Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 3938345 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8931
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34965 Dátum: 2019.12.26 14:48:13 »
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Carina e 1,6 4AFE sárkányom tegnap váratlanul megadta magát. Megtankoltam OMV 100+ benzinnel, 15 km után megállt a motor, hiába indítózok, nem kapja el. Esetleg valami tipp? Pécs környékén megbízható szervíz?
Köszönöm előre is.

Szia!

Angol vagy japán a gép? Menet közben állt le, vagy eleve nem indul? Semmi más nem történt, csak ez a tankolás?
Én Pécsen a Gázautóhoz szoktam járni, amikor olyan van. Hála Istennek nem sűrűn van.
Amit rögtön lehet nézni, otthon:
0. Hibakód kivillogtatása.
1. Van szikra?
2. Van benzinnyomás?
Üzemanyagszűrőt kéne megnézni, illetve a benzinpumpa gyanús.
Ezen meglesheted, melyiket hogy kellene csinálni:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/fi.pdf

Most a fentieket írom oldal szerint:
9. oldal benzinszűrő a tűzfalon. Ha ez a baj, mert bedugult, van valahol itthon egy tartalékban. Mondjuk elég valószínűtlen, de ki tudja.
29. oldal hibakód kivillogtatás, utána tárgyalja, mi mit jelent.
124. oldal benzinpumpa működése, hogyan kell bekapcsolni és mit kell nézni.
(A 13. oldalon egyből veszi, mitőll lehet, ha teker az önindító, mégsem indul, érdemes átnézni.)
Nemrég egy Corollánál volt ilyen nem indulás, akkor a hátsó ülést kivéve megjárattuk a csatlakozókat az alatta levő benzinpumpa deknijén (nem szedtük ki!), és meggyógyult.

Ha valamiben tudok segíteni, írj, helyben vagyok.
« Utoljára szerkesztve: 2019.12.26 14:52:19 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2661
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34966 Dátum: 2019.12.26 14:57:03 »
 ::)  :yes::clap: :sorcerer: :otlet: :) :angel: :hug:
(fordítás:
"Ez igen, Dani! Karácsonykor ilyen pikk-pakk segítségnyújtás! Igazi (sárga) angyal vagy!"

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8931
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34967 Dátum: 2019.12.26 15:05:36 »
De nem is segítettem.
Kicsit túlzol, szót sem érdemel.
Te is ezt teszed, kapsz is egy ilyet:  :hug:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2661
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34968 Dátum: 2020.01.04 13:20:21 »
Autópályás fogyasztásom E10-zel 7.1, de ebben volt vagy 40 perc dugó az M0-n, ha lesz e nélküli, megírom.
...
Nos, 293 km-re 20.1 L, ~6.8 nyugis tempóban (ajtótól ajtóig 3 óra alatt). Vegyesben 44 L 514 Km-re~8.6, kicsit sokalltam, de ebben 200 km büntihatáros pályázás is volt, végül is elmondható, hogy nagy különbség nincs az E10-E5 között. Ja és ez OMW MM '95'-tel.
B.ú.é.k mindenkinek!  :sorcerer:

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 273
Re:Carina
« Válasz #34969 Dátum: 2020.01.06 21:48:40 »
Sziasztok!

Rég nem merészkedtem erre, ha még emlékszik valaki anno rajtam próbált fogást találni a Maróti könyvker, de nem sikerült neki...

Szóval lassan egy éve élek azzal a hibával, hogy a kilóméter órám időnként (pontosabban az esetek 80%-ban) 40-et mutat álló helyzetben, 130-nál 80-at, majd e-felett visszamegy 0-ra. Van mikor észhez tér, de ilyenkor majdnem mindig a hőfokmérő felakad felső végállásra. Egy ideig a műszerfal pofozgatása segített, de már nem. A műszerfal mögötti csatlakozókat már átfújtam WD40-el, nem segített. Most beszereztem Loctite-os kontkakt spray-t, de jó lenne tudni, látni, mit kéne fújni, ergo ha az egyik állomás a kilóméteróra mutatója, akkor honnan hová tart az áramkör? Van erről rajza valakinek? Illetve tudja valaki mely csatlakozókat kellene átnéznem?

