Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6604098 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35865 Dátum: 2022.10.31 10:59:52 »
       4-2-1

Lassan 12éve, hogy meggondolatlan döntéseim sorozataként két AE86-ot is eladtam. Azóta sem volt olyan analóg élményt nyújtó autóm. 2éve már Saab 95 Aero-kat vadásztam, de mindegyik kuka volt. Aztán egy hívás, csatolt képek majd szemle után nem kevés  fantáziát láttam a  4évet mostoha körülmények közt ácsorgó echte svájci Carina-ban. Persze akkor még kb semmit nem tudtam róla, a forgalmi is hibás mint kiderült, és ha Zoli nem mondja, hogy ez bizony szegénykeverékes, nem tudom belevágtam volna-e a legutolsó projectembe, illetve miket okozott volna a nem belevaló motyók a motornak. Szinte minden új benne, vagy más mint anno, de az a május1-es talin gyomorba majd fejbe vágó 10Le veszteség nagyon fájt. Pedig nem ment rosszul ahhoz képest, lefele pl lazán ment 160-170-et, és lomhának sem éreztem magasabb tartományban .

Mivel a bomlott elmémben mindig az Initial D fut, ha beleülök, így  muszáj volt valamit lépni, ami nem költséges, de effektív lehet. Chip kizárt, tengelyfokolás, vagy csere szintén, így marad a kipufogó. Azt tudtam, hogy a 116le-s japánoknak van a legjobb leömlő sora, és ezt a cserét meg is lépték előttem.  Zoli is mondta, hogy megéri, csak lecsavar és felcsavar és kész....  Nos nem  :szemez:

Szerintem 400 telefon, több tucat e-mail és rengeteg idő, mire sikerült egy hibátlant találni. Juhúúú  :clap:

Jaaaaaa, kéne egy torok is hozzá  [rohog].  Vagy hibátlan origi, vagy primőr ugy.  márka, vagy semmi. Nos. Ilyen nem létezett. Végső elkeseredésemben felmentem az unix oldalára és tádáááá... Gyári minőség, egyező cikkszám, 85ezer helyett 25 ( mínusz kedvezmény). Azonnal mentem is érte, de valahogy furán nézett ki. Megkértem, hogy rakják már félre 20percig, amíg hazaugrom a leömlőért. És milyen jól tettem. Két torkos, rezonátor csöves, de centis eltérésekkel a felfogatási pontoknál  :hmmmm: Sehogy nem lehetett volna felrakni. Valószínűleg az utolsó szegénykeverékes torok volt ilyen minőségben.

Ezek után újabb háromszámjegyű telefonok, de mindenhonnan elutasítás, hogy hahaha, ilyen már nem létezik. Pedig úgy hullunk mint a legyek, nem hiszem el, hogy nem kerül bontóba ilyen motoros autó. Na mind1. / De ilyen senkivel sem történjen persze! /

A negyedik, vagy ötödik napon eszembe jutott egy kipufogós tuningmester, akinek egy évvel ezelőtt néztem az oldalát, beszéltünk is, de az egyedi rendszer építésének az ára hallatán félbeszakadtak a tárgyalások  ::) Ellenben emlékeztem, hogy árul bontott cuccokat gombokért.  :otlet:  Felhívtam, megbeszéltük, összepróbáltuk,  elvittem  :clap: .

Itt visszacsatolnék, hogy az eredetim is, és a mostani is préselt Toyota agymenéses rezonátoros, de az előbbi 89e km-es, utóbbiról fogalmam sincs, de mindegyik hibátlan. A flexi  csöves 20-25, egy egyedi rugós gyártás 35-45 között lenne, remélem ezek nem fognak kelleni jó ideig.

Szóval megvan minden, megmelegítettem minden csavart, hogy vajon 30év után lejön-e vagy törnek, de mivel ez Toyota, minden csavar rögtön mozdul. Akkor keressünk szakszerű szervízt. Nem hazudok, 5, azaz öt szerviz, köztük kipufogó specialisták, és a magyar Gas Monkey is azt mondta hogy NEM.   :eek: 

Hogy miért??

Háááát.

