Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 3941050 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1275
Re:Carina
« Válasz #35130 Dátum: 2020.11.02 18:32:01 »
Úgy rémlik nem kell akna hozzá, fentről látni kellene. Szerintem ha lehúzod a csatlakozót róla és rövidre zárod a csatlakozó pólusait, akkor világítania kellene a tolatólámpának.
Igazad lett.
Rövidre zárva ezt a csatlakozót, világít a tolatólámpa.
Ha jól látom, ezt ki lehet tekerni a váltóból. Jól látom?
Javítható, vagy csere?
Tud valaki eladót?
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1275
Re:Carina
« Válasz #35131 Dátum: 2020.11.03 19:50:52 »
Úgy rémlik nem kell akna hozzá, fentről látni kellene. Szerintem ha lehúzod a csatlakozót róla és rövidre zárod a csatlakozó pólusait, akkor világítania kellene a tolatólámpának.
Köszi!
Ma az első autósboltban kaptam kapcsolót (4.000 huf) és sikerült kicserélnem. Ő volt a hibás.
Még egyszer köszönöm a segítséget!  :clap:
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8932
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35132 Dátum: 2020.11.03 22:24:34 »
Örülök, hála Istennek, hogy megint működik  :clap:
Van ezen a kapcsolón valami tömítés? Csak nehogy folyjon később  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8932
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35133 Dátum: 2020.11.03 22:27:27 »
Egyébként megjöttek az alkatrészek, nagyon pöpecül néznek ki a Kayaba rugók. Kayaba lengéscsillapítókhoz Kayaba rugók, stílszerűen  ::)
Kíváncsi vagyok, mennyit emelnek a kocsin. Ha sokat, akkor majd cserélhetem a hátsókat is?  :hmmmm: Legalább nem koppan olyan könnyen fel az alja  :D
De legalább van frankó rugóalátét is most, csak időm legyen beszerelni  :surrender:

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1275
Re:Carina
« Válasz #35134 Dátum: 2020.11.04 18:10:17 »
Van ezen a kapcsolón valami tömítés? Csak nehogy folyjon később  :hmmmm:
Igen. Volt tömítés alatta és az újhoz is járt.
Minden esetre egyenlőre nézegetem szivárog-e, mert nagyon nem téptem meg, féltem nehogy beleszakítsam.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8932
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35135 Dátum: 2020.11.06 20:46:35 »

Sziasztok!

Délután elkezdtem a törött rugó cseréjét.
Amikor majdnem 9 éve kicseréltem a lengéscsillapítókat, minden menetet vékonyan megzsíroztam. Ez ilyenkor hálálja meg magát: minden csavar kínlódás nélkül megindult hála Istennek, pedig a csonkállványhoz rögzítőket keményen meg kellett húzni. Egy csavar sem lazult le az évek alatt.
Természetesen kijött a gólyaláb a talpas gömbfej oldása nélkül is :)
Az új rugókon rajta van diszkréten a KYB felirat, meg a száma is. A rugóösszehúzóval sajnos kicsit lejön a festék róla 1-2 helyen, ezeket majd megpróbálom javítani, szerintem a Maxima felnifesték jó lesz oda is.
Nem tudtam befejezni az első oldalt sem, mert hamar sötétedik, félbehagytam, remélem holnap reggel tudom folytatni  :yes:

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
  • Autó: Toyota Carina E 1.6 kombi
Re:Carina
« Válasz #35136 Dátum: 2020.11.07 12:09:11 »
Derék, csak így tovább!  ::)

Esetleg csinálhatnál pár képet, hátha valakit érdekelne. Engem például  ::) a toronycsapágy rész, meg hogy felül pontosan mik vannak (gondolok itt a rugótányérban levő gumira, a lengéscsillapító védőgumiharangjára, meg a lengéscsillapító ütközőjére (?)), mert nálam szerintem azok csereérettek, a lengőkar szilentjeivel együtt...
Délután elkezdtem a törött rugó cseréjét.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8932
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35137 Dátum: 2020.11.07 15:45:28 »
Sziasztok!

