Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6582892 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10245
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35850 Dátum: 2022.10.30 10:43:37 »
Régen jelentkeztem, pedig a nyáron volt egy- s más tanulságos történet. (...)
Azért az furcsa, hogy a fék nem esett be, "csak" a fékerő tért el... Szerintem nem eresztett az, csak nem sikerült teljesen jól a légtelenítés, nem ment jó az az oldal, és csak rosszabbá vált... Melyik a fékfolyadék visszajelző??
Az még érdekes, hogy az Ate fémdobozos fékfolyadékon az van, hogy évente (!) kell cserélni. Lehet, hogy ez az anyag annyira erősen veszi magába a vizet, hogy emiatt 1 év? Ami most benne volt, az műanyag dobozos Ferodo volt. Szerintem az Ate is kibírja a két évet  :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35851 Dátum: 2022.10.30 10:46:41 »
Nekem is van egy rezonanciám, 3000-es fordulatszámnál. Se alatta, se felette. Vajon flexicső lehet?
Nálad nem volt fordulatszámfüggő?

üdv:
villanó
Szia Péter!

Nekem is volt ilyen gondom korábban. Azt kell tudni, hogy nálunk, az angolnál nem fonott flexicső van, hanem két csőből van összepréselve: a képen a 17410-es számúból az alsó:
http://japan-parts.eu/toyota/eu/1997/carina-e/at190l-blmnkw/3_273530_006/tool-engine-fuel/1702_exhaust-pipe#17410

Az összepréselés idővel gyengül a hőtágulás miatt, ez okozza ezt a rezonálást bizonyos fordulaton.
Azt nem tudom, hogy újonnan kapható-e, nekem ZéBalázs segített bontottal. Egy darabig jó volt, most kezdi a rezgést, de szerencsére 2300-as fordulaton, az meg nem üzemi tartomány nálam, úgyhogy marad.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35852 Dátum: 2022.10.30 10:51:42 »
Azért az furcsa, hogy a fék nem esett be, "csak" a fékerő tért el... Szerintem nem eresztett az, csak nem sikerült teljesen jól a légtelenítés, nem ment jó az az oldal, és csak rosszabbá vált... Melyik a fékfolyadék visszajelző??
Az még érdekes, hogy az Ate fémdobozos fékfolyadékon az van, hogy évente (!) kell cserélni. Lehet, hogy ez az anyag annyira erősen veszi magába a vizet, hogy emiatt 1 év? Ami most benne volt, az műanyag dobozos Ferodo volt. Szerintem az Ate is kibírja a két évet  :hmmmm:
A hátsó fékkörnél volt a légdugó, oda meg kb. a 30%-a esik a fékerőnek. Nem eshetett be, mert ki se nyomta a fékpofákat. A fura az, hogy nem is érződött a fékerőn sem. El nem húzott fékezésnél sem.
 Arra viszont nem vagyok kíváncsi, hogy vizes úton, kanyarban vészfékezve mi történt volna....Jó lenne az a ESP!

De mi ebből a tanulság? Hogy szervizből kijövet is ellenőrizzük, hogy rendesen dolgoztak-e? Ez nagyon lelombozó. Két különböző szereldéről van szó egyébként.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35853 Dátum: 2022.10.30 10:56:47 »
...

Valamelyik törött Carinából nem jutna nekem egy angol, működő ködlámpa-kapcsoló? Vagy azért helyrepofozzák őket?

...

üdv:
villanó
Az enyémbe egy Opel kapcsolója lett betéve: méret szinte tökéletes, a bekötés meg mindegyiken ugyanaz. HA nem OT-re hajtasz, akkor mindegy, milyen.
 A főtengely-jeladóhoz: látom, nálad is elszakadt a Bosch-gyújtás gyenge láncszeme. A bontott ideig-óráig megoldja, de  ha hosszabb távon tervezel vele, megéri újra cserélni.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35854 Dátum: 2022.10.30 10:58:16 »
Sziasztok!

...
Más.

Nemsokára élménybeszámoló az új leömlőről. Annyit elárulhatok, hogy naaaoooon jóóóóóóó

Kellemes pihenést Mindenkinek!
Szia Miki! Nagyon kíváncsi vagyok! :clap:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35855 Dátum: 2022.10.30 11:46:38 »
Szia Dani, és mindenki!
. A fogyasztás is kicsit magasabb vele,...
Ez éppen most készült
https://kepkuldes.com/image/iEP4SF

Akkor befogom a számat...  :whistling:   :innocent:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10245
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35856 Dátum: 2022.10.30 12:06:13 »
Ez éppen most készült
https://kepkuldes.com/image/iEP4SF

Akkor befogom a számat...  :whistling:   :innocent:

Ez nagyon kemény  :eek: hol / hogyan használod a kocsit?

Nekem is van a benzinkútnál ma reggelről ám:


Ez gyakorlatilag full város mellett.
« Utoljára szerkesztve: 2022.10.30 12:10:05 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35857 Dátum: 2022.10.30 14:18:50 »
Ez nagyon kemény  :eek: hol / hogyan használod a kocsit?

Nekem is van a benzinkútnál ma reggelről ám:


Ez gyakorlatilag full város mellett.
Hát ez az: féléve összvissz egyszer volt hosszabb táv, gyakorlatilag napi kétszer 15 km, bemelegedni sincs ideje  :no:
. Nem volt kiégetve a rendszer régóta  :cry:
Azért ez most kivételes, általában a 400 km-t sem fut a féltank jelzésekor (ami tudjuk, hogy nem lineárisan mér...). Olaj, légszűrő féltávon, gyertyák utolsó harmadukban. Ami változott a nyár óta, hogy nincs klímázás, 2.5 barra fújtam a kerekeit, és kapott verylube turbót, mert a sok rövidtáv miatt letapadtak a gyűrűk a koksztól. Legalábbis nem tudom másra fogni azt, amikor kinyomott kuplungnál felpörög a motor (értsd: plusz 600-1000 fordulat!). Átéltem már korábban ilyet, és akkor ez volt a gond, tudom. Az viszont tény, hogy most majdnem olyan szépen duruzsol a motorja, mint villanóé.  :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35858 Dátum: 2022.10.30 14:22:12 »
Azért az furcsa, hogy a fék nem esett be, "csak" a fékerő tért el... Szerintem nem eresztett az, csak nem sikerült teljesen jól a légtelenítés, nem ment jó az az oldal, és csak rosszabbá vált... Melyik a fékfolyadék visszajelző??
Az még érdekes, hogy az Ate fémdobozos fékfolyadékon az van, hogy évente (!) kell cserélni. Lehet, hogy ez az anyag annyira erősen veszi magába a vizet, hogy emiatt 1 év? Ami most benne volt, az műanyag dobozos Ferodo volt. Szerintem az Ate is kibírja a két évet  :hmmmm:
a piros felkiálltójel égett, mint amikor behúzva marad a kézifék. Biztosan ez volt a baja, mert rátöltés után egyből elmúlt, kézifékhez nem nyúltam. Szerintem a két év mindegyikre áll, a gyártónak persze jobb a sűrűbb csere....

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35859 Dátum: 2022.10.30 14:25:38 »
Szia Péter!

Nekem is volt ilyen gondom korábban. Azt kell tudni, hogy nálunk, az angolnál nem fonott flexicső van, hanem két csőből van összepréselve: a képen a 17410-es számúból az alsó:
http://japan-parts.eu/toyota/eu/1997/carina-e/at190l-blmnkw/3_273530_006/tool-engine-fuel/1702_exhaust-pipe#17410

Az összepréselés idővel gyengül a hőtágulás miatt, ez okozza ezt a rezonálást bizonyos fordulaton.
Azt nem tudom, hogy újonnan kapható-e, nekem ZéBalázs segített bontottal. Egy darabig jó volt, most kezdi a rezgést, de szerencsére 2300-as fordulaton, az meg nem üzemi tartomány nálam, úgyhogy marad.
Ha gondolod, le lehet cserélni fonottra, az megoldja az problémát, csak időnként cseréltetni kell. A ráncfelvarrott megoldása hosszabb távon működik, mint a fonott, de ha nincs olcsó utángyártás, akkor nem jó megoldás.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10245
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35860 Dátum: 2022.10.30 15:03:15 »
Hát ez az: féléve összvissz egyszer volt hosszabb táv, gyakorlatilag napi kétszer 15 km, bemelegedni sincs ideje  :no:
. Nem volt kiégetve a rendszer régóta  :cry:
Azért ez most kivételes, általában a 400 km-t sem fut a féltank jelzésekor (ami tudjuk, hogy nem lineárisan mér...). Olaj, légszűrő féltávon, gyertyák utolsó harmadukban. Ami változott a nyár óta, hogy nincs klímázás, 2.5 barra fújtam a kerekeit, és kapott verylube turbót, mert a sok rövidtáv miatt letapadtak a gyűrűk a koksztól. Legalábbis nem tudom másra fogni azt, amikor kinyomott kuplungnál felpörög a motor (értsd: plusz 600-1000 fordulat!). Átéltem már korábban ilyet, és akkor ez volt a gond, tudom. Az viszont tény, hogy most majdnem olyan szépen duruzsol a motorja, mint villanóé.  :hmmmm:

Ez akkor nagyon barátságos  :yes:
Nem tudom, nekem egyben 6-7 km a maximum, de az is ritkán van. Inkább csak 5 :cry: A napi rutin általában reggel indulás, 2 km a gyerekek iskolája, ott le kell állítani. Onnan munkahely kb. 5 km. Délután vissza 5 km az iskoláig, de közben néha vásárlás is van, és az iskolánál újra leállás. Aztán 2 km haza.  Ha van 1-2 "hosszabb" út, az is városon belül, vagyis 50-60-nal...
Ráadásul Pécs, szintkülönbség van rendesen az úton le-föl. Múlt héten az olajcserénél használtam a Pro-Tec motormosóját pont a letapadás miatt, nem tudom, mit ér, de hála Istennek rosszabb nem lett  :)
A tiéd meg nehezebb is, az is emel a fogyasztáson. Próbálok megbarátkozni vele, hogy ez ennyi, hideg van, 1.6-os motor, rengetek rövidtávval, szintkülönbséggel, csodát meg nem tudok tenni  :hmmmm:
A 2015 decemberben vett 74 Ah-s akku még bírja, meg az önindító is ezt, kisebb csodának is beillik...

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Carina
« Válasz #35861 Dátum: 2022.10.30 15:36:24 »
Kalapos:

Nálam már fonott flexicső van, kb 10 éve. De úgy látszik az sem az örök élet.
(Monoron rakta bele a Charlie Bt.)

üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10245
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35862 Dátum: 2022.10.30 16:10:53 »
Nem tudod, milyen gyártmány, hogy 10 évet kibírt?
Én lassan 3 éve raktam bele egy FA1 gyártmányt, 3 rétegű flexicső. Belső átmérő 50mm, hossz 150mm.
A gyárinak elkopott a tűzkarikája, ami gömbszerűen préselt sodronyszerű alkatrész volt, és sehol nem találtam olyat, ami biztosan jó lett volna. A csavarok is összeégtek rendesen. A végén a régit kivágtam, és a flexicsövet hőálló pálcával behegesztettem offday leírását megfogadva, amennyire csak tudtam.

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Carina
« Válasz #35863 Dátum: 2022.10.30 16:53:55 »
Nem tudom sajnos, de pikk-pakk belerakták, a műhely adta az alkatrészt is.

Arra az érzésre emlékszem, hogy amikor flex-szel elvágták a kipufogó csövet, és koppant a régi tűzkarikás csatlakozás a padlón, már megbántam, hogy az eredetitől eltérő alkatrész megy bele... Azért egész sokat kibírt.
üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10245
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35864 Dátum: 2022.10.30 19:27:20 »
Nem tudom sajnos, de pikk-pakk belerakták, a műhely adta az alkatrészt is.

Arra az érzésre emlékszem, hogy amikor flex-szel elvágták a kipufogó csövet, és koppant a régi tűzkarikás csatlakozás a padlón, már megbántam, hogy az eredetitől eltérő alkatrész megy bele... Azért egész sokat kibírt.
üdv:
villanó
Köszönöm, értelek.
Nekem megvan még valahol, amit kivágtam.
Eddig nem bánom, mert nagyon rossz hangja volt már. Az még elviselhető, hogy rezonált 2700 körül, de amikor már kifúj, az borzalmas  :wacko: