Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 4388075 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35355 Dátum: 2021.06.11 19:49:13 »
Haynes nincs nekem... de van egy dugókulcs készletem, amiben van gyertyakulcs és hosszabbító szár, talán azzal majd sikerül, ha meg nem, akkor köszi a tippet! :) De, ha sikerül is, köszi!  :clap:
Nincs?
Parancsolj  :otlet:
A vákuumcsővel 16-os hosszított dugókulcs jó lehet (azt hiszem ez a méret...).
« Utoljára szerkesztve: 2021.06.11 19:51:06 írta vd1234 »

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
  • Autó: Toyota Carina E Xli 1.6 1997/12
Re:Carina
« Válasz #35356 Dátum: 2021.06.11 20:04:12 »
Nincs?
Parancsolj  :otlet:
A vákuumcsővel 16-os hosszított dugókulcs jó lehet (azt hiszem ez a méret...).

Ó, hálás Haynes köszönet!  ::)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35357 Dátum: 2021.06.11 20:44:35 »
Szívesen  :)

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
  • Autó: Toyota Carina E Xli 1.6 1997/12
Re:Carina
« Válasz #35358 Dátum: 2021.06.21 12:36:18 »
Sziasztok!

Nos... Még csak 450 km-t tettem meg a cuccal, 1500-at írnak, amig a hatást rendesen kifejti... Eddig nem lett jobb. Sőt egyszer kétszer megint ragadt az ötös és egyszer a hármas fokozat is, amit az új olajjal már nem csinált. De sokkal jobb a váltó így is, mint az előző Castrollal. Majd még beszámolok, ha eleget mentem a géppel.
Ezen a héten már tényleg meg akarom csinálni a koksztalanítást és a lengéscsillapító gumiharang cserét... Vettem rugó összenyomót, úgyhogy nem menekül.

Amúgy finom az autó, kényelmes, hűs, és megy szépen. Ha kell 140-nel zokszó nélkül.

Remélem, ti mindannyian is jól vagytok az autóitokkal együtt, akik még itt vagytok a netnek ezen a félreeső pontján! :)

villanó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re:Carina
« Válasz #35359 Dátum: 2021.06.21 23:05:34 »
Sziasztok,

nálam nagyon eseménydús volt az utóbbi 2 hét... Egerbe indultunk, de a Mogyoródi lehajtó közelében felforrt a víz. Kiderült, hogy a vízpumpa alatti rövid vízcső durrant el, az összes víz elfolyt és a hűtő sapkája is szétesett. A vízcső, majd a termosztát és a hűtősapka cseréje, valamint többszöri átmosás után még mindig melegedett. Végül kiderült, hogy maga a vízhűtő szivárog. Ezt egyébként nem nagyon lehetett látni. A hűtőradiátor cseréje után szerencsére  megint minden rendben... Összességében nem kevés utánjárás és költség volt. Mióta nálam van (2004 óta) még nem hagyott cserben sosem, ezért aztán nagyon meglepődtem!
Az összes vízcsövek cseréje is biztos időszerű lenne, de egyelőre nem találtam megfelelő szettet.

Mindenesetre szombaton a teljes családdal jót autóztunk a Velencei tóhoz, meg vissza, gond nélkül, nagy örömet és megkönnyebbülést okozva. Fél szemmel még mindig a vízhőmérőt nézem...

üdv:

villanó

illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2742
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35360 Dátum: 2021.06.22 19:34:24 »
Sziasztok,

nálam nagyon eseménydús volt az utóbbi 2 hét... Egerbe indultunk, de a Mogyoródi lehajtó közelében felforrt a víz. Kiderült, hogy a vízpumpa alatti rövid vízcső durrant el, az összes víz elfolyt és a hűtő sapkája is szétesett. A vízcső, majd a termosztát és a hűtősapka cseréje, valamint többszöri átmosás után még mindig melegedett. Végül kiderült, hogy maga a vízhűtő szivárog. Ezt egyébként nem nagyon lehetett látni. A hűtőradiátor cseréje után szerencsére  megint minden rendben... Összességében nem kevés utánjárás és költség volt. Mióta nálam van (2004 óta) még nem hagyott cserben sosem, ezért aztán nagyon meglepődtem!
Az összes vízcsövek cseréje is biztos időszerű lenne, de egyelőre nem találtam megfelelő szettet.

Mindenesetre szombaton a teljes családdal jót autóztunk a Velencei tóhoz, meg vissza, gond nélkül, nagy örömet és megkönnyebbülést okozva. Fél szemmel még mindig a vízhőmérőt nézem...

üdv:

villanó
Szia!Nem ez az első eset, amiről hallok. Egyre inkább azt gondolom, hogy az idő előrehaladtával egy rejtett hibaforrássá válik ez a bizonyos csődarabka, mert láthatatlan és nehezen hozzáférhető, a gumi meg öregszik. Szóval preventív jelleggel érdemes kicserélni:excl:

Nem tudom, gyártanak-e hozzávaló vízcső készletet, anno valaki megosztotta, hogy a felső cső kiváltható egy Samaráé méretre szabásával. Meg is rendeltem, de nem kellett még cserélni, találtam más megoldást: a gumi öregedése is visszafordítható egy szintig.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35361 Dátum: 2021.06.22 20:53:49 »
Igen, ez nekem is olyan, hogy ki kell majd cserélni, de remélem kibírja addig, amíg vezérléscsere lesz (elvileg 3 vagy 4 év múlva).
Ha eldurranna, remélem gőzöl majd vagy valami... :hmmmm:
Szóval 3-4 év, és vízpumpacserét is tervezek, mivel kb. 2013 óta van fent ez a pumpa, elég lesz neki11-12 év, nem biztos, hogy kibírja az azt követő vezérlésig... Fő az optimizmus, hogy minden más kibírja odáig :D Ha lent van a vezérlés meg a vízpumpa, akkor sokkal jobban hozzá lehet férni emlékeim szerint  :yes:
Amúgy nem merek kísérletezni noname csövekkel, ezért márkaszervizes dolog lesz ez, szerintem 3-4 ezer körül meghozzák a gyárit, a vezérléshez úgyis kell gyári szelepfedéltömítés meg tömítőalátétek. Ja, meg szelephézagok ellenőrzése is....de még doxa, hála Istennek  ;)
Hátra nyáron szeretném beépíteni az erősebb rugókat. Ami pedig csúszik még, az a gumicsere. Most eléggé el nem ítélhető módon spórolok ezen, ősszel veszem meg a téli garnitúrát, és jövőre a nyárit - alig kell menni, azt is városon belül.
« Utoljára szerkesztve: 2021.06.22 20:56:05 írta vd1234 »

villanó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re:Carina
« Válasz #35362 Dátum: 2021.06.22 22:13:55 »
Az alsó cső leszedése rendkívül macerás volt. Minden szempontból nehéz hozzáférni, a bilincsek oldása nem segített, a cső teljesen rágyógyult a szembenálló két fémcsőre. A fém csövek között kb fél centi hézag volt, így tovább kellett bontani.. A vízcső végül csak miszlikben jött le, szöveterősítés nem volt benne, és láthatóan elöregedett. A tőbbi vízcső szerintem jobb állapotú és anyagú. Jó lenne egy gyári csőgarnitúrát találni! (Sajnos szerintem jóval többe fog kerülni, mint amit írtál!)

Így utólag a hűtőcsere is preventív módon megejthető akinek már 15 évnél régebbi...

Az én vízpumpám sanszos, hogy még az eredeti, de már régen vettem egy újat ami dobozban van...

üdv
villanó


illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35363 Dátum: 2021.06.23 05:33:53 »
Úgy emlékszem, hogy az enyémen levő cső az szöveterősítésű, és a toyodiy 1x eurós árat dob rá, nem sokkal szokott eltérni a valóságban, hála Istennek.
Majd meglátjuk, ha kell... vízpumpa macerás volt, mert az 1.8-ason levő ugyanaz, csak magasabb a lapátja, és nem fér be a helyére az 1.6-ba :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2021.06.23 05:35:43 írta vd1234 »

Ryuk

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
Re:Carina
« Válasz #35364 Dátum: 2021.06.24 09:32:52 »
Imádom a ,,félre eső pontokat" ....  [rohog]

Nagyon elgondolkodtató ez a ,,pokolcső" csere, de a a leírtak alapján elkerülhetetlen. 78nál volt vezérlés, vízpumpa csere, de utána jött 4év hányattatott állás. 82nél keltettük életre, ezekkel látszólag semmi gond nem volt, de ez a cső elkerülte a figyelmemet, és gondolom nincs az a szerelő, aki magától kicserélte volna anno.  Minden esetre az elmúlt napokban ( tudjuk milyen jóféle hőfokok voltak/vannak) sem pályán, sem városba semmi gond nem volt. 
Ezt a váltózselét én is beletettem. Igazából majdnem minden új az autóba, de rendszeresen sikerült recsegősen hol.2, hol 3.váltani. Nyilván nem úgy kéne használni de vannak meglepi ,,sleeper" pillanatok  :devil:   Miután kicsit állítgattunk rajta, teljesen véletlenül ( azt hiszem ez 2-3 hónapja került itt szóba) ráakadtam erre a kotyvalékra. Maga a márka nálam non plus ultra, és én sem járok még az 1000-1500km beépülési ciklus végén, de már elsőre olyan volt ( aki volt spórtoló, és ne adj Isten akadtak gondjai a térdével, és kapta azt a jófajta horror tűs injekciót csontba löttyel, hogy ne kattogjon ) mintha egy földöntúli anyagba mozogna a váltó. Bajt nem tesz, az biztos. Az olaj választásomra nagyon büszke vagyok, bár lehet, hogy a Toyota, és az olajhűtőn több múlik, de pálya, tartós város után, amint beállok, nyitom a géptetőt, picit járatom, aztán lelövöm és tapizom az olajhűtőt. Nagyon nem bírom a forró dolgokat, egyezerűen a kezem túl ,,városipuhány" , de ezt simán tudom tartani. Ergo nem melegszik olyan szintre, ami bajra utalna. Működik a rendszer  :clap:

Ha majd aktuális lesz, egy találkozó összejöhetne valamikor. Jó ez a RedSun, de más világ  :eek:

Vigyázzatok!




KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
  • Autó: Toyota Carina E Xli 1.6 1997/12
Re:Carina
« Válasz #35365 Dátum: 2021.06.25 14:54:20 »
Húbakter! Ennél csúnyábbat ritkán szoktam mondani, de most majdnem.
Alig indult be az autó a kezelés után. Hát nem volt valami very hepi lubi :)
A végén full gázzal nagy nehezen fel tudott pörögni... Kivert a víz. Nemcsak a melegtől.

Amúgy ment jól, gyertyakulcs szépen kivette a gyertyát, csak a visszatekerésnél engedte el nehezen, bent akart maradni, mert kijött belőle a szár, de megoldottam.
Aztán jött a füstfelhő a kipufogóból, meg a büdös. Remélem jó lesz, leállítás után már szépen beindult, ahogy kell.

Ja és sziasztok! :)

Ja és Ryuk! Mi az, h földöntúli anyag? Nálam jobb lett sokkal a Xado-val, de, hogy földöntúli lenne?.. :)

villanó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re:Carina
« Válasz #35366 Dátum: 2021.06.25 15:48:06 »
Sziasztok,
valami majom nekiment a jobb hátsó ajtómnak az OBI parkolójában. Csak másnap vettem észre....
Még a festék sem jött le, de a felület domborulatai egy kicsit megváltoztak.  Valószínű más csak legyintene, de én nagyon szeretném kijavítani. Remélem valahogy meg lehet oldani.,, :cry:
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
  • Autó: Toyota Carina E Xli 1.6 1997/12
Re:Carina
« Válasz #35367 Dátum: 2021.06.25 17:12:12 »
Sziasztok,
valami majom nekiment a jobb hátsó ajtómnak az OBI parkolójában. Csak másnap vettem észre....
Még a festék sem jött le, de a felület domborulatai egy kicsit megváltoztak.  Valószínű más csak legyintene, de én nagyon szeretném kijavítani. Remélem valahogy meg lehet oldani.,, :cry:

Szerintem nem majom volt, de a horpadásjavító cégek elég szépen el tudják tüntetni, és fényezni se kell. Persze, biztos nem annyira olcsó, viszont viszonylag drága.

Ryuk

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
Re:Carina
« Válasz #35368 Dátum: 2021.06.25 17:16:41 »
Jó, nem1 mechanikus égi manna, de Te nem úgy érzed, mintha a kezelés óta egy ilyen zseléscuccban gyönyörűen mozogna minden irányba?

Ha Bp közelébe keresel, akkor Ő lesz az EMBERED:

jegszaki.hu   


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35369 Dátum: 2021.06.29 20:18:32 »
Sziasztok!

OFF
Pénteken kaptunk jeget mi is.
A bitumenes hullámlemezt pár helyen áttörte vagy berepesztette a kisebb tyúktojás méretű jég. A filagórián még az üvegszálasat is. Elég döbbenetes volt, pont kinéztem, mikor átütötte egy...
Hála Istennek a kocsit megvédte. Nézem utána, a hátsó szélvédőn két vizes folt, ahonnan felülről rácsepegett a lyukból a víz. Hát az valószínűleg betörte volna az üveget is.

Szóval most újabb program, tetőjavítás. Gyakorlatilag alig maradt lemez, amin ne lenne egy lyuk vagy egy repedés, és már ezt a fajtát nem forgalmazzák itthon (hacsak nem a gyártóval sikerül egy elfekvő készletet lebeszélni, ez még folyamatban van), és jó lenne ilyen, mert akkor a régire rátenném az újat, és akkor kb. dupla  olyan ellenálló lenne a tetőborítás.
ON

Annyira nem hiányzott ez, inkább már a rugókat tenném be, és lehet a jobb első kerékcsapágy is kezdi, bár talán csak kosz került valahová, azt megnézem még.
De kész van a régi alufelnik festése, a srác még Toyota matricákat is rendelt a közepére, nagyon pöpecek lettek :) Erre szeretném tenni a télieket, még gondolkodok, hogy 175/70 vagy 185/65 legyen...