Kész van mindkét oldal hála Istennek, pár métert mentem is vele, egyelőre jónak tűnik, de igazán még nem próbáltam ki. Magasabb lett az eleje nem kevéssel, és mintha csendesebb is lenne, de lehet ezt csak beleképzeltem. Mindenesetre a szokásos padkán, ami a beálláskor van, azon sokkal simábban ment át, mint szokott, ez biztos. Hétfőn majd tesztelem a fekvőrendőrön a gyerekek iskolájánál, ott nagyon könnyen fel szokott ülni :(
Sajnos magáról a műveletről nem csináltam képeket igazán, egy nagyon szemléletes kép van, amin együtt van sorrendben a régi törött rugó, a régi egész rugó a másik oldalról és az új rugó:

Az új közepén kicsit kivehető a KYB felirat  :D
Amennyivel magasabb az új rugó, kb. annyit emelt is a kocsin  :yes: Komolyan gondolkozok rajta, hogy a hátsókat nyáron szintén kicserélem, mert szerintem előbb-utóbb azok is eltörnek majd, és akkor még nehezebben ül fel az alja. A középső rugónak az alján látszik a képen is, hogy nagyon korrodált (az volt felül egyébként).
Maga a leírás benne van a discodan-os sa.pdf-ben, szerintem nagyon jó leírás, a Carina majdnem teljesen ilyen ennél a résznél. A nyomatékokat is ez alapján állítottam, hihetőnek tűnik  :)
Ha esetleg nekiállna valaki, szívesen segítek, ha tudok, de ez a leírás nagyon beszédes. Annyi, hogy a toronycsapágy és a felső rugótányér között van egy kis porvédő, azok darabban voltak régen is, most viszont kidobtam őket és vágtam PVC padlóból két porvédőt, remélem beválnak. Két kampós rugóösszehúzóval csináltam, rendesen meg kellett húzni, hogy összemenjen a gólyaláb. A toronycsapágyakat rendesen kipucoltam és újrazsíroztam, most a felső porvédő dugó alatt is tettem bele plusz zsírt, ahogy ez a leírás mutatja is, mert ahogy nézem, a használatban megy lefelé a kenőanyag és jó, ha van utánpótlása  :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8932
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35138 Dátum: 2020.11.07 15:56:49 »
Holnap pedig szeretném lecserélni az olajat télire (augusztus végén cseréltem ugyan, de előtte sokáig benne volt a régi, a járványhelyzet miatti leállásnál kihagytam a tavaszi cserét...), ez most a Total Quartz 9000 Energy 0w30 lesz (A3/B4 olaj). Magasabb a viszkozitási indexe, mint az Eneos PH 5w30 A3/B4 olajnak (én ezt használtam több télen, ennek volt GM minősítése is), így hidegben vékonyabb, 100 Celsius fokon meg vastagabb nála! Télen bírja ezt a motor és én is  :otlet:
Most még a Total Quartz 9000 5w40 van benne, ráadásul ez a 0w30 olaj nem is túl drága, az 5 litert kaptam annyiért, mint amennyiért a 4 liter Eneost kapnám, szóval kipróbálom  :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8932
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35139 Dátum: 2020.11.07 21:44:37 »
Sziasztok!

15-ös Avensis könnyűfém felnik jók a Carinára, tudja esetleg valaki?
Egyáltalán jobb/rosszabb lesz? Ha jól néztem, akkor a 185/60-as gumi váltóméret.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2661
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35140 Dátum: 2020.11.08 12:08:04 »
Szia Dani!
Ügyes munka!  :clap:  :yes:
Majdnem egy teljes menet hiányzott, ezt már meg kell érezned menet közben.  :hmmmm:

Az enyém hátsó rugói szerintem már eléggé ki vannak lágyulva, rendesen leül a hátulja, ha meg van pakolva. Azon gondolkoztam, hogy wagonéba valóra kellene cserélnem őket, azok talán erősebbek, ugyanakkor meg üresen így is kemény a felfüggesztése, úgyhogy marad minden így, hacsak ki nem próbálom a régi ladás megoldást:  :lol: (Ha van valakinek evvel kapcsolatban tapasztalata, szívesen venném, ha megosztaná)
https://autoalkatreszabc.hu/rugoerosito-gumipogacsa.html

Tavaszi szezononként át szoktam kenni a rugókat koranttal a rozsda ellen. Nekem is levelesedett már korábban, most nincs ilyen gond, csak  felületi néhol, annyi pepecselést nekem megér évente egyszer (felnikkel együtt).
Most a téli kerekek felrakásakor cseréltem a hátsó stab. rúd szilentjeit is. A rudat is átkentem korábban rozsdaátalakítóval, már sehol nem nézem el a kocsin a barnulást.
Kíványcsi leszek az olajjal kapcsolatos tapasztalataidra. A 0W30-as gyári ajánlás egyébként, én a 0W40-esen gondolkodom.

Az ave1-es felnijeinek azonos a mérete: 5x100 54,1 agyátmérő. Gumiméret 185/60 vagy 195/55. 185/65 méretben jóval olcsóbbak a gumik, azt is felteheted, legfeljebb kicsit romlik a gyorsulása. Műszakin nem gond, csak azonos méretűek legyenek.


villanó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re:Carina
« Válasz #35141 Dátum: 2020.11.09 19:44:09 »
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2661
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35142 Dátum: 2020.11.09 20:05:40 »
Kamikazéé, ha jól sejtem.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8932
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35143 Dátum: 2020.11.09 20:20:42 »
100%

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8932
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35144 Dátum: 2020.11.09 20:38:17 »
...
(Ha van valakinek evvel kapcsolatban tapasztalata, szívesen venném, ha megosztaná)
https://autoalkatreszabc.hu/rugoerosito-gumipogacsa.html

Tavaszi szezononként át szoktam kenni a rugókat koranttal a rozsda ellen. Nekem is levelesedett már korábban, most nincs ilyen gond, csak  felületi néhol, annyi pepecselést nekem megér évente egyszer (felnikkel együtt).
Most a téli kerekek felrakásakor cseréltem a hátsó stab. rúd szilentjeit is. A rudat is átkentem korábban rozsdaátalakítóval, már sehol nem nézem el a kocsin a barnulást.
Kíványcsi leszek az olajjal kapcsolatos tapasztalataidra. A 0W30-as gyári ajánlás egyébként, én a 0W40-esen gondolkodom.

Az ave1-es felnijeinek azonos a mérete: 5x100 54,1 agyátmérő. Gumiméret 185/60 vagy 195/55. 185/65 méretben jóval olcsóbbak a gumik, azt is felteheted, legfeljebb kicsit romlik a gyorsulása. Műszakin nem gond, csak azonos méretűek legyenek.

Samarába tettem ilyen pogácsákat, egyenletese elosztva 120 fokonként. Valamennyire jobb lett, de:
- Most az elsők a régiekhez képest ég és föld hála Istennek, ekkorát a pogácsa közel sem dob
- Szerintem hátra ezek nem férnek be a rugó és a porvédő közé
Azon gondolkodok, hogy hátra erősebbeket teszek, a Szakálnál találtam is, majd kellene konzultálnunk valamikor, nehogy mellényúljak, ha már dolgozok vele valamikor, több szem többet lát  :yes:
A spirálrugó nálam a bal oldalon felült volt ilyen lehámlós, az alulról sajnos ha akartam volna, sem tudtam volna lekenni, csak ha kiveszem a gólyalábat - szerintem.
Carinánál eddig 5w30-at láttam max. gyári ajánlást, ezt a 0w30-at hol találtad? Egyébként nagyon jó, egy nap után meg vagyok elégedve vele, hidegben szerintem SOKKAL jobb az 5w40-es Totalnál, és most ez a fontos.
Itt van Pécsen valakinek eladó 15-ös Avensis alufelni, nem drágáért, és ahogy nézem, a 185/60 R15-ös gumik nem is igazán drágábbak a 185/65 R14-eseknél. Kicsit cseteltek, de még mindig sokkal szebbek az enyémeknél, és lenne téli-nyári is alufelnin, szóval gondolkodom, de lehet valaki elviszik őket  :hmmmm: A 185/60 R15 még jobban közelíti a gyári 175/70 R14-et, mint a 185/65 R14, legalábbis a kalkulátorok szerint.