Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6580773 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Carina
« Válasz #35310 Dátum: 2021.05.08 18:46:43 »
Köszi az infót! Az mit takar pontosan, hogy "nagyon finom"? Egyik ismerősömnek van egy kétliteres Accord, lépcsőshátú, kb. 150 LE, de nem tudom, mivel jobb, mint a Carina: max. annyival, hogy kb. 10 évvel fiatalabb, de már ugyanúgy eszi az olajat...

7gen, lépcsős, 2.0, asszem 2005-ös, és van benne kb. 70e km...

Hogy jobb-e azt nem tudom... De Ákos örül neki és azt mondja, nagyon jó.

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Carina
« Válasz #35311 Dátum: 2021.05.08 18:50:44 »
Szia! Palaczkot évek óta nem láttam itt. De van egyszerűbb megoldás is: én kivettem a behúzó műanyag káváját, és a vinil alá becsúsztattam egy fél centis polifoam lapot, formára vágva. Avinil engedett annyit, hogy a káva pereme leszorította az anyagot, nem látszott seemmi beavatkozás, de sokkal kényelmesebb lett.  A végleges megoldás végül a "japán"(=ráncfelvarrás előtt)i ajtókárpitra csere lett, az anyagában is puha.
Emellett csináltam egy magasítást a középkonzol "könyöklőjére", bevontam anyaggal, bőrt a tetejére, így valóban fotelben ülök már.  ;) :wheelchair:  :D

Köszi. Asszem, tényleg egy japán cucc lenne a megoldás nekem is... :eek:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35312 Dátum: 2021.05.08 21:06:41 »
7gen, lépcsős, 2.0, asszem 2005-ös, és van benne kb. 70e km...

Hogy jobb-e azt nem tudom... De Ákos örül neki és azt mondja, nagyon jó.

Köszi :)
Anno én is rákerestem ezekre, de az olajfogyis infó után totál elment a kedvem a váltástól, lehetne elölről kezdeni a hercehurcát.
Ráadásul egy normálisabb belőle tuti nincs 1M alatt, szóval számomra nincs érv, hogy váltsak  :cool2:
Akitől anno vettem, szintén Hondára váltott, de nagyon árulkodó volt, hogy pár év múlva találkoztam véletlenül egy parkolóban a szüleivel (az apja is adta el a nevében), akik ott álltak mellette, és erősen meg voltak döbbenve, hogy a kocsi "ugyanúgy néz ki", mint amikor eladták, pedig akkor még a hátsó ívek nem is voltak kijavítva  ;)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35313 Dátum: 2021.05.12 16:37:44 »
OFF: Hmm. nekem is bejövős a típus pedig, valóban finom szerkezet. 70 ezernél még nem hiszem, hogy olajfogyi lenne. A kombinak meg még csomagtere is van - mármint ennek a generációnak, a következőnek már nem. Számomra a belső mérete volt csalódás: a Carina a külső méretéhez képest belül hatalmas, ez az érzet itt nincs meg. ON

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35314 Dátum: 2021.05.12 17:45:23 »
Oké, 70 ezernél nem valószínű, ha valóban annyi van benne,  frankón karbantartották, és ez nem extrém rövidtávokkal jött össze.
De ez az ország tele van női tulajdonostól, öreg orvostól, mindig karbantartott havi 1 hétvégén elővett autókkal  :surrender:
Reméljük Ákos kifogta, de én nem kockáztatnék.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #35315 Dátum: 2021.05.15 19:54:11 »
Elvileg más típus. Lényegében válasz, hogy miért is költök a lakatolásra.
Mindig nagyon sajnálom anyukám Avensis-ét, nagyon szerettem azt is. 2.0 automata volt szegény, pont úgy nézett ki mint a fényképen a cikkben...
Menyét megrágta. Először a zajszigetelőt támadta meg a motorháztetőn, majd a kábelekkel folytatta, zárlatos lett menet közben és kiégett.
15eFt-adtak érte a bontóban.  :cry:
https://drive.google.com/file/d/1KsS0INxJY7lHRT_hruitkgCOcuusfFiB/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1AHQ0HgAwohcUlfroGsd5DowNL8IKjmJZ/view?usp=sharing
2017 az egy ritka vacak év volt nekem is meg a családomnak...

Ja, még a cikkhez, azon azért megdöbbentem, hogy az I. gen. 1.6-os Avensisben ami szintén 4A-FE motoros abból kispórolták az olajhűtőt meg a gyújtáskapcsoló sincs kirelézve ha jól tudom, szóval a Carina-E jó pár technikai dologban jobb mint az utódja...
« Utoljára szerkesztve: 2021.05.15 20:03:24 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #35316 Dátum: 2021.05.15 20:18:59 »
OFF:  Számomra a belső mérete volt csalódás: a Carina a külső méretéhez képest belül hatalmas, ez az érzet itt nincs meg. ON
Egyetértek, írtam is Ákosnak mikor szemezett vele, hogy nekem kicsi belül, de azt mondta ő elfér...
Én ezért nem vettem meg anno egy 2.4 type-S Accordot, ok az napfénytetős volt, lehet annál még kevesebb a fejtér, de lemondtam róla...
Szerelőm fia most vett egy Lexus GS300-ast, na ez még mindig nagyon tetszik és tuti elférnék benne, mondtam is neki, hogy szóljon ha megunta.  ;)
Persze Carina marad, ezt én már nem adom el az tuti, max mellete tartok mást is.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #35317 Dátum: 2021.05.15 20:31:42 »
Igen, felújíttatta, egyszer visszaküldte garanciális javításra, most jónak tűnik, sőt jó is, csak egyik hollandinál nagyon picit izzadja az olajat. De alig csöppen néha... a szint meg nem változik láthatóan, szerintem jó lesz, míg nyugdíjba megyek. :) Remélem.
Nekem is egyszer már vagy 10 éve fel lett újítva a hidraulika szivattyú. Kell időnkét olajat utána önteni de nem vészes.
Van egy eddig még meg nem valósult projectem, a Celica kormányművét szeretném belevarázsolni a Carina kormánymű házába, mert egy teljes körrel kevesebbet kellene/lehetne akkor tekerni kopptól-koppig. Itt figyel már vagy 6 éve a Celica kormánymű, de nem jutotam előre vele... Carinám az életfogytig tartó fejlesztés nálam.
Én most a motortérben lévő kormány kardánkereszttel szenvedek (van egy az utastérben is). Szerintem már szétkopott azt szorul, meg be is koszolódik és azért is szorul. Fújkáltam zsírspray-vel is meg WD40-is de csak rövid ideig lesz jó azután is. Másnál nincs meg a kormányzásnál a szögletes érzés?
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Carina
« Válasz #35318 Dátum: 2021.05.17 20:06:49 »
Reméljük Ákos kifogta, de én nem kockáztatnék.

Ákos kifogta, de a váltóolaj-cserét nem csinálta jól, úgy vélem most pillanatnyilag. Nagyon nem tetszett nekem a váltó, akadozik, nehezen megy be néha bizonyos fokozatokba. Vagyis talán eddig, mert, mintha jobb lenne, hogy lecseréltem a 14e km-t futott Castrol TAF X olajat, a 2,6 litert.
Emlékszem, egy régi posztban olvastam, hogy Ákos leírta, milyen nehezen tett bele 2,6 litert, meg is emelte az elejét... Persze, mert most utánanéztem, és hát 1,9 liter kell bele. Talán ez sem mindegy, és most XADO atomic olajat tettem bele, és mintha már egy kicsit jobb is lenne. Igza még hosszú útra nem mentem, csak itt a városban... Majd honapután megyek 600km-t. Aztán kiderül, hogy kiderül-e. :)

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Carina
« Válasz #35319 Dátum: 2021.05.17 20:24:28 »
Celica kormányművét szeretném belevarázsolni a Carina kormánymű házába, mert egy teljes körrel kevesebbet kellene/lehetne akkor tekerni kopptól-koppig.

Másnál nincs meg a kormányzásnál a szögletes érzés?

Ha még mindig nem kis dinamizmussal közelekedsz, akkor nyilván optimális lenne neked ez a belevarázslat, de nekünk, papás papáknak jó ez, ahogy van.
És nálam nincs semmi szögletes a kormányzásban, szépen, kereken kerekedik kedvesen. :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35320 Dátum: 2021.05.18 07:48:33 »
Ákos kifogta, de a váltóolaj-cserét nem csinálta jól, úgy vélem most pillanatnyilag. Nagyon nem tetszett nekem a váltó, akadozik, nehezen megy be néha bizonyos fokozatokba. Vagyis talán eddig, mert, mintha jobb lenne, hogy lecseréltem a 14e km-t futott Castrol TAF X olajat, a 2,6 litert.
Emlékszem, egy régi posztban olvastam, hogy Ákos leírta, milyen nehezen tett bele 2,6 litert, meg is emelte az elejét... Persze, mert most utánanéztem, és hát 1,9 liter kell bele. Talán ez sem mindegy, és most XADO atomic olajat tettem bele, és mintha már egy kicsit jobb is lenne. Igza még hosszú útra nem mentem, csak itt a városban... Majd honapután megyek 600km-t. Aztán kiderül, hogy kiderül-e. :)
Gondolom most nem a Hondáról beszélünk. Azok ugyanis érdekesek, egyik ismerősömnek egy régi Civic-jébe motorolaj kellett  a váltóba. Ő rutinból váltóolajat tett bele, két váltót el is küldött emiatt sikeresen :(
Carinánál viszont a Haynes valóban 2,6 litert ír, amin én is csodálkozok. Nekem japán van, de abba 2,5 sem ment bele teljesen szerintem, kb. vízszintes helyzetben, de ha az eleje feljebb volt, akkor sem. Én nem a litert nézem, hanem a szintet. Ha jön kifele a töltőcsavarnál, akkor kész. Az 1,9 liter honnan van, annyinál elindult folyni kifelé?
Szerk.:
A Liqui Moly oldala is 2,6 litert ír rá, és a Castrol olajválasztó is... az 1,9 kevés lesz szerintem. A 2,6 esetleg akkor mehet bele, ha száraz a váltó belülről...azt gondolom. Egyébként én is rosszul emlékeztem, mert valamiért 2,5 maradt a fejemben, talán mert annál több sosem ment bele  :hmmmm: De még a Celica leírása a  C52 váltóról is 2,6 litert ír.
« Utoljára szerkesztve: 2021.05.18 07:56:55 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35321 Dátum: 2021.05.18 09:40:27 »
Gondolom most nem a Hondáról beszélünk. Azok ugyanis érdekesek, egyik ismerősömnek egy régi Civic-jébe motorolaj kellett  a váltóba. Ő rutinból váltóolajat tett bele, két váltót el is küldött emiatt sikeresen :(
Carinánál viszont a Haynes valóban 2,6 litert ír, amin én is csodálkozok. Nekem japán van, de abba 2,5 sem ment bele teljesen szerintem, kb. vízszintes helyzetben, de ha az eleje feljebb volt, akkor sem. Én nem a litert nézem, hanem a szintet. Ha jön kifele a töltőcsavarnál, akkor kész. Az 1,9 liter honnan van, annyinál elindult folyni kifelé?
Szerk.:
A Liqui Moly oldala is 2,6 litert ír rá, és a Castrol olajválasztó is... az 1,9 kevés lesz szerintem. A 2,6 esetleg akkor mehet bele, ha száraz a váltó belülről...azt gondolom. Egyébként én is rosszul emlékeztem, mert valamiért 2,5 maradt a fejemben, talán mert annál több sosem ment bele  :hmmmm: De még a Celica leírása a  C52 váltóról is 2,6 litert ír.
Szia Dani!
Pedig tényleg: ráncfelvarrás utáni váltókba a csak 1.9 liter megy :yes:
Ez is egy visszalépés szerintem: még inkább fontos a rendszeres olajcsere.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35322 Dátum: 2021.05.18 09:46:20 »
Ha még mindig nem kis dinamizmussal közelekedsz, akkor nyilván optimális lenne neked ez a belevarázslat, de nekünk, papás papáknak jó ez, ahogy van.
És nálam nincs semmi szögletes a kormányzásban, szépen, kereken kerekedik kedvesen. :)
Szerintem is a vezetési stílusban, esetleg a kerékméretben kell keresni az okot a járdán kopásában. Nálam is holtjáték nélküli és sima folyamat a kormányzás  :yes: Lekopogom: nem is ereszt a szimmeringnél.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35323 Dátum: 2021.05.18 09:56:20 »
Mindig nagyon sajnálom anyukám Avensis-ét, nagyon szerettem azt is. 2.0 automata volt szegény, pont úgy nézett ki mint a fényképen a cikkben...
Menyét megrágta. Először a zajszigetelőt támadta meg a motorháztetőn, majd a kábelekkel folytatta, zárlatos lett menet közben és kiégett.
15eFt-adtak érte a bontóban.  :cry:
https://drive.google.com/file/d/1KsS0INxJY7lHRT_hruitkgCOcuusfFiB/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1AHQ0HgAwohcUlfroGsd5DowNL8IKjmJZ/view?usp=sharing
2017 az egy ritka vacak év volt nekem is meg a családomnak...

Ja, még a cikkhez, azon azért megdöbbentem, hogy az I. gen. 1.6-os Avensisben ami szintén 4A-FE motoros abból kispórolták az olajhűtőt meg a gyújtáskapcsoló sincs kirelézve ha jól tudom, szóval a Carina-E jó pár technikai dologban jobb mint az utódja...
Szia FUBA!
 :clap: jó látni itt!
Sajnos triviális hibák is esnek: mikor a menyét rágást láttam a lambdaszonda vezetékén, akkor vettem oda is kábel védő borítást. Nekem ezen kívül csak egy gyújtás kábelt csócsált el, de megúsztam: talán az utólagos mocitető szigetelés is hatással volt, hogy ne legyen zárlat, nem tudom.

Igen, a spórolás már a ráncfelvarrás utáni Carinákon elkezdődött: lásd kárpitok, váltó olaj töltet....

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #35324 Dátum: 2021.05.18 10:26:30 »
Szerintem is a vezetési stílusban, esetleg a kerékméretben kell keresni az okot a járdán kopásában. Nálam is holtjáték nélküli és sima folyamat a kormányzás  :yes: Lekopogom: nem is ereszt a szimmeringnél.
Kardán-imádom a Z automatikus szövegkigészítést  :D