Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 3938450 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Zo-Lee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Carina
« Válasz #34980 Dátum: 2020.01.15 08:54:54 »
Sziasztok!
Az utóbbi időkben úgy alakult, hogy nem kellett használnom a gépet, garázsban (nem fűtött) állt jónéhány hetet.
Ma elindultam vele, pár km után miután megálltam, arra lettem figyelmes, hogy alapjáraton valami kerregős-búgós hang hallatszik. Elindulás után is éreztem valami remegős-hörgős hangzást, de azt mintha az egész "testéből" a kocsinak, ami aztán mintha enyhült volna. Bocsánat, nem tudom precízebben megfogalmazni ezeket a hangokat... :-D
Találkozott már valaki hasonlóval? Nemsokára olajcserére viszem, ideje van, de nincs - nem is volt - vele gond. (1 éve volt, 10e km)
LEhetséges, hogy a hosszabb ideig hidegben (az elmúlt hetek során se ment fagypont alá a hőmérséklet a garázsban) állás okozhat(ta) ezt?
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.15 09:06:50 írta Zo-Lee »

Zo-Lee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Carina
« Válasz #34981 Dátum: 2020.01.15 14:06:33 »
Mentem vele még, átmelegedjen az egész, de nem múlt el ez a alapjárati morgás. Motort kinyitva nem hallom, cask bent. LEhet valami műszerfal körüli műanyag remeg "át" ami most a hidegtől dermedt? Vagy nem tudom... :(
És menet közben is mintha éreznék valami rezonanciát a gázpedálon, 2000-2500 közötti fordulatnál. Nem tapasztaltam ilyesmit legutóbbi használat során (ami - mint írtam - jópár hete volt). Mi történhet "állás közben" ami e fenti jelenségeket generálhatja?...  :otlet:

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1275
Re:Carina
« Válasz #34982 Dátum: 2020.01.15 14:10:44 »
...
És menet közben is mintha éreznék valami rezonanciát a gázpedálon, 2000-2500 közötti fordulatnál. Nem tapasztaltam ilyesmit legutóbbi használat során (ami - mint írtam - jópár hete volt). Mi történhet "állás közben" ami e fenti jelenségeket generálhatja?...  :otlet:
Csak ezen a fordulatszámon érzed?
Nekem kb. itt adott hangot a leömlőn lévő "flexicső"-nek nevezett gömb, ami a mozgásokat hivatott ellensúlyozni.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Zo-Lee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Carina
« Válasz #34983 Dátum: 2020.01.15 14:19:24 »
Szerintem csak ezen, igen. Bár nehéz ezeket megmondani, nem annyira "konkrét" hangok, jelenségek ezek, hogy olyan könnyen el lehessen mondani. Baaargh. Ezek a futási gubancok annyira szarok... :( NEm olyan, hogy benyomom az ablakemelő gombját és mégse megy semerre. :-D
Hol keressem ezt a "leömlőn" lévő flexicső gömböt, hogy utánanézzek?

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1275
Re:Carina
« Válasz #34984 Dátum: 2020.01.15 14:30:45 »
...
Hol keressem ezt a "leömlőn" lévő flexicső gömböt, hogy utánanézzek?
Ahol leömlő után összeszűkül a négy ág, utána lekanyarodik az autó alá. Nálam ez lett kicserélve egy univerzális fonott flexicsőre.
Most egy gombócot keress a kipufogócsövön.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Zo-Lee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Carina
« Válasz #34985 Dátum: 2020.01.16 10:44:00 »
Ahh, ok, köszi!
Gondolom aknán próbáljam megnézni....
Ja és mit kéne észrevenni, keresni rajta? Valami repedés, vagy egyértelmű lesz, ha hiba van rajta.

KZoli

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 342
  • Autó: Toyota Auris HSD '13
Re:Carina
« Válasz #34986 Dátum: 2020.01.18 14:48:45 »
Sziasztok!

Ma reggel óta a vezető ülés felöli ablakemelő nem működik (elektromos) Picit le tudta engedni még de annyi, felfele nem ment már semmit de fel sem már. Kézzel kellett felhúzni, hogy a menetszél ne jöjjön be. Hallani vmit, hogy erőlködil kicsit de annyi. A kérdésem, érdemes nekiállni megpróbálni megjavítani vagy inkább egy gyakorlótabb emberre bízni? Nem tudom mire kell figyelni, nehogy vmi patentot vagy műanyag fület letörjek,ezért inkább kérdezek

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8931
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34987 Dátum: 2020.01.18 16:37:06 »
Sziasztok!

