Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 3827130 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2657
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35055 Dátum: 2020.06.11 18:40:31 »
Az nem lepett meg, hogy a 1.6-os öntöttvas blokk kibír egy turbót (ha jól tudom, a Formula 1-ben anno a Brabham használt, 1.5-ös szívó BMW blokkokat tuningolt turbóssá, így lett világbajnok), inkább az, hogy nem a 4A-GE-t használják, aminek a hengerfej kialakítása alkalmasabb a nagy teljesítményre  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8869
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35056 Dátum: 2020.06.11 19:18:31 »
Szerintem a megrendelőnek ez a motorja volt :)
Úgy mondta a srác, hogy tölteni kell és lesz teljesítmény  :D

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2657
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35057 Dátum: 2020.06.11 19:25:08 »
...A kovácsolt hajtókarokkal  :excl:  :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2657
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
DIY bak
« Válasz #35058 Dátum: 2020.06.11 19:28:26 »
Teli a net mindenféle furmányos ötletekkel, de ebben a kategóriában (rámpa/bak) ez a nyerő nálam:  egyszerre mindkettő! :otlet:
www.youtube.com/watch?v=NFNTTbxF13A

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8869
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:DIY bak
« Válasz #35059 Dátum: 2020.06.11 22:09:25 »
Teli a net mindenféle furmányos ötletekkel, de ebben a kategóriában (rámpa/bak) ez a nyerő nálam:  egyszerre mindkettő! :otlet:
www.youtube.com/watch?v=NFNTTbxF13A
Akad benne még egy Toyota is erősen lyukas kipufogóval  :clap:
Nálam elég lejtős a hely a ház mögött, ahol áll a kocsi. Ahogy bejövök a kapun, kicsit emelkedik, aztán lejt az udvar.
Azt találtam ki, hogy kb. a tetejétől hátrafelé csinálok neki egy rámpát fából úgy, hogy az is már a féltető alatt legyen.
sajnos még nem jutottam el a megvalósításig... van két hatméteres gerendám a padláson, azokat kicsit sajnálom ide felhasználni, de lehet, hogy mégis az lesz. Legalább fél méterrel lenne magasabban az alja szerintem, az bőven elég kellene legyen, pl. a hátsó bak cseréjéhez.
Azt cserélted már esetleg? Ahogy nézem, nem úszom meg a hidraulika megbontása nélkül...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2657
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35060 Dátum: 2020.06.15 08:56:44 »
A stabilizátor rúd gumiperselyeire gondolsz? Vagy a hátsó gátlón lévőre? Én most az első tóstabilizátor rúd gumiszilentjeit akarom cserélni, de nehézkes a hozzáférés, úgy látom  :hmmmm:

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
  • Autó: Toyota Carina E '97 1.6 XLI Sedan
Re:Carina
« Válasz #35061 Dátum: 2020.06.27 19:04:44 »
Jelentem a ringató mozgás jelenség egy injektor tisztítással megoldódott.
Hátsó stab pálca csere.
Üzemanyagszűrő csere.
Váltó még várat magára.
Viszont itt is, és 2 klímásnál is kérdeztem a mennyiséget, de ezt már nem értem. Mindenhol 460at mondtak hogy annyi ment bele. Több nem is tudna, mert letíltana a rendszer.
Na már most, én néztem netről táblázatot, és a T19 Carina E 700-750
A T22 Avensis 410-470
A műszerfalon T22 van, de Carina, nem Avensis.
Létezhet hogy valamilyen úton módon Avensis klíma került az utolsó gyártott Carinába?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8869
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35062 Dátum: 2020.06.28 20:14:39 »
Szia!

Örülök, hogy egy gonddal kevesebb  :yes:

A légkondis kérdésre sajnos nem tudom a választ, az enyémben nincs is ilyesmi sajnos. A toyodiy.com-on ha rákeresel, mekkora az átfedés a T22-vel, az talán ad segítséget.

Nekem is T19, de a műszerfalon T18 van, szóval sanszos, hogy a tiéd már erősen "fészlift"  :hmmmm:

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1274
Re:Carina
« Válasz #35063 Dátum: 2020.07.04 07:21:46 »
Sziasztok!
Belegondoltatok már, hogy lassan a Carina E-k, legalábbis a korai gyártásúak lassan 30 évesek, így veteránosíthatóak lesznek?! Foglalkozott ezzel valaki?
Nekem egy '92-es gyártású van, közel 500 E km-el, de az utóbbi 4-5 évben - amikortól van mellette másik autó - szinte 0 futással.
Most úgy alakul a helyzet, hogy 3. autó kerül a házhoz, s nem tudom mitévő legyek...
Eladni sajnálom a Carinát, mert a mai napig nagyon szeretem, de három autót nem fogunk használni, így még kevesebbet lesz használva, így attól tartok álltában csak romlik. Garázs is csak egy állásos van, így vagy Ő marad a garázsban, a másik kettő meg az udvaron alszik, vagy hazaviszem szüleimhez, ahol lenne helye, de használni ott sem használnák.
Szerintetek?
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2657
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35064 Dátum: 2020.07.05 21:39:56 »
Szia!
Megértem a dilemmád, ha jól értem: eszmei/használati/érzelmi érték a kérdés. Eszmei értéke: nulla és nem is igen fog nőni (max. a GTI-nek), használati érték nálad szintén ehhez közelít; érzelmi értéknél az a kérdés, hogy neked fontos a megléte, vagy az állapotának megőrzése. Ha eladó, akkor előkerül az első szempont: nemigen akad, aki hosszabb távon áldozna rá...
Nálam más a helyzet: a használati érték dominál, és az nagyon is megfelelő (klímás, ötajtós, a Lancia belső nagyságrendekkel kényelmesebb, mint a legtöbb mai kocsié, és egyáltalán nem érdekel az eredetiség), tehát áldozok a fenntartására.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1274
Re:Carina
« Válasz #35065 Dátum: 2020.07.06 10:13:51 »
Megértem a dilemmád, ha jól értem: eszmei/használati/érzelmi érték a kérdés. Eszmei értéke: nulla és nem is igen fog nőni (max. a GTI-nek), használati érték nálad szintén ehhez közelít; érzelmi értéknél az a kérdés, hogy neked fontos a megléte, vagy az állapotának megőrzése. Ha eladó, akkor előkerül az első szempont: nemigen akad, aki hosszabb távon áldozna rá...
Teljesen jól érted a dilemmát.
Az a "baj" hogy túlságosan kötődöm érzelmileg a tárgyaimhoz (már amelyik megérdemli)...
Igazából teljesen használható állapotban van, minden működik rajta, de azért érződik a közel félmillió km. és a 28 év + azért egy 90-es ével eleji autó nem tudja azt a kényelmi és biztonsági szintet, mint egy 5-6 éves, nem azért mert rossz, egyszerűen akkor mások voltak az elvárások!
Az utóbbi 5-6 évben is alig használtuk, ha meg 3. autó lesz, akkor még ennyit sem fogjuk.
A kérdés csupán az, hogy melyik a jobb, ha eladom és valaki még használja, vagy ha az érzelmi kötődés miatt megtartom, fizetem rá a biztosítást és fenntartás költségeit (műszaki és egyéb vizsgák)???
OT rendszámot intézett már valaki Carinára?
« Utoljára szerkesztve: 2020.07.06 10:16:47 írta cujethu »
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

villanó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:Carina
« Válasz #35066 Dátum: 2020.07.08 10:12:51 »
Sziasztok,
az én Carinán még csak 23 (24) éves, most éppen mindennapos használatban van és próbálom jó karban tartani. Szép is, jó is...

 Ha elérjük a 30 éves kort, az OT szerintem csak akkor játszik, ha a pénz nem számít, rengeteg mindent kéne cserélni, fényezni stb., mert kicsit "patinás" állapotra valószínűleg nem adják meg. Nemrég láttam egy svájci hirdetést, amiben kevés kilométerrel (~60000) és patika állapotban árultak egy Carinát, ha jól emlékszem 5500 svájci frankért,  azzal egyszerűbb lenne az OT-t elérni.
(Most 423000-nél tartok a saját kocsival.)
üdv:

villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8869
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35067 Dátum: 2020.07.12 20:14:34 »
Sziasztok!

Oké, nem Carina, de egy 4A-FE. Mire is számíthat ezzel az ember??
 https://www.autoszektor.hu/hu/content/700-ezer-kilometer-felett-tanulnak-mazsolak-corollan-i-resz

:D

villanó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8869
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35069 Dátum: 2020.08.12 08:35:27 »
Nem akarok rosszhiszemű lenni, de az ilyeneket nem tudom elhinni  :no:
Kereskedőnél, évi 3 ezer km átlagban. Én nem megyek sokat, de ennyi 10 év alatt megvan így is...  Ilyenkor hogy gondolja, hogy ez garantált, mégis mi alapján lehet ilyesmit garantálni??? Akarom elhiszem, akarom nem.... inkább az utóbbi.
Ráadásul 1 millió fölött. Mondjuk ja, lesz áremelkedés a Carináknál is, de szerintem kicsit később. Nem tudom, ki ad ennyit érte, valószínűleg mostanában senki.