Válaszokat előre is köszönöm!

villanó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re:Carina
« Válasz #34970 Dátum: 2020.01.08 19:28:07 »
Sziasztok,
ma sikerült berakatni a Carinába két új Magneti Marelli fényszórót. Az előzőek sem voltak töröttek vagy karcosak, de már eléggé megsötétedtek belülről. (Vajon ki lehet mosni ezeket?).
A fényerőben radikális volt a változás (ugyanazokkal az izzókkal. Mindenkinek tudom javasolni...
Az e-bay-ről jött a cucc, néhány nap alatt itt volt Németországból.

Üdv: Villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2661
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34971 Dátum: 2020.01.08 19:57:11 »
Sziasztok,
ma sikerült berakatni a Carinába két új Magneti Marelli fényszórót. Az előzőek sem voltak töröttek vagy karcosak, de már eléggé megsötétedtek belülről. (Vajon ki lehet mosni ezeket?).
A fényerőben radikális volt a változás (ugyanazokkal az izzókkal. Mindenkinek tudom javasolni...
Az e-bay-ről jött a cucc, néhány nap alatt itt volt Németországból.

Üdv: Villanó
Szia!
Kössz a tippet! Anno szétszedtem őket, és megpucoltam belülről a búrákat. Nálam már elporladt a ragasztó, simán kijött, de állítólag működik a felmelegítéses módszer is:
http://bmw.e39.hu/lampaszetszedes.htm
https://hyundaicoupeblog.wordpress.com/2016/08/21/lampafestes-otthon-gk/
Nálam legutóbb a kontaktok megpucolása tett jót a fényerőnek.

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 519
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
  • Autó: Suzuki SX4 S-Cross 1.4T GLX
Re:Carina
« Válasz #34972 Dátum: 2020.01.09 09:14:52 »
Sziasztok!

Rég nem merészkedtem erre, ha még emlékszik valaki anno rajtam próbált fogást találni a Maróti könyvker, de nem sikerült neki...

Szóval lassan egy éve élek azzal a hibával, hogy a kilóméter órám időnként (pontosabban az esetek 80%-ban) 40-et mutat álló helyzetben, 130-nál 80-at, majd e-felett visszamegy 0-ra. Van mikor észhez tér, de ilyenkor majdnem mindig a hőfokmérő felakad felső végállásra. Egy ideig a műszerfal pofozgatása segített, de már nem. A műszerfal mögötti csatlakozókat már átfújtam WD40-el, nem segített. Most beszereztem Loctite-os kontkakt spray-t, de jó lenne tudni, látni, mit kéne fújni, ergo ha az egyik állomás a kilóméteróra mutatója, akkor honnan hová tart az áramkör? Van erről rajza valakinek? Illetve tudja valaki mely csatlakozókat kellene átnéznem?

Válaszokat előre is köszönöm!
Szia! Ha nem boldogulnál a műszeregységgel, akkor a Haudek autóműszer javító (Speedometer Kft.) valószínűleg tud segíteni neked. Címük: Budapest XIII. ker. Alig u. 12. Telefonszám: (06 1) 329 4195.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8931
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34973 Dátum: 2020.01.11 12:03:57 »
Sziasztok!

A héten megvettem elvileg mindent, ami kelleni fog a javításhoz:
- tűzkarikák a leömlőnél levő csatlakozóhoz
- szett a következő csatlakozáshoz tömítéssel és csavarokkal, valamint a gumi függesztőkkel
- a katalizátor előtti függesztő gumibak
- 50x150-es flexicső (3 rétegű)
- hátsó motortartó gumibak, mert szerintem van baja
- vékony hegesztőpálca (1,6mm-es) a flexicső hegesztéséhez

Gondoltam, hogy ma nekiállok, mert közel-távol ez a legmelegebb nap, de kissé lelombozódtam, mert ehhez a földön szereléshez most is túl hideg van nekem. A másik, hogy a hátsó gumibak nagyon érdekesen van benne, eléggé elzárt helyen. Alul a bölcső fogja, felül meg tele van minden a szervó csöveivel, így elsőre nem látom, hogyan lehetne kifordítani onnan? Alul a bölcsőtől el tudom szabadítani, az egész jól hozzáférhető lenne, de a többihez melegebb idő kellene, meg mondjuk egy akna sem ártana hozzá. A motor meg szerintem azért nem mozdul nagyot, mert az első bak nemrég lett cserélve, és az még tart, de ha sokáig hagyom, az is kifekszik hamar.
Szóval egyelőre marad a kímélő üzemmód, a paszta még egész jól bírja. Ha kicsit melegebb lesz, szerveznem kell egy aknát, és akkor talán meg lehet csinálni egy nap a gumibak cserét és a flexicső beépítést is.
Így meg annyit tudtam, hogy a két fedőréteggel lekent acélfelniket a téligumikkal végre feltettem, már nagyon ideje volt  :otlet:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8931
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34974 Dátum: 2020.01.11 21:34:30 »
Hát próbáltam a Haynes könyvből okosodni...
Erre jutottam:
Meg kell emelni kétoldalt a kocsi elejét (a kerekek levételét is írja), és az ún. front subframe-et (szerintem ezt lehetne bölcsőnek nevezni esetleg) le kell oldani és lejjebb kell engedni, hogy legyen hely, végülis ezzel kijön a bak. Adott esetben a hosszanti tartót is le kell lazítani, meglátom, hogy adja magát.
Amikor kiveszik a motort, akkor persze szépen bennmarad a hátsó bak ezen a bölcsőn, és akkor szabadon hozzá lehet férni, de a motort ezért nem akarnám kivenni, meg itthon nem is tudnám, szerintem felesleges. Persze előtte a bakot a motorhoz rögzítő keresztcsavart ki kell venni.
Ezen a bölcsőn van az egész kormánymű, de lehet, hogy ha a kormányösszekötőket kívül leoldom, akkor simán lejjebb tud menni. A motort/váltót megtartja a jobb és a baloldali két bak. A szervószivattyúval összekötő csövekkel nem tudom, mi lesz, azok mennyit engednek. Ha felül szétkötöm, kifolyik az olaj, az biztos. Azt nem tudom, hogy ha utána összerakom, ez feltöltés után légteleníti magát, nem? Az olajszintet beállítanám majd persze.

villanó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re:Carina
« Válasz #34975 Dátum: 2020.01.12 00:04:37 »
Elég nagy műtétnek tűnik, célszerszámok és emelő nélkül.
Pedig még nálam sem volt meg a bakok cseréje...

üdv
villanó

illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8931
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34976 Dátum: 2020.01.12 08:28:29 »
Célszerszámok (SST) ehhez nem szükségesek szerintem.
Még agyalok rajta, mert könnyen lehet, hogy egyszerűbb, ha a légszűrőház-szervó-benzinszűrő vonalon gondolkodok, nem pedig a bölcsőt bontom meg.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8931
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34977 Dátum: 2020.01.12 11:12:22 »
Most kimentem átnézni, mert nem hagyott nyugodni ez a dolog, hogy ennyire értelmetlenül csinálták volna ezt meg.
Úgy néz ki, hogy nem is: a gumibak csavarjait levéve felfelé ki kell férnie, mivel a szervó illetve a benzinszűrő flexibilis tömlői között ki lehet fűzni.
Addig nem is írogatok róla, amíg kész nem lesz  :otlet:

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 775
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #34978 Dátum: 2020.01.12 18:58:51 »
A szervószivattyúval összekötő csövekkel nem tudom, mi lesz, azok mennyit engednek. Ha felül szétkötöm, kifolyik az olaj, az biztos. Azt nem tudom, hogy ha utána összerakom, ez feltöltés után légteleníti magát, nem? Az olajszintet beállítanám majd persze.
Ha elegendő olaj van a rendszerben, légteleníti önmagát. Amikor jár a motor, folyamatosan keringeti az olajat a szivattyú. A tartály aljáról szívja és és a tetejére tér vissza.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8931
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34979 Dátum: 2020.01.13 07:39:57 »
Ha elegendő olaj van a rendszerben, légteleníti önmagát. Amikor jár a motor, folyamatosan keringeti az olajat a szivattyú. A tartály aljáról szívja és és a tetejére tér vissza.
Köszönöm az infót!  :clap: