Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 3830876 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2657
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Páramentesítés
« Válasz #35100 Dátum: 2020.10.22 19:28:03 »
Sziasztok!
Bizonyíték, hogy működik, csak oda kell rá figyelni:
Sziasztok!
Talán a már zsugorodott tömítések miatt esős időben, hidegben nálam mindig jelentkezett a párásodás, ami ellen tavaly kipróbáltam egy házi barkács megoldást, ami bevált.
Adódna páramentesítő "készülék", de az elhelyezése problémás. Lehetne macskaalommal töltött zoknit is használni, de a "szilikagél" nem bizalomgerjesztő (lásd a videón 2.50-nél) ez ugyanis szilicium-dioxid, a szilikózis okozója. Szóval zárt térben ezt inkább hanyagolnám. Elgondolkodtató, hogy neves gyártók inkább kalcium kloridot használnak, de ez is veszélyes anyag bőrrel érintkezve. Talán ezért is legújabban aktívszén granulátumra váltottak (ez utóbbi szagmentesítésre is jobb).
Ja, a tavalyi tapasztalat: két üres margarinos dobozt egymásba raktam, a felső alján kis lyukakat fúrva, ebbe kalcium kloriddal töltött zoknit tettem. Az egész pedig pont elfér az első ülés alatti két merevítő borda között. Az idény alatt kb. 2 deci vizet kötött meg. Az, hogy ilyen alulra került, nem volt hátrány: a szélvédő páramentesítésére szolgáló törlőpárna egész időn át a kesztyűtartóban maradt. :)
Most, hogy már fel lkellett tekerni a fűtést, meglepődtem, hogy párásodni kezdett a szélvédő, aztán rájöttem, hogy nyáron elfelejtettem ránézni az ülés alatt lévő dobozra. Kb. 1.5 deci vizet gyűjtött össze, de a kalcium-klorid már elfogyott, így fordítva működött. Kicseréltem új töltetre, csak tavasszal ne felejtsem el kivenni.  :lol:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8872
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35101 Dátum: 2020.10.24 11:26:49 »
Sziasztok!

Na az előbb a típushibákba írtam, pedig itt kezdtem el a témát...
Szóval kivettem a műszercsoportot, semmi elégett vezeték a fólián. Kontaktusokat pucoltam, kivettem a sebességmérőt, azon sem látszik semmi rendellenesség, vagy repedés a forrasztásokon, semmi  :hmmmm:
Összeraktam, ugyanúgy nem mér. A fogyasztásmérő pedig rendesen működik...
A Haynes könyvben persze minden más színű vezeték, mint ami ebben van, gondolom az az angol kiadásra jó.
Most megpróbálom megmérni a sebesség jeladót a váltóban, hogy az küld-e jelet?
Az lenne jó, hogy volna egy forrás, hogyan lehet megmérni, hogy maga a sebességmérő jó-e, arra viszont nem találtam semmit  :no:
A fólia viszont teljesen épnek tűnik. Ha az lett volna a gond, már régen kész volna  :surrender:

Szerk.:
A sebességszenzor kimenete eljut a műszercsoporthoz, a szenzor kap 12V-ot is, csak a középső lábán nem tudom, mi van pontosan, most azt próbálom kideríteni.
Műszercsoport nélkül lehet indítani vajon?? Lehet kipróbálom, akkor könnyen tudnám mérni a szenzor kimenetét  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2020.10.24 11:56:57 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8872
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35102 Dátum: 2020.10.24 14:49:00 »
Sziasztok!

Megvan, hogy mi okozta a hibát!
A kilométerórát (sebességmérő műszer) kiszereltem ugyan, de semmi hibát nem lehetett rajta látni elsőre.
Kicsit macerás lett volna teljesen letesztelni a sebesség jeladót, és nem is utalt arra a hiba megjelenése, hogy az okozta volna, mivel egyik pillanatról a másikra jött elő, és amit a jeladónál eddig megnéztem, az minden jó volt. Ezért megint szétszedtem a műszercsoportot, és kivettem a kilométerórát, hátha.
Elkezdtem műszerrel mérni, hátha van forrasztáshiba, nagyítóval is vizsgáltam. Az egyik mérésnél gyanús lett egy hely, hogy a védőlakk alatt oxidálódott, és tényleg szakadás volt a NYÁK-on!
A fölötte levő hely is oxidált volt, oda is forrasztottam egy kis vezetéket. Nem lett nagyon szép ugyan, de hála Istennek működik.
Kicsit mintha lomhábban menne, de ez lehet szubjektív is, négy napig halott órával mentem. A fordulatszámhoz viszonyítva rendben mér.
Csináltam két képet, de most hirtelen nem találtam normális képfeltöltő oldalt, ezért ide mellékelem, sajnos egyszerre egyet lehet.
 
