Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 4850215 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

villanó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 134
Re:Carina
« Válasz #35460 Dátum: 2021.10.05 16:25:47 »
kisbal:

Nálam nemrég volt a hűtőrendszerrel probléma:

autópályán alsó vízcső repedése, maradék víz felforr, hűtősapka tönkremenetel, (tréler)

utána vízcső csere, hűtősapka csere, rendszermosás...még mindig melegszik a víz

termosztát csere, rendszermosás... még mindig melegszik a víz

hűtő csere... na ez megoldotta a problémát. Igazából nem látszott rajta, hogy ereszt, pedig de, alul. Csere után a kocsi érezhetően jobban megy, az okát nem nagyon tudom. (ezzel kellett volna kezdeni. Ha a tiéd is régi, akkor szerintem mennie kell). A fenti móka 2 hét alatt ment le, miközben éppen felújítási munkák zajlottak otthon.

Én most gyári vagy azzal egyenértékű vízcsöveket keresek, mert nem szeretnék ismét így járni.

üdv:
villanó


illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 816
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35461 Dátum: 2021.10.05 18:24:26 »
Vezérlés csere után 2 hete elengedett egy hűtőcső. Ma reggel nézem, hogy kb 1000km után ismét eldurrant egy másik.
Lehet összefüggés esetleg a vízpumpa túl nagy nyomást csinál a rendszerben (esetleg nem kompatibilis), vagy a feltöltött hűtőfolyadék tönkre teszi a csöveket, vagy kontár feltöltés?
Fura, hogy most jönnek elő ezek...lassan nem merek hosszabb útra indulni... A ventilátor vastag csöveit kicserélték néhány éve, a többiről nem tudok. Lehet ennyit bírtak, jobb lenne, ha nem forgatnám 5000-es fordulatszám felett?
A vízpumpa nem növeli a rendszer statikus nyomását. Igazából a hűtősapka határozza meg a max. nyomást, ami kialakulhat.

Szerintem nincs olyan másik fajta vízpumpa, ami kompatibilis és jelentősen eltér a nyomása.

Feltöltést nem tudom, hogy lehetne elrontani, ez bolondbiztos rendszer, önmagát légteleníti, csak pótolni kell HA csökken a szint. Ha Etilén glikol + víz, amivel feltöltötték, akkor az se lehet gond a csöveknek.
Én inkább a különféle fémek együttléte miatt aggódom a hűtés körben (alu HF + vas blokk + alu radiátor). Ilyen vegyes rendszerben, hosszabb távon nem mindegy, hogy milyen fajta korróziógátló adalékok vannak a hűtőfolyadékban.

Ránézésre szerintem szálszakadt lett a cső, valamikor, amikor régebben próbálták lehúzni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9507
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35462 Dátum: 2021.10.06 11:27:14 »
Jelentem tegnap felhívtam a gumist. Még mindig a Vredestein, Hankook-ot nem kap.
Nem tudom, de hajlok a GoodYear Ultragrip 9+ felé  :hmmmm: Az 30500/db, felnire szerelve...

kisbal

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 129
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.469e km 8-10l lpg
Re:Carina
« Válasz #35463 Dátum: 2021.10.08 06:41:41 »
Sziasztok!
Kicserélték a széthasadt hűtőcsövet.
Sajnos barna kapucsínó van a kiegyenlítő tartályban, a hőmérő mutatója nem mozdul, de szerintem sűrűbben kapcsolnak a ventilátorok és valószínű a motor is nagyobb hőterhelést kap.

Tervezem, hogy lassú tempóban , max 2000-es fordulaton hazakormányoznám az autót, sok pihenővel, kb. 300km. Mit gondoltok? A motor szépen duruzsol, nem rángat, de pörgetni többé nem merem. Szerintetek kibirná, kivitelezhető egy ilyen út saját kerekeken?

Sajnálom, eddig nagyon elégedett voltam  a megbízhatóságával.
Egyébként kb. milyen ára lehet a hengerfej tömítés cseréjének 2021-ben? Jobb esetben és rosszabb esetben, ha már mást is cserélni kellene...