Ma reggel óta a vezető ülés felöli ablakemelő nem működik (elektromos) Picit le tudta engedni még de annyi, felfele nem ment már semmit de fel sem már. Kézzel kellett felhúzni, hogy a menetszél ne jöjjön be. Hallani vmit, hogy erőlködil kicsit de annyi. A kérdésem, érdemes nekiállni megpróbálni megjavítani vagy inkább egy gyakorlótabb emberre bízni? Nem tudom mire kell figyelni, nehogy vmi patentot vagy műanyag fület letörjek,ezért inkább kérdezek

Szia!

Carináról van szó gondolom, bár valószínűleg máshol is hasonló a működése.
Nálam úgy emlékszem ugyanez volt, 2018 telén, ott a jobb hátsó ajtóban. Az begyűrte a bovdent, komplett cseréltem az egészet. Esélyes, hogy ezzel is az van szerintem. Nagyon mérgesítő dolog, gyakorlatilag védtelen az autó, olyan érzésem volt  :wacko:
Bontó, 8000-ért megkaptam egy újabb kiadásút, a csatlakozó ugyanaz volt, kicsit más kialakítás a mechanikában, de méretpontos volt és belement.
Előtte kipucoltam a csúszórészeket és lekentem gépzsírral a bovdent meg a csúszó részeket is. Olaj hamar eltűnik onnan.
A patentok is bírták, szerintem hidegebb is volt. Pár csavar és patent, most fejből nem tudom pontosan, de a visszapillantónál kell levenni a fedőműanyagot, van alatta valahol egy műanyag dugó alatt egy csavar, aztán a bal alján egy annál nagyobb fedő dekni, és az ajtó élén a kárpitot két sötét patent fogja, azokat ki kell húzni, olyan sokszigonyos kialakításúak, azt fogóval lehet kihúzni óvatosan. A fogantyúnál is vannak nagyobb csavarok egy dekni alatt, és az ajtónyitónál (lehet nem teljes, így hirtelen ez ugrik be, ha kell, kimegyek és megnézem), meg a hangszórónál jobbra lent.
Körbe le lehet pattintani a kárpitot. Az ablakemelő gombokat felfelé kiszedni akár előtte is, és a csatlakozóját kihúzni, meg a zár működtető rudazatot leoldani. A mechanika kivétele értelemszerűen fogja adni magát, legalábbis hátul úgy volt, bár eléggé le kellett szedni majdnem mindent, ahogy emlékszem. A párazáró fóliára jó vigyázni, ha megvan jól, bár hátulra újat kellett vágnom...
Ha már szétvan, akkor érdemes üregvédővel befújni az ajtó alját, kipucolni a kifolyókat. Az a baj, hogy a hátsót cseréltem, de mondom, logikusan szét tudod venni és hasonlóan visszatenni a másikat (már ha csere kell). Ez csere óta működik, hála Istennek.
Talán Kalapos mester volt, aki szerelt is ablakemelőt, de ebben nem vagyok 100%-ig biztos  :surrender:
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.18 16:40:54 írta vd1234 »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5765
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Carina
« Válasz #34988 Dátum: 2020.01.18 17:21:24 »
Sziasztok!

Ma reggel óta a vezető ülés felöli ablakemelő nem működik (elektromos) Picit le tudta engedni még de annyi, felfele nem ment már semmit de fel sem már. Kézzel kellett felhúzni, hogy a menetszél ne jöjjön be. Hallani vmit, hogy erőlködil kicsit de annyi. A kérdésem, érdemes nekiállni megpróbálni megjavítani vagy inkább egy gyakorlótabb emberre bízni? Nem tudom mire kell figyelni, nehogy vmi patentot vagy műanyag fület letörjek,ezért inkább kérdezek

"vagy inkább egy gyakorlótabb emberre bízni" !!!

A enyémnek teljesen azonos hibája volt, az elmúlt és  kora őszén(ponthegesztésnél megszűnt a kohéziós kapcsolat). A 0-ás mellet egy műhelben 1,5 óra alatt 16 ezer magyar forintért megjavította a májsztró (1 év gari). Időpontot kell foglalni. Korrekt a pacák. Ablakemelok.hu

De ha magad akarsz vele szívni, az is játszik. Majd írd meg mi volt a hiba.
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.18 17:23:42 írta micila »
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

KZoli

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 342
  • Autó: Toyota Auris HSD '13
Re:Carina
« Válasz #34989 Dátum: 2020.01.18 20:52:34 »
Szia!

Carináról van szó gondolom, bár valószínűleg máshol is hasonló a működése.
Nálam úgy emlékszem ugyanez volt, 2018 telén, ott a jobb hátsó ajtóban. Az begyűrte a bovdent, komplett cseréltem az egészet. Esélyes, hogy ezzel is az van szerintem. Nagyon mérgesítő dolog, gyakorlatilag védtelen az autó, olyan érzésem volt  :wacko:
Bontó, 8000-ért megkaptam egy újabb kiadásút, a csatlakozó ugyanaz volt, kicsit más kialakítás a mechanikában, de méretpontos volt és belement.
Előtte kipucoltam a csúszórészeket és lekentem gépzsírral a bovdent meg a csúszó részeket is. Olaj hamar eltűnik onnan.
A patentok is bírták, szerintem hidegebb is volt. Pár csavar és patent, most fejből nem tudom pontosan, de a visszapillantónál kell levenni a fedőműanyagot, van alatta valahol egy műanyag dugó alatt egy csavar, aztán a bal alján egy annál nagyobb fedő dekni, és az ajtó élén a kárpitot két sötét patent fogja, azokat ki kell húzni, olyan sokszigonyos kialakításúak, azt fogóval lehet kihúzni óvatosan. A fogantyúnál is vannak nagyobb csavarok egy dekni alatt, és az ajtónyitónál (lehet nem teljes, így hirtelen ez ugrik be, ha kell, kimegyek és megnézem), meg a hangszórónál jobbra lent.
Körbe le lehet pattintani a kárpitot. Az ablakemelő gombokat felfelé kiszedni akár előtte is, és a csatlakozóját kihúzni, meg a zár működtető rudazatot leoldani. A mechanika kivétele értelemszerűen fogja adni magát, legalábbis hátul úgy volt, bár eléggé le kellett szedni majdnem mindent, ahogy emlékszem. A párazáró fóliára jó vigyázni, ha megvan jól, bár hátulra újat kellett vágnom...
Ha már szétvan, akkor érdemes üregvédővel befújni az ajtó alját, kipucolni a kifolyókat. Az a baj, hogy a hátsót cseréltem, de mondom, logikusan szét tudod venni és hasonlóan visszatenni a másikat (már ha csere kell). Ez csere óta működik, hála Istennek.
Talán Kalapos mester volt, aki szerelt is ablakemelőt, de ebben nem vagyok 100%-ig biztos  :surrender:

Igen, Carináról, angol verzió. Valószínűleg itt is a bowdent begyűrte mert vmi olyasmi hangot lehet hallani mintha gyűrne vmit aztán elcsendesedik. Ha ez van nem lehet "visszarakni, visszaigazítani" a helyére? Csere kell mindenképp?

Ha csere kell akkor nem is érdemes most úgy lebontani mindent ha nincs gyerealkatrész mert akkor duplán kell szétbontani mindent. Egyszer most megnézni mi a baj, aztán másodszor ha megvan a cserealkatrész. 
Az lehet a hiba, hogy ma reggel le volt fagyva elég jól minden de vártam míg leolvadjon az ablak de lehet nem eleget vártam? A többi ablak ment gond nélkül csak ez nem. Erre mindig figyelni szoktam.

KZoli

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 342
  • Autó: Toyota Auris HSD '13
Re:Carina
« Válasz #34990 Dátum: 2020.01.18 20:54:44 »
"vagy inkább egy gyakorlótabb emberre bízni" !!!

A enyémnek teljesen azonos hibája volt, az elmúlt és  kora őszén(ponthegesztésnél megszűnt a kohéziós kapcsolat). A 0-ás mellet egy műhelben 1,5 óra alatt 16 ezer magyar forintért megjavította a májsztró (1 év gari). Időpontot kell foglalni. Korrekt a pacák. Ablakemelok.hu

De ha magad akarsz vele szívni, az is játszik. Majd írd meg mi volt a hiba.

Köszönöm a tippet! Még agyalok mi legyen. Jelzem amint megvan, h mi volt a hiba

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2661
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34991 Dátum: 2020.01.19 10:28:08 »
Köszönöm a tippet! Még agyalok mi legyen. Jelzem amint megvan, h mi volt a hiba
Szia!
Remélem, még időben szólok: nehogy még egyszer megpróbáld lehúzni, mert lehet, hogy beesik. Az a hang, amit hallottál, a bovden volt, ami elszakadt. Ha beesik az üveg, már csak kitámaszthatod, de ez a művelet mindenképpen kárpitszereléssel jár, és az idő most nem ideális ezzel való vacakolással. Vagy javítóba menj - én is ott csináltattam meg, ahol micila anno, asszem 9000 volt, és megvártam helyben, de ki-be szerelést én végeztem -, ott plusz költségért ki-berakják, vagy újat/bontottat végy. (pl. ZéBalázs). Japán/angol csereszabatos. Azt ellenőrizd, hogy a bovden borítása ép-e. Párazáró fólia, az azt rögzítő ragacs épsége fontos, ennek hiányában tipp. Zár rudazathoz nem kell nyúlni, egyébként vd1234 tanácsai hasznosak! :yes:
Szereléshez videó:
www.youtube.com/watch?v=0k20GffEEas

A lefagyás csak az utolsó csepp lehetett, sajnos elrozsdásodik a bovden idővel, ezért is fontos a megelőzése zsírzással, ha lehet.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8931
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34992 Dátum: 2020.01.19 12:23:51 »
Hát, lehet, hogy nem kell levenni a zár rudazatot elöl, de mintha hátul le kellett volna, bár lehet, hogy összekeverem a központi zár motor szerelésekkel  ::)
A lényeg: ha maradhat is, akkor nem kell levenni  :flowers:

KZoli

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 342
  • Autó: Toyota Auris HSD '13
Re:Carina
« Válasz #34993 Dátum: 2020.01.19 17:46:26 »
Párazáró fólia, az azt rögzítő ragacs épsége fontos
...
A lefagyás csak az utolsó csepp lehetett, sajnos elrozsdásodik a bowden idővel, ezért is fontos a megelőzése zsírzással, ha lehet.

A párazáró fóliát le lehet venni szakadás nélkül? Ha kiszakad, lehet pótolni bármilyen más fóliával?
Nagyon szépen köszönöm az infókat! Valóban, a szereléshez nem alkalmas az idő, ráadásul fűtött garázs sincs, a műanyag patentok és elemek is eltörnének valószínű a kiszedés közben így valószínű a szakikra bízom.
Ha most az egyik cserélve lesz, érdemes az összes többit is lecserélni? Időzített "bomba" a többi is? Vagy ha a többivel nincs gond, nem kell azokat cserélni?
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.19 17:48:07 írta KZoli »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2661
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34994 Dátum: 2020.01.19 19:05:27 »
A párazáró fóliát le lehet venni szakadás nélkül? Ha kiszakad, lehet pótolni bármilyen más fóliával?
Nagyon szépen köszönöm az infókat! Valóban, a szereléshez nem alkalmas az idő, ráadásul fűtött garázs sincs, a műanyag patentok és elemek is eltörnének valószínű a kiszedés közben így valószínű a szakikra bízom.
Ha most az egyik cserélve lesz, érdemes az összes többit is lecserélni? Időzített "bomba" a többi is? Vagy ha a többivel nincs gond, nem kell azokat cserélni?
Ilyen hidegben is lejön tapasztalat szerint, erős anyag. Visszatételkor hőlégfúvóval megmelegítve jól tart. Én is cseréltem ennek ellenére némelyiken, sima erős szemeteszsák is megteszi.
Ezek az ajtókárpitok erősek, inkább visszarakáskor tudnak sérülni, ha nem jól illeszti az ember.

Jut eszembe: sokan gazdagodnak patenteken, pofátlan (márkaszervizes) árat kérve (pl.), de érdemes keresgetni, mert mások korrektebb áron adják a Kínából ömlesztett árut, és van ahol en gros-ba nyomják az üzletet  :winkiss:
Cserélni megelőzésképpen nem érdemes, inkább karbantartani, ha mód van rá. Az ablakkéderek időnkénti szilikonozásával sokat lehet segíteni a mechanikának, maga a motor nem szokott behalni.
Nem mondom, hogy csak ezért kapja le valaki az ajtókárpitokat. Anno, mikor a hangszórókat cseréltem, jutott idő az ajtóbelsőkre, sínekre is, illetve az idők során már három emelőhöz is hozzá kellett nyúlnom, úgyhogy ez nálam már csak 20 perces meló mindenestül  :) A síneket, bovdent ilyenkor megéri bezsírozni, az üveget vezető kéderek tisztításával, szilikonozásával együtt (WD40-et nem szabad itt használni, mert bedagad a gumi - tapasztalat).