Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 5140884 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 816
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35505 Dátum: 2021.10.17 21:33:24 »
Persze, érdemes megkérdezni. A toyodiy ár kb. igaz, de + ÁFA arra is rá szokott jönni.

A nyilatkozat csak annyi, hogy ki kell tölteni két oldalt (amit megküld Neked a posta, amikor az országba érkezik a csomag). Arról, hogy te rendelted a cuccot és kéred a postától a vámkezelését.
Megnevezése: gumicső, értéke ennyi, annyi. Fizetési kivonat screenshot, vagy fénykép.
Igen macera, és hetekig tartott, amíg feldolgozták. Jut eszembe kb. 3000Ft-t fizettem a postának a hatékony "gyors" ügyintézésért.
A NAV-nál is lehet intézni, de a postának akkor is fizetni kell, hogy átküldje a NAV-nak + tárolás, kezelés stb.

Azóta egyszerűbb és olcsóbb lett a vámkezelés... (de ezzel az új eljárással még nincs tapasztalatom)

Lényeg a lényeg én még nem találtam olyan belföldi céget, ami olcsóbb, mint a márkakereskedés. Márkakereskedésnél is van %-os kedvezmény, de nem adják tovább a szervizek. (Tőlem is kérdezte már a raktáros, hogy szerviz vagyok e, mert cím alapján lakótelep és nem érti, hogy a ház előtt az utcában, hogy építem be ezt a sok alkatrészt. [rohog] )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9619
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35506 Dátum: 2021.10.17 21:51:27 »
Köszönöm, értem  :yes:
Nekem vegyes tapasztalataim vannak a toyodiy - valós márkaszervizes árakkal. Olyan is volt, hogy olcsóbb volt, mint az oldalon :)

kisbal

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 135
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.473e km 8-10l lpg
Re:Carina
« Válasz #35507 Dátum: 2021.10.20 15:22:22 »
Sziasztok!

hengerfej tömítés témában:
Sikeres volt a hosszú út, max. 80km/ó, több megállással, nem mertem gyorsabban jönni. Első ránézésre a termosztát, hűtő zárókupak vagy egyéb dugulás miatt lett a baj. A hűtőhöz menő felső cső kemény, forró, az alsó alig langyos volt. Én a vízpumpára is gyanakszom, amint azt Kalapos is írta. A szerelő nem hiszi, hogy az lenne a baja. Jó jel, hogy a motorolaj tiszta, nincs habosodás az olajbetöltőnél sem.

A héten megbontotta a motort. A tömítés nem volt átégve, viszont a szelepszár szimeringek is csereérettek, kemények. Valószínű az LPG (száraz, kenés nélküli) üzemanyag használat miatt 190e km mentek tönkre, hiába a felső kenő, csöpögtető. Már egy ideje látványos fehér füstöt okádott hosszabb lejtő, motorfék használat után gázadásra. Lehet volt az már kék, szürke is, az nem volt látványos.
Láttam egy nagy rakás alkatrészt, új csavarok, termosztát, kupak, iridiumos Denso gyertyák stb. Folyt. köv...talán jövő héten...

Itt egy adag fotó, nem szép, nem láttam még ilyet. Gondolom vannak kevésbé kormos motorok, mint az enyém  :)
https://drive.google.com/drive/folders/1T8csuEjyA5dzH21FB0v-75q0IEa3xGQ0?usp=sharing
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.20 15:43:18 írta kisbal »
Balázs

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 816
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35508 Dátum: 2021.10.20 18:21:36 »
Szia!

Ha már ennyire meg van bontva a motor, akkor már mindenképp érdemes ránézni a dugattyúgyűrűkre is. Ez persze többlet munka idő és pénz, de később meg fogod bánni, ha most kimarad. Ha ilyen az égéstér, akkor jó eséllyel az alsó olajlehúzó gyűrű is be van már állva és az olaj visszavezető furatok eltömődve.
A vezéműtengelyek környéke jól néz ki, nem egy elhanyagolt motorra utal. Az égéstér pedig azért olyan, amilyen, mert nem kevés olaj égett ott el.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9619
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35509 Dátum: 2021.10.28 16:10:31 »
Szia Dani!
Indításnál nem okoz gondot (az inkább a vízhőfok jeladtól függ), hanem durván elszáll a fogyasztás, és cserébe nem gyorsul jól. Nekem volt vele gondom tavasszal, elszakadt az egyik vezetéke. Márciusban írtam erről neked privátban.

Szia Zoli!
Kicseréltem a levegőhőmérséklet érzékelőt. Facet-et rendeltem, hoztak valami KW-t, de nem reklamáltam, kb. egy árban voltak.
Az egy hónappal ezelőttihez képest több, mint egy literrel lett nagyobb a fogyasztás, amit szerintem nem magyaráz az idő lehűlése, és 500 Ft/liternél nagyon nem mindegy. Ilyen sok még soha nem volt! Eszembe jutott ez a hozzászólásod. Gyorsan visszaraktam ma a régit. Kíváncsi vagyok, mit mutat később.
Meg kicseréltem a rotort is, hátha segít valamit a remegésen  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.28 16:26:14 írta vd1234 »

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 816
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35510 Dátum: 2021.10.28 18:14:17 »
üdv,

Milyen hosszú utak átlagából jött ki a fogyasztás?
Próbáltad kimérni a szenzort? Ha hidegen, melegen a kívánt ellenállást mutatja, akkor nagy baj nem lehet vele.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9619
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35511 Dátum: 2021.10.28 18:40:58 »
üdv,

Milyen hosszú utak átlagából jött ki a fogyasztás?
Próbáltad kimérni a szenzort? Ha hidegen, melegen a kívánt ellenállást mutatja, akkor nagy baj nem lehet vele.

Üdv!

Rövid utakból, de ugyanaz minden, mint eddig, kivéve a szenzort. Ha a régivel is ezt hozza, akkor majd megmérem.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 816
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35512 Dátum: 2021.10.28 19:16:36 »
OK, csak azért kérdeztem, mert főleg a rövid utaknál jön ki a különbség.

Nekem télen rendre 1l-el magasabb a fogyasztásom, mint nyáron!
Az első 10km-en számít igazán a hideg.
Ha fűtesz is, akkor még lassabban melegszik be, addig ráadásul (szerintem túl) dúsít.
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.28 19:18:30 írta Kalmi »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9619
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35513 Dátum: 2021.10.28 19:25:42 »
Nekem gyakorlatilag mindig rövid utak vannak.
Meg motor előmelegítés. Ekkora ugrás még sosem volt a fogyasztásban, remélem lejjebb megy a régi szenzorral.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 816
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35514 Dátum: 2021.10.28 19:35:53 »
Ja tényleg a motor melegítés... Az sokat segít.
Na kíváncsi vagyok a fejleményekre.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2882
Re:Carina
« Válasz #35515 Dátum: 2021.10.29 15:33:44 »
Sziasztok!

hengerfej tömítés témában:
Sikeres volt a hosszú út, max. 80km/ó, több megállással, nem mertem gyorsabban jönni. Első ránézésre a termosztát, hűtő zárókupak vagy egyéb dugulás miatt lett a baj. A hűtőhöz menő felső cső kemény, forró, az alsó alig langyos volt. Én a vízpumpára is gyanakszom, amint azt Kalapos is írta. A szerelő nem hiszi, hogy az lenne a baja. Jó jel, hogy a motorolaj tiszta, nincs habosodás az olajbetöltőnél sem.

A héten megbontotta a motort. A tömítés nem volt átégve, viszont a szelepszár szimeringek is csereérettek, kemények. Valószínű az LPG (száraz, kenés nélküli) üzemanyag használat miatt 190e km mentek tönkre, hiába a felső kenő, csöpögtető. Már egy ideje látványos fehér füstöt okádott hosszabb lejtő, motorfék használat után gázadásra. Lehet volt az már kék, szürke is, az nem volt látványos.
Láttam egy nagy rakás alkatrészt, új csavarok, termosztát, kupak, iridiumos Denso gyertyák stb. Folyt. köv...talán jövő héten...

Itt egy adag fotó, nem szép, nem láttam még ilyet. Gondolom vannak kevésbé kormos motorok, mint az enyém  :)
https://drive.google.com/drive/folders/1T8csuEjyA5dzH21FB0v-75q0IEa3xGQ0?usp=sharing
Szia!
Hát nem valami szép...ha átégve nincs is a tömítés, de olyan, mintha nem feküdt volna fel teljesen. Az olaj lakk lerakódás a termosztáton beszédes. A kráteres kopás sem biztató a vezérműtengelyen. A gázüzem elvileg tisztább égést kell produkáljon. Én a helyedben megnézetném a csapágycsészéket is.
Az olaj először a PCV szelepen keresztül kerül az égéstérbe, érdemes lenne kitisztítani és akár egy olajlecsapatót rátenni.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2882
Re:Carina
« Válasz #35516 Dátum: 2021.10.29 15:56:19 »
Szia Zoli!
Kicseréltem a levegőhőmérséklet érzékelőt. Facet-et rendeltem, hoztak valami KW-t, de nem reklamáltam, kb. egy árban voltak.
Az egy hónappal ezelőttihez képest több, mint egy literrel lett nagyobb a fogyasztás, amit szerintem nem magyaráz az idő lehűlése, és 500 Ft/liternél nagyon nem mindegy. Ilyen sok még soha nem volt! Eszembe jutott ez a hozzászólásod. Gyorsan visszaraktam ma a régit. Kíváncsi vagyok, mit mutat később.
Meg kicseréltem a rotort is, hátha segít valamit a remegésen  :hmmmm:
Szia Dani!
Kíváncsian várom az eredményt!
Ha vígasztal: nekem csak városban a fogyasztás 8.5L lett legutóbb...Tény, hogy felújítások miatt bedugult a város, volt, hogy 3km-t fél óra alatt sikerült megtenni.  :cry:
A kocsi meg lassan automata váltós lesz: üresben kúszik, ami az álmoskönyv szerint nem jelent jót  :no:
Ma és tegnap belement 700km, ebből 150 város, 450 pálya (pianóban, de kamionokat előzgetve), a többi hegy-völgy Nógrádban: 7.5L. Ezzel még kiegyezem.
Annyit tettem még közte, hogy felfújtam a kerekeit: 0.5bar hiányzott belőlük. Ahogy hűlt a levegő, csökkent a nyomás ugyebár, csak nem néztem rá. Most viszont minden számít, ami lejjebb viszi a fogyasztást.
Ja: 1400km alatt kb. 2deci olaj is fogyott (nagyja az olajlecsapatóban), ez fél millió km felé megbocsátható szerintem. :hmmmm:

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:Carina
« Válasz #35517 Dátum: 2021.10.30 14:01:45 »
Szia!

Gratula a házi műtéthez!

A kipufogó dob cseréről szóló eseteken már évekkel ezelőtt is csodálkoztam, az enyém elég sokat futott, de semmi jele elhasználódásnak (gyorsan lekopogom). Sem az eredeti Walker rendszeren (az majd 400 000 km-t futott), sem a bontott Futabán (ki tudja, menny van benne, de rosszabb állapotú így is) nincs komoly korrózió. Pedig sok a rövid táv.

A dugattyú tetőkön nálam is van rákövült korom, azt semmilyen pucoló nem hozta le, de az nem is számít. Ami beleszól a motor működésébe, az a gyűrűk letapadása, illetve az égéstér komolyabb kokszosodása. Mindkettőt ismerem, utóbbi pl. a sok városi rövidtáv eredménye, onnan tudható a hiba, hogy hidegen, amikor dúsít a rendszer, ahelyett, hogy ugrana a motor, inkább fulladozik. Mindkét probléma esetén eredményes volt a verylube. Igaz, most már olcsóbb, bár sokaknak drasztikusabb módszert használok.

Szia!

Köszi! Még mindig jó. :)

Lehet, hoghy a japán dobok jobbak? Bár ez is Walker volt. A dob még viszonylag egyben, a bemenő csőnél és a merevítőnél volt kirohadva. Nem dobtam el. Hiába dob. :)

Igen, mióta kivakartam a kisautó motorját a koromból, sokkal jobban ugrik és nem is csörög be, mint eddig.
Viszont a Carina is "mintha" beciripelgetne kétezres fordulat alatt, ha kissé nagyobb gázt adok neki.

Erre a drasztikusolcsó módszerre kiváncsi lennék. Mert már szövögettem a terveket, hogy a Toyotát is ki kéne dzsuvázni... :)

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:Carina
« Válasz #35518 Dátum: 2021.10.30 14:08:10 »
Ma és tegnap belement 700km, ebből 150 város, 450 pálya (pianóban, de kamionokat előzgetve), a többi hegy-völgy Nógrádban: 7.5L. Ezzel még kiegyezem.

Az nem rossz tényleg, de amúgy nem érterm ezt a fogyasztás témát... Nekem túl keveset fogyaszt. Igaz, hasonló stílusban hajtok, mint az előző gazda, viszont az előző fogyasztásom azt gondoltam több lesz, mint eddig, mert volt benne párszáz km, amikor gyaorsan kellett mennem német autópályán... (140-160)
És 6,08 lett. Pedig sok városi út is van benne, napi használós lett. Igaz, kisváros, nem Fehérvár, de akkor is.

Miért.

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:Carina
« Válasz #35519 Dátum: 2021.10.30 14:17:29 »
Rémlik, hogy egyszer egy régi, évekkel ezelőtti hozzászólásban mintha valaki utalt volna olyasmire, hogy a motormelegítés ártana a hűtőfolyadéknak? Nem találom már ezt. (Egyébként nagyon sajnálom, hogy nehézkesen lehet keresni a fórumban, pedig sok értékes tapasztalat gyűlt össze, olvastam is sok mindent, de könnyen felejtek, mióta nem fiatalodom többé :) )
Nem tudjátok, mi ezzel a dologgal a helyzet?