Eddig (170-464) 294 ezer biztonságos kilométert gurultunk, ebből 187-et autógázzal. Még terveztem 30-at, illetve többet is...
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.08 06:51:31 írta kisbal »
Balázs

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 816
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35464 Dátum: 2021.10.08 07:38:21 »
Kicserélték a széthasadt hűtőcsövet.
Sajnos barna kapucsínó van a kiegyenlítő tartályban, a hőmérő mutatója nem mozdul, de szerintem sűrűbben kapcsolnak a ventilátorok és valószínű a motor is nagyobb hőterhelést kap.

Tervezem, hogy lassú tempóban , max 2000-es fordulaton hazakormányoznám az autót, sok pihenővel, kb. 300km. Mit gondoltok? A motor szépen duruzsol, nem rángat, de pörgetni többé nem merem. Szerintetek kibirná, kivitelezhető egy ilyen út saját kerekeken?
A másik ok, ami miatt szét szoktak menni a vízcsövek és az O ringek (már ahol van a víz körben) az, hogy olaj jut a vízkörbe és belülről tönkreteszi a gumit.
Mi kb. 4 éve javítottuk az OFF 206-ost hasonló problémával. Ott a HF tömítés rohadt szét és engedte az olajat a vízbe. Javítás előtt napi használatban volt...

Én ezeket vettem:
HF tömítés
HF csavarok
Kipuff sor tömítés
Szívósor tömítés
Hűtőrendszer tisztító
3l hűtőfolyadék + víz
3l olaj + szűrő
Vezérműszíj (csak szíj)

Eredetileg én akartam cserélni, de aztán végül inkább elvittük szerelőhöz (gyorsabban végez és a nem várt problémákat is gyorsabban tudná kezelni).
Anyag kb. 25 ezer volt.

A szerelő kért 35e-t, de ebben benne volt az, hogy ő gyertyákat és a hosszbordás szíjat is cserélte (90e km volt bennük...tényleg jogos volt) és az olajszűrőből is vett másikat, mert szerinte nem volt megfelelő méretű, amit vittem.

HF felújítás síkolás gépmunka nem volt.

Utána még cseréltem hűtőradiátort (eresztett) és a két vastag hűtőcsövet.
Radiátor 9e, csővek 3+2e. Hűtőfolyadék 3l Bárdis 2e.

Toyotánál az alkatrészárak miatt és az eltelt 4 év munkadíj emelkedése miatt szerintem 2-vel lehet mindent szorozni. :(

Visszatérve a Carinára. Érdemes leengedni a hűtőfolyadékot és megnézni mennyi emulzió van benne. Az egész egy olajos katyvasz lett, vagy csak a tartály tetején gyűlt össze. Lecserélni és valami olcsó friss hűtőfolyadékra. A hűtés részét nem kell félteni a motornak, az emulzióval se fog túlmelegedni kímélő használatban.
Az olajat viszont nézd meg, ha abba is be tud jutni a hűtőfolyadék, akkor NE használd!
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.08 07:43:30 írta Kalmi »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2827
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35465 Dátum: 2021.10.08 11:33:42 »
Sziasztok!
Kicserélték a széthasadt hűtőcsövet.
Sajnos barna kapucsínó van a kiegyenlítő tartályban, a hőmérő mutatója nem mozdul, de szerintem sűrűbben kapcsolnak a ventilátorok és valószínű a motor is nagyobb hőterhelést kap.

Tervezem, hogy lassú tempóban , max 2000-es fordulaton hazakormányoznám az autót, sok pihenővel, kb. 300km. Mit gondoltok? A motor szépen duruzsol, nem rángat, de pörgetni többé nem merem. Szerintetek kibirná, kivitelezhető egy ilyen út saját kerekeken?

Sajnálom, eddig nagyon elégedett voltam  a megbízhatóságával.
Egyébként kb. milyen ára lehet a hengerfej tömítés cseréjének 2021-ben? Jobb esetben és rosszabb esetben, ha már mást is cserélni kellene...

Eddig (170-464) 294 ezer biztonságos kilométert gurultunk, ebből 187-et autógázzal. Még terveztem 30-at, illetve többet is...
Szia!
Korábbi hsz-ra: túlnyomás a vízkörben, és ennek eredményeként hűtő/cső repedés akkor lehet, ha a hűtősapka rugója beragad, vagy dugulás keletkezik lerakódás miatt valahol (például a a kiegyenlítő tartályhoz menő csőben!), vagy a hengerfejtömítés átégése miatt a hengerekbe dolgozik a motor.
Sajnos kiderült a legrosszabb verzió, de nem árt ellenőrizni a többit is. Hengerfejes autóval nem kockáztatnék egy huzamban ekkora távot. Sok pihenővel lassú tempó, talán. :hmmmm:

Simán lehet, hogy a vízpumpa elégtelen működése okozta a túlmelegedést, amit a hosszbordásszíj lógása okozott a generátor feszítőcsavarjának meglazítása miatt.
Ez utóbbihoz egy tapasztalat. Két szerelőtől hoztam el úgy a kocsit, hogy le volt lazítva, egyiknél pedig egyszerűen kivették  :excl:
Hozzáteszem : egyik esetben sem kellett volna még véletlenül sem matatniuk a motortérben, futómű szerelésről volt szó mindannyiszor.  :nono:

Régi szerelő trükk kuncsaft biztosítássára, hogy visszatérésre ösztönözzék a delikvenst, meglazítják a feszítőcsavart, ami egy idő után a megcsúszó szíj sikításával jelzi, hogy gond van: vissza a szerelőhöz, aki majd előadja mi mindent is kell cserélni még.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2827
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35466 Dátum: 2021.10.08 11:42:25 »
kisbal:

Nálam nemrég volt a hűtőrendszerrel probléma:

autópályán alsó vízcső repedése, maradék víz felforr, hűtősapka tönkremenetel, (tréler)

utána vízcső csere, hűtősapka csere, rendszermosás...még mindig melegszik a víz

termosztát csere, rendszermosás... még mindig melegszik a víz

hűtő csere... na ez megoldotta a problémát. Igazából nem látszott rajta, hogy ereszt, pedig de, alul. Csere után a kocsi érezhetően jobban megy, az okát nem nagyon tudom. (ezzel kellett volna kezdeni. Ha a tiéd is régi, akkor szerintem mennie kell). A fenti móka 2 hét alatt ment le, miközben éppen felújítási munkák zajlottak otthon.

Én most gyári vagy azzal egyenértékű vízcsöveket keresek, mert nem szeretnék ismét így járni.

üdv:
villanó
Szia!
Szerintem a sorrend: vagy eltömődött a tágulásira menő csövecske, túlnyomás keletkezett,  amit a hűtősapka nem tudott levezetni, vagy maga a sapka rugója fáradt el, és ez repesztett szét mindent. A sapka is kopó alkatrész, a kis csövecske meg nagyon könnyen eldugul a szűk keresztmetszete miatt.
Anno egy Lada Samara vízcsövét vettem a felső vízcső pótlására (alakja majdnem ugyanaz) de még nem szereltem be.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2827
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35467 Dátum: 2021.10.08 14:49:03 »
Sziasztok!

Úgy tűnik elmúlt a koppanás, ami gyorsításkor, lassításkor, kanyarodáskor volt hallható, de göröngyös úton egyenesen haladva nem kopogott...
..

Gyárilag végig azonos az átmérő és végig festve van? Mert nálam a szilenten belül vékonyabb és fényes fémes volt a hátsónál.

Na szóval az első stabrúd a várakozásommal ellentétben a szilenten belül vastagabb is volt, de ilyen göröngyös, mintha ráhegesztettek volna körben, eléggé durva és egyenetlen, sokkal durvább, mint a rúd többi része, de ugyanúgy fekete, (szóval rá is festettek?). A bal oldali szilentnél jobb volt a helyzet kevésbé voltak kiálló részek...

2. A korrodált bölcső, vagyis kereszt tartó. .. :(

Szóval ez így nem maradhat. Nézek bontottat és újat is.

Szerintem inkább ezt hallhattam, ott mozdult meg valami a laza csavarok miatt.

Más:
Találtam egy ilyen alkatrészt a kipufogócsövön kb. a kormánymú alatt:...

Kézzel el tudtam fordítani és arrébb tolni és végülis kézzel lejött. Csak a rugalmassága tartotta.
Szia!
Szerintem a "bölcső" laza csavarjai lehettek a fémes kopogás okai.

Nekem is "kráteres, göröngyös" felszínű volt a stabrúd, de nem foglalkoztam vele. Igen, végig ugyanolyan vastagnak kellene lennie, szerintem lefestheted. Én rézpasztával kentem meg a rudat és a lefogópánt belsejét is.
A kereszt tartót mielőbb cseréld!
Vsz. az az alkatrész, amit jelöltél, de nem sokat számít már.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2827
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35468 Dátum: 2021.10.08 14:56:54 »
Jelentem tegnap felhívtam a gumist. Még mindig a Vredestein, Hankook-ot nem kap.
Nem tudom, de hajlok a GoodYear Ultragrip 9+ felé  :hmmmm: Az 30500/db, felnire szerelve...
Szia!
Én is ezt használom, de nem tudok nyilatkozni róla érdemben, mert még nem volt komolyabb próbája..azon gondolkodom, hogy télire inkább négy évszakos gumi kellene, mert vizes úton jobban teljesít, síelni meg nem járunk...

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 816
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35469 Dátum: 2021.10.08 19:44:50 »
Szerintem a "bölcső" laza csavarjai lehettek a fémes kopogás okai.

Nekem is "kráteres, göröngyös" felszínű volt a stabrúd, de nem foglalkoztam vele. Igen, végig ugyanolyan vastagnak kellene lennie, szerintem lefestheted. Én rézpasztával kentem meg a rudat és a lefogópánt belsejét is.
A kereszt tartót mielőbb cseréld!
Vsz. az az alkatrész, amit jelöltél, de nem sokat számít már.
Sajnos az a bilincs már nem kapható Toyotánál, mert nem gyártják többé, csak árat tudtak adni róla, helyettesítő típust nem kaptam.

Igazából nem akar leesni a hővédő így sem, a másik felén tartja két csavar, de gondolkodom nem egészséges így, mert hátha berezonál. Még azon gondolkodom, mit rakjak a bilincs helyére:
-semmit, évek óta így van gondolom
-drót körbeteker kétszer és a végét összesodorva
-maradék féltengely gumiharang bilinccset (talán az rozsdamentes anyag)
-Hilti szalagot
-Awab bilincset

Valami rozsdamentes bilincs bírná talán, az részben hőálló.

Kereszt tartót még nem találtam bontóban (Japkernél érdeklődtem). Toyotánál is voltam, ott 2 hét alatt beszerzik, de... még nem volt "kedvem" megrendelni.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 816
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35470 Dátum: 2021.10.09 17:06:14 »
Kicseréltem a gyújtáselosztó O gyűrűjét. (A belső tömítés szerencsére még nem szivárog.)

Viszont nem tudom visszanyomni a helyére az elosztót.

Az 1-es henger felső holtponton van és az 1-es kábel fele mutat a rotor.
Az elosztót úgy forgattam, mint ahogy szét is szedtem a jelek találkoznak.
Érezni, hogy a helyére talál, amikor finoman a helyére nyomom, tehát nem tudom se jobbra, se balra forgatni a rotort, de ott elakad, amikor a vezérműtengely végéhez ér az elosztó vége, tehát nem csúszik be a helyére.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9507
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35471 Dátum: 2021.10.09 18:42:06 »
Kicseréltem a gyújtáselosztó O gyűrűjét. (A belső tömítés szerencsére még nem szivárog.)

Viszont nem tudom visszanyomni a helyére az elosztót.

Az 1-es henger felső holtponton van és az 1-es kábel fele mutat a rotor.
Az elosztót úgy forgattam, mint ahogy szét is szedtem a jelek találkoznak.
Érezni, hogy a helyére talál, amikor finoman a helyére nyomom, tehát nem tudom se jobbra, se balra forgatni a rotort, de ott elakad, amikor a vezérműtengely végéhez ér az elosztó vége, tehát nem csúszik be a helyére.


Igen, ahogy nálam is, a belső tömítés az jó  :yes:
Tehát összejelölted a hengerfejjel az elosztóházat, ha jól értem. Amikor levetted az elosztóházat, a rotor akkor ugyanerre nézett? Mert az egyes henger felső holtponton kipufoghat is  :hmmmm: Ebben az esetben 1 fordulattal  lenne előre a főtengely, amikor gyújt az egyes henger, vagyis fél fordulattal a vezérműtengely.  De lehet ebben tévedek, lejjebb írom...
Úgy emlékszem, hogy könnyen a helyére kellene csúsznia a háznak.


Szerk.:
Ha a főtengely szíjtárcsán levő jel a skála előtt van (0-n), akkor elvileg az egyes henger gyújtási helyzetben kellene legyen (de ez szerintem csak FHP biztosan, nem tutira gyújtási állapot is). Ott van? Ha igen, akkor az elosztóból kiálló tengely végén levő lemezt rögzítő csap nem csúszott ki kicsit valamerre? De nem tudom, lehet ott nincs is csap, hála Istennek régen láttam  :hmmmm:
Ennek a 24. oldalát esetleg érdemes megnézni, bár 4A-FE, de talán a 4E-FE is hasonló.

Szerintem ha véletlenül fél fordulattal odébb van a rotor, tehát akkor gyújtana az 1-es, amikor kipufog, akkor legfeljebb nem indul el  a motor. Ilyenkor fél fordulattal odébb kellene forgatni a rotort és úgy visszarakni. De egyelőre csak hangosan gondolkodok, mert valószínűleg nem ez a gond, hanem valami egyszerűbb.
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.09 19:11:08 írta vd1234 »

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 816
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35472 Dátum: 2021.10.09 19:33:34 »
Igen, figyeltem rá, hogy az egyes henger felső holtponton és a rotor is az egyes henger kábele felé áll.
Valóban úgy van, hogy a főtengely két fordulatára jut egy fordulat a vezérműtengelyen.
Az elosztó házat is összejelöltem  a HF-el a csavar környékén.

Amikor kihúztam a helyéről az elosztót a tengelyen a jelölt háromszög mutatott a jelre az állórészen.
Egész kicsit de mintha sorjás lenne a háromszög éle. Gondolom a próbálkozásoktól, előtte nem figyeltem, milyen volt.
A csap a helyén van, kicsit mélyebben is vannak a végei, tutira nem lóg ki egyik oldalra se. Viszont a csapon, a csap irányában tud csúszkálni nagyon könnyen kb. 1mm-t az a "lemez" háromszög, ez gondolom szándékosan ilyen, hogy kompenzálja nem egytengelyűséget. Próbáltam egyik oldalra, középre, másik oldalra tájolni bedugás előtt, de nem segített.

Nem tudom merjem e "sorjázni" a háromszög éleit?

Amúgy végső megoldás az lesz, hogy lekapom a szelepfedelet és segítek a helyére találni. Ezt úgy nem akarnám. Jó a tömítés, nem szivárog sehol, ha megbontom, jó eséllyel cserélhetem ki a közeljövőben.

Nekem is ez a fajta elosztó van:
https://www.youtube.com/watch?v=QOxeoQtAMMk

Szerk: a 24 oldalt megnéztem, de ott egész máshogy áll a vez. tengely végén a bevágás.
Nekem 5 és 11 óránál van a két szabad rész és 11 órához kell menjen a jelölt fele, ha tényleg FHP-n van az egyes henger.

Megvan eredetiben a 4E-FE szerelési leírása, megnézem mit ír erről.
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.09 19:39:04 írta Kalmi »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9507
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35473 Dátum: 2021.10.09 20:14:38 »
Szerintem se vedd le a szelepfedelet, és annyi sorját nem hiszem, hogy csináltál volna rajta.
Ahogy a videón is van, levenném az elosztófedelet és a rotort óvatosan igazgatva tolnám a helyére a házat. Annyira nem szoros illesztés ez.
Gondolom az o-gyűrűt, meg a ház csapját is olajoztad előtte és nem az akad el.
Mennyire áll meg az elosztóház a hengerfejtől?

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 816
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35474 Dátum: 2021.10.09 20:46:26 »
Kezdettől fogva levett elosztófedéllel próbáltam, pont azért, hogy a rotort mozgatva tudjak segíteni.
Ha van 5-10 fok eltérés, akkor behúzza középre, amikor a helyére tolom. Utána nem tudom se jobbra, se balra forgatni a rotort, csak ha kijjebb húzom, gondolom ez a jó helyzet.

Az O ringet olajoztam, de a csapot külön nem, csak kevés olaj jutott rá. Azért nem vittem túlzásba, mert vékonyan olajos volt a lyuk, ahova be kellene mennie.
Kb. 8-10mm-re van a HF-től az elosztóház, amikor elakad. Próbáltam nyomni erősen, de meg se mozdult.
Ha ebben helyzetben forgatom a főtengelyt, akkor viszi magával a rotort. Ha 1mm-t visszább húzom, akkor már el lehet forgatni külön a rotort, tehát épp csak találkoznak.
Kb. 90 fokonként elforgatva is próbáltam nyomni, de nem ment beljebb.
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.09 21:00:12 írta Kalmi »