Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 3520634 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2633
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35040 Dátum: 2020.05.27 18:29:41 »
Sziasztok!

Ma meglepő élmény részese lehettem :)
Még a következő áremelés előtt elugrottam tankolni, vittem egy kis kannát is, mert a láncfűrészbe, permetezőgépbe, rotakapába is prémium 100-as benzint veszek a Lukoilnál, úgy döntöttem. Na, abba tettem 4 litert, és jött a kocsi ugyanazon lendülettel. 361 literje...na hadd menjen, keveset megyek vele újabban. Már néhány tankolás óta ezt töltöm bele, ha már jól lement az ár, most már nem túl sok 95-ös E10 lehet benne.
A szokott kútállásnál, kétszeri kattanásig. Levonom a 4 litert, elsőre nem hittem el.
245 km-re kellett neki 16,36 liter üzemanyag  :eek:
Városi használattal, sajnos még mindig a téligumi van rajta, és így 6,68 liter kellett neki 100km-re, pedig már motorelőmelegítést sem kap.
Visszanéztem a fogyasztási adatokat a spritmonitoron, tavaly hasonló körülmények mellett nyárigumival kb. egy literrel többet kért.
Nem igazán tudom, mi van, mondjuk sejtettem, hogy a flexicső kijavításával jobb kellene legyen, de ennyire nem tippeltem. Azt már észrevettem, hogy jobban megy a kocsi, mint eddig, pedig ezelőtt mindegy volt, milyen benzint kapott, ugyanúgy ment. Ez valami jóféle nafta lehet mégis  ::)
Fogom még figyelni, mert ez egyetlen alkalom volt, mit mutat majd ezután? A prémium benzin számíthat plusz ennyit a fogyasztásban is? Mert akkor lazán megéri, kb. 10%-kal drágább a sima E10 95-ösnél (331 vs 361, ha jól emlékszem, és ez E5), de a fogyasztás jóval kevesebb, jobban megy a kocsi vele...no majd remélem kiderül  :otlet:
Szia Dani!
100-assal még nincs tapasztalatom, de van egy esetem, ami indirrekte arra utal, hogy nem placebó, mit írsz. Évek óta OMV MM 95-tel járok, hozzászoktam a teljesítményéhez. Egyszer (véletlen vagy kalandvágy volt?) normált tankoltam a kúton. Úgy ment vele, mintha fél mázsás utánfutót kötöttem volna a kocsira, a fogyasztása is ennek megfelelően nőtt. Mikor kiszámoltam, kiderült, hogy anyagilag (is) jobban megéri a drágábbik. Alig vártam, hogy kifogyjon, soha többet  :nono:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2633
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35041 Dátum: 2020.05.29 12:07:30 »
Szia Dani!
100-assal még nincs tapasztalatom, ...
No, most már van...
Amit leírok arra nem vagyok büszke, de egy adalék a teljesítmény és nafta viszonyához. A benzinárcsökkenés miatt én is kipróbáltam (kicsit késve, tudom) a 100-ast. Épp próbakörön voltam egy osztott pályás elkerülő úton, amikor egy felhajtó mellett fékeznem kellett, utolértem egy lassabb járművet, és nem tudtam beengedni egy besoroló kocsit, mivel a belső sávban szabályosan beszorított egy (talán a szitunál mellékes, de)bömös, aki elégedetten nyugtázta a helyzetet, majd gyorsított. Sajnálom a dolgot, de elborított a lila köd és utánaeredtem. Meglógni nem tudott, mikor hamarosan elmentem mellette, lenéztem az órára: 180 fölött mutatott. Magam is meglepődtem, mert váratlan volt ez a gyorsulás. Szóval nem véletlen, amikor az erőmérőben Göbölyös arra biztatja a jelentkezőket, hogy 100-ast tankoljanak.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8675
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35042 Dátum: 2020.05.29 21:28:04 »
Örültem volna, ha nem így lett volna a tapasztalatod, és jó, hogy nem lett gond belőle  :surrender:
Azért gondolom lesz hatása nálad is a fogyasztásra :yes:
Emlékszem egyszer engem egy BMW X5 húzott fel, záróvonalnál söpört el mellettem és teleszórta a kocsit kavicsokkal a pacskerjáról :censored: Akkor utolértem már jóval a szerpentin előtt és a megelőző kanyarokban párszor levillogtam a jóembert, de nem hiszem, hogy érdekelte volna különösebben...(akkor sima 95-ös volt benne). Nekem jólesett  :otlet:
No, ezt kell nekem is leküzdenem hatásosabban  :whistling:
De most különösen figyelni szeretném, kb. ugyanolyan stílusban vezetni - ez ma nem sikerült, mert kellett egy keményebb gyorsulást levágni.
Az, hogy a kipufogóvég tisztább, azt a flexicsőnek tudom be  :D
Nyári gumikat meg fel kell tennem már mielőbb.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2633
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35043 Dátum: 2020.05.30 20:04:45 »
Ez is egy X5-ös volt!  :lol: Azt elfelejtettem írni, hogy visszakapcsolás nélkül, végig 5-ösben voltam, ezért is lepett meg a tempó.
Szerintem a fogyiban itt nem lesz olyan ugrás. Az kiderült, hogy ezzel nagyon ki lehet pörgetni, írtam korábban, hogy az E10-es MM95-nél természetesen kisebb fordulaton kellemesen autózható, de kiforgatni annyira nem érdemes. Az ehhez igazított vezetési stílus fogyasztó barátabb. Kicsit zavar is, hogy most alacsony fordulatnál nem húz annyira. A kipufogómat meg már az E10 kipucolta. Szóval tökéletes koktél nincs, mindegyik más vezetési stílusra jó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8675
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35044 Dátum: 2020.06.06 09:37:35 »
Sziasztok!

Az üzemanyagos topicba már írtam, hogy ma nem bírtam ki, és reggel 97 km-re tankoltam. 6,57l ment bele, ez 6,77 liter/100km. Lukoil prémium 100-as.
Múltkorihoz képest 1 (egy) dl-en belül van az eltérés, szerintem ez sem nagy szórás, igaz, hogy egyelőre kevés a mintaszám.
Érezhetően jobban reagál a gázra (pedig eddig sem volt olyan rossz), most már nagyon kíváncsi vagyok, mit mutat országúton, de egyelőre nem kell menni hosszabb útra hála Istennek.
Egyébként mások is észrevehettek valamit, előttem tankolt egy Dacia-s taxis, ő is ebből nyomta. Azt gondolom, nekik ez kifejezetten fontos, ebből élnek, ők is legalább úgy figyelnek a fogyasztás változásaira, mint mondjuk én :)
Szóval egyelőre azt gondolom, hogy ez a csökkenés nem véletlen jelenség  ;)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8675
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35045 Dátum: 2020.06.06 09:41:29 »
Még annyi, hogy a kerti gépeknek is ezt veszem már.
Láncfűrész múltkor elerőtlenedett, mondom, mi van már?
Levettem a fedelet, légszűrő koszolódott el, és a szikraközt kellett kisebbre venni.
5 perc múlva már ment rendesen :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2633
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35046 Dátum: 2020.06.06 15:49:58 »
Sziasztok!

Az üzemanyagos topicba már írtam, hogy ma nem bírtam ki, és reggel 97 km-re tankoltam. 6,57l ment bele, ez 6,77 liter/100km. Lukoil prémium 100-as.
...
Város használatnál az már több, mint jó!  :clap:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8675
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35047 Dátum: 2020.06.06 21:08:23 »
Város használatnál az már több, mint jó!  :clap:
Hát nem lenne rossz, ha így maradna :D
Ahogy számolom, még olcsóbbra is jön ki, mint E10-zel.
Nálad van esetleg ilyen eredménye?

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
  • Autó: Toyota Carina E '97 1.6 XLI Sedan
Re:Carina
« Válasz #35048 Dátum: 2020.06.07 23:03:21 »
Sziasztok!

Lassan megy szerelőhöz a kocsi, de előtte gondoltam írok pár sort, hogy tisztában legyek.
Jó múltkor olyat csinált, hogy 1500-2000 fordulat között ilyen előre hátra ringatózott, ami a kopogásérzékelő cseréje után megszűnt, viszont most megint csinálja és nagyon idegesít. 1 év gari van rá, talán az a ludas.
A másik ami nagyobb hiba, hogy 5.ben kiugrik gyorsításkor a váltó.
Semmi reccsenés mikor berakom, szépen bemegy mint a többinél. 
Megnéztem, hogy csak az 5.-nél mozog a váltókar ha megnyomom a gázt, és leveszem a lábam, többinél nem.
Drága lesz? 

ui.: kezdek olyan színten lenni, hogy cserélni kéne, de még tartom magam, főleg hogy lakatosnál volt egy kis kerékjárati ív javításon, és pont mondta hogy ritka hogy egy 21éves autónak ilyen jó az íve. Csak felületi volt még.
Megcsináltattam a küszöb végét, meg a lökösről jött le a lakk, viszont olyan esztétikai gondok már vannak hogy a szellőző rács az ablaknál 3 helyen is eltört, a műszarfal azon része ahol a kulcsot kell berakni, kissé felette a középkonzol felé szétnyílt.
Viszont 250000km van benne, olajat cseppet sem eszi, a vírus óta csak OMW MaxxMotiont tankolok, ami teljesítményben talán egy picit dobott, fogyasztásban semmi változást nem tapasztalok.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8675
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35049 Dátum: 2020.06.08 06:21:34 »
Sziasztok!

Lassan megy szerelőhöz a kocsi, de előtte gondoltam írok pár sort, hogy tisztában legyek.
Jó múltkor olyat csinált, hogy 1500-2000 fordulat között ilyen előre hátra ringatózott, ami a kopogásérzékelő cseréje után megszűnt, viszont most megint csinálja és nagyon idegesít. 1 év gari van rá, talán az a ludas.
A másik ami nagyobb hiba, hogy 5.ben kiugrik gyorsításkor a váltó.
Semmi reccsenés mikor berakom, szépen bemegy mint a többinél. 
Megnéztem, hogy csak az 5.-nél mozog a váltókar ha megnyomom a gázt, és leveszem a lábam, többinél nem.
Drága lesz? 

ui.: kezdek olyan színten lenni, hogy cserélni kéne, de még tartom magam, főleg hogy lakatosnál volt egy kis kerékjárati ív javításon, és pont mondta hogy ritka hogy egy 21éves autónak ilyen jó az íve. Csak felületi volt még.
Megcsináltattam a küszöb végét, meg a lökösről jött le a lakk, viszont olyan esztétikai gondok már vannak hogy a szellőző rács az ablaknál 3 helyen is eltört, a műszarfal azon része ahol a kulcsot kell berakni, kissé felette a középkonzol felé szétnyílt.
Viszont 250000km van benne, olajat cseppet sem eszi, a vírus óta csak OMW MaxxMotiont tankolok, ami teljesítményben talán egy picit dobott, fogyasztásban semmi változást nem tapasztalok.

Szia!

Sajnos csak kevés infót tudok mondani:

1. A "ringatózást" nálam a gyújtáselosztófedél, és a rotor cseréje megoldotta (meg persze a rendszeres gyertyacserék). Nagyfeszültségű részek, kopnak és amúgy is öregednek, a szikra meg talál magának helyet, amint tud. Szerintem nézz rá ezekre, és ha már régiek a gyújtókábelek, akkor azokra is érdemes, repedés-kopás hátha észrevehető rajtuk.

2. A váltónál úgy emlékszem, hogy ilyenkor elég a végén levő deknit levenni, és talán csapágycsere oldja meg. Mivel nem kell levenni a váltót, ezért gondolom nem lesz annyira drága, de talán valaki megírja, mennyibe fájhat.

3. Nálam is van olyan, hogy nekiállok nézegetni, milyen autó lehetne jó utána, de valahogy mindig visszaérek ugyanide: én is viszem majd kilakatoltatni, ha sikerül. Ezekben nincs kétszázötven jeladó, nincs közvetlen befecskendezés, 83 számítógép elszórva itt-ott, DPF (bocsánat, OPF...) vagy két kipufogóágban 4 lambdaszonda, vezérlésbe kötött vízpumpa, három plusz feszítőgörgő patronokkal és még lehetne sorolni. Ezek nem is romlanak el. Ahhoz képest, hogy még nem VVT-i és mekkora autó, a fogyasztása is nagyon jó és még egész jól megy is. Én azt gondolom, hogy akkor venném észre igazán, hogy ezzel az autóval mi a helyzet, ha egy másik lenne, és szembesülnék a meghibásodások vélhetően sokkal magasabb számával, ezek jóval magasabb költségével. A javításokhoz megvan gyakorlatilag minden leírás, bontott alkatrészek egész jól beszerezhetők, utángyártottak ugyanúgy, korrekt árakon. Egy dologtól tartok vele, hogy szmogriadó esetén kitiltják a városból, de idáig ilyen sem volt még, hála Istennek. Amúgy pedig látva pl. Apósom 8 éves Opel Corsáját, egy cseppet sem vágyom 2008 után autóra (egy cikk valahol pont ezekről szól), ahol csomó minden műanyag pár év után elmállik, egy csatlakozót nem mer az ember lehúzni, mert a kezében marad stb.

4. OMV üzemanyagoknál én sem tapasztaltam különbséget, amit meg tapasztaltam, azt már leírtam nemrég.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2633
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35050 Dátum: 2020.06.08 19:35:52 »
Sziasztok!

Lassan megy szerelőhöz a kocsi, de előtte gondoltam írok pár sort, hogy tisztában legyek.
Jó múltkor olyat csinált, hogy 1500-2000 fordulat között ilyen előre hátra ringatózott, ami a kopogásérzékelő cseréje után megszűnt, viszont most megint csinálja és nagyon idegesít. 1 év gari van rá, talán az a ludas.
A másik ami nagyobb hiba, hogy 5.ben kiugrik gyorsításkor a váltó.
Semmi reccsenés mikor berakom, szépen bemegy mint a többinél. 
Megnéztem, hogy csak az 5.-nél mozog a váltókar ha megnyomom a gázt, és leveszem a lábam, többinél nem.
Drága lesz? 

ui.: kezdek olyan színten lenni, hogy cserélni kéne, de még tartom magam, főleg hogy lakatosnál volt egy kis kerékjárati ív javításon, és pont mondta hogy ritka hogy egy 21éves autónak ilyen jó az íve. Csak felületi volt még.
Megcsináltattam a küszöb végét, meg a lökösről jött le a lakk, viszont olyan esztétikai gondok már vannak hogy a szellőző rács az ablaknál 3 helyen is eltört, a műszarfal azon része ahol a kulcsot kell berakni, kissé felette a középkonzol felé szétnyílt.
Viszont 250000km van benne, olajat cseppet sem eszi, a vírus óta csak OMW MaxxMotiont tankolok, ami teljesítményben talán egy picit dobott, fogyasztásban semmi változást nem tapasztalok.
Szia! Annyit tennék hozzá, hogy meg kellene nézni a váltóolajszintet is. Az ötös kidobálása gyakori hiba, de nálam majd kétszeres futásnál sincs gond vele, szóval valami konkrét okának kell lennie.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2633
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #35051 Dátum: 2020.06.08 19:38:46 »
Hát nem lenne rossz, ha így maradna :D
Ahogy számolom, még olcsóbbra is jön ki, mint E10-zel.
Nálad van esetleg ilyen eredménye?
Még nem tankoltam rá, én sem sokat használtam mostanában, de azt már eldöntöttem, hogy pályázni 100-assal fogok, mindegy a fogyasztás.  :D

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
  • Autó: Toyota Carina E '97 1.6 XLI Sedan
Re:Carina
« Válasz #35052 Dátum: 2020.06.08 23:14:16 »
Amit biztosan tudok, hogy 1 éve lett cserélve osztófedél, rotor, gyertya.
Kábel még sosem, de az érdekes hogy miért csak abban a fordulatszámban. A motoron kihagyás nem tapasztalható.
A váltót remélem hogy orvosolják könnyen.
A váltó olaj is lett cserélve 1,5éve.
E szervizek óta kb. 30ezer ment bele.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8675
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35053 Dátum: 2020.06.09 06:51:36 »
Gondolom ez angol verzió, jól gondolom?
Egy elosztófedél levétel és vizsgálat néhány perc, egy új elosztófedélnél az elején nagyobb kopás jelentkezhet, lehet, hogy ez összeporozta belülről, és csak ki kell fújni levegővel.
A gyújtókábeleket sem nagy energia átnézni, hátha.
Ha a gyújtás rendben (akár egy rossz gyújtógyertyától is lehet ilyen szerintem, mostanában sok hamisításról hallani: sokszor az az ismérv, hogy könnyen lejön a tömítőalátét az újról is), akkor az üzemanyagellátás a következő. Érdemes kontaktspray-vel óvatosan megfújni az injektorok csatlakozóit és megjáratni őket. Üzemanyagszűrő csere (a tűzfalon van nálam) volt 30.000 km-en belül?
Javaslom még ellenőrizni a levegő-vákuumcsövek vonalakat is: bilincsek lazulása, repedés, ilyenek. Légszűrőcsere gondolom volt. Nálam a szűrőfedélen levő vastag cső volt laza (bár tünetet még nem okozott).
Váltóolajnál kérdés, hogy mit kapott bele?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8675
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35054 Dátum: 2020.06.09 20:32:18 »
Sziasztok!

Öcsémtől kaptam egy videó linkjét, hogy nézzem meg a 28. perctől.
Gondoltam hátha belenéztek:



Én az elejétől néztem, igaz, hogy egyelőre nem végig :(
Azért nem semmi  :clap: