Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 5227831 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9651
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35550 Dátum: 2021.12.27 16:53:07 »
Legközelebb biztos az lesz! Csak azért írtam a fűtést, mert elviekben ha már nagy lenne a baj és olajban úszna minden aminek nem kéne , akkor a fűtés teljesítménye csökkenne (?)

Nagyon elkeserítő dolog ez. Mert januárig a Toyota szervizek zárva, és ha kell szelepfedéltömítés, akkor utángyártott horror áron nem biztos hogy játszik. Meg így használni sem merem, pedig végre lenne időm rá. És akkor ott a nagy dilemma, hogy egyúttal a gyári hibáját is lehetne orvosolni, bár a 200-300e km még messze van, hogy érett legyen az olajlehúzó gyűrű mizéria. Valahonnan jó lenne kideríteni, hogy az, hogy echte svájci piacra készült, mentesítené-e ez alól..

Soha nem tudtam teljesen azonosulni az ,,állapotot veszünk, nem kilométert" bölcsességgel, erre bumm. Mondjuk az idő az idő, ahol meg állt, az hatványozottan tett tönkre mindent.
Na mindegy.

Köszi!

Az olajfogyasztás nem játszik bele a fűtésbe, hacsak nem kifogy teljesen és beáll a motor, mert akkor nem lesz fűtés ;)
Tapasztalatból mondom, semmilyen utángyártott szelepfedéltömítés nem volt jó, csak a gyári vált be, pedig próbáltam párat, ugyanúgy beépítve. A gyári mindig jó lett hála Istennek, és az ára sem volt horror, bár pontosan már nem emlékszem, mert 3,5 éve vettem utoljára: 2018-ban 20-ból megvolt a Contitech vezérlés szett és 2 hosszbordás szíj, meg a szelepfedéltömítés készlet, akkor utóbbi inkább 5 körül lehetett, meglepően olcsóbb, mint gondolná az ember.

De vajon az olajszinten miért nem látszik? :hmmmm:
Télen jobban dúsít, több benzin kerül az olajba, és ha ez nem lenne elég, még kondenzvíz is. Bár lehet, hogy sokat mész hosszútávon és ki tud párologni, de ha mégsem, akkor ezek szépen megemelik az olajszintet.
« Utoljára szerkesztve: 2021.12.27 16:58:04 írta vd1234 »

Ryuk

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Carina
« Válasz #35551 Dátum: 2021.12.27 17:30:33 »
Találtam a közelbe egy szalont, holnap megkérdezek mindent. A vicc, hogy vezérlés kevesebb mint 10-rel ezelőtt lett cserélve, remélem legalább azt megúszom. Az ország legjobb hengerfejese velem szemben dolgozik, csak ezeket úgy kihagytam volna.

De nyugtass meg, hogy nem a napokban fogom hazavágni....

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9651
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35552 Dátum: 2021.12.27 17:46:46 »
Az autót hazavágni?
Nem hiszem, hogy az a tulajdonos vágja haza, aki odafigyel rá  ;)

A hengerfejhez akkor nem is, de a szelepfedélhez:
A szelepfedélnél a hengerfej peremét jól meg kell tisztítani, hogy száraz legyen, mikor rákerül a paszta. A kiemelkedő íveknél a sarkokban ésszel, de még jobban meg kell pasztázni, a Haynes könyvben jó képek vannak hozzá. A tömítőanyákat pedig átlósan lehúzni, de nem annyira, hogy beroppanjon a szelepfedél. Én pár út után rá szoktam egyszer-kétszer nézni, és esetleg utánahúzni,  ha beáll.

Ryuk

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Carina
« Válasz #35553 Dátum: 2021.12.27 17:51:24 »
A figyelés egy dolog, januárig legalább 3x használnom kéne  :innocent:

Köszönöm a segítséget :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9651
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35554 Dátum: 2021.12.28 06:35:10 »
Ok, így érthető.
Az a probléma, hogy nem tudni, romlik-e annyira, hogy menet közben eltűnjön hirtelen az olaj, mert akkor tényleg baj van.
Szelepfedél alóli folyásnál ezt nem tudom elképzelni, hanem akkor, ha nyomás alatti vezetéknél eresztene a hengerfejtömítés.

Sajnos nem tudtam sokat segíteni  :no:

Ryuk

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Carina
« Válasz #35555 Dátum: 2021.12.28 09:10:25 »
Ne hülyéskedj! Rengeteget segítettél!

