Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 4515842 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
  • Autó: Toyota Carina E Xli 1.6 1997/12
Re:Carina
« Válasz #35385 Dátum: 2021.07.10 07:28:30 »
Már csak az én világításomnak kellene helyrejönnie, mert így nemigen fogok kimenni a városból... :no:

Még mindig nem jó? Láttam a fészbúk csoportban is pont ez volt valakinek... :)
Nem tudok hozzászólni, de kiváncsi vagyok, hogy mi lesz a megoldás.

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Carina
« Válasz #35386 Dátum: 2021.07.17 00:54:56 »
A napokban elindult a bontás!
Szerelés közben próbáltam magyarázatot keresni a magas fogyasztásra.
Szelephézagra tippeltem hogy kicsi lesz, de mind megfelelő volt. Egy kirepedt vákumcsövet találtam.
A szelepfedelet levéve nem látszott kokszos olajlerakódás. A hengerfej csavarok szerinten túl könnyen meglezultak, a generátornál lévő csavar szinte laza volt. Lehet hogy ez miatt lehetett mindig a kevés vízfogyás.
Blokk és hengerfej pucolás még nem volt, bízok benne hogy csak tömítést kell cserélni.
A HF tömítésen látszik az 1,2 hengerek között hogy átégett, és az is hogy ott beledolgozott a víztérbe.
Még ki kellene szerelni a dugattyúkat is ha már ennyire meg van bontva, dugattyúgyűrűk is cserélve lesznek.
Ugye a blokkot ezért nem kell kivenni, az olajteknőt le lehet venni a váltót tartó merevítő kivétele után?
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9372
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35387 Dátum: 2021.07.17 06:57:42 »
A napokban elindult a bontás!
Szerelés közben próbáltam magyarázatot keresni a magas fogyasztásra.
Szelephézagra tippeltem hogy kicsi lesz, de mind megfelelő volt. Egy kirepedt vákumcsövet találtam.
A szelepfedelet levéve nem látszott kokszos olajlerakódás. A hengerfej csavarok szerinten túl könnyen meglezultak, a generátornál lévő csavar szinte laza volt. Lehet hogy ez miatt lehetett mindig a kevés vízfogyás.
Blokk és hengerfej pucolás még nem volt, bízok benne hogy csak tömítést kell cserélni.
A HF tömítésen látszik az 1,2 hengerek között hogy átégett, és az is hogy ott beledolgozott a víztérbe.
Még ki kellene szerelni a dugattyúkat is ha már ennyire meg van bontva, dugattyúgyűrűk is cserélve lesznek.
Ugye a blokkot ezért nem kell kivenni, az olajteknőt le lehet venni a váltót tartó merevítő kivétele után?
Szuper, nem olyan kis munka ez, de megéri  :clap:
Igen, mindenképpen érdemes meggyűrűzni!
Úgy van, ahogy írod: olajteknő le, olyan dugókulcs kell, mint a hengerfejhez, csak 14-es méretben (nekem az kellett, múltkor fényképeztem is), azzal lehet levenni a hajtókarokat, felfelé ki lehet fűzni. Jelöld meg, mi hol volt :) A discodan-os leírásban is benne van, melyik gyűrűhézag hol legyen a dugón, mikor összerakod. Hallottam olyat is, hogy ez nem lényeg, én figyeltem rá. Jól jöhet egy párezer forintos gyűrűösszehúzó ehhez: előtte meg kell olajozni a dugót és a gyűrűket, rá az összehúzó és kalapácsnyéllel óvatosan vissza lehet ütögetni a helyére. Erőltetni túlzottan nem szabad, ha akad, akkor igazítani kell. A meghúzási nyomatékokat/fokokat a Haynes-ből nézd! Egy dolgot bánok, hogy nem hónoltam meg a hengerfalat, de még bírja. Ha hónolsz is, akkor jól ki kell pucolni a koszt utána!
A hengerfejet egy élvonalzóval elég megnézni, nekem sem kellett gépmunkára vinni, mehetett össze pucolás után hála Istennek.
Az olajteknőnél nincs tömítés külön, pasztázni kell a leírás szerint.
Mivel lent van a hengerfej, én még becsiszoltam a szelepeket (itt is jól le kell pucolni utána) illetve beállítottam maximumra a szelephézagokat is és cseréltem a szelepszárszimmeringeket anno.
Érdemes lehet még cserélni a vezérműtengely hajtókerekénél cserélni a szimmeringet (leírás szerint zsírozva), és ne felejtsd el a fogaskerék áttételnél kivenni majd a rögzítőcsavart!
A vezérműtengelyek visszarakásánál meg szép fokozatosan kell húzni, nem szabad sehol rögtön végrehúzni, mert törhet vagy görbülhet a tengely.