« Utoljára szerkesztve: 2020.10.24 14:54:00 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8872
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35103 Dátum: 2020.10.24 14:52:40 »
Szóval ha valakinek egyik pillanatról a másikra meghal a sebességmérés, akkor ha a fólián nincs elégett sáv, érdemes megnézni a mérőműszer NYÁK-on is, hátha ott a baj. Ha erről beszéltetek, akkor bocsánat, de én úgy értettem, hogy a műszercsoporton levő nagy fólia tetején égett el a vezetősáv. Itt az teljesen ép még.
Egy 26 éves autónál ezt nem gondolom (típus)hibának. Kíváncsiságból kivettem pár kis izzót  a műszercsoportból, ugyanaz a felirat rajtuk, mint a műanyag foglalatukon, ezek még mind gyáriak, szóval panasznak nem is lehet helye.
Ide teszem a javított állapotról a képet.
« Utoljára szerkesztve: 2020.10.24 14:55:24 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2657
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35104 Dátum: 2020.10.24 19:44:30 »
Szia Dani!
Ügyes munka :clap: ! Örülök, hogy gyorsan meglett a hiba. Nálam a műszercsoport NYÁK-ja volt patkolva, végül is eltaláltuk a szarva közt a tőgyit.  :D Én sem gondolom, hogy ez típushiba, csak nem kell meglepődni, ha netán bekövetkezik ( netán ez az eufémizmus?  :hmmmm:  :) )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8872
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35105 Dátum: 2020.10.25 05:28:36 »
Szia Zoli!

Eléggé zavaró volt ez, hogy gyakorlatilag vakrepülésben megyek vele, érzésre igyekszem betartani a sebességhatárokat (sok 30-a, 40-es tábla van, de akad 60-as meg 70-es is, és nem annyira türelmesek az autósok ugye). Nem tudom, hány km-t mentem vele addig, szóval most teletankolok, és ezt nem is tudom naplózni a spritmonitoron. A kilométerszámlálót meg nem babrálgatom, annyit nem ér, olyan 70 km-t mehettem ennyi idő alatt vele.
Hála Istennek most jó, majd megpróbálok alkalmasint megejteni egy GPS-es összehasonlítást, mennyire mér pontosan (illetve mennyivel mér többet, ki tudja).
Nem lehet típushiba, hiszen egy olyan hibáról van szó, ami azon túl jött elő, mint amennyi időre eleve tervezték az autót.
Lehet, hogy rosszul gondolom, de szerintem a Carinát azért nem 25+ évre tervezték (bár jó lenne azt hinni...), és ahogy nézem nem is szaladgálnak ezrével már, nagy részét már elbontották  :surrender: Azokon meg valószínűleg sosem jött ez elő. A sebesség jeladóról is le kellett húzni a csatlakozót, az is gyönyörű csillogó tiszta, vezetékeken sehol nem látszik egy repedés.
A Toshiba IC-k is még nagyon jól bírják, 105 oC-os elkók vannak beforrasztva, hibrid NYÁK (jó része SMD alkatrész), szóval megadták a módját  :yes:
Ezen a helyen vékony a réz vezetősáv, dehát mihez képest? Most vastagabb :D
« Utoljára szerkesztve: 2020.10.25 05:30:52 írta vd1234 »

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
  • Autó: Toyota Carina E 1.6 XLI Sedan'96 116 HP Japan
Re:Carina
« Válasz #35106 Dátum: 2020.10.25 10:06:49 »
Szia Dani
Örűlök,hogy sikerült megoldanod a problémát :clap:
Majdnem eltaláltam mi lehet a hiba,sztem elég közel jártam hozzá :hmmmm:

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
  • Autó: Toyota Carina E 1.6 XLI Sedan'96 116 HP Japan
Re:Carina
« Válasz #35107 Dátum: 2020.10.25 10:21:05 »
Viszont én is túl vagyok egy eléggé idegesítő,régóta fennálló problémán:
Ez a tehelésre megjelenő égéskimaradás
Még a gyűrűzés után sem hagyta el adolgot,mint utólag kiderült a tankban kellett volna keresnem a hibát,ugyanis az ac hez csatlakoztatott szűrő kb 1/3 a el volt tömődve :censored:
Kitakarítottam,és láss csodát megszűnt mindenemű rángatás :D :clap:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8872
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35108 Dátum: 2020.10.25 13:17:41 »
Viszont én is túl vagyok egy eléggé idegesítő,régóta fennálló problémán:
Ez a tehelésre megjelenő égéskimaradás
Még a gyűrűzés után sem hagyta el adolgot,mint utólag kiderült a tankban kellett volna keresnem a hibát,ugyanis az ac hez csatlakoztatott szűrő kb 1/3 a el volt tömődve :censored:
Kitakarítottam,és láss csodát megszűnt mindenemű rángatás :D :clap:

Szia Zsolt!

Szuper! Elsőre biztosan nem a tankban keresgélném a hiba okát  :no:
A terhelésre megjelenő égéskimaradás magasabb fordulaton is megjelent, vagy csak alacsonyabbon?
Nekem néha van hideg motornál alacsony fordulatszámon, de maximum a gyertyákra tippeltem. Lehet, hogy megnézem, de most még tele van a tank :)
Miután kipucoltad, kellett valami plusz tömítés, vagy elég volt a gyári?

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
  • Autó: Toyota Carina E 1.6 XLI Sedan'96 116 HP Japan
Re:Carina
« Válasz #35109 Dátum: 2020.10.25 13:26:38 »
 Szia
Alacsony 3000 alatti fordulatszámon jelentkezett
Tömítés,meg elég a gyári bár kissé kemény volt de állja a sarat

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
  • Autó: Toyota Carina E 1.6 XLI Sedan'96 116 HP Japan
Re:Carina
« Válasz #35110 Dátum: 2020.10.25 13:40:30 »
Bár ahogy említetted hidegen van neked ez a jelenség valszeg a mai üzemanyagok nem teljesen kompatibilisek az akkori üzemanyagok minőségével
Hiszen abban az időben még tisztán kőolaj párlat volt csak

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2657
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35111 Dátum: 2020.10.26 20:03:21 »
Most találtam ezt a videót (bár már egyéves): a youtuber (így kell írni?) kipróbálta a retro érzést egy alig futott Carinával. Tetszik ahogy rácsodálkozik( Pl. 17.26-tól)  :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2657
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35112 Dátum: 2020.10.26 20:22:54 »
ÉS egy még érdekesebbnek tűnő sorozat: egy jól felszerelt kétliteres pajtalelelet feltámasztásáról. (Ráadásul ezüstkék!  :wub: )Csak az utolsó részbe néztem bele, és abban is van egy-két jó tipp karbantartáshoz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8872
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35113 Dátum: 2020.10.27 19:19:50 »
Szia
Alacsony 3000 alatti fordulatszámon jelentkezett
Tömítés,meg elég a gyári bár kissé kemény volt de állja a sarat

Szia Zsolt!

Köszi! Valamikor megnézem majd, ha lesz több időm, de egyelőre a gyertyákat fogom majd ellenőrizni. Legutóbb gyertyacsere után jobb lett.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8872
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35114 Dátum: 2020.10.27 19:22:13 »
Nézegettem a Szakálmetálnál, de elég drágásak az Eneos olajok nekem, és gondoltam egy merészet.
Kipróbálom télire a Total Quartz 9000 Energy 0w30 olajat.
Hidegen vékonyabb az 5w30 A3/B4 olajoknál, melegen viszont legalább olyan vastag, mivel a viszkozitási index jóval magasabb. Kíváncsi leszek, mit dob a gép  ::)