Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6598862 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35280 Dátum: 2021.04.28 17:36:30 »
Úúúh ez de jó! Hétvégén már nézem, csinálom is a sárpofozós témát. De ameddig én olvastam, azért akárcsak Neked, 3-4 másik fórumosnak ez már hitvallás. Eladni? Nem is értem. Jogos ez a pandémia end party, de ahogyan állunk, ez még itt lesz velünk egy darabig sajnos.
Istenem a Supra ülés... :hug:  Ott is olyat kéne találni, mint a Hachiroku-nál, hogy sem a tulaj, sem az idő nem pusztította el. Még nem mondok le erről.

Ami megtörte az egót:





A fogyasztást lassan követni fogom, eddig annyi kísérletezés volt hogy nem számított.

 


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35281 Dátum: 2021.04.28 17:44:57 »
A motorolaj kérdésre röviden:
Igyekszem nagyon odafigyelni, milyen olajat merjek beletenni. Az autó gyártója az, aki meghatározza, milyen olaj használható bele biztonságosan. Ezt sok minden befolyásolja, ami gyakorlatilag hétköznapi felhasználás mellett annyira nem is lényeges. Ami viszont szerintem az, hogy eddig legvékonyabb olajnak az 5w30 A3/B4 olajat találtam a 4A-FE-hez, azt is 10 fokos külső átlaghőmérsékletig (ha nem tévedek, Eneos keresőben). Megnéztem anno annak az olajnak az adattábláját, és most ezért van benne első próbán ezen a télen Total Quartz Energy 9000 0w30 A3/B4 olaj, ami a viszkozitás alapján vállalható volt. Ezzel nagyon jó tapasztalataim vannak, mivel hidegen jóval vékonyabb a feljebb emített 5w30-tól, de üzemmelegen valamivel vastagabb is annál, de A5/B5 olajjal nem mernék kísérletezni, mivel üzemi hőmérsékleten nagyon elvékonyodhat az olajfilm (jóval alacsonyabb a viszkozitása), ami esetlegesen megszakadva súlyosabb károkhoz is vezethet. Nyáron 5w40 A3/B4 olaj szokott benne lenni, mert bár újabban elég papásan vezetek, de ha olyan van, akkor szokott kapni dinamikusabb terhelést, és a legrosszabbat is ki kellene bírnia 30-40 fokban is :)
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.28 17:46:40 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35282 Dátum: 2021.04.28 19:43:17 »
Úúúh ez de jó! Hétvégén már nézem, csinálom is a sárpofozós témát. De ameddig én olvastam, azért akárcsak Neked, 3-4 másik fórumosnak ez már hitvallás. Eladni? Nem is értem. Jogos ez a pandémia end party, de ahogyan állunk, ez még itt lesz velünk egy darabig sajnos.
Istenem a Supra ülés... :hug:  Ott is olyat kéne találni, mint a Hachiroku-nál, hogy sem a tulaj, sem az idő nem pusztította el. Még nem mondok le erről.

Ami megtörte az egót:





A fogyasztást lassan követni fogom, eddig annyi kísérletezés volt hogy nem számított.
Ha kiveszed a "https"-ből az "s"-t, akkor látszik a videó. Utólagos engedelmeddel megtettem. ::)

Felfedeztem a kicsikémmel egy feltűnö jellegzetes hasonlóságot: pont így van behorpadva a küszöböm, mint a második videón látszik 0.35-nél, csak a másik oldalon  [rohog]
Viccet félretéve: a gti spoilerrel igazán tetszetős tud lenni a liftback.  :yes: (azért a kartervédő motortéri műanyag betétet visszaraknám)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35283 Dátum: 2021.04.28 19:54:57 »
A motorolaj kérdésre röviden:
Igyekszem nagyon odafigyelni, milyen olajat merjek beletenni. Az autó gyártója az, aki meghatározza, milyen olaj használható bele biztonságosan. Ezt sok minden befolyásolja, ami gyakorlatilag hétköznapi felhasználás mellett annyira nem is lényeges. Ami viszont szerintem az, hogy eddig legvékonyabb olajnak az 5w30 A3/B4 olajat találtam a 4A-FE-hez, azt is 10 fokos külső átlaghőmérsékletig (ha nem tévedek, Eneos keresőben). Megnéztem anno annak az olajnak az adattábláját, és most ezért van benne első próbán ezen a télen Total Quartz Energy 9000 0w30 A3/B4 olaj, ami a viszkozitás alapján vállalható volt. Ezzel nagyon jó tapasztalataim vannak, mivel hidegen jóval vékonyabb a feljebb emített 5w30-tól, de üzemmelegen valamivel vastagabb is annál, de A5/B5 olajjal nem mernék kísérletezni, mivel üzemi hőmérsékleten nagyon elvékonyodhat az olajfilm (jóval alacsonyabb a viszkozitása), ami esetlegesen megszakadva súlyosabb károkhoz is vezethet. Nyáron 5w40 A3/B4 olaj szokott benne lenni, mert bár újabban elég papásan vezetek, de ha olyan van, akkor szokott kapni dinamikusabb terhelést, és a legrosszabbat is ki kellene bírnia 30-40 fokban is :)
Szia Dani!

Régóta kerestem ezt a cikket, most végre megtaláltam: "Killmanntól azt is megtudtam, hogy minden Toyota-motort úgy terveznek, hogy a legegyszerűbb ásványi olajjal is elmenjen. A tizenötezres csereperiódus szintén ehhez igazodik, és kissé keserűen azt is hozzátette, hogy ezért marad el néhány katalógusadat a konkurensekétől. Nekik mindennél fontosabb, hogy ne menjen tönkre idő előtt az autó."
Ez is azt erősíti szerintem, hogy nekünk nem érdemes túl vékony olajat használni.  :yes:
(Ez persze nem áll az 1.33-as VVTI-re)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35284 Dátum: 2021.04.28 20:21:44 »
Szia Zoli!

Ebben egyetértünk, túl vékony olaj nem jó ide, ez pont igaz egy 5w30 A5/B5 olajra.
Viszont tudjuk, hogy a kopások nagyobb része a hidegindításokkor következik be, ezért döntöttem úgy, hogy amennyire lehet, a legvékonyabb olajat kapja. Ez szerintem nyáron az 5w40 A3/B4, télen pedig ez a 0w30 A3/B4  :yes:
Az egy dolog, persze igaz, hogy "a legegyszerűbb ásványi olajjal is elmenjen", hiszen a Carinába is mehetne 20w50, viszont a fentiek figyelembe vételével szerintem csökkenteni fogja a motor élettartamát, télen főleg. Szerintem most ezzel az általam bevállalt "legvékonyabb" olajjal is hihetetlenül szépen ketyeg. A sok rövidtáv miatt meg félévente cserélek olajat, akkor meg lehetőségem van télen ilyen-nyáron olajat használni, ki is használom  ;) Egyébként megtanultam, hogy olyan sokat az ember nem spórol meg az olajon, azt kamatostul fizetni meg később  :surrender:
Gyorsan ránéztem, hogy pl. Total Quartz 9000 0w30 2000Ft/liter, az 5w40 1600Ft/liter, a Quartz 7000 10w40 meg 1300/liter. Nekem kb. 3 liter szokott belemenni egy cserekor.  Akkor sorban 6000, 4800, 3900 az olaj egy alkalomra. Mennyit spórolok maximum mondjuk télre? 2100 forintot (0w30 vs 10w40): hol van egymástól ez a két olaj technikailag/minőségileg, és mondjuk melyik mennyit koszol pl. a motoron?? Erre nagyon érzékeny vagyok, amióta láttam belülről eldugulva a dolgokat  :cry:
Most pedig 375000 felett van benne 0w30 olaj, és gyakorlatilag nem igazán fogy hála Istennek, szeretném minél tovább megőrizni ezt az állapotot  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.28 20:24:40 írta vd1234 »

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Carina
« Válasz #35285 Dátum: 2021.04.28 20:36:02 »
A porvédőt mielőbb cseréld, mert a por, víz könnyen viszi magával a gátlót is.

Remélem, Ákos kicseréli nekem, megvettem már az újat...

Apropó: ha még nem tettétek meg, érdemes akár évente levenni a jobb hátsó sárpofozót, mert mögötte a lemez gyakran korrodálódik. Illetve a sárpofozó alján van két kis lyuk a víz elvezetésére, de ezek a sarat bent tartják. Ennek megelőzésére érdemes jobban kivágni az alsó részt.

Ez jó tipp, kösz!

6 literes fogyasztás: bravó! Talán nem csak a vezetési stíluson múlik.. :hmmmm:  Nekem (csak)városban most télen 7-7.4 között volt.

Nemcsak azon, az biztos, viszont hasonlóan vezetek, mint az előző tulaj, nem pörgetem, hagyom kigurulni, csak ha muszáj, akkor fékezek, vitorlázgatok... Ez így rögzült nálam a 40 év alatt, mióta géperejű járműveket vezetek.
Ja! És annyira jól gurul ez az autó! A lendület is jól viszi, meg annyira profin vannak beállítva a fékek, hogy a legkisebb lejtőn is, amit nem is veszek észre, hogy lejtő, elindul, mihelyt kiveszem sebességből vagy... fékből. Nagyon látszik, hogy jó gazdája volt.

Városban a 7 az nagyon oké.
[/color]

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Carina
« Válasz #35286 Dátum: 2021.04.28 20:46:58 »

Ami megtörte az egót:

Tényleg elég szép autó, bár az emelési pontok nem valami bíztatóan néznek ki...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35287 Dátum: 2021.04.28 20:54:56 »
Szia Zoli!

Ebben egyetértünk, túl vékony olaj nem jó ide, ez pont igaz egy 5w30 A5/B5 olajra.
Viszont tudjuk, hogy a kopások nagyobb része a hidegindításokkor következik be, ezért döntöttem úgy, hogy amennyire lehet, a legvékonyabb olajat kapja. Ez szerintem nyáron az 5w40 A3/B4, télen pedig ez a 0w30 A3/B4  :yes:
Az egy dolog, persze igaz, hogy "a legegyszerűbb ásványi olajjal is elmenjen", hiszen a Carinába is mehetne 20w50, viszont a fentiek figyelembe vételével szerintem csökkenteni fogja a motor élettartamát, télen főleg. Szerintem most ezzel az általam bevállalt "legvékonyabb" olajjal is hihetetlenül szépen ketyeg. A sok rövidtáv miatt meg félévente cserélek olajat, akkor meg lehetőségem van télen ilyen-nyáron olajat használni, ki is használom  ;) Egyébként megtanultam, hogy olyan sokat az ember nem spórol meg az olajon, azt kamatostul fizetni meg később  :surrender:
Gyorsan ránéztem, hogy pl. Total Quartz 9000 0w30 2000Ft/liter, az 5w40 1600Ft/liter, a Quartz 7000 10w40 meg 1300/liter. Nekem kb. 3 liter szokott belemenni egy cserekor.  Akkor sorban 6000, 4800, 3900 az olaj egy alkalomra. Mennyit spórolok maximum mondjuk télre? 2100 forintot (0w30 vs 10w40): hol van egymástól ez a két olaj technikailag/minőségileg, és mondjuk melyik mennyit koszol pl. a motoron?? Erre nagyon érzékeny vagyok, amióta láttam belülről eldugulva a dolgokat  :cry:
Most pedig 375000 felett van benne 0w30 olaj, és gyakorlatilag nem igazán fogy hála Istennek, szeretném minél tovább megőrizni ezt az állapotot  ::)
Nem is a Te választásod tartom túlzottnak, tudod azt!  ::)
Amin én gondolkodom egy ideje, az a 0W40-es, amit egész évben használnék a mostani 5W40 helyett. Pl. Total Qwartz 9000 :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35288 Dátum: 2021.04.28 21:16:46 »
Érdemes megnézni a viszkozitás értékeket sorban:
Total Quartz 9000 Energy 0w30
Total Quartz 9000 Energy 0w40
Total Quartz 9000 Energy 5w40
Total Quartz 7000 10w40

Ez a 0w40 egész jónak tűnik, a melegoldali viszkozitása is vállalható, a Q8 Formula Excel 5w40-nél emlékszem hasonló, 14 alatti értékre. Ha évente egyszer cserélsz, szerintem teljesen jó választás  :yes:

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35289 Dátum: 2021.04.29 14:45:17 »
Uhh, nagyon sok infót kaptam, akkor 7végén cserélek! Csak annyira selymes lett tőle, teljesen más a menetdinamika is, de nem olvastam el a választásnál az acea értéket plusz olyan minimális km van a motorban, hogy nem hittem volna, hogy baj lehet. Ráadásul ha hozta a választó, akkor miért ne? Nem beszélve a 100 soros litániáról róla. Nem spórolni szerettem volna, hanem a legjobbat belerakni.  De eddig tesztekkel, mindennel együtt kb 1500km-t tett meg az autó, ezzel az olajjal meg kb 50et  [rohog]   Köszönöm a segítséget!
Ez az emelési pontok nálam is kaptak, de ez az előző tulajok, szakbarbárok lelkén szárad. Nem csak a szárny kéne erről a szépségről  ;)  Köszi, hogy kijavítottad  ::)   Egyébként senki nem ismeri innen?

Megírom majd, hogy változott-e valami a csere után.

Használjátok ki a hétvégi jóidőt!




kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35290 Dátum: 2021.04.29 16:30:25 »
 Ne értsd félre: nem kritika, csak gondol bele: mikor meghatározták a kocsiba való olaj minősítését, akkor ilyen jó specifikájú nafták még nem voltak, mint a ma használatosak. Azokat meg már régen kivonták. Nem kell a korral jobban haladni. API SN bőven jó. Így a félmillió km felé ballagva ezt mondhatom nyugodt szívvel.

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35291 Dátum: 2021.04.29 17:39:57 »
Dehogy is, ne hülyéskedj!!! Főleg olyanoktól, akiknek százszor több tapasztalata van. Ez most ilyen tanulópénz, ennyi.
Ez a mondat/szóösszetétel pont elhangzott egy barátomtól aki segített talpra állítani. Igaz, ott összeveszés lett, mert az Aral blue tronic-ra esküszik, és ugye mi januárba keltettük életre, és kezdésnek rögtön 15w-vel indult volna. Addigra már olvastam annyit itt, hogy azt nem engedtem. Erre mondta, hogy amikor ez az autó készült még nem is volt jobb......


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35292 Dátum: 2021.04.29 19:41:44 »
Elnézést kérek, de most nem vagyok képben. Mi a probléma az olajjal, milyen olaj, nem jónak gondolt olaj, mit akarsz cserélni mire, vagy nem értem, pedig visszaolvastam elég sokat...?

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35293 Dátum: 2021.04.29 20:14:42 »
Nálam ez gyakori  [rohog].

Szóval 1400+-pár km Aral 10w40 volt benne, de nem tetszett. Aztán a kis agyammal csak annyit szűrtem le innen, hogy azèrt ennèl van jobb is. Így került bele Motul 8100 eco nergy 5w30. Innentől teljesen más volt a start, meg a hangok is. Aztán valamièrt bekavart az ACEA. Mèg időben, kb 50km alatt. Így az A5 helyet most belevaló A3-at nèzek, de szeretnèk Motul vonalon maradni. A Clean szèriának van is megfelelője. Szóval nem maradtál le semmiről ;)  Köszi a segítsèget!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35294 Dátum: 2021.04.29 22:00:45 »
Szóval erről van szó: https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/images/product_descriptions/technical_data_sheets/51/8100_Eco-nergy_5W-30_%28GB%29.pdf?1588589017
Szerintem:
Hidegoldalon ez teljesen jó lehetne, de melegoldalon a 10-es érték eléggé alacsony ennek a motornak, ha visszaolvasol. Ha mondjuk 30-40 fok van, és kapja a motor a nagyobb terhelést, akkor meg tud szakadni az olajfilm. Meg Renault-hoz lőtték be inkább, bár ez utóbbinak annyira nem néztem utána. Én is ledobnám. Ha nincs sok rövidtáv, akkor évente elég egyszer cserélni (bár ez érdekes, mert a Carinára 7500 vagy 10000 km-es csereperiódus van). Ahogy Zoli felvetette, az a 0w40 olaj jó lehetne egész évben (adatlapokat jó átböngészni, A3/B4 olaj majdnem biztosan jó), vagy egy 5w40 olaj is. Ha sok a rövidtáv, mint nekem, akkor jó a kétszeri olajcsere évente. Én a téli-nyári gumik váltásánál szoktam cserélni olajat, lassan jön a tavaszi csere ideje, bár a gumival most lemaradtam... Aztán ősszel mehet bele nekem újra a 0w30  :D
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.29 22:02:27 írta vd1234 »