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Carina
« Válasz #35388 Dátum: 2021.07.29 00:22:09 »
A hétvégén kijöttek a dugattyúk is. Nem ért meglepetés: az olajlehúzó gyűrűk lehúzó élei tele kemény lerakódással, az áteresztőket ki kellett bányászni, be voltak ragadva. A gyűrűvégek sem álltak jól, a kompresszió és lehúzó gyűrűk hézagai megfelelők voltak. A dugattyúk olajvisszavezető furatai a csapszegeknél mind el volt dugulva, egy dugattyúnál tisztítás után sem átjárható. A csapszegeket nem akartam kiszedni, mert nem voltam biztos benne hogy összeszerelés után marad a zsugorkötés. A hengerfej szelepei becsiszolás után mennek vissza. A szelepszár szimeringek kemények voltak, még éppen nem törtek.
A dugattyúkról nem tudom megállapítani hogy eredeti v. utángyártott, ill. olajfogyasztás miatt módosított-e.
Ebben tudtok segíteni hogy lehet beazonosítani?
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9372
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35389 Dátum: 2021.07.29 06:45:34 »
A hétvégén kijöttek a dugattyúk is. Nem ért meglepetés: az olajlehúzó gyűrűk lehúzó élei tele kemény lerakódással, az áteresztőket ki kellett bányászni, be voltak ragadva. A gyűrűvégek sem álltak jól, a kompresszió és lehúzó gyűrűk hézagai megfelelők voltak. A dugattyúk olajvisszavezető furatai a csapszegeknél mind el volt dugulva, egy dugattyúnál tisztítás után sem átjárható. A csapszegeket nem akartam kiszedni, mert nem voltam biztos benne hogy összeszerelés után marad a zsugorkötés. A hengerfej szelepei becsiszolás után mennek vissza. A szelepszár szimeringek kemények voltak, még éppen nem törtek.
A dugattyúkról nem tudom megállapítani hogy eredeti v. utángyártott, ill. olajfogyasztás miatt módosított-e.
Ebben tudtok segíteni hogy lehet beazonosítani?
Szia!
Sajnos az utolsó kérdésedre nem tudom a választ, annyit hallottam, hogy az 1994-1995-ös sorozat gyári gyűrűhibás volt (nem dugattyúhibás), de a tapasztalatomat leírom.
Nekem 94-es gyártású a kocsi. A csapszegeket én sem szedtem ki, pont ezért, amit írtál is. Annyit csináltam, hogy a dugattyúban levő olajzó (?)  furataikat alulról befúrtam, amíg lehetett, nem is tudom, hogyan lehetett volna azt ellenőrizni, hogy átjárható lett-e  :?:  Emiatt kétségeim voltak, de most már 60 ezer km óta megy így hála Istennek.
A dugattyúkon körbe az olajvisszavezető furatokat is ki kellett fúrni a ko(k)sz miatt, kb. a 80%-ukat. Te is gondolom teljes gyűrűcserét csinálsz, nekem a kompressziógyűrűk olyan lágyak voltak, hogy hajtogatni lehetett őket  :eek:
Arra következtetek ezekből, hogy ha normális pucolás után normális gyűrűszettel normálisan összerakod a motort, és normális olajjal normális csereperiódussal használod, akkor jó lesz.  :yes:

