Sziasztok!
Említettétek, hogy meg fogom bánni, hogy a gyűrűket nem cseréltettem ki a hengerfej tömítés cserénél. Úgy tűnik igazatok lett, illetve már abban sem vagyok biztos, hogy a hengerfej tömítés jól lett beszerelve. Körülbelül 9000 km után elfüstölt az autó.
Kétszer vontattuk a szervízbe, nem indult. A szerelő gyújtógyertyát cserélt és vettem egy benzinszűrőt is, hogy cserélje ki azt is. Kompressziót ellenőrzött és 6-6-6-5 bar értéket mért és szomorúan nézett rám
.
A gyűrűkre gyanakodott, viszont a motor erején semmit nem éreztem, szépen húzott. Az igaz, hogy csúnya vibrációk jelentkeztek már egy ideje, amit nem tudtam beazonosítani. Próbáltam a motortartókra, féltengelyre fogni, de lehet valóban a motor belsejéből jött.
Reggelente hideg motorral szépen indult, viszont többször nagyon fehér füst jött belőle melegen és a hűtőfolyadék is nagyon fogyott a kiegyenlítőből, valahol csöpögött is, de lehet el is gőzölgött. Gázadásra néha szürcsögő hangot hallottam nagyobb fordulaton. Olajfogyást nem tapasztaltam.
Elhatároztam, hogy ismét hosszabb útra megyek vele és valahogy hazajutattom. Az indítózás miatt nem mertem leállítani 340km-en. 50-80km-enként járó motornál néztem, hogy nem füstölt, a kiegyenlítő tartályban stabil volt a szint.
Szépen teljesítette a távot, nem hagyott ott az autópályán, viszont az utolsó kilométeren lejtőn lefele szép lassan leesett a fordulatszám, jött a nagy füstfelhő, a motort már nem lehetett felpörgetni és leállt és nem indult.
Elhúztuk a garázsig és másnap újra beindult nagy füsttel. Szerintem a hűtőrendszer nagyon levegős, nem tudom maradt-e folyadék benne. Gondolkozom, hogy megbontom a motort, hogy megnézzem mi ment tönkre, aztán döntök a sorsa felől. Sajnálom, még jövő tavaszig szerettem volna 20, vagy akár több ezer kilométert gurulni vele. Így majdnem 474 ezer kilométernél letámasztom. Mivel új az LPG tartály, a forgalmiban már régen nincs motorkód, így egy motorcsere is szóbajöhetne, de...
mivel a szélvédő körül, jobb hátsó kerékívnél, az ajtók alján rozsdásodik a fém, úgy döntöttem nem költök rá többet. Foltozgattam, festegettem, egy egyszerű alvázvédelmet is kapott. Ki tudja, hogyan szigorítanak tovább a műszaki vizsgákkal. A csomagtartóba összedobáltam a lemezfelniket és néhány egyéb maradványt. A kötelező bónuszomat pedig gondolom év végéig átrakatom egy frissebb autóra. Nehéz lesz a váltás és tervezem, hogy a jövőben visszatérek egy Avensis, vagy Corolla beszerzéssel.
Ti mit tanácsolnátok? Elvontassam még valahova, szétkapjam a szűkös garázsban? Az egyik bontó 50 ezret kínált érte...
Sok egészséges és boldog kilométert mindenkinek