Viszont az élet nagyon nagy mókamester . Tegnap este lementem minden tisztiszószerrel felszerelkezve, hogy lepucoljam és lekövessem a szivárgás útját. Mondtam, hogy 2percre van a legjobb hengerfejes mester tőlem, ahonnan 3-4 éve hazafele pár motyóval indultam el. Persze túlvállaltam magam, így elkértem egy bicajt, amin nagyon iparos kis szállító dobozkát applikált valaki. Ebbe belepakoltam olyan 30-35 kilónyi alkatrészt és elkezdtem tolni a biciklit  [rohog]   Nem az én méretem volt, így eléggé kényelmetlen volt ellentartani és emelgetni. A kegyelemdöfést egy zebrás átkelés, járda leemelés adta meg, durrrr, beállt a derekam. Ez azóta 3x ismétlődött meg, negyedjére tegnap este .... :cry:     Addig jutottam a folyamattal, hogy a szelepfedélnél van egy pici filmréteg, és a kipufogónál meg megtaláltam azt a pontot, ahol összegyűl, és elindul a képeken látható helyre.  Olaj nincs a hűtőben, nem habos, nem fehéres. Viszont most 2napig tuti nem jutok le, de majd egy újabb szétszedés és jobb pasztázás után okosabb leszek.

Nem veszek még új szeleptömítést, ezt letakarítom, és tesztelem.


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9651
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35556 Dátum: 2021.12.28 10:10:23 »

Erre nagyon jó tud lenni egy forróvizes fürdő, valami lazító hatású cuccal, amitől elenged a görcs és ki tud szabadulni az ideg, pl. ilyesmi:
https://www.vivantis.hu/kozmetikum/tetesept-furdoolaj-izmokra-es-izuletekre-125-ml.html

Mielőbbi jobbulást!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2889
Re:Carina
« Válasz #35557 Dátum: 2021.12.28 15:06:08 »
Ne hülyéskedj! Rengeteget segítettél!

Viszont az élet nagyon nagy mókamester . Tegnap este lementem minden tisztiszószerrel felszerelkezve, hogy lepucoljam és lekövessem a szivárgás útját. Mondtam, hogy 2percre van a legjobb hengerfejes mester tőlem, ahonnan 3-4 éve hazafele pár motyóval indultam el. Persze túlvállaltam magam, így elkértem egy bicajt, amin nagyon iparos kis szállító dobozkát applikált valaki. Ebbe belepakoltam olyan 30-35 kilónyi alkatrészt és elkezdtem tolni a biciklit  [rohog]   Nem az én méretem volt, így eléggé kényelmetlen volt ellentartani és emelgetni. A kegyelemdöfést egy zebrás átkelés, járda leemelés adta meg, durrrr, beállt a derekam. Ez azóta 3x ismétlődött meg, negyedjére tegnap este .... :cry:     Addig jutottam a folyamattal, hogy a szelepfedélnél van egy pici filmréteg, és a kipufogónál meg megtaláltam azt a pontot, ahol összegyűl, és elindul a képeken látható helyre.  Olaj nincs a hűtőben, nem habos, nem fehéres. Viszont most 2napig tuti nem jutok le, de majd egy újabb szétszedés és jobb pasztázás után okosabb leszek.

Nem veszek még új szeleptömítést, ezt letakarítom, és tesztelem.
Szia! Ez jó hír (nem a derekad ! - derékfájdalomra a kígyó kenőcs vált be nálam.), nekem is úgy tűnt a képek alapján, hogy a hengerfejtől jön az olaj. A szelepfedél pasztázása könnyebb. Előtte azonban húznék egy kicsit a szelepfedél rögzítő csavarokon. Teljesen normális, hogy piszkálás (mondjuk vezérléscsere miatt) utána kell idővel húzni. Nem kell megtépni a csavarokat, a tömítés dolgozik.

Illetve érdemes lenne kitakarítani a PCV szelepet és az összekötő csövét, mert kartergáz- túltengés is okozhatja a folyást.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2889
Re:Carina
« Válasz #35558 Dátum: 2021.12.28 15:20:30 »
Más: ez az Owatrol rozsdagátló olaj eddig bejön. Tervezem, tavasszal, amit jobb idő lesz, lekenem a futómű alkatrészeket is. Most a küszöbök, ajtók  alsó élei vannak kezelve.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2889
Re:Carina
« Válasz #35559 Dátum: 2021.12.28 15:29:15 »
Még egy tapasztalat: a hűtősapka cseréje úgy tűnik a fűtés gondomat is segített megoldani: nem kell karton mínuszokban sem  :D

Az már elég figyelmeztető jel volt, hogy a motor hűlésével nem tudta visszaszívni a vizet a tágulási tartályból, a fedélben lévő kis szelep nem nyitott, így a vákuum a vízcsövet lapította össze. De szerintem mindenképp érdemes idővel nyugdíjazni ezt a kopó alkatrészt is  :excl:

Ryuk

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Carina
« Válasz #35560 Dátum: 2022.01.02 15:24:38 »
Üdv újra itt és Boldog Újévet!

Nos, back in the road, én is, Tojgli is.  Majdnem minden évben előjön ez a hátas cucc, senkinek sem kívánok, hogy az legyen a nap fénypontja, hogy nem 5perc egy egyszerű mozdulat. Hogy folytassuk a házipatika témát a Flector tapasz valami csúcs. Na de ez viszont tényleg aranyáron van [rohog]  de segít.

Sosem szerettem, ha van egy adott termékből valami belátható összegért, méregdrága túlárazottért, és a legalja.  Nos, nekem az eleve gyanús volt, hogy a szelepf. tömítésé sosem látott rózsaszín-lila, ilyen lmbtq árnyalatú volt a csere után. Miután már újra tudtam mozogni újra minden le, takarítás, visszarakás. Mint megtudtam, ( le sem írom nagybetűvel), hogy mannol volt a paszta már kicsit kezdtem megnyugodni. Csodák csodájára a tömítés is kibírta leszedést, tisztítást. Meg nem mondom mi a mostani pasztának a neve, de büszkén hirdeti, hogy USA, és megköszönik, hogy kis hazánkban vagy 25.000, vagy 250.000 darabot értékesítettek. Persze ez is színes, de nagyon jó volt vele dolgozni.  Miután minden a helyére került, és megkötött járattam egy 15percet és minden mocsok kezdett elpárologni. Ahonnan nem, ott elég óvatosan, mimmel ámmal de lepucoltam, nem szerettem volna újra TLC-s műsorblokkos állapotba kerülni. Utána örömautózás, szemle és sehol semmi . Nem akartam elhinni.
Az a baj, hogy az elsőt nem én csináltam, és nem is szerettem volna ebből haragot, de ez létezhet? Hogy rossz a paszta? Vagy nem lett betartva a száradás? Mondjuk én ennél az amcsinál a 24-re még két órát ráraktam.

De mindenképpen megfogadom a tanácsot, és beszerzem a gyári készletet, mert a vezérlés hiába pont méterre pontosan 10.000-re ezelőtt lett cserélve, a tapasztaltak alapján a sok éves állás miatt minimum beméretem hamarosan.

Még egyszer Köszönöm Mindenkinek! 

Más.

Amíg ,,pihiztem" betudtam pótolni pár Hot Version japán video-t, imádom Keiichi és Orido mester munkásságait. Itt láttam egy speciális aksit, és biztosíték készletet, ami szemmel láthatóan hihetetlen eredményeket produkál. Jó, nyilván 250 LE-nél 5-7% ,,ingyen" plusz nagyon jól hangzik, de nagyon érdekelt a téma, hogy ez mihez elérhető. 200-250ezer forint+vám+ pár apróság, de csak 2 típushoz elérhető...... :cry:  AE86,GT86, bár láttam videokat, hogy típusidegen autókba is bekerült, de ott csak rosszat írtak. Nem véletlen.

Nagyon jó lenne egy ehhez hasonló eljárást kitalálni.


villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
Re:Carina
« Válasz #35561 Dátum: 2022.01.04 21:37:44 »
BUÉK Mindenkinek!

a műhelypornó következő áldozata egy Carina E lesz... nem tudom mikor adják le a műsort.

üdv:

villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
Re:Carina
« Válasz #35562 Dátum: 2022.01.05 20:54:39 »
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9651
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35563 Dátum: 2022.01.05 21:42:51 »
Köszi a videót.

Engem kicsit idegesített már: ez a tulajdonos mindent is tud, de azért odamegy átvizsgáltatni, nekem amolyan feltűnési viszketegségnek tűnt így elsőre. Külön poénosnak szánt mondásokkal készülünk... Japán autóra vágytam, de "angol" lett belőle, bocsánat  ;) Vidd el, csináltasd meg és örülj neki, aztán vidd oda és akkor még feltűnőbb leszel vele, ha erre vágysz.
Mondjuk egy károsanyag-kibocsátási eredmény még érdekelt volna, az persze itt nincs.

Amúgy meg persze, egy 26 éves autóval lesz mit csináltatni, de ha összeadom, akkor is hol van ez egy dízel magasnyomású rész vagy DPF szűrő javítástól, de lehetne még sorolni. Nem cserélték ki a kuplungfolyadékot (azért fékjavítás után kihagyni nem kis sutyerákság), ezt is megtalálták a fiúk, oké - vigyél be pl. egy VW TDI Passatot, ott már röpködnének a milliók... Ezek gyakorlatilag filléres tételek azokhoz képest, de elismerem, hogy elfogult vagyok a Carinákkal ;)
« Utoljára szerkesztve: 2022.01.05 21:44:27 írta vd1234 »

Ryuk

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Carina
« Válasz #35564 Dátum: 2022.01.06 19:32:00 »
Direkt vártam egy napot, mert ez a műsor vonzza az embereket. Elsőnek végigpörgetettem a kommenteket........... [rohog]  Nem csalódtam  :hug:  Ezután jött a video.  Minden téren borzalom.... De legalább nem csak egy icipici rétegnek jelent valamit a Carina, pár hétig újra beépül a köztudatba.