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Carina
« Válasz #35390 Dátum: 2021.07.29 12:16:39 »
Több féle módszerrel próbáltam tisztítani a dugattyúkat. Ultra hangos tisztító, több féle oldószer, hideg zsíroldó. A zsíroldó volt szerintem a legjobb. Próbáltam a Xado Antikarbont is, aminek a használatát hónapok óta halaszgattunk, de annak sem volt kiemelkedő tisztító hatása. A gyűrűk hornyaiból pedig csak dekopír fűrészlappal jött ki a retek.
A fojtószelep, szívótorok, injektorok takarítása még hátravan, ill. azt nem tudom hogy a gyújtáselosztóban lehet szimering? Picit olajos a belseje.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9372
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35391 Dátum: 2021.07.29 14:09:39 »
Nem tudom, milyen koszos a tiéd, de én csak a dugattyú tetejéről kapargattam le a kokszot és a gyűrűhornyokból vasfűrészlappal. Máshol nem volt baja, illetve az eltömődött furatokat fúrtam ki, és felgyűrűzve-olajozva mentek vissza.
Ez elosztóból nem vettem ki a tengelyt, az nekem nem volt olajos. Azt tudom, hogy a hengerfej és az elosztóház között O-gyűrű van. Szerintem a házban is az lehet, de nem tudom.Elosztótengelyen van jeladó kerék lehet kettő is, szóval azzal óvatosan bánnék  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9372
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35392 Dátum: 2021.08.09 17:16:06 »
Sziasztok!

Hála Istennek ma végre sikerült kicserélni a hátsó lengéscsillapító rugókat. Már nagyon zavart, hogy a hátulja lennt van az első rugók cseréje óta. Könnyen leült, beleakad a szegélykőbe a sárfogó pedig ott az új rugószett... Kapott új porvédőket, ezek hosszú gumiharmonikák, mint a toyodiy ábrán, a régiek rövid merev műanyagok voltak. Új rugóalátétet is sikerült venni Szakáléknál, most beraktam őket. Előbbi NTY, utóbbi GSP gyártmány.
A régi rugó anyaga vékonyabb volt és kissé deformált is, a felső vége a rugónak hozzáért az alatta levőmenethez... az új Kayabákat sokkal biztosabban fogta az összehúzó :)
36 cm-ről kellett összehúzni 32-re. Maga a rugócsere rész volt a leggyorsabb az egész cserében, meg is lepődtem. A lényeg, hogy magasabb most a hátulja és nagyon remélem, hogy a terhelést is sokkal jobban bírja majd  :yes:
Kicsit elfáradtam a végére, de amit nagyon meg kell nézzek még, az a jobb első kerék, hogy tuti a csapágy rossz, vagy esetleg csak valami elhajolt és erősebb bal kanyarban az karistol...? Meg a váltóolaj szintet kell ellenőriznem.
Olajcserét a kevés használat miatt most kb. 9 hónap elteltével csináltam, nagyon bejött nekem ez a Total 9000 Energy 0w30 A3/B4 olaj, meg is rendeltem 2 x 5 litert a következő 3 cserére, ehhez még megvolt a 3 liter  ;) Majd decemberre tervezem a következő cserét.
A gumicsere még mindig aktuális, most úgy áll, hogy először a télieket veszem meg. Állítólag a gumik ára is jól felmegy, mert erősen emelkedett a nyersgumi világpiaci ára  :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2021.08.09 17:25:41 írta vd1234 »

Morthond

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:Carina
« Válasz #35393 Dátum: 2021.08.10 20:06:19 »
Kicsivel régebben (35171. hozzászólás) volt szó ajtóhatároló készletről.
Link: https://www.ebay.com/itm/293549671492

Vettem. Szállítással együtt (kb. 2 hét) kb. 30 EUR lett az ára.
Nem én szereltem be, hanem odaadtam szerelőnek, mivel éppen nála volt az autó, és szét volt bontva az ajtó.

A végeredmény teljesen OK, az ajtó rendesen megáll kinyitott és félig nyitott állásban, és nem csapódik a lábamra. :)
Köszönöm a tippet!

Morthond

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:Carina
« Válasz #35394 Dátum: 2021.08.10 20:34:20 »
Az előző tulaj a műszerfal háttérvilágítását LED-re cserélte,
Mostanra egy kivételével az összes LED döglött (és az economy lámpa is), szóval most már kicserélném őket.
Van pár kérdésem, tudtok segíŧeni?

1. az óracsoport kijön, vagy le kell venni a kormánykereket?
2. háttérvilágításnak újra LED-et tennék. Izzóval nagyon gyenge volt az előző Carinámban.
Milyen LED-et válasszak?
Ami inkább körkörösen világít, vagy amin van vmi vetítőlencse, és elsősorban előre szórja a fényt?
Létezik olyan LED ebben a méretben, ami dimmelhető, azaz a műszerfalvilágítás fényerőszabályozója működni fog?
3. az economy lámpa milyen foglalat / teljesítmény?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9372
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35395 Dátum: 2021.08.10 21:36:26 »
Úgy emlékszem, hogy anno Kamikaze ledesített erőteljesen, aztán arra jutott, hogy több kára van mint haszna, mert műszereket is tönkretett, vagy ilyesmi...
Ha nálad nincs ilyen gond, akkor örülök!
Sajnos nem tudom, milyen foglalatosak, mert nekem működik mindegyik izzó hála Istennek, és elég a fényük is. Úgy rémlik, hogy T5 illetve T10-esek  :hmmmm:

A műszercsoportot nem nehéz kivenni, először a kormányt engedd le teljesen. A káva felső részén van két csavar, azokat kiszedve kijön a keret, és látsz pár csavart, amik befogják a műszercsoportot a helyére. Azokat kiveszed és utána óvatosan ki tudod forgatni a cuccot annyira, hogy a hátuljából kihúzhasd a két széles csatlakozót. Ezután már a tiéd. Ha nehezen jönne, akkor benne van még csavar, amit nem szedtél ki  :otlet:
Valahogy így, csak Carinán a hátulján vannak a csatlakozók, nem a tetején, nem tudod ennyire kivenni, ha benne vannak:
https://www.youtube.com/watch?v=MvxXagBPXts

Fényerőszabályzás egyenáramon LED-ekkel különösebb gond nélkül mehet, de nem próbáltam, hogy a gyári potméterrel mit csinálnak, mert azt az izzókhoz méretezték...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9372
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35396 Dátum: 2021.08.11 12:05:15 »
Sziasztok!

Kipróbáltam pár fekvőrendőrön a kocsit, hála Istennek ég és föld  :yes: Nem kell rettegni, hogy mikor ül fel az alja  :D
Lefényképeztem, de annyira nem jön át, hogy mennyivel magasabb, de eléggé az élőben. Egész más, hihetetlen, gondolom valami hasonló lehetett 27 éve  :otlet:

 Sajnos a csere előtt nem lőttem képet, egy hét éves fotót találtam, azon alufelnin van, a mostanin acélfelnin (téligumival...).
http://kepkezelo.com/images/sdcwesr4e8wtw5nix3by.jpg
http://kepkezelo.com/images/atp0y67oo0bdb4u6sp3g.jpg

Gumiméretek azonosak.
« Utoljára szerkesztve: 2021.08.11 12:11:09 írta vd1234 »

Ryuk

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:Carina
« Válasz #35397 Dátum: 2021.08.11 21:48:50 »
nagyon autentikus, biztos kényelmes is :clap:  Így viszont nyugodtan nézheted a megengedett legnagyobb méretet 14ből, de lehet, kövi nyárra beleférne a 15is.

Ez az olajlehuzós story nekem is Demoklész-ként lebeg, bár én még tini vagyok ahhoz, hogy a hiba jelentkezzen, de szerintem legkésőbb jövőre tervbe veszem.

Sok örömteli utat!

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Carina
« Válasz #35398 Dátum: 2021.08.12 23:28:54 »
Nem tudom, milyen koszos a tiéd, de én csak a dugattyú tetejéről kapargattam le a kokszot és a gyűrűhornyokból vasfűrészlappal. Máshol nem volt baja, illetve az eltömődött furatokat fúrtam ki, és felgyűrűzve-olajozva mentek vissza.

A gyűrűvégeket hogy állítottad be?
A gyűrűkhöz mellékelt beszerelési útmutató szerint 120 fokonként, az EM szerint inkább 180 fok
Köszi
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9372
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35399 Dátum: 2021.08.13 05:51:23 »
Az én gyűrűszettemhez ilyet nem írtak, én az em.pdf szerint csináltam.
De ha minden igaz, akkor nagy gond nem lesz, bármelyik alapján csinálod, mert állítólag használat közben beállnak úgyis  :hmmmm: