Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 5227964 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9651
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35400 Dátum: 2021.08.13 21:29:31 »
Sziasztok!
Több dolog is van, amit meg szeretnék (?) csinálni a kocsin.
1. Ma elhoztam az első kerékcsapágy szettet, mert a jobb eleje főleg melegben és pár km után bal kanyarban fémes súrlódó hangot ad, minél kisebb a rádiusz, annál nagyobb a hang. Ha nem az a baja, szerintem akkor is cserélem, mert általában a jobb eleje kapja a legtöbbet és ott szokott először tönkremenni a csapágy. Cseréltem már Marutiban, Samarában, most Carina... Szép darab, Optimal márkájú a példány, remélem elbír majd 100.000 km-t. Nem biztos, hogy ebben a hőségben nekiállok, lehet, hogy jövő hét lesz belőle. Vettem egy tubus zöld csapágyzsírt hozzá, még valamit kell keressek, mennyi zsír kell bele, mert a szettben zsír nem volt és tudtommal dugig nem szabad megtölteni, mert akkor azért fog melegedni nagyon. Valószínűleg a talpas gömbfej is cserés ezen az oldalon, mert a gumija repedt, hála Istennek van tartalékban, így könnyebb lesz hozzáférni kivett csonkállványnál.
2. A negyedik henger injektoránál a szívósorban levő oldalnál egy kis folt van körben, valószínűleg kicsit ereszt a tömítése. Van valakinek hasonló jelenség esetleg? Szakálnál megrendeltem az alsó és felső oldal tömítéseit (8 db gumi, összesen kb. 3500 forint). A középsőt sehol sem találtam utángyártottban, az 4 db gumikarika gyáriban kb. 6500 forint... 9 éve cseréltem őket, akkor volt a 12 db gyáriban kb. 12000, most így "csak" 10000 lesz.
3. Váltóolajszint ellenőrzés kell még, és hamarosan újítani kell a téligumi szettet. Mivel a régi télieket már ledobom, most még azok vannak fent acélfelniken, de így is 600 km után nem ég még a szegénységjelző, kíváncsi vagyok, milyen fogyasztás lesz (gyakorlatilag full város).

Szerk.:
Találtam egy csapágyzsír mennyiség és cseregyakoriság kalkulátort:
https://www.machinerylubrication.com/Read/29620/grease-quantity-frequency
A méretek és a használati peremfeltételek alapján 12,5-13,5 gramm jött ki. Na majd kimérek ennyi zsírt (kicsit többet a veszteségek miatt), és meglátom, mennyi ez a valóságban. Remélem bejön.
« Utoljára szerkesztve: 2021.08.13 22:01:13 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2889
Re:Carina
« Válasz #35401 Dátum: 2021.08.18 11:54:54 »
Sziasztok!

Kipróbáltam pár fekvőrendőrön a kocsit, hála Istennek ég és föld  :yes: Nem kell rettegni, hogy mikor ül fel az alja  :D
Lefényképeztem, de annyira nem jön át, hogy mennyivel magasabb, de eléggé az élőben. Egész más, hihetetlen, gondolom valami hasonló lehetett 27 éve  :otlet:

 Sajnos a csere előtt nem lőttem képet, egy hét éves fotót találtam, azon alufelnin van, a mostanin acélfelnin (téligumival...).
http://kepkezelo.com/images/sdcwesr4e8wtw5nix3by.jpg
http://kepkezelo.com/images/atp0y67oo0bdb4u6sp3g.jpg

Gumiméretek azonosak.
Jobb, mint új korában:clap:

