Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 3940952 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

tomahawk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 475
  • Autó: Toyota Prius PHV 2013; (Volt: Toyota Carina E 1.6 XLi 1995)
Re:Carina
« Válasz #35145 Dátum: 2020.11.10 19:17:22 »
Samarába tettem ilyen pogácsákat, egyenletese elosztva 120 fokonként. Valamennyire jobb lett, de:
- Most az elsők a régiekhez képest ég és föld hála Istennek, ekkorát a pogácsa közel sem dob
- Szerintem hátra ezek nem férnek be a rugó és a porvédő közé
Azon gondolkodok, hogy hátra erősebbeket teszek, a Szakálnál találtam is, majd kellene konzultálnunk valamikor, nehogy mellényúljak, ha már dolgozok vele valamikor, több szem többet lát  :yes:
A spirálrugó nálam a bal oldalon felült volt ilyen lehámlós, az alulról sajnos ha akartam volna, sem tudtam volna lekenni, csak ha kiveszem a gólyalábat - szerintem.
Carinánál eddig 5w30-at láttam max. gyári ajánlást, ezt a 0w30-at hol találtad? Egyébként nagyon jó, egy nap után meg vagyok elégedve vele, hidegben szerintem SOKKAL jobb az 5w40-es Totalnál, és most ez a fontos.
Itt van Pécsen valakinek eladó 15-ös Avensis alufelni, nem drágáért, és ahogy nézem, a 185/60 R15-ös gumik nem is igazán drágábbak a 185/65 R14-eseknél. Kicsit cseteltek, de még mindig sokkal szebbek az enyémeknél, és lenne téli-nyári is alufelnin, szóval gondolkodom, de lehet valaki elviszik őket  :hmmmm: A 185/60 R15 még jobban közelíti a gyári 175/70 R14-et, mint a 185/65 R14, legalábbis a kalkulátorok szerint.


Anno a Carina-ba en is szintetikus olajat tettem. Eneos 5W40-et.  Japanba, japant.  :] Habar az Europaban kaphato Eneos-ok ki tudja mennyire japanok meg ...
Lehettem volna halasz ...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8932
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35146 Dátum: 2020.11.10 19:21:11 »
Igen, ezen én is gondolkodtam.
Ez a Total 0w30 viszont tényleg jó eddig. Jobb a hangja is és már reggel hidegen érezhetően kevésbé fogja a motort. Bemelegedve meg főleg, kíváncsi vagyok, hogy a fogyasztásban megmutatkozik-e? Ha annyira nem, az sem zavar túlságosan, a lényeg, hogy kevésbé kopjon a motor, és bírjon ki az olaj fél évet :)

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
  • Autó: Toyota Carina E 1.6 XLI Sedan'96 116 HP Japan
Re:Carina
« Válasz #35147 Dátum: 2020.11.10 19:25:22 »
Hát nem tudom
Én a total qwartz 5w 40 el még vagyok elégedve télen - nyáron

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8932
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35148 Dátum: 2020.11.10 19:52:38 »
Nyáron nekem is jó az 5w40 Quartz, de most télen ez jobban tetszik  :yes: Ha minden igaz, akkor jövő télre is megvan a 3 liter, tavaszra meg egy töltés 5w40  :D

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
  • Autó: Toyota Carina E 1.6 XLI Sedan'96 116 HP Japan
Re:Carina
« Válasz #35149 Dátum: 2020.11.15 18:26:49 »
Sziasztok
Egy kis segítségre lenne szükségem:
A fűtés nem megfelő az autómban  :no:
Nagyon sokat kell vele mennem mire,már szinte lejjebb kell vennem,mert már sok is talán
Termosztát kb fél éves,hűtőfolyadék a nyáron lett cserélve, ugyanis eldurrant benne a gyári hűtő :yes:
Jelenség a következő
Felmelegszik a víz üzemi hőfokra,és még mindig épphogy érezhető hogy langyos a levegő ami amit keringetek belső,vagy külső levegővel
Megyek vele tovább,és lassan már nem fázom,viszont ha leesik a fordulat alapjáratra,akkor sokkal hidegebb abefújt levegő mint fordulaton :eek:
Pl:megállok egy pirosnál alapjáraton langyoska ,2500 as fordulaton tőkéletesen meleg a levegő azonos ventillátor fordulatnál
Nézegettem már a neten különböző tisztító folyadékokat,de nem merek egyenlőre beleönteni semmit :no:
« Utoljára szerkesztve: 2020.11.15 18:28:31 írta Zsolt79 »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5769
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Carina
« Válasz #35150 Dátum: 2020.11.15 21:42:43 »
Sziasztok
Egy kis segítségre lenne szükségem:
A fűtés nem megfelő az autómban  :no:
Nagyon sokat kell vele mennem mire,már szinte lejjebb kell vennem,mert már sok is talán
Termosztát kb fél éves,hűtőfolyadék a nyáron lett cserélve, ugyanis eldurrant benne a gyári hűtő :yes:
Jelenség a következő
Felmelegszik a víz üzemi hőfokra,és még mindig épphogy érezhető hogy langyos a levegő ami amit keringetek belső,vagy külső levegővel
Megyek vele tovább,és lassan már nem fázom,viszont ha leesik a fordulat alapjáratra,akkor sokkal hidegebb abefújt levegő mint fordulaton :eek:
Pl:megállok egy pirosnál alapjáraton langyoska ,2500 as fordulaton tőkéletesen meleg a levegő azonos ventillátor fordulatnál
Nézegettem már a neten különböző tisztító folyadékokat,de nem merek egyenlőre beleönteni semmit :no:

Szervusz Zsolt! Mi a kért segítség tárgya? Ez az egyik legfontosabb!
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
  • Autó: Toyota Carina E 1.6 XLI Sedan'96 116 HP Japan
Re:Carina
« Válasz #35151 Dátum: 2020.11.16 05:19:59 »
Sziasztok
Kérdésem az lenne hogy radiátorcsere, avagy ki lehet takarítani?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5769
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Carina
« Válasz #35152 Dátum: 2020.11.16 08:41:18 »
Sziasztok
Kérdésem az lenne hogy radiátorcsere, avagy ki lehet takarítani?

A takarítás is lehetséges, de a megnyugtató eredményhez érdemes kiszerelni.
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2661
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35153 Dátum: 2020.11.16 11:44:32 »
Sziasztok
Egy kis segítségre lenne szükségem:
A fűtés nem megfelő az autómban  :no:
Nagyon sokat kell vele mennem mire,már szinte lejjebb kell vennem,mert már sok is talán
Termosztát kb fél éves,hűtőfolyadék a nyáron lett cserélve, ugyanis eldurrant benne a gyári hűtő :yes:
Jelenség a következő
Felmelegszik a víz üzemi hőfokra,és még mindig épphogy érezhető hogy langyos a levegő ami amit keringetek belső,vagy külső levegővel
Megyek vele tovább,és lassan már nem fázom,viszont ha leesik a fordulat alapjáratra,akkor sokkal hidegebb abefújt levegő mint fordulaton :eek:
Pl:megállok egy pirosnál alapjáraton langyoska ,2500 as fordulaton tőkéletesen meleg a levegő azonos ventillátor fordulatnál
Nézegettem már a neten különböző tisztító folyadékokat,de nem merek egyenlőre beleönteni semmit :no:
Üdv! Nem feltétlen dugulás okozza az ilyen jelenséget. Hasonló tapasztalatom volt régebben, a termosztát tökéletes volt, viszont rosszul volt berakva: a gumikarima félre volt nyomva, így nem volt zárt a rendszer. 3000-es fordulat alatt visszahűlt a víz. Másik lehetősség, hogy a hűtősapka nem tartja a nyomást, mert kilágyult a rugója. Ez is kopó alkatrész - bár szinte senki nem gondol rá - és pár ezres tétel csak. És természetesen lehet kosz, vízkő is a rendszerben. Én kiszerelés nélkül átmostam, átöblítettem, és - mivel csapvizet nem használok - vízkő nem volt a rendszerben, de rozsda elég rendesen. Az is ronthatja a hőleadást.
Ha az a kérdés, hogy érdemes-e tisztítót használni, akkor egyértelműen igen. Hogy ez önmagában megoldja-e a gondot: nem biztos- lásd Villanó esetét.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8932
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35154 Dátum: 2020.11.16 21:48:01 »
Szia Zsolt!

