ki, a mutató 300 km-nél állt az első vonalon.
A gyűrűk letapadása ilyen jellegű rövid használatnál szinte természetes. Most volt 400km egyben, nem nagy terhelésen, de nálam is elmúlt a jelenség, most érződik, mennyire ellustult a kocsi.
Amire utáltam, az az a sztori, mikor csereérett olajjal 7000 (nem elírás!) fölött pörgettem a motort (igen, módosított szívórendszerrel lehetséges, az ECU nem tiltott le). Akkor érezhetően elment a nyomaték is, bár igen könnyen vette a gázt - naná. Motormosóval járva tisztán érezhető volt, amikor a gyűrűk mozgása helyreállt: nyomaték, motorfék visszatért. (Mit kapott már tőlem ez a szegény kocsi, atyám!) Úgyhogy igen: nagyon is lehet, hogy ez segített neked is. A kuplung kopásának ehhez a jelenséghez nincs köze.

Egyelőre nem értem ennek a jelenségnek a fizikai okát: letapadt gyűrűknél sebességváltásnál a kuplung kinyomásakor miért pörög föl a motor? Majd még keresgélek.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35894 Dátum: 2022.11.08 07:38:13 »
vd1234:
Kb 10 éve nálam is volt ilyen, borzasztóan furcsa volt. Végül kiderült, hogy a gázbovden rojtosodott ki, és ezért időnként nehezebben ment vissza.
Nézd meg ezt is...

üdv:
villanó

Köszi, de nem hiszem, rá szoktam nézni, és most nem is csinálja.