Szia Kalapos!
Láttam, hogy régebben ügyködtél a Maxiflush nevű cuccal. Vannak esetleg hosszútávú tapasztalatok, esetleg konklúzió, amit levonhatnánk?
Köszi,
Szia!
Ha végigolvastad a kommenteket, akkor láttad, hogy a motor pucolása becsípődés nálam, de nem véletlenül. Mire a Maxiflush sorra került, addig már "normalizálódott" a helyzet, nem volt semmi komolyabb lerakódás. Sokféle tisztítást kipróbáltam, de ami igazán bevált, az egy würthös anyag volt, kár, hogy már nem gyártják.
A Maxiflusht előírásnak megfelelően használtam, de nálam nem fröcskölt ki komoly mennyiség az átforgatáskor, viszont korom valóban távozott a kipufogón, és érezhetően nőtt a nyomaték is adott fordulathoz viszonyítva. De ilyenkor már a csendesebb motorhangon is érezni a hatást.
Azóta már sokkal olcsóbb és egyszerűbb metódust használok belső tisztításra - ez csak pár perc, kb. félévente a sok városi használat miatt -, de azzal a módszerrel vigyázni kell. Ha valaki ismeri a kocsiját, akkor pontosan érzi, mikor romlik a kompresszió - csökken a motorfék, ilyenkor érdemes megejteni a procedúrát, esetleg épp olajcsere előtt. (Nem reklámozom, mert már meguntam, hogy fogalmatlan emberek belém kössenek emiatt, de van olyan cucc, ami segít megelőzni a komolyabb kokszosodást is.)
Ezek az anyagok segítenek a letapadt gyűrűkön, szeleplerakódásokon, de a felülről, a PCV szelep felől érkező olaj(pára) ellen nem védenek. A lényeg a megelőzés: olajlecsapató beszerelése, ez az alapjárati szelep, fojtószelep tisztán tartására is jó. (Nem tudom, fent van-e még a kép egy szétszerelt szívókamráról, az beszédes, meg az enyémről, amit az olajlecsapató beszerelése után (talán egy évvel?) készítettem.) Évente érdemes a PCV szelepet is kitisztítani, illetve a tömítőgyűrűjét lecserélni, ha már bakelit keménységűvé válik, úgy már nem tömít rendesen, így a szelep sem működik rendeltetésszerűen, mert azt a vákuum mozgatja.
Lehet, hogy másnak ez szőrözésnek tűnik, de valójában nem kell sok idő s figyelem ahhoz, hogy karbantartott legyen a kocsi.