Mert azt elfelejtettem, hogy ősrégi talpas lambdaszondám van a torok alján  [rohog]  Ugye milyen jó a LeanBurn élet  :hang:

Viszont hihetetlen makacs vagyok, így már pusztán elvi, személyes  okokból is végig szerettem volna vinni. Az egyik műhely adott egy elérhetőséget, hogy itt nem létezhet lehetetlen. Egyébként mindenkinek megköszöntem, akik nemet mondtak, mert vagy kókány lett volna, vagy horror ár. Mondtam a műhelyeknek, hogy sajnos a motyók már megvannak, mert bonyolult a story, így muszáj voltam biztosra menni. Erre mondták, hogy semmi gond, 1,5 rezsiár.... és tart ameddig tart.  Ja, apropó horror ár. Bementem a Toyota-ba. Full Denso F1 ruhába, kisimulva, GR Yaris mellé állva ( lehet ezt nem kellett volna, de nehogymááá ) hogy rendelek komplett tömítéseket, csavarokat a kipufogóhoz.

Hááát. A 3 tűzkarika 15pénz lett volna, ez nem baj, de miután a sortömítésre azt mondták, hogy 5cikkszám van rá,  ha egyik sem jó, vagy csak 1 akkor is fizetnem kell a visszautat ( 5x6000huf) és eleve vegyek utángyártottat, mert a Toyota sem Toyota feltétlenül  :eek:, így kiviharoztam és a kedvenc autós boltomból megoldottam 5öd áron, úgyhogy minden non plus ultra gyártó.  :nonono:

Ezeken mind  túllendülve felhívtam a kontaktot, amit kaptam, elmondtam a kínomat mire csak az volt, hogy mi ezzel a baj??? Ez van a Celica-ban is nem??? Tudod hányat csináltunk????   :cry: :eek: :censored: :gun_bandana: :2guns: :balloon: :ser: :gunsmilie: :death: :double fuck:

2db ősz hajszálam van, abból egy azonnal visszanyerte eredeti színét. Hogy ne legyen teljes az öröm, 1,5hetet várnom kellett. De MEGÉRTE.
Célom volt, hogy megmaradjanak az origi alkatrészek, és amíg készül az elmebeteg ötletem, addig használhassam az autót, aztán ha minden kész, akkor az újra cserélni, a régit lekezelni, eltenni tarcsiba. Minden sikerült pár óra alatt, hibátlanok az illesztések, jók a tömítések, nem fúj ki, hibátlan az új fészek és  nincs hibakód sem. Hurrá.
Akkor irány kerámiáztatni.
Igen, ez egy indokolatlanul komoly beavatkozás, de több órányi video és cikkek sora után,( nem beszélve az Autókereskedők 2részéről is  ;) ) úgy voltam vele, hogy ártani nem árt. Bandászról csak rosszat tudtam eddig is, ha nem a megfelelő helyről, minőségben és munkával és szakértelemmel készül így ez nem is volt opció. Plusz ez egy szépen megalkotott leömlő, dísznek is tuti, és mivel hőpajzsot sem találtam hozzá ( nem véletlenül kérdezgettem anno ) , így marad a büszke magamutogatás.  Hihitlen jófej megszállott srácok, poénkodás, hogy legyen fehér, vagy rózsaszín(   :wub:? ) és újabb 168óra után végre újra mehettem a legjobb kipufogóshoz, akivel valaha is találkoztam. Emberileg is, szakmailag is TOP!

Felraktuk, röffentettünk és azonnali változás. Nulla folytásos dobom van ( műbizis  :rockon: ) , ami már bőven halkult az elmúlt 5-6000km alatt, de most még szolidabb lett. Nem mertem mondani, mert cikinek és arcnak éreztem, de  szerencsére előttem kimondták, hogy lett egy nagyon finom boxer feelingje a motornak. Más lett mindennek a hangja, tónusa. Ez mondjuk annyira nem érdekelt, na de ahogy kigurguláztam a műhelyből már az első rajtnál lehetet érezni, hogy minden fillért megért.! Eddig ugye 0-ról szinte  nulla volt a gyorsulás, mire jött valami erő, már bömbőlt mindent. Most tök rugalmas, városba élmény menni vele, pályára majd csak jövő7en hosszútávra, mert érdekel, hogy vesztett-e a vmax-ból, vagy hol fogy el az erő. Ez elviekben vele jár.
 
Egyedüli negatív, hogy ettől fogva kicsit gyakrabban állít magán a computer. Anno kb álló helyzetben napi 1max, 2, most gyakrabban van ez a minimális fordulatszám emelés, aztán visszaesés. De dinamikáig tökéletes. Gondolom szegény gázok most azt sem tudják hova és hogyan menjenek. Hát még a kis Tetris agyú ECU-m mit élhet át  :lol:

Most azon agyalok, hogy a szegénykeverékes motor tud-e kommunikálni a 116Le-s ecu-val, és fordítva, mert az még érdekes story lehetne . Mindenképpen megyek ebben a hónapban padra, mert nem kevés idő, pénz van benne, jó lenne tudni, hogy 107ről hova értünk. Ami még nagyon érezhető, az a súly. Ez kis gyűjtő tömeggyártásos leömlősor, ami rajta volt, önmagában olyan tehén, vagy nehezebb mint az új kompletten. Lassan már csak 900kg leszek :)

Egyébként, hogy milyen jó dolog a hobbiautózás, a csáposra emelve kiugrott az utasoldani gumikéder 5cm-es szakaszon, természetesen erre sincs szaki, így maradt az fbs beragasztás. Idáig jó. Azért egy ilyenért szerintem kár kivenni a szélvédőt.

Ahogy nézem, volt létjogosultsága ennek a motornak a megalkotásába. Még van több mint egy rublikám, és 502km-en állok, és emlékeim szerint bőven tele volt a tank.

Mindenkinek köszönöm a segítséget!

Jók legyetek!


https://drive.google.com/file/d/1m1CMKNuHQL1SlngVmX3OrLJwdVwxmwrZ/view




vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35866 Dátum: 2022.10.31 13:20:21 »
Örülök, hogy sikerrel jártál  :clap:
Nem hiába örültem, hogy anno nem szegénykeverékesbe futottam bele, én sem tudtam erről az opcióról akkor  :surrender:
Kíváncsi vagyok, most hogy megy a tiéd, ha össze lehetne hasonlítani mondjuk az enyémmel: teljesen meglepődtem a múltkor, amikor egy váratlan helyzetben lepadlóztam röviddel indulás után, mennyire megindult  :yes:

Egyébként most nézem a fi.pdf-et (a discodan.org-ról, ahol "véletlenül" a Celica-s cuccok között vannak ezek), hogyan teszteljem le a lambdaszondát, mert még ezt tudom elképzelni, hogy okozhat magasabb fogyasztást  :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35867 Dátum: 2022.10.31 13:21:25 »
Szia Miki!
Hát tényleg nem gondoltam volna, hogy ez ilyen kálvária lesz, ezek szerint nem könnyű a jó szervizt megtalálni, örülök, hogy sikerült, és a végére jártál!  :clap:
Nagyon kíváncsi vagyok a mérés eredményére! Ha esedékes gyertya-légszűrőcsere, akkor érdemes előtte megejteni. Biztató, amit az alacsony fordulaton is érzékelhető nyomaték növekedésről írsz, mert a hosszabb leömlő és a 4-2-1 elrendezés elvileg a közép- és magas fordulattartományban kell nagyobb teljesítmény növekedést hozzon (bár az a buflák gyári megoldás még a mi ráncfelvarrott öntvényünknél is durvább  :nonono:
Nem lett volna baj, ha rendelkezésre állna egy eredeti állapotot mutató mérés, már csak azért is, mert a szívó motorok általában nem hozzák a gyári értékeket. Meg tudod mérni a kerámia bevonatos leömlő  hőmérsékletét üzemi körülmények között? No nem ilyenre gondolok:  :D
 


normál használat mellett nem lehetetlen a kisebb fogyasztás a növekedett nyomaték, és amiatt, hogy a katalizátorod elvileg hamarabb melegszik be üzemi hőmérsékletűre  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35868 Dátum: 2022.10.31 14:15:41 »
Nekem nem ráncfelvarrt van, és ott nem is öntvény a leömlő, hanem olyasmi, mint Ryuk videója végén. De tuti bontott darab, mert fehér "Carina" felirattal illették valahol.
Nem tudom, hogy az infrahőmérő elég-e, azzal rá tudok mérni, mikor majd egyszer hazaérek, ha el nem felejtem  ;) Azt hiszem, valami 380 fokig mér, de simán lehet az a vas több is  :hmmmm:

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35869 Dátum: 2022.10.31 16:33:05 »
Köszönöm Nektek !

Mérni maximum úgy tudnék, hogy elkérem egy barátom CAT telefonját. Azon van egy elég jól működő infra kamera. Épített és kihegyezett autókon eltérő pontokon mérve a motortérben drasztikus számokat produkál ez az eljárás, és akkor gondoljunk bele, mit tehet ha teljesen végig menne a dobig. A gázáramlás segítése mellett a nagyon nagy hozománya, hogy a kevesebb hő nem terheli a rendszereket. A régi öntvényen van egy nagyon baba lemez 3csavarral felfogatva, ami védi az olajszűrőt. Viszont most távolabb is van, jobb is, és ahogy néztem, az ilyen leömlős változatokon alapból nincs semmilyen védelem, szóval ettől nem kell tartanom.

Nincs ötletem, hogyan lehet kideríteni a lambda hibát, de gondolom ezt is kivillogná ha odáig jut a dolog. De szerintem nem drasztikus a fogyasztásod, még így sem. Azért ez nem egy kis autó, akárhogy is nézzük.

Olyan két-három hete lehetett, indultam munkába kora hajnalba, és az utcán állt egy angol Carina és egy 1st gen 406. Szerintem a TAXI miatt ez mindenkiben mókás érzést kelt, de én úgy néztem, hogy alsó hangon 6-7 év, eltérő filozófia és persze náció áll kettejük között, de valahogy a Toyota ha nem is abszolute szebb, de hogy időtálló az fix. És akkor nem méregettük a kortárs, vagy az utódok szörnyszülöttjeihez. És a méretek is hasonlóak.


Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35870 Dátum: 2022.10.31 16:34:16 »
2

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Carina
« Válasz #35871 Dátum: 2022.10.31 18:02:43 »
Kedves Ryuk,
mint termográfiával időnként élesben dolgozó mérnök, azt kell hogy mondjam, a csodabevonat nem változtatja meg a leömlő hőmérsékletét! A hőkamera számára ugyanakkor minden fényes felület láthatatlanná teszi a tárgy valós hőmérsékletét, mert a környezetét veri vissza! Az általad csatolt videón is így történt. Az eredeti matt/rozsdás leömlő   hőmérséklete a hőkamera számára is jól látható volt, a fényesé meg nem. Fényes tárgyak hőmérsékletét úgy szoktuk megmérni, hogy egy darab matt fekete szigetelőszalagot ragasztunk rá.
Szóval akkor költs rá sok pénzt, ha ez nem zavar, egyébként szerintem annyi haszna van, mint egy krómozott kipufogóvégnek...

Ha kell, profi kamerával meg tudjuk nézni.

üdvözlettel:

villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35872 Dátum: 2022.11.01 08:32:24 »
HeyHo!

Laikusként, de lelkes és elkötelezett motorsport megszállottként nem tudok, és Isten ments, hogy bármit megpróbáljak ellennek felhozni Veled szemben,  főleg, hogy szakmailag érint. Viszont az autópark, amit eddig a srácok összeraktak, nem feltétlenül a rongyrázásra, kivagyiságra ment. Az internetnek sem feltétlenül kellene hinni, de az összkép a megéri bödönke felé billenti a mérleget.  Ha csak a kozmetikai vonalon nézem az erre vonatkozó eljárást, ott években mérhető a megtérülés és a hatásfok.

Ha idén még belefér Neked, keresni foglak, hogy megnézzük a thermoképeket a két autóval párhuzamosan  ;)

Köszönöm a felajánlást!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35873 Dátum: 2022.11.03 18:52:22 »
Ez éppen most készült
https://kepkuldes.com/image/iEP4SF

Akkor befogom a számat...  :whistling:   :innocent:
A vége 45 liter/636 km lett. Ilyen felhasználási móddal nem rossz  :hmmmm:.
Azért még mindig listán van egy kisebb motoros kiskocsi e célra, mondjuk egy 1 literes Yaris. Azt szívesebben nyüstölném...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35874 Dátum: 2022.11.03 19:11:20 »
...

Olyan két-három hete lehetett, indultam munkába kora hajnalba, és az utcán állt egy angol Carina és egy 1st gen 406. Szerintem a TAXI miatt ez mindenkiben mókás érzést kelt, de én úgy néztem, hogy alsó hangon 6-7 év, eltérő filozófia és persze náció áll kettejük között, de valahogy a Toyota ha nem is abszolute szebb, de hogy időtálló az fix. És akkor nem méregettük a kortárs, vagy az utódok szörnyszülöttjeihez. És a méretek is hasonlóak.

Ízlésekről nem vitatkozunk, legfeljebb megosztjuk  :D: nekem pl. a 406 erősen bejövős forma. Persze én oda vagyok a 80-as évek kocka dizájnjáért - ez van. A 406-os valamit átmentett ebből a markáns éleivel.
De az is igaz, hogy amikor '92-ben megláttam az E10-e Corolla liftback mosott szappan-formáját, hát felkaptam a fejem. A formák lágyításában úgy emlékszem, a japánok voltak a kezdeményezők a 90-es évek elején.

És a japók beltér tervezése is hozott gyöngyszemeket:
https://i.redd.it/qoc2j7jvhzo11.jpg
https://www.goo-net-exchange.com/catalog/TOYOTA__CARINA_ED/1001939/

de külsőre sem rossz

T 190-es Corona dizájn továbbgondolva:

A végére egy-két poén:
https://www.redbubble.com/i/t-shirt/Toyota-Carina-E-colored-white-silhouette-car-t-shirt-design-by-EdimDesign/108311698.FB110

https://www.3dcadbrowser.com/3d-model/toyota-carina-e-1996


Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35875 Dátum: 2022.11.04 14:19:19 »
A fogyasztásod ilyen gyatra időben, nagyobb kerekekkel és a guruló laborod súlya miatt nem kirívó. Ennyi idősen ez van. A legújabb plastic gagyi suv Suzuki fogyaszt 6-7 között. És az 7misitől indul.....  Szerintem nem éreznéd jól magad a Yarisba  ;)  Nem rég jártam a Hungárian, nem tudtam lefotózni de stílustanulmány lehetett volna, amilyen Carina-t láttam. Hogy finoman fogalmazzam meg, tipik ,, pénzkereső szakembereket" , számszerint 5db-ot nyelt el, gondolom volt 3-4 full Makita koffer is hátul, mert nagyon csücsült, utánfutó, cementes zsák. És!!! Nem füstölt, tartotta a forgalom tempóját. Kár, hogy visszaélnek a jóindulatával.

Írtam valamikor, hogy találtam egy maláj oldalt, ahol az Isten pénzét is ezekre az ED-kre költik. És ott láttam a digit műszerfalat is, meg, hogy gyárilag van/volt benne iránytű! Nagyon eltérő filozófia lehetett a mi, és a belpiacos megalkotásában.


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35876 Dátum: 2022.11.04 16:56:30 »
Nagyon elégedett vagyok a hátsó erősített KYB spirálrugókkal: sokkal feljebb van a feneke, sokkal kevésbé megy le terhelésre, és stabil az autó. Tudom ajánlani mindenkinek, bár az említett csapat erre nem fog költeni. Ha valaki cseréli a hátsó gólyalábakat, akkor mindenképpen javaslom a rugókat is lecserélni. - és a tornyokat lekezelni.

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35877 Dátum: 2022.11.04 17:34:46 »
Az eredeti állapothoz képest is magasabb? Vagy standard magasság stabilabb tartással?

Az biztos, hogy ilyenekre nem költenek  :lol:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35878 Dátum: 2022.11.04 18:08:53 »

Írtam valamikor, hogy találtam egy maláj oldalt, ahol az Isten pénzét is ezekre az ED-kre költik. És ott láttam a digit műszerfalat is, meg, hogy gyárilag van/volt benne iránytű! Nagyon eltérő filozófia lehetett a mi, és a belpiacos megalkotásában.
Valamikor összeszedtem, hogy milyen felszereltségbeli különbségek voltak a T190-es Corona és az Európának szánt megfelelője, a Carina E között. Brutális.  :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35879 Dátum: 2022.11.04 18:10:39 »
Nagyon elégedett vagyok a hátsó erősített KYB spirálrugókkal: sokkal feljebb van a feneke, sokkal kevésbé megy le terhelésre, és stabil az autó. Tudom ajánlani mindenkinek, bár az említett csapat erre nem fog költeni. Ha valaki cseréli a hátsó gólyalábakat, akkor mindenképpen javaslom a rugókat is lecserélni. - és a tornyokat lekezelni.
Jó, hogy megemlítetted: ha megéri a következő hátsó gátló cserét, feltétlen megejtem, persze, ha akkor még gyártanak hozzá.... :excl:
Más: erősen hajlok rá, hogy lerövidítsem az olajcsere ciklusát. Ugye gyárilag 7500km van megadva, és ha a mostani olajak ugyan jóval meghaladják is a korabeliek teljesítményeit, de ilyen felhasználással a 8000 km-es ciklus nem tűnik túlzottan rövidnek. Sajnos a 10 ezer km-hez már nem elég a 4 literes kanna, újabban belekóstol egy plusz literesbe is...