Szerintem is esélyes a termosztát, ha jól értem a hiba leírásából.
Nálam az volt, hogy ha nem haladt az autó, akkor kb. mindegy volt a fordulat, járó motornál volt fűtés.
Ha viszont ment a kocsi, akkor visszahűlt a rendszer, mutató is visszament C felé. Ez természetesen hideg időben jött elő jobban.
Ahogy kalapos mondta, lehet rossz termosztát berakástól is, tömítőgyűrű, szelep helyzete sem mindegy, meg a termosztát minősége: én először egy olcsó QH-ra cseréltem, egy éven belül újra tönkrement. Akkor tettem bele egy Wahler-t, azóta az jó, hála Istennek. Most is néztem, vannak 2000-ért is, meg 7000-ért is (kedvezménnyel). A Wahler kb. kétszer olyan nehéz, amint a QH...
Megnézném azt a termosztátot, nálam a QH-n sem látszott amúgy semmi különös, lehet nálad fog. Összerakáskor jó kicsit vékonyan pasztázni a termosztátfedelet.

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
  • Autó: Toyota Carina E 1.6 XLI Sedan'96 116 HP Japan
Re:Carina
« Válasz #35155 Dátum: 2020.11.17 17:04:53 »
Sziasztok
Köszönöm a tippeket :hug:
Viszont ma reggel kicsit vizsgálódtam,felmelegítettem a vizet és levettem belüről a műanyag borítást ami a radiátor csöveire van pattintva(sikeresen el is törtem)
Mindkét ágat nyitott fűtéscsapnál megtapintottam és tűz forró volt mindkettő
Ez ugyebár azt jelenti,hogy tökéletesen megfordul benne a víz :hmmmm:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3624
  • a versenyző
  • Autó: Carina-E 1.6 XLi Sedan '93 Miénk új korától fogva
Re:Carina
« Válasz #35156 Dátum: 2020.11.18 19:48:30 »
Szóval ha valakinek egyik pillanatról a másikra meghal a sebességmérés, akkor ha a fólián nincs elégett sáv, érdemes megnézni a mérőműszer NYÁK-on is, hátha ott a baj. Ha erről beszéltetek, akkor bocsánat, de én úgy értettem, hogy a műszercsoporton levő nagy fólia tetején égett el a vezetősáv. Itt az teljesen ép még.
Egy 26 éves autónál ezt nem gondolom (típus)hibának. Kíváncsiságból kivettem pár kis izzót  a műszercsoportból, ugyanaz a felirat rajtuk, mint a műanyag foglalatukon, ezek még mind gyáriak, szóval panasznak nem is lehet helye.
Ide teszem a javított állapotról a képet.

Szia Dániel!
Ugyanez volt nálam, erről beszéltem, kár, hogy a fényképet akkor nem találtam meg de most megvan. Ugyes vagy, megcsináltad ez a lényeg!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3624
  • a versenyző
  • Autó: Carina-E 1.6 XLi Sedan '93 Miénk új korától fogva
Re:Carina
« Válasz #35157 Dátum: 2020.11.18 19:53:25 »
Köszi!
Ma az első autósboltban kaptam kapcsolót (4.000 huf) és sikerült kicserélnem. Ő volt a hibás.
Még egyszer köszönöm a segítséget!  :clap:
Szia!
Ez a hiba van most nálam is, köszi a tippet (a többieknek is), ránézek a kapcsolóra...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8932
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35158 Dátum: 2020.11.19 06:23:47 »
Szia Dániel!
Ugyanez volt nálam, erről beszéltem, kár, hogy a fényképet akkor nem találtam meg de most megvan. Ugyes vagy, megcsináltad ez a lényeg!

Szia Balázs!

Örülök, hogy írsz, jól vagytok?

Akkor ez mégis típushiba?  :lol:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8932
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35159 Dátum: 2020.11.19 06:28:55 »
Elfelejtettem írni, úgy döntöttem, hogy lecserélem a spirálrugókat hátul is. Annyira nagy a különbség mert az újak elöl sokat emeltek, és az is lehet, hogy ott is törik egy hamarosan.
Tegnap elhoztam a hátsó rugókat (Az erősebb Kayabák lettek), porvédőket meg rugóalátéteket és a biztonság kedvéért egy stabilizátorkart is.
Ha bemennek ezek a rugók, elég durva lesz, szerintem 100 kg feletti terhelésre 1 centit, ha engednek, remélem össze tudom húzni annyira, hogy beszerelhessem...