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Carina
« Válasz #35402 Dátum: 2021.08.25 00:02:58 »
Szerelgetem össze a motort. A hengerfej lehúzásánál meg is akadtam: 60 NM-el (EM szerint) lehúztam 3 lépcsőben, de amikor a tömítés csomagolását ki akartam dobni, akkor vettem észre hogy azon más módszer szerint kellett volna meghúzni.
29NM után 2x 90 fokot kellett volna, a Haynes is ezt írja.
A kettő ugyan az lehet?
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9651
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35403 Dátum: 2021.08.25 06:05:30 »
Szia!
Nem ugyanaz tudtommal. Írtam is, hogy ezt nézd, a hengerfejet meg a hajtókar csapágyakat a Haynes szerint húzd meg, mert a kettő eltér, de a többi kb. ugyanaz.
A csapágyakat én is az em.pdf szerint húztam, azok ugyan jók lettek hála Istennek, de a hengerfejre nem merem ezt mondani.
A hengerfej tehát három menetes húzás, 3x a megadott sorrend szerint: először minden csavar a sorrend szerint 29 Nm-rel, aztán sorrend szerint minden csavar +90 fokkal, aztán megint minden csavar +90 fokkal a sorrend szerint.
Csavarok zsákfuratait kipucoltátok teljesen, illetve a csavarokat olajoztátok a leírás szerint?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9651
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35404 Dátum: 2021.08.25 12:52:38 »
Sziasztok!
Szétszedtem ma a benzinszűrőt. Elég a széles peremet körbeköszörülni, akkor látszanak már a lemezek és utána szétjön.
Pontosan nem tudom, de 30.000 km körül volt elvileg. Szerintem annyira nem rossz:
http://kepkezelo.com/images/tapke23hjqy0k74x7yjd.jpg
http://kepkezelo.com/images/u0p02jyany069ptfvpdx.jpg
http://kepkezelo.com/images/dpipe2anoevhkp10iyw1.jpg

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9651
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35405 Dátum: 2021.08.25 18:47:39 »
Közben elkezdtem csinálni a csapágyszereléshez a prést. Vettem egy 5 tonnás legolcsóbb palackemelőt, és egy szál 40x20x2-es zártszelvényt. Utóbbiból nem sok fog maradni a végére szerintem: állítható lesz, és még kell szereznem valami húzórugót is hozzá, talán valami mosógéprugó megfelel.
Az a hely, ahová munkadarabot lehet tenni, maximum kb. 310mm széles és kb. 350mm magas lehet majd.
Remélem működni fog, majd igyekszem megírni a tapasztalatokat róla.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2889
Re:Carina
« Válasz #35406 Dátum: 2021.08.25 19:59:22 »
Sziasztok!
Szétszedtem ma a benzinszűrőt. Elég a széles peremet körbeköszörülni, akkor látszanak már a lemezek és utána szétjön.
Pontosan nem tudom, de 30.000 km körül volt elvileg. Szerintem annyira nem rossz:
http://kepkezelo.com/images/tapke23hjqy0k74x7yjd.jpg
http://kepkezelo.com/images/u0p02jyany069ptfvpdx.jpg
http://kepkezelo.com/images/dpipe2anoevhkp10iyw1.jpg
Ez még patyolat! Azt sajnálom, hogy feltekerve nem fotóztam le a fémházban, mert nálam ott látszott a durva mocsok.
Szerintem egy olyan 50-60 ezer km-rel nem lövünk mellé, ha akkorra időzítjük a cseréjét.  :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2889
Re:Carina
« Válasz #35407 Dátum: 2021.08.25 20:03:51 »
Közben elkezdtem csinálni a csapágyszereléshez a prést. Vettem egy 5 tonnás legolcsóbb palackemelőt, és egy szál 40x20x2-es zártszelvényt. Utóbbiból nem sok fog maradni a végére szerintem: állítható lesz, és még kell szereznem valami húzórugót is hozzá, talán valami mosógéprugó megfelel.
Az a hely, ahová munkadarabot lehet tenni, maximum kb. 310mm széles és kb. 350mm magas lehet majd.
Remélem működni fog, majd igyekszem megírni a tapasztalatokat róla.
Nem akartam írni, de tudtam, hogy össze tudsz rakni egy használható prést célszerszámnak.   :yes:


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9651
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35408 Dátum: 2021.08.25 20:10:18 »
Ez még patyolat! Azt sajnálom, hogy feltekerve nem fotóztam le a fémházban, mert nálam ott látszott a durva mocsok.
Szerintem egy olyan 50-60 ezer km-rel nem lövünk mellé, ha akkorra időzítjük a cseréjét.  :hmmmm:
Ez az első, amit szétszedtem, de azt már próbáltam régebben, hogy mennyire fogja vissza azt, ha átfújok rajta: semennyire... Ebből gondolom, hogy azok sem lehettek nagyon eltömődve. Igen, szerintem sem kell pánikolni 30 ezernél a csere miatt  :)
Nem akartam írni, de tudtam, hogy össze tudsz rakni egy használható prést célszerszámnak.   :yes:
(...)
Csak próbálkozok, tudod ;) Nem pont ilyen lesz, a döntő része zártszelvényből készül, pörög rajta az agyam sokat, hegesztve lesz jórészt, és tesztelni kell azért  :hmmmm:
Ezt az utolsó videót néztem is már, köszi :)

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 816
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35409 Dátum: 2021.08.29 23:16:53 »
üdv,

Cseréltem hátsó stabrúd szilenteket + stabpálcákat (mind Febi). Mert kopogó hangot hallani valahonnan és ez tűnt a leg valószínűbbnek. Semmit sem javult.
Szerelővel is átnézettem, de szerinte minden pöpec és egyben van, kivéve a két szilentet ott lát kis mozgást azt mondja biztos rosszat vettem és nagyobb a lyuk (de csak egy féle méret van és tuti kisebb a lyuk, mint a 30 éves kitágult gyárin, összehasonlítottam. Lefogatót is cseréltem mert úgy elvékonyodott, hogy kézzel hajlítható lett. Toyota rubber grease-t is alkalmaztam rajta bőven.
A rúd viszont kicsit meg van kopva. Pont a szilenten belül, nem vészes talán 0.5mm max 1.
Nemigen hiiszem, hogy annak van ilyen hangja végülis gumi.

Szóval a kérdések:
Ez a kopás mennyire számít? Csak a rúd cseréjével orvosolható? Emiatt érdemes cserélni?
Mi okozhat ilyet, ha határozott fékezéskor hallani egy koppanást, utána gyorsításkor egy másikat. Így reprodukálható a hang, de máskor is csinálja.
Sima lassú finoman elindulásos jobbra kanyarodva kitolatáskor vízszintes padlón egy koppanás, utána egyenesen előre induláskor mégegy.
A koppanás olyan, mint amit a kuplung felengedésekor a féltengey holtjátéka miatt halani, azt is hallom halkan, ez is hasonló de sokkal hangosabb fém a fémmel koppanás.
Göröngyös úton minden OK!
Kormányzás feszes, úttartás rendben, nem érezni semmi rosszat.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9651
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35410 Dátum: 2021.08.30 20:28:36 »
Szia!

Mostanában az enyémnél is van valami, de még nem tudtam pontosan megnézni, mi az. Amúgy a hátsó lengéscsillapítók tetejét fogom megnézni, ott van-e esetleg lazulás, mert a rugócserénél a régi önzáró anyákat tettem vissza, ami annyira nem elegáns, csak  nem tudom, hol lehet kapni ilyet külön  :hmmmm:

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 816
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35411 Dátum: 2021.08.30 22:46:48 »
Azt én is meg akarom nézni, nem a csavar miatt, azt 1000%, hogy a rátépték a szerelők, inkább, hogy mi van a szétrohadt toronnyal és a szilenttel.
Egyébként azért szokott szétrohadni a hátsó torony kb. mindnél, mert amikor először cserélik a gátlót akkor sérül az alvázvédelem/festés a felfekvő felület körül és sose javítják ki.

Használhatsz kék menetrögzítőt is kilazulás ellen. Nem tudom pontosan milyen átmérő, de M12 alatt kb. mindenütt van, pl. készletben van pl.: https://www.szerszamkell.hu/onzaro_anya_keszlet_m4-m12_146db-os_16325 vagy pl.: https://www.szerszamoutlet.hu/index.php?_koelner_anya_onzaro_m12_hlf_horg_din_9858_20db_ko50749&kat=717&id=67867 vagy Pécsi boltjuk is van: https://exor.hu/Metrikus-csavarok/M12-HATLAPU-ONZARO-ANYA-8-8-HORG--CSAV98588VZM12-p57348.html.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9651
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35412 Dátum: 2021.08.30 23:19:11 »
Köszönöm a tippet! Ha lazult, akkor utána kell járnom  :surrender: Mondjuk nem kell nagyon megtépni, valami 49 Nm-re emlékszem...
Ez valami nagyobb méret, 21-es kulcs kell rá és sűrűbb is a menet.
Amikor levettem most, kapott Korantot mindkét oldalon  :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2889
Re:Carina
« Válasz #35413 Dátum: 2021.08.31 10:48:16 »
üdv,

Cseréltem hátsó stabrúd szilenteket + stabpálcákat (mind Febi). Mert kopogó hangot hallani valahonnan és ez tűnt a leg valószínűbbnek. Semmit sem javult.
Szerelővel is átnézettem, de szerinte minden pöpec és egyben van, kivéve a két szilentet ott lát kis mozgást azt mondja biztos rosszat vettem és nagyobb a lyuk (de csak egy féle méret van és tuti kisebb a lyuk, mint a 30 éves kitágult gyárin, összehasonlítottam. Lefogatót is cseréltem mert úgy elvékonyodott, hogy kézzel hajlítható lett. Toyota rubber grease-t is alkalmaztam rajta bőven.
A rúd viszont kicsit meg van kopva. Pont a szilenten belül, nem vészes talán 0.5mm max 1.
Nemigen hiiszem, hogy annak van ilyen hangja végülis gumi.

Szóval a kérdések:
Ez a kopás mennyire számít? Csak a rúd cseréjével orvosolható? Emiatt érdemes cserélni?
Mi okozhat ilyet, ha határozott fékezéskor hallani egy koppanást, utána gyorsításkor egy másikat. Így reprodukálható a hang, de máskor is csinálja.
Sima lassú finoman elindulásos jobbra kanyarodva kitolatáskor vízszintes padlón egy koppanás, utána egyenesen előre induláskor mégegy.
A koppanás olyan, mint amit a kuplung felengedésekor a féltengey holtjátéka miatt halani, azt is hallom halkan, ez is hasonló de sokkal hangosabb fém a fémmel koppanás.
Göröngyös úton minden OK!
Kormányzás feszes, úttartás rendben, nem érezni semmi rosszat.
Szia!
Nem tudom, számít-e a kopás, de azt igen, hogy az Unix hoz téves méreteket is. Nálunk elöl 20mm-es a stab. rúd, hátul 12mm, ehhez képest előre kínál 21mm-est, hátulra 13-ast !   :nono:  Nálam anno 21mm-es volt bent  :censored: HA nem fogja szorosan, azt a sűrűbb stabpálca csere jelzi. A jó méretű szilent csak a felfogató idom utolsó csavarbetekeréseinél zár össze.
A fémes koppanást vsz. nem ez okozza, inkább a hátsó hossztartó rúd, vagy netán egy törött rugó. Sógorom Coriján is volt hasonló gátlócsere után, majd rákérdezek, mi orvosolta.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 816
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #35414 Dátum: 2021.08.31 11:55:01 »
Szia!

Nekem ez ment bele: https://alkatreszek.hu/42872_febi_q
Pont úgy nézett ki mint a gyári, és annyi különbség volt, hogy még nem volt kitágulva a luk.
Amúgy csak 15mm-essel találkoztam. A pálca még a gyári cikkszámos volt, nem volt elkopva, nem lógott, még áttetsző sárga volt benne a zsír. Úgy sajnáltam, hogy szétbarmolódott a gumija, miután ráfogtam mellette a patentfogóval. (a belső imbusz megforgott az ellentartásnál).
A rugót én annyira nem nézegettem, a szerelő mondta, hogy nem törött. Hintáztattuk ketten felváltva, meg rugóztattuk, annak semmi hangja nem volt.
A hossztartó rúd néhány éve cserélve volt, előtte szemmel láthatóan mozgott előre hátra a kerék.
Ma reggel egyébként elindulás után 2-3km-ig semmi kopogás nem volt, vagy a hideg, vagy más, passz.

Bónuszként a jobb külső féltengelycsukló gumiharangján találtam egy 2cm-es vágást + friss zsírral teledobált ott mindent körbe, érdekes, hogy sehol máshol mégcsak hajszálrepedés sincs rajta. (2 héttel az után vettem észre, hogy átnézettem, és ezt nem említették).
Toyotánál megrendeltem a külső + belső csuklóra a gumiharangot + a két különböző zsírt. Abban vagyok még bizonytalan, hogy a külső csuklót próbáljam e megtartani, vagy cseréljem le. Már 6-7 éve hallani balra kanyarodás közben gyorsításkor ütemes tompa kopogást, akkor megvettem a csuklót és cserélni akartam, de nem tudtam megállapítani melyik oldal (próbáltam felvenni mikrofonnal mindkét kerék közelében, de nem igazán sikerült értekelhetőt felvenni). Ez is olyan, hogy hidegen a legrosszabb, kijövök a garázsből az első balkanyarban eléggé hallani. Mire elmentem Vácra a szerelőhöz, hogy hallgassa meg ő is, már megjavult... Többen is - talán ti is azt mondtátok, hogy elmegy az még egy darabig igazából nem is lett rosszabb azóta. Már tudom, hogy kell megnézni a csukló állapotát, de ahhoz le kell szedni a tengelyről is kiszedni a golyókat, hogy látszódjon a